Απάντηση σε διαμαρτυρία του ΣΒΠΕ για καμπάνια της αλυσίδας
«Η κατάργηση της πλαστικής σακούλας μίας χρήσης είναι ανταπόκριση σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό ζητούμενο».

Με αυτό τον τρόπο απαντά η ΑΒ Βασιλόπουλος σε πρόσφατη διαμαρτυρία του Συνδέσμου Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ), για καμπάνια της αναφορικά με την πλαστική σακούλα μιας χρήσης. Πρόσφατα, η ΑΒ λάνσαρε καμπάνια η οποία καλεί τους καταναλωτές να εγκαταλείψουν τη χρήση της πλαστικής σακούλας μιας χρήσης, παρομοιάζοντας τη με μια κακιά συνήθεια. Όπως είναι γνωστό, από τις αρχές Ιανουαρίου τέθηκε σε εφαρμογή και στην Ελλάδα η ευρωπαϊκή νομοθεσία για την μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας μιας χρήσης, με την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους.

Ο ΣΒΠΕ διαμαρτύρεται για τον συσχετισμό που γίνεται όπως λέει της χρήσης πλαστικής σακούλας ως «κακή συνήθεια» – εξάρτηση αντίστοιχη με τον εθισμό σε ναρκωτικά, κάπνισμα, αλκοολισμό. Θεωρεί επίσης ότι, ενώ η πρόθεση των διαφημίσεων φαίνεται να είναι η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, επί της ουσίας προωθούνται άλλες σακούλες πολλαπλών χρήσεων που η εταιρεία πωλεί από τα καταστήματά της. Επιπλέον, κάνει λόγο για αναρμοδιότητα του ΙΕΛΚΑ να παρέχει επιστημονικά δεδομένα για τις επιπτώσεις της πλαστικής σακούλας στο περιβάλλον και θεωρεί τη χρήση τους στη διαφήμιση με πηγή τον ΙΕΛΚΑ ως παραπλανητική. Ζητά να δημοσιοποιηθούν οι μελέτες που έχει συντάξει το ΙΕΛΚΑ και να παύσει άμεσα η προβολή της εν λόγω καμπάνιας.

Σε συνέχεια των παραπάνω, η ΑΒ Βασιλόπουλος δηλώνει ότι οι ενέργειες της εταιρείας για το περιβάλλον και τον περιορισμό της πλαστικής σακούλας μίας χρήσης, ανταποκρίνονται σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό ζητούμενο. Όπως επισημαίνει, η ίδια έχει με ειλικρίνεια και αμεσότητα τοποθετηθεί ξεκάθαρα ενάντια στη χρήση πλαστικής σακούλας μιας χρήσης, «αναλαμβάνοντας με θάρρος την ευθύνη που της αναλογεί σε ότι αφορά την ενημέρωση και την αλλαγή της υπάρχουσας αντίληψης του κοινού για αυτό το ζήτημα που επιβαρύνει σοβαρά και αποδεδειγμένα το περιβάλλον».

Για τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, που έχουν όπως λέει δημόσια παρουσιαστεί πολλές φορές, αποτελούν ενδείξεις της σοβαρότητας του προβλήματος στη χώρα και έρχονται να συνεπικουρήσουν τα στοιχεία δεκάδων μελετών που έχουν αναδείξει παρόμοιες πρωτοβουλίες σε πολλές χώρες. «Σε κάθε περίπτωση στην ΑΒ Βασιλόπουλος δεν αντιμετωπίζουμε την υποχρέωση αυτή ως τυπική αλλά ως ηθική και ουσιαστική μας δέσμευση για τις μελλοντικές γενιές», καταλήγει η αλυσίδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα ήταν από τις τελευταίες χώρες της ΕΕ που εναρμονίστηκε με την Ευρωπαϊκή Οδηγία, με τους Έλληνες να καταναλώνουν περίπου 4,5 δις πλαστικές σακούλες το χρόνο «κατακτώντας» 1η θέση στην Ευρώπη. Οι αλυσίδες s/m της ελληνικής αγοράς έχουν στο σύνολό τους τεθεί υπέρ της ευρωπαϊκής οδηγίας με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, υλοποιώντας μεμονωμένες ενέργειες ευαισθητοποίησης του κοινού, αλλά και συμμετέχοντας σε συλλογικές δράσεις, όπως η καμπάνια «Νοιαζόμαστε σήμερα, ζούμε καλύτερα αύριο», που έτρεξε το 2017 στο πλαίσιο πρωτοβουλίας του ΙΕΛΚΑ. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι, σύμφωνα πάντα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, τον πρώτο μήνα εφαρμογής της νέας νομοθεσίας η χρήση της πλαστικής σακούλας μιας χρήσης στο κανάλι των s/m μειώθηκε κατά 75%-80%.