Marketing Week - Coca-Cola Τρία Έψιλον, Innovation Days: Καλλιεργώντας την κουλτούρα της καινοτομίας

Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Coca-Cola Τρία Έψιλον, Innovation Days: Καλλιεργώντας την κουλτούρα της καινοτομίας

2 Μαΐου 2018 | 09:35 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Events,Τρόφιμα - Ποτά

Πόσο… καινοτόμος μπορεί να είναι μια επιχείρηση στην προσπάθεια ανάπτυξης κουλτούρας καινοτομίας εσωτερικά στον οργανισμό της; Υπάρχουν διαδικασίες που μπορούν να ενισχύσουν την καλλιέργεια της κουλτούρας αυτής και να «ξεκλειδώσουν» τον καινοτόμο εαυτό κάθε μέλους του οργανισμού; Η Coca-Cola Τρία Έψιλον δίνει τη δική της απάντηση μέσα από το «Innovation Days».

Όπως μας λένε τα στελέχη της εταιρείας, η καινοτομία βρίσκεται στην καρδιά της δραστηριότητας της Coca-Cola Τρία Έψιλον. Μέσα από πολλές δράσεις και πρωτοβουλίες η εταιρεία καλεί τους ανθρώπους και τους συνεργάτες της να ξεκλειδώσουν τη δημιουργικότητά τους και να σκεφτούν νέες ιδέες που απαντούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών και της αγοράς.
Μία από τις σημαντικότερες δράσεις στο πλαίσιο αυτό είναι τo «Innovation Days», η διήμερη συνάντηση καινοτομίας που πραγματοποιεί κάθε χρόνο η εταιρεία. Εκεί, μαζί με πελάτες, συνεργάτες και τους ανθρώπους της, ανακαλύπτουν ευκαιρίες καινοτομίας πίσω από κάθε περίσταση κατανάλωσης, παράγουν νέες ιδέες για την ανάπτυξη της αγοράς και διερευνούν ανερχόμενες καταναλωτικές τάσεις ώστε να ενισχύσουν τη συνολική αγοραστική εμπειρία.

ΞΕΚΛΕΙΔΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Το φετινό Innovation Days επιδίωξε, μέσα από ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα και τη συμμετοχή περισσότερων από 100 καταναλωτών, πελατών, συνεργατών και στελεχών της Coca-Cola Τρία Έψιλον, να διερευνήσει όλες τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς και τις αγαπημένες συνήθειες των καταναλωτών της εταιρείας. Την πρώτη ημέρα, ο ανοιχτός διάλογος με εξειδικευμένους επαγγελματίες από διάφορες ειδικότητες ανέδειξε σύγχρονα trends γύρω από την εμπειρία του καταναλωτή και τον τρόπο που καταναλώνει.

Ακολούθησαν συναντήσεις και συζήτηση με πραγματικούς καταναλωτές στους χώρους τους, στοιχείο που εντάχθηκε φέτος για πρώτη φορά στο πρόγραμμα της δράσης. Η ξεχωριστή αυτή εμπειρία έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να αντιληφθούν και να μελετήσουν εις βάθος ανάγκες, σκέψεις, συμπεριφορές και τρόπους κατανάλωσης, που αποτέλεσαν τη βάση για τις ιδέες που προέκυψαν. Τη δεύτερη μέρα, με τη χρήση της τεχνολογίας και με εστίαση σε διαφορετικές περιστάσεις κατανάλωσης, προέκυψαν φρέσκιες ιδέες και νέες ευκαιρίες ανάπτυξης για κάθε σημείο και τρόπο πώλησης.

INTERVIEW
«Η καινοτομία είναι διαρκής και δομημένη διαδικασία»
Στο πλαίσιο του φετινού Innovation Days, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με δύο στελέχη της εταιρείας, τον Φώτη Σιαδήμα, Spirits Marketing Manager και την Μαριάννα Παπαδοπούλου, GR/CY Consumer & Shopper Insights Manager, όσον αφορά στη σημασία της καινοτομίας για την εταιρεία και τον τρόπο με τον οποίο επιχειρεί την καλλιέργειά της. Όπως μας λένε, η ανάπτυξη καινοτομίας είναι μια διαρκής και δομημένη διαδικασία με σκοπό, που αφορά σε κάθε μέλος του εταιρικού οργανισμού.

    Ποιος είναι ο ρόλος της καινοτομίας για μια εταιρεία όπως η Coca-Cola Τρία Έψιλον;

Φώτης Σιαδήμας:
Η καινοτομία αποτελεί για την εταιρεία μας έναν εκθετικό παράγοντα ανάπτυξης και βασικό χαρακτηριστικό της επιχειρηματικής μας κουλτούρας. Αυτό μαρτυρά εξάλλου και η ιστορία μας τα τελευταία 50 χρόνια στην Ελληνική αγορά, όπου η Coca-Cola Τρία Έψιλον ανέκαθεν αποτελούσε την πρωτοπόρο εταιρεία στην προσφορά νέων, καινοτόμων προϊόντων στους καταναλωτές της. Η καινοτομία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δραστηριότητάς μας και είναι μία διαδικασία που έχει ως στόχο να φέρει επιπρόσθετη αξία σε εμάς και στους καταναλωτές μας. Καθημερινά, προτρέπουμε όλους τους ανθρώπους της εταιρείας, ανεξαρτήτως τμήματος, προϋπηρεσίας και ιεραρχικού επιπέδου να βγάλουν τον καινοτόμο εαυτό τους. Μιλάμε, δηλαδή, πλέον για την κουλτούρα της καινοτομίας και αυτή θα θέλαμε να είναι και η παρακαταθήκη για τους επόμενους leaders μας.

