Marketing Week - Η Amazon ταράζει την αγορά των live sports

Πέμπτη, 21 Ιουνίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Για 1η φορά ψηφιακός παίκτης αποσπά αποκλειστικά δικαιώματα αναμετάδοσης

Η Amazon ταράζει την αγορά των live sports

8 Ιουνίου 2018 | 16:38 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: International,New Business

Ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon, εξασφάλισε για πρώτη φορά αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης αθλητικών διοργανώσεων, φέρνοντας άλλη μία ανατροπή στα δεδομένα διανομής περιεχομένου.

Συγκεκριμένα, ανέλαβε κατ’ αποκλειστικότητα τα δικαιώματα μετάδοσης αγώνων της Premier League στη Μ. Βρετανία. Η συμφωνία αντανακλά τις σεισμικές αλλαγές που συντελούνται στον τομέα των σπορ και της τηλεοπτικής ψυχαγωγίας, καθώς όλο και περισσότερα ψηφιακά outlets ανταγωνίζονται με παραδοσιακούς broadcasters όπως NBC, Disney και Sky. Η σκληρή μάχη που διεξάγεται ανάμεσα στις εταιρείες της Silicon Valley και ιστορικά κυρίαρχα studios και broadcasters, επεκτείνεται πλέον και στον χώρο της ζωντανής αναμετάδοσης αθλητικών events.

Οι αγώνες που θα είναι διαθέσιμοι στους συνδρομητές της υπηρεσίας Prime της Amazon είναι συγκριτικά ήσσονος σημασίας, καθώς πρόκειται για 20 αγώνες προγραμματισμένους σε ώρες με χαμηλή συνήθως τηλεθέαση. Ωστόσο, η «νίκη» της Amazon συνίσταται στο γεγονός ότι εξασφάλισε τα αποκλειστικά δικαιώματα αναμετάδοσης των εν λόγω αγώνων και όχι μόνον τα δικαιώματα της ψηφιακής διανομής, όπως συνήθως συμβαίνει με εταιρείες του ψηφιακού οικοσυστήματος.

Η Amazon δεν είναι η μόνη που επιθυμεί διακαώς να κατακτήσει τον χώρο των live sports. Το Facebook έκανε πέρυσι μεγάλη προσφορά για να αποκτήσει τη δυνατότητα streaming των αγώνων κρίκετ της Indian Premier League και έχει επίσης το streaming των αγώνων Major League Baseball. Το Twitter έχει ανάλογες συνεργασίες, ενώ το YouTube της Google και το Hulu προωθούν τις υπηρεσίες τους Live TV δίνοντας έμφαση στα αθλητικά γεγονότα που είναι διαθέσιμα στις πλατφόρμες τους. Καθώς το πορτοφόλι των ψηφιακών παικτών «βαθαίνει», ο ανταγωνισμός με τους παραδοσιακούς παρόχους αναμένεται να ενταθεί.

Το ενδιαφέρον των ψηφιακών Μέσων για αθλητικά δικαιώματα δεν είναι καινούργιο, ωστόσο δεν έχουν εν πολλοίς καταφέρει να μπουν σε δημοπρασίες για «πρωτοκλασάτες» διοργανώσεις. Και ενώ οι διοργανώτριες αρχές επιθυμούν να αυξήσουν τον αριθμό των διεκδικητών, έχουν φανεί απρόθυμες να παραχωρήσουν ολοκληρωτικά δικαιώματα σε ψηφιακούς συνεργάτες, προτιμώντας συμφωνίες που συνδυάζουν το digital streaming επιπλέον της παραδοσιακής τηλεοπτικής αναμετάδοσης.

Παρόλα αυτά, η κατάτμηση των δημοπρασιών σε μικρότερα κομμάτια διευκολύνει την είσοδο των ψηφιακών παικτών στον ανταγωνισμό, όπως συνέβη στην περίπτωση της Premier League στη Μ. Βρετανία. Η Amazon στην περίπτωση αυτή μοιράζεται τα δικαιώματα με τα Sky Sports και BT Sport, τα οποία έχουν εξασφαλίσει τη μεγάλη πλειοψηφία (180 αγώνες) των events υψηλής τηλεθέασης της διοργάνωσης.

Η μεταμόρφωση που συντελείται στο τοπίο αναμετάδοσης αθλητικού περιεχομένου, υπενθυμίζει τις συνταρακτικές αλλαγές που συνέβησαν μόλις πριν λίγες δεκαετίες. Το Sky ήταν μόλις τριών ετών το 1992, όταν έδωσε πάνω από 300 εκατ. λίρες για τα δικαιώματα ζωντανής αναμετάδοσης των κορυφαίων αγώνων ποδοσφαίρου της Μ. Βρετανίας. Εκείνη την εποχή, η κίνηση αυτή άφησε άφωνη την τηλεοπτική αγορά και προσέδωσε στο Sky την ταυτότητά του. (Πηγή: New York Times)

Marketing Week Online( 8 Ιουνίου 2018)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778