Marketing Week - Άντα Γιαννεσκή, ΙΚΕΑ: Ψάχνουμε τρόπους να έρθουμε ακόμη πιο κοντά στους καταναλωτές μας

Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Άντα Γιαννεσκή, ΙΚΕΑ: Ψάχνουμε τρόπους να έρθουμε ακόμη πιο κοντά στους καταναλωτές μας

25 Ιουλίου 2018 | 09:26 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: Retail,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Η IKEA στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της διεθνούς στρατηγικής της εταιρείας, υλοποιεί πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών που εστιάζει στην ανάπτυξη νέων καταστημάτων και showrooms στα κέντρα των πόλεων, εγκαινιάζοντας τον Απρίλιο το IKEA Pop-Up store στον Πειραιά.

Η πληθυσμιακή αλλαγή και η συγκέντρωση στις πόλεις, σε συνδυασμό με τους γοργούς ρυθμούς της ζωής σε αυτές, αλλά και τη ραγδαία ανάπτυξη του ecommerce, οδηγούν τους μεγάλους retailers στα μεγάλα αστικά κέντρα, προκειμένου να βρίσκονται κοντά στους πελάτες τους και να τους εξυπηρετούν με κάθε τρόπο. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί και η IKEA, η οποία –μετά τα καταστήματα του Κηφισού και της Θεσσαλονίκης, που είναι μεν μεγάλα καταστήματα αλλά κοντά στον αστικό ιστό- εγκαινίασε το IKEA Pop-Up Store στην περιοχή του Πειραιά. H Άντα Γιαννεσκή, Υπεύθυνης Εταιρικής Επικοινωνίας της IKEA, εξηγεί τη λογική πίσω από τη στρατηγική και τους στόχους της εταιρείας από το νέο concept.

    MW: Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε μία «επιστροφή» των retailers στην «πόλη», είτε με νέα καταστήματα είτε με νέα concept καταστημάτων. Ποια καταναλωτική ανάγκη οδηγεί σε αυτήν την «επιστροφή στην πόλη»;

Άντα Γιαννεσκή:
Η πληθυσμιακή αλλαγή και η συγκέντρωση στις πόλεις, καθώς και η ανάπτυξη του internet συμβάλλουν στη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και αυξάνουν την πιθανότητα επίσκεψης σε ένα κατάστημα εντός των ορίων της πόλης. Άλλωστε οι ρυθμοί της καθημερινότητας είναι τόσο γρήγοροι, που η εξοικονόμηση χρόνου φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος.
Επομένως, οι αλυσίδες λιανικής προσαρμόζονται στις ανάγκες των πελατών και δημιουργούν καταστήματα, ίδιας ή άλλης λογικής, στο κέντρο της πόλης. Η ΙΚΕΑ, άλλωστε έχει και κάποια καταστήματα που τα θεωρούμε City Stores, όπως αυτό του Κηφισού και της Θεσσαλονίκης, είναι δηλαδή μεγάλα καταστήματα, κοντά όμως στον αστικό ιστό. Αλλά πάντα ψάχνουμε τρόπους να έρθουμε ακόμη πιο κοντά στους καταναλωτές μας - για παράδειγμα, έχουμε δημιουργήσει το IKEA Pop-Up Store στην περιοχή του Πειραιά, που θα μας φιλοξενεί μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου 2018.

    Ποιος είναι ο στόχος των retailers μέσα από αυτήν τη στρατηγική;

Οι retailers στοχεύουν σαφώς στην ανάπτυξη, την αύξηση της διείσδυσης σε συγκεκριμένες περιοχές, καθώς και την απόκτηση προσβασιμότητας σε περιοχές που βρίσκονται μακριά από τα υπάρχοντα καταστήματα. Η συγκέντρωση των κατοίκων σε κεντρικές περιοχές, η ανάπτυξη του internet και η έλλειψη προσωπικού χρόνου, δεδομένων της συνθηκών της καθημερινότητας, καθιστούν χρήσιμη και απαραίτητη την επέκταση μιας εταιρείας στο κέντρο της πόλης. Έτσι, και για εμάς στην ΙΚΕΑ είναι σημαντικό να δίνουμε στο αγοραστικό κοινό τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή με τα προϊόντα μας και να γνωρίσει τη γενικότερη φιλοσοφία της εταιρείας.