    Μιλήσατε για καινοτομία που ξεκινά από ένα ζητούμενο και προκύπτει μέσα από δομημένη διαδικασία. Η Coca-Cola Τρία Έψιλον διαθέτει εσωτερικά αυτό το μοντέλο;

Φώτης Σιαδήμας:
Η καινοτομία είναι μια διαδικασία που απαντάει σε ένα συγκεκριμένο ερώτημα, πρόβλημα ή δημιουργείται με αφορμή μια ευκαιρία. Έχει αρχή, μέση και τέλος και καταλήγει σε απτό αποτέλεσμα που παρέχει επιπρόσθετη αξία στους καταναλωτές και την εταιρεία. Είναι μία διαρκής διαδικασία με πολλούς και διαφορετικούς κύκλους που επιδιώκουν την ανατροφοδότηση και την καλύτερη προσαρμογή προς τον τελικό στόχο. Μια από τις βασικότερες αλλαγές στο επιχειρηματικό μας μοντέλο τα τελευταία χρόνια είναι αυτός ο δομημένος τρόπος με τον οποίο αγκαλιάζουμε την καινοτομία, ως ένα ολοκληρωμένο μοντέλο. Η καινοτομία δεν αφορά πλέον μόνο στο εμπορικό τμήμα της εταιρείας, αλλά αποτελεί μέρος της κουλτούρας ολόκληρου του οργανισμού. Σε αυτό έχει συντελέσει σε μεγάλο βαθμό και η δημιουργία ειδικών προγραμμάτων, όπως το Innovation Days, αλλά και διαδικασιών που ενημερώνουν, εκπαιδεύουν και ευνοούν την καινοτομία από κάθε εργαζόμενο.

    Σήμερα οι τάσεις κάνουν λόγο για σύνδεση των brands με κοινωνικά ζητήματα, για μάρκες με σκοπό. Ποιος θεωρείτε ότι μπορεί να είναι ο ρόλος της καινοτομίας στο πλαίσιο αυτό;

Μαριάννα Παπαδοπούλου:
Οι μάρκες αποτελούν ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας και εξελίσσονται μαζί με αυτή. Ένα μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας μια μάρκας συνίσταται στο να μπορεί να αφουγκράζεται τις αλλαγές που συμβαίνουν μέσα στην κοινωνία, για να μπορεί έγκαιρα να ανταποκρίνεται στις νέες τάσεις και στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Ο ρόλος της καινοτομίας είναι εξαιρετικά σημαντικός, καθώς η καινοτομία είναι μία διαδικασία με αφετηρία και πηγή έμπνευσης την ίδια την κοινωνία. Μια ιδέα, ένα εργαλείο, μια λύση, όσο πρωτοποριακή και να είναι, αν δεν έχει γεννηθεί μέσα από τις ανάγκες και τις τάσεις της κοινωνίας κινδυνεύει να μην είναι επίκαιρη και ουσιαστική. Επομένως, σήμερα περισσότερο από ποτέ, οι μάρκες για να καταφέρουν να είναι ένα βήμα μπροστά, αλλά και ένα βήμα πιο κοντά στους καταναλωτές, καλούνται να καινοτομήσουν όχι για την καινοτομία, αλλά έχοντας έναν σκοπό.

    Η δράση Innovation Days βρίσκεται στον 4ο χρόνο της. Ποια είναι η αποτίμηση του οφέλους που έχει επιφέρει μέχρι στιγμής για τον οργανισμό σας;

Μαριάννα Παπαδοπούλου:
Χρόνο με το χρόνο το Innovation Days εξελίσσεται και με αυτόν το τρόπο πολλαπλασιάζονται τα οφέλη για την εταιρεία μας, αλλά και για όσους συμμετέχουν σε αυτό. Βγαίνουμε από το γραφείο, ερχόμαστε σε επαφή με τις νέες τάσεις της αγοράς, καταλαβαίνουμε καλύτερα τις ανάγκες και τις προσδοκίες των καταναλωτών μας, γινόμαστε πιο εξωστρεφείς, ξεκλειδώνουμε τη δημιουργικότητά μας. Πολύ σημαντικό είναι επίσης πως οι ιδέες που γεννιούνται κάθε χρόνο μέσα από το Innovation Days δεν μένουν στο χαρτί. Οι καλύτερες, οι πιο υποσχόμενες, οι πιο επίκαιρες υλοποιούνται στην αγορά. Το μεγαλύτερο όμως όφελος για τον οργανισμό μας, είναι πως χρόνο με το χρόνο χτίζουμε μας κουλτούρα καινοτομίας και αντιλαμβανόμαστε πως η καινοτομία μάς αφορά όλους και πως κάθε ένας από εμάς, ανεξαρτήτου τμήματος και ιεραρχίας, έχει καθοριστικό ρόλο να παίξει σε αυτή.

Marketing Week (T. 1537)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778