Marketing Week - Δημητριακά: Απαιτητικοί και on-the-go οι καταναλωτές

Κυριακή, 19 Αυγούστου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Δημητριακά: Απαιτητικοί και on-the-go οι καταναλωτές

14 Φεβρουαρίου 2018 | 09:47 Γράφει η Θεώνη  Δρακοπούλου Topics: Trends,Τρόφιμα - Ποτά

Τα brands δημητριακών συνιστούν βασικό συστατικό διατροφής για όλες τις ομάδες και κατηγορίες καταναλωτών. Παράλληλα, όμως, οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί, ζητώντας από τη μία υγιεινές προτάσεις με λιγότερη ζάχαρη, χωρίς εκπτώσεις στη γεύση από την άλλη και δυνατότητα για on-the-go κατανάλωση. Πώς ανταποκρίνονται σήμερα τα brands στον γρίφο αυτό;

Προβλέψεις από τη Euromonitor δίνουν θετικά προγνωστικά για την υιοθέτηση του πρωινού στο σπίτι από τον Έλληνα καταναλωτή τα επόμενα χρόνια, και κατ’ επέκταση στις πωλήσεις των δημητριακών, χωρίς ωστόσο ακόμη να μπορεί να φτάσει τα ποσοστά άλλων χωρών της Δυτικής Ευρώπης, όπου η συνήθεια του πρωινού στο σπίτι είναι εδραιωμένη από καιρό. Για τον λόγο αυτό και οι μπάρες δημητριακών έχουν σημειώσει γρήγορη ανάπτυξη, διευκολύνοντας τον on-the-go τρόπο ζωής και γενικότερα την κατανάλωση έξω από το σπίτι. Την ίδια στιγμή, συνεχίζει η έρευνα της Euromonitor, οι υψηλές τιμές καθώς και η άνοδος του γιαουρτιού, έναντι των δημητριακών, ως εναλλακτική πρόταση για υγιεινό πρωινό από διατροφολόγους, δημιουργεί εμπόδια στην ανάπτυξη και τις πωλήσεις της κατηγορίας. Ποια είναι, λοιπόν, τα αντισταθμιστικά μέτρα που παίρνουν τα brands, προκειμένου να εξασφαλίσουν καλύτερες επιδόσεις;

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Η απάντηση βρίσκεται στην καινοτομία με «μπόλιασμα» των προϊοντικών προτάσεων με διατροφικά κίνητρα, μείωση της ζάχαρης και νέα formats. Η Όλγα Καρπούζου, Brand Manager Nestle Fitness υπογραμμίζει την επένδυση σε έρευνα και ανάπτυξη προκειμένου τα ήδη υπάρχοντα προϊόντα να εξελίσσονται διαρκώς προς μια κατεύθυνση που λαμβάνει υπόψη της τα παραπάνω ζητούμενα: «Η κατηγορία γενικά δεν μένει στάσιμη, αφού τα προϊόντα που υπάρχουν εδώ και χρόνια ως επιλογή εξελίσσονται και βελτιώνονται διαρκώς ποιοτικά, ενώ παράλληλα προστίθενται κι άλλα προϊόντα στην γκάμα μας.

Τα τελευταία χρόνια στα Fitness έχουμε επενδύσει πολύ σε έρευνα και ανάπτυξη, ώστε το ίδιο το προϊόν να βελτιώνεται διαρκώς διατροφικά. Το 2017 εμπλουτίστηκε και με βρώμη ολικής άλεσης στα συστατικά του, ενώ μείωσε περαιτέρω τα σάκχαρα και το αλάτι, κρατώντας την ίδια γεύση. Παράλληλα, διαρκώς προστίθενται νέες επιλογές κυρίως στην κατηγορία Granola της εταιρείας, με νέες γεύσεις που ικανοποιούν πολλές διαφορετικές απαιτήσεις, όπως το Fitness Granola Cranberries αλλά και το νέο franchise Clusters με τα νέα προϊόντα Granola και τις νέες μπάρες Clusters».

