Marketing Week - Η Burger King παίρνει θέση για το Net Neutrality

Σάββατο, 17 Φεβρουαρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Με χιουμοριστικό video που εξηγεί τις συνέπειες κατάργησης της ουδετερότητας στο διαδίκτυο

Η Burger King παίρνει θέση για το Net Neutrality

31 Ιανουαρίου 2018 | 15:26 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: International,Εστίαση,Θεσμικά

Με ένα ευφυέστατο και χιουμοριστικό video, η Burger King παίρνει θέση στη «μάχη» για το ελεύθερο διαδίκτυο και εξηγεί με απλά λόγια της συνέπειες που μπορεί να έχει η κατάργηση του net neutrality.

Πρόκειται για ένα κοινωνικό πείραμα, όπου οι υπάλληλοι ενός καταστήματος πουλάνε Whopper Burgers σε ανυποψίαστους πελάτες με τον ίδιο τρόπο που θα πουλούσαν πρόσβαση στο Internet χωρίς την αρχή της ουδετερότητας. Το net neutrality ορίζει ότι οι πάροχοι υπηρεσιών internet οφείλουν να αντιμετωπίζουν όλα τα δεδομένα στο internet ως ίσα, χωρίς να κάνουν διακρίσεις και χωρίς να χρεώνουν ξεχωριστά ανάλογα με το περιεχόμενο, το site, την εφαρμογή κ.λπ. Χωρίς αυτή την ουδετερότητα οι πάροχοι μπορούν εν δυνάμει να «μπλοκάρουν» ή να καθυστερούν την πρόσβαση σε sites και υπηρεσίες, προς όφελος είτε δικών τους προϊόντων, είτε υπηρεσιών με τις οποίες έχουν συνάψει συμφωνίες.

Η απόφαση της αμερικανικής επιτροπής τηλεπικοινωνιών τον περασμένο Δεκέμβριο να καταργήσει το net neutrality ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων (τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη), ενώ η δικαστική διαμάχη με τους υποστηρικτές της διαδικτυακής ουδετερότητας αναμένεται μακροχρόνια. Στο πρόσφατο λοιπόν video της Burger King που έχει ήδη γίνει viral με πάνω από 1 εκατ. views στο YouTube, τα Whopper Burgers πωλούνται σε διαφορετικές τιμές, ανάλογα με την ταχύτητα, ή το… MBPS (making burgers per second): Από 4,99 δολάρια (Slow Access) έως 25,99 δολάρια (Hyperfast).

Ο πελάτης που αποφασίζει να πληρώσει τα 26 δολάρια παίρνει αμέσως το Whopper του και αποχωρεί, ενώ οι υπόλοιποι καλούνται να περιμένουν μέχρι και 25 λεπτά, για ένα burger που ναι μεν είναι έτοιμο, όμως ο υπάλληλος είναι υποχρεωμένος να το παραδώσει με… καθυστέρηση! Ένας από τους υπαλλήλους εξηγεί μάλιστα ότι πρόκειται για μία επιχειρηματική πρακτική που σκοπό έχει να… αυξήσει τις πωλήσεις του chicken sandwich, εμποδίζοντας την πρόσβαση στο Whopper. Θα μπορούσε άραγε να συμβεί κάτι ανάλογο στο διαδίκτυο εάν για παράδειγμα ο πάροχος αποφάσιζε να προωθήσει την πρόσβαση σε μία συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης έναντι μίας άλλης;

Χωρίς την αρχή του net neutrality, το σενάριο μοιάζει πιθανό. Αναλυτές επισημαίνουν ότι οι ISPs θα μπορούσαν εν δυνάμει να επηρεάσουν τις συνήθειες θέασης καθοδηγώντας τους χρήστες προς συγκεκριμένα assets μέσω καλής και κακής εμπειρίας πρόσβασης. Οι πιο «καχύποπτοι», θεωρούν ότι μέσα από ανάλογες πρακτικές καθίσταται δυνατή ακόμη και η καθοδήγηση της κοινής γνώμης σε κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα. Το video της Burger King κλείνει καλώντας τους θεατές να υπογράψουν αίτηση προς την FCC για τη διατήρηση της αρχής του Net Neutrality.
(Πηγή: AdAge.com, houstonpress.com, vice.com, news247.gr)

Marketing Week Online( 31 Ιανουαρίου 2018)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778