    Υπάρχουν, αντίστοιχα, προβληματισμοί/ προκλήσεις από αυτήν τη στρατηγική;

Η δημιουργία και το «στήσιμο» ενός καταστήματος στο κέντρο της πόλης είναι μια αρκετά πιο δύσκολη και περίπλοκη διαδικασία, τόσο από πλευράς εύρεσης χώρου όσο και γενικότερης στρατηγικής. Απαιτείται διαφορετική κατεύθυνση ακόμα και στον τρόπο που παρουσιάζονται τα εμπορεύματα. Δηλαδή, διαφορετικά παρουσιάζονται τα ίδια προϊόντα σε ένα μεγάλο κατάστημα, που δεν ακολουθεί τη λογική της βιτρίνας, και διαφορετικά σε έναν μικρότερο χώρο. Επίσης, επειδή σε ένα κατάστημα στο κέντρο της πόλης, οι πελάτες έρχονται πολλές φορές χωρίς αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κάνουν οι ίδιοι τη μεταφορά, προσαρμόζουμε αντίστοιχα το mix των προϊόντων προς πώληση ή ενδεχομένως προσφέρουμε επιπρόσθετες υπηρεσίες. Ακόμα και η επικοινωνία, εντός ενός μικρότερου καταστήματος, θα πρέπει να είναι πιο λιτή, άμεση και ευανάγνωστη, γιατί συνήθως οι πελάτες είναι πιο βιαστικοί.

ΤΟ ΝΕΟ IKEA POP-UP STORE
- Το νέο IKEA Pop-Up Store έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, στο κέντρο του Πειραιά, για να προσφέρει μία γεύση από την εμπειρία ΙΚΕΑ στο αγοραστικό κοινό της περιοχής. Το νεοκλασικό κτήριο στην οδό Φίλωνος 59 άνοιξε τις πόρτες του την Παρασκευή 27 Απριλίου, και κάλεσε το κοινό να γνωρίσει την ΙΚΕΑ με κεντρικό μήνυμα «Ο Πειραιάς μας φιλοξενεί έως 30 Νοεμβρίου».

- Το κατάστημα εκτείνεται σε 500 τμ² και διαθέτει περισσότερα από 500 είδη οικιακού εξοπλισμού, που συνεχώς ανανεώνονται και οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν άμεσα. Στόχος της ΙΚΕΑ με το νέο Pop-Up Store είναι να έρθει ακόμα πιο κοντά στους Πειραιώτες, προσφέροντας μία διαφορετική εμπειρία. Άλλωστε, πάντα στόχος της ΙΚΕΑ είναι να βρίσκει νέους, διαφορετικούς και ενδιαφέροντες τρόπους να έρθει πιο κοντά στο κοινό της.

- Το IKEA Pop-Up Store διαθέτει, επίσης, έτοιμες συνθέσεις από τις βασικές κατηγορίες του σπιτιού, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να εμπνευστούν και να βρουν λειτουργικές λύσεις σε προσιτές τιμές για το σπίτι τους.
 Κάθε πελάτης που επισκέπτεται το Pop-Up Store, μπορεί κατά τη διάρκεια των αγορών του να παραγγείλει όποιο από τα 7.500 διαθέσιμα προϊόντα των καταστημάτων επιθυμεί με αποστολή στο σπίτι του ή να επιλέξει την παραλαβή τους από το κατάστημα ΙΚΕΑ Κηφισός.

- Καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του IKEA Pop-Up Store στον Πειραιά, θα μπορεί κανείς να ανακαλύπτει νέα προϊόντα ΙΚΕΑ για το καθιστικό, την κουζίνα και το υπνοδωμάτιο και να εμπνευστεί για το πώς μπορεί να διαμορφώσει τον δικό του χώρο.

- Στο ΙΚΕΑ Pop –Up Store μπορεί κανείς να πάρει μία γεύση από την εμπειρία ΙΚΕΑ. Εάν όμως επιθυμεί να ζήσει την ολοκληρωμένη εμπειρία ΙΚΕΑ, αρκεί να επισκεφτεί τα καταστήματα ΙΚΕΑ σε όλη την Ελλάδα, όπου την ίδια μέρα μπορεί να επιλέξει και να παραλάβει τα προϊόντα της επιλογής του, ώστε να αρχίσει να τα απολαμβάνει αμέσως.

- Η νέα πρακτική της ΙΚΕΑ με τη δημιουργία των Pop-Up Stores εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες όπως Ισπανία και Καναδά, στοχεύοντας έτσι η εταιρεία να έρθει πιο κοντά στους καταναλωτές με διαφορετικούς τρόπους και να αφουγκραστεί ακόμα περισσότερο τις ανάγκες τους.
*Το νέο ΙΚΕΑ Pop-Up Store θα λειτουργεί στον Πειραιά, οδό Φίλωνος 59, έως τις 30 Νοεμβρίου 2018.

Marketing Week (T. 1543)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778