ON-THE-GO TO ΠΡΩΙΝΟ
Η ανάγκη για on-the-go κατανάλωση, από την άλλη, ικανοποιείται με τα νέα formats, είτε αυτά είναι οι μπάρες, είτε η μορφή μπισκότου, χωρίς ωστόσο να υστερούν σε θρεπτικά συστατικά ή γεύση. Αυτή την παρατήρηση σημειώνει και ο Ιωάννης Μιαούλης, Misko & Bakery Marketing Manager: «Έχουμε παρατηρήσει μία συνεχώς αυξανόμενη κατεύθυνση προς τα προϊόντα εκείνα που δεν υστερούν ούτε σε θρεπτικά συστατικά αλλά ούτε και σε γεύση. Όπως επίσης και σε προϊόντα που δεν περιέχουν φοινικέλαιο στα συστατικά τους, κάτι που τα Gran Cereale τηρούν σε όλους τους τύπους των προϊόντων τους.

Επιπλέον, οι γρήγορες και απαιτητικές συνθήκες της καθημερινότητες δεν προσφέρουν μεγάλη ευελιξία σε γεύματα, γι’ αυτό θα πρέπει όλα να συνδυάζονται αρμονικά». Ο ίδιος συνεχίζει σχετικά με τη χρήση των δημητριακών ως εναλλακτικά γεύματα: «Οι τάσεις που διαμορφώνει το καταναλωτικό κοινό είναι η κινητήριος δύναμη για όλες τις αποφάσεις. Τα Gran Cereale, τα νέα δημητριακά σε μπισκότο, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Παρασκευάζονται από αλεύρι ολικής άλεσης και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Διαθέτουν 4 διαφορετικές γεύσεις και είναι τόσο θρεπτικά που μπορούν να καταναλωθούν σαν ένα ολοκληρωμένο γεύμα».

ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΕΑ BRANDS
Στη ζήτηση προϊόντων για εξειδικευμένες διατροφές ανταποκρίθηκε η Septona με το λανσάρισμα της νέας σειράς δημητριακών πρωινού χωρίς γλουτένη. Πρόκειται για τα δημητριακά πρωινού Welly Crunchy με τραγανές μπουκιές βρώμης ολικής άλεσης χωρίς γλουτένη, τα οποία έρχονται σε δυο συνδυασμούς γεύσεων: με κομμάτια μαύρης σοκολάτας και με cranberries & σταφίδα Κρήτης. Τα Welly Crunchy δεν περιέχουν γενετικά τροποποιημένα συστατικά, ενώ έχουν αναπτυχθεί και παράγονται στην Ελλάδα. Με νέα σειρά δημητριακών χωρίς γλουτένη διεύρυνε και η Fytro τη δική της γκάμα προϊόντων υγιεινής διατροφής. Πρόσφατα λάνσαρε τη σειρά Crunchy Muesli, η οποία περιλαμβάνει δυο προϊόντα. Τα Crunchy Muesli με Βρώμη και Σοκολάτα Fytro είναι τραγανές μπουκιές δημητριακών με κομμάτια σοκολάτας. Τα Crunchy Muesli με Βρώμη και Μέλι Fytro είναι μπουκιές δημητριακών με μέλι και 30% λιγότερα λιπαρά, σε σχέση με άλλες τραγανές μπουκιές δημητριακών.

Για τα πιο πρόσφατα λανσαρίσματα της Nestle, μίλησε η Όλγα Καρπούζου: «Όλα τα νέα λανσαρίσματα που έγιναν μετά τα μέσα της προηγούμενης χρονιάς είναι σύμφωνα με αυτό που ζητούν οι καταναλωτές από το πρωινό τους. Τα νέα προϊόντα Clusters Crunchy Musli, οι «απίθανα φανταστικές» τραγανές μπουκιές βρώμης με σοκολάτα αλλά και τα νέα Fitness Granola με cranberries και κολοκυθόσπορο, έχουν πλούσια γεύση και νόστιμα συστατικά που το κοινό μας ζητούσε καιρό. Το Fitness ανανεώθηκε ριζικά, βελτιώνοντας τη διατροφική του εικόνα με την προσθήκη της βρώμης ολικής άλεσης και των βιταμινών Β, αλλά παράλληλα αύξησε κατά 25% και τις σοκολατένιες νιφάδες στα Fitness Dark Chocolate και Fitness Chocolate. Η αλλαγή αυτή συνέβαλλε στο να γίνει ακόμη πιο σοκολατένια η γεύση τους αλλά δεν επηρέασε το διατροφικό προφίλ των προϊόντων».

