Το Facebook βρίσκεται έντονα στην επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα, λόγω των αλλαγών που πραγματοποιεί στην πλατφόρμα του, αλλά και των ζητημάτων που προέκυψαν σχετικά με τη διαχείριση των δεδομένων των χρηστών του. Η Nicola Mendelsohn, VP EMEA του Facebook, βρέθηκε πρόσφατα στην Αθήνα και μίλησε αποκλειστικά στο MW τόσο για όλα τα παραπάνω, όσο και για τις τάσεις που θα καθορίσουν το social media marketing τα επόμενα χρόνια.

Ο ρόλος των social media συνεχίζει να ενισχύεται, προσφέροντας πληθώρα ευκαιριών προβολής για marketers και διαφημιζόμενους. Η δημοφιλία του video εκτοξεύτηκε το 2017, σχεδόν το 70% του Internet traffic συνδέεται με video content και το Facebook επενδύει τα επόμενα χρόνια σε καινοτομίες artificial intelligence, virtual και augmented reality. Αυτά, είναι μερικά μόνον από τα πολύτιμα insights για το μέλλον του social media marketing που μας μετέφερε η Nicola Mendelsohn. Η VP EMEA του Facebook, την οποία συναντήσαμε στο πλαίσιο της πρόσφατης εκδήλωσης Facebook Day Athens, μας μίλησε επίσης ανοιχτά και για την ουσία πίσω από το «θόρυβο» που τελευταία έχει ξεσπάσει γύρω από το ζήτημα της διαχείρισης προσωπικών δεδομένων στην πλατφόρμα.

    MW: Μια από τις τελευταίες κινήσεις του Facebook είναι οι αλλαγές που πραγματοποίησε στο news feed. Ποιο είναι το feedback από τους χρήστες έως τώρα; Επιπλέον, πώς η κίνηση αυτή επηρέασε τη σχέση της πλατφόρμας με τους publishers;

Nicola Mendelsohn: Οι αλλαγές που πραγματοποιήσαμε στο News Feed έχουν στόχο να «πυροδοτήσουν» πιο ουσιώδη interactions και να περιορίσουν την κατανάλωση περιεχομένου χαμηλής ποιότητας. Καταπολεμούμε το clickbait και τις ψευδείς ειδήσεις, ακόμα και αν πρέπει να θυσιάσουμε κάποια από τα engagement metrics μας. Προσπαθούμε να αναδείξουμε τα posts για τα οποία ενδιαφέρονται οι χρήστες μας, δηλαδή αυτά από τους φίλους και την οικογένειά τους, καθώς και αυτά που τους ενημερώνουν προσωπικά για κάτι και να δείχνουμε αυτά στην κορυφή των feeds τους. Γνωρίζουμε από έρευνες και μελέτες ότι αυτό είναι που επιθυμούν οι χρήστες και ότι αυτό είναι που απαιτείται προκειμένου ο χρόνος που περνά ο κόσμος στο Facebook να είναι χρόνος που να αξίζει. Επιπλέον, επανασχεδιάσαμε το comments feature, με βάση αυτόν τον σκοπό. Τα social media διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις ζωές των ανθρώπων, ρόλος ο οποίος μπορεί μόνο να ενισχυθεί κι άλλο. Για αυτόν τον λόγο, είναι δική μας ευθύνη να εξελιχθούμε και να γίνουμε καλύτεροι σε αυτό που κάνουμε, για να φέρουμε κοντά τους ανθρώπους με πιο ουσιώδεις τρόπους. Αυτός ακριβώς είναι ο στόχος μας για τα επόμενα χρόνια.