TΑ BRANDS ΕΠΕΝΔΥΟΥΝ ΣΤΟ DIGITAL
Αναζητώντας το κοινό τους, τα brands επενδύουν στο digital, στο native περιεχόμενο και στην επικοινωνία μέσω των κοινωνικών δικτύων, τόσο στο Facebook, στο Ιnstagram αλλά και στο YouTube. H Όλγα Καρπούζου δήλωσε σχετικά με τη χρήση των νέων Μέσων: «Αυτό που έχουμε πάντα ως στόχο είναι να επικοινωνούμε με το κοινό μας με τον αυθεντικό τρόπο που θέλουν και στα μέσα που επιλέγουν, για να γίνουν και τα μηνύματα μας κατανοητά. Γι’ αυτό και τα τελευταία χρόνια δοκιμάζουμε και επενδύουμε διαρκώς για τα brands στην digital επικοινωνία και στη χρήση native content από creators στο Youtube και στο Instagram, μία στρατηγική που ακολουθεί διαχρονικά το Fitness, αλλά και το Lion και το Clusters».

Ο Ιωάννης Μιαούλης υπογραμμίζει, ωστόσο, πως η χρήση των ψηφιακών Μέσω και μιας ευρηματικής καμπάνιας λειτουργούν υποστηρικτικά σε ένα ποιοτικό προϊόν: «Τα ψηφιακά μέσα παίζουν σημαντικό ρόλο στην προώθηση και στην εξωστρέφεια ενός προϊόντος ή ακόμα και μίας εταιρείας. Θεωρούμε πως όσο πιο έντονο χαρακτήρα έχει μία διαφημιστική καμπάνια, τόσο πιο έντονα θα μείνει στο μυαλό του καταναλωτή. Βέβαια, η απήχηση που έχει ένα προϊόν δεν είναι μόνο αποτέλεσμα μίας ευρηματικής καμπάνιας. Η υψηλή ποιότητα είναι αυτή που θα διατηρήσει την επιλογή του κοινού και η επικοινωνία θα το ενισχύσει».

ΙΝ FOCUS
- Οι μπάρες δημητριακών έχουν σημειώσει γρήγορη ανάπτυξη, διευκολύνοντας τον on-the-go τρόπο ζωής.
- Παρατηρείται μία συνεχώς αυξανόμενη κατεύθυνση προς τα προϊόντα εκείνα που δεν υστερούν ούτε σε θρεπτικά συστατικά αλλά ούτε και σε γεύση.
- Οι καταναλωτές ζητούν καινοτομία με «μπόλιασμα» των προϊόντικών προτάσεων με διατροφικά κίνητρα, μείωση της ζάχαρης και νέα formats.
- Έως το 2020, η κατηγορία παγκοσμίως θα μεγαλώσει κατά λιγότερο από 1%, ενώ θα συρρικνωθεί κατά 1 δισ. δολάρια στη Βόρεια Αμερική.

ΔΥΝΑΤΕΣ ΟΙ ΜΠΑΡΕΣ
Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, τόσο η κατηγορία των δημητριακών, όσο και των μπαρών έχει ανοδική πορεία. Η Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive, IRI, σχολίασε: «Τα τελευταία στοιχεία για το κλείσιμο του 2017 δείχνουν πως η κατηγορία των δημητριακών είναι ανοδική σε όγκο κατά 9.6% και σε όρους αξίας κατά 4.4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χρονιά. Άνοδο σημειώνουν και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 24.7% σε όγκο πωλήσεων και σε αξία κατά 17.6%. Η κατηγορία των μπαρών σημειώνει άνοδο σε όγκο κατά 11.9% και σε αξία κατά 9.4%. Άνοδο σημειώνουν και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 28.3% σε όγκο πωλήσεων και σε αξία κατά 20.4%».

Marketing Week (T. 1532)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778