    Διανύουμε, χωρίς αμφιβολία, την εποχή του video advertising. Ποιες είναι οι τελευταίες τάσεις και τι νέο πρέπει να αναμένουν οι marketers από το Facebook; Ποιος είναι ο ρόλος του mobile video;


Μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η δημοφιλία του video το 2017 εκτοξεύτηκε. Ήδη, σχεδόν το 70% του Internet traffic συνδέεται με video content. Το video content που δημιουργείται από ανεξάρτητους creators έγινε ακόμα πιο επαγγελματικό, ενώ τα brands ενισχύουν συνεχώς το engagement, δημιουργώντας καλύτερο και πιο σχετικό περιεχόμενο. Το 360 format καθίσταται όλο και πιο δημοφιλές τόσο μεταξύ χρηστών όσο και brands, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα μιας εντελώς νέας εμπειρίας, ενισχύοντας ταυτόχρονα το αποτύπωμα της τεχνολογίας VR, η οποία αναπτύσσεται χρόνο με τον χρόνο. Η δημοφιλία του video μεγαλώνει ταχύτατα μεταξύ των ανθρώπων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα μας, αλλά φιλοδοξία μας είναι, παράλληλα, να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας στη χρήση αυτού του format για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους.

Δεδομένης της ευρείας χρήσης των smartphones, το video στο Facebook δεν απαιτεί τεράστιες χρηματικές επενδύσεις και πηγές hardware. Αποτελεί μεγάλη ευκαιρία, ειδικά για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Επιπλέον, οι ελληνικές εταιρείες και marketers καλό θα ήταν να εκμεταλλευτούν αυτή την τάση, για να έχουν πρόσβαση σε εκατομμύρια ανθρώπους που χρησιμοποιούν το Facebook στην Ελλάδα, καθώς και σε κοινά στο εξωτερικό. Προτείνω σε όλους να επισκεφθούν την πλατφόρμα Facebook Blueprint ή το Facebook IQ για καθοδήγηση και tips σχετικά με την καλύτερη αξιοποίηση των εργαλείων που προσφέρουμε.

    Ποιος ο ρόλος των AR και VR για το Facebook; Αποτελεί προτεραιότητα η visual content καινοτομία γενικότερα, και αν ναι, τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό για τους διαφημιζόμενους;

Πέρυσι, στο F8 Developer Conference, ανακοινώσαμε ότι θα επενδύσουμε σε σειρά καινοτομιών τα επόμενα 10 χρόνια – τεχνολογίες που ενισχύουν τη συνδεσιμότητα, artificial intelligence και virtual και augmented reality – και είμαστε εστιασμένοι σε αυτό. Πιστεύουμε ότι η εικονική πραγματικότητα έχει τις δυνατότητες να γίνει social περισσότερο από κάθε άλλη πλατφόρμα και ερευνούμε το πώς το VR μπορεί να μας βοηθήσει στην αποστολή μας να «χτίσουμε» κοινότητες και να φέρουν τους ανθρώπους κοντά.

Με εφαρμογές όπως οι Facebook Spaces και Oculus Rooms, οι χρήστες μπορούν να βρίσκονται με τους φίλους τους σε ένα διασκεδαστικό, ασφαλές και διαδραστικό εικονικό περιβάλλον, σαν να βρίσκονταν στο ίδιο δωμάτιο. Παρόλα αυτά, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας σε αυτόν τον τομέα και ανυπομονώ να δω την ανταπόκριση της αγοράς όταν λανσάρουμε το Oculus Go αυτή τη χρονιά. Αλλά σε διαφημιστικό επίπεδο, εστιάζουμε σε μεγάλο βαθμό στο video. Αυτό θα συνεχίσει να είναι βασικός οδηγός μας ή ένας από τους μεγαλύτερους οδηγούς μας τα αμέσως επόμενα χρόνια, μαζί με το Messenger.

Messaging matters! Πρέπει τα brands να καταστήσουν προτεραιότητα για το 2018 τη διαμόρφωση μιας messaging στρατηγικής;
Το messaging όντως διαδραματίζει έναν όλο και σημαντικότερο ρόλο στις στρατηγικές marketing. Στο Messenger και το WhatsApp, εργαζόμαστε ώστε να δώσουμε στις επιχειρήσεις περισσότερους τρόπους να επικοινωνούν με τους πελάτες τους. Λανσάραμε plug-in για το Messenger, προκειμένου οι χρήστες να μπορούν να συνομιλούν live με τις επιχειρήσεις στις ιστοσελίδες τους, και πλέον περισσότερα από 2 δις μηνύματα ανταλλάσσονται μεταξύ εταιρειών και πελατών κάθε μήνα.

Το WhatsApp ξεπέρασε πρόσφατα τους 1,5 δις ενεργούς μηνιαίους χρήστες, με ανθρώπους να στέλνουν πάνω από 60 δις μηνύματα σε ημερήσια βάση. Ένας αυξανόμενος αριθμός εξ αυτών των μηνυμάτων ανταλλάσσεται μεταξύ ατόμων και εταιρειών, λόγος για τον οποίο λανσάραμε το WhatsApp Business, ένα νέο app ειδικά σχεδιασμένο για τη σύνδεση μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων με ανθρώπους που επιθυμούν να προσεγγίσουν.

    Το Facebook βρίσκεται τελευταία στην επικαιρότητα, εν μέσω ζητημάτων για την εκμετάλλευση δεδομένων των χρηστών, με τον CEO Mark Zuckerberg να κάνει σχετικές δηλώσεις και να απολογείται. Θεωρείτε ότι το digital advertising γενικότερα έχει φτάσει σε μια κρίσιμη καμπή; Βιώνουμε την έλευση μιας νέας εποχής;

Οι άνθρωποι προτιμούν να βλέπουν καλές διαφημίσεις. Επιθυμούν διαφημίσεις που είναι σχετικές και προσαρμοσμένες σε όλα όσα τους ενδιαφέρουν. Αλλά για να το διασφαλίσουμε αυτό πρέπει να «ζυγίσουμε» διαφορετικές αξίες. Από τη μία, οι άνθρωποι επιθυμούν relevant εμπειρίες, και από την άλλη υπάρχει μια σχετική δυσαρέσκεια για τον τρόπο που χρησιμοποιούνται τα data σε συστήματα όπως η διαφήμιση. Ωστόσο, το feedback είναι ενθουσιώδες όσον αφορά στη ζήτηση καλύτερων εμπειριών, γεγονός που μιας ωθεί να παρέχουμε τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στο κοινό. Φυσικά, τίποτα από όλα αυτά δεν μπορεί να γίνει θυσιάζοντας το data safety και την προστασία της ιδιωτικότητας των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες μας. Αυτό είναι και θα παραμείνει η μεγαλύτερη προτεραιότητά μας. Οι τελευταίες εβδομάδες έχουν επισημάνει τη σημασία της ευθύνης μας να προστατεύουμε τα δεδομένα των χρηστών και να τους κρατάμε ενήμερους γύρω από το πώς λειτουργεί το Facebook και τις επιλογές που έχουν σχετικά με αυτά τα δεδομένα.

FOCUS POINTS
– Ο ρόλος των social media στις ζωές των ανθρώπων θα ενισχυθεί στο μέλλον
– Είναι ευθύνη μας να φέρνουμε κοντά τους ανθρώπους με πιο ουσιώδεις τρόπους
– Οι άνθρωποι προτιμούν να βλέπουν καλές διαφημίσεις, σχετικές και προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντά τους
– Καταπολεμούμε το clickbait και τις ψευδείς ειδήσεις ακόμα και θυσιάζοντας engagement metrics
– Το 360ο video format καθίσταται όλο και πιο δημοφιλές μεταξύ χρηστών και brands
– Το video στο Facebook αποτελεί μεγάλη ευκαιρία, ειδικά για ΜμΕ
– Η εικονική πραγματικότητα έχει δυνατότητες να γίνει social περισσότερο από κάθε άλλη πλατφόρμα
– Ανυπομονώ να δω την ανταπόκριση της αγοράς όταν λανσάρουμε το Oculus Go αυτή τη χρονιά
– Το messaging διαδραματίζει όλο και σημαντικότερο ρόλο στο marketing