Έρευνα της ΕΥ δείχνει δυσκολία αποτελεσματικής αξιοποίησης
Δυσκολίες φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου και καταναλωτικών αγαθών, όσον αφορά στην αποτελεσματική αξιοποίηση δεδομένων στον τομέα της πιστότητας πελατών.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά ευρήματα πρόσφατης έρευνας της ΕΥ μεταξύ 130 διευθυντικών στελεχών του κλάδου λιανεμπορίου σε Ευρώπη, Βόρειο Αμερική και Ασία. Από τα στελέχη λιανεμπορίου που συμμετείχαν στην  έρευνα, μόνον το 27% θεωρεί ότι οι τρέχουσες πρωτοβουλίες επιβράβευσης πελατών είναι αποτελεσματικές, ενώ μόνον το 5% θεωρεί ότι οι πελάτες του είναι πιστοί.

Επίσης, μόνο το 19% δηλώνει ότι μπορεί να αξιοποιήσει τα δεδομένα και συστήματα που έχει στη διάθεσή του για να κατανοήσει τις ατομικές ανάγκες των πελατών του. Επιπλέον, μόνο το 35% μπορεί να έχει συχνά εικόνα των πελατών του σε πραγματικό χρόνο, ενώ μόλις το 30% έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να εξατομικεύει εμπειρίες και προσφορές.

O Γιώργος Μητρόπουλος, Διευθυντής Ανάπτυξης Εργασιών της ΕΥ Ελλάδος, παρατηρεί: «Τα τυπικά ποντοδοτικά προγράμματα ανταμοιβής έχουν αποτύχει να δημιουργήσουν πιστούς πελάτες. Η επιχείρηση λιανεμπορίου και καταναλωτικών πρέπει να στοχεύει σε προσωποποιημένη σχέση και σε διαφοροποίηση της εμπειρίας. Ο πιο λογικός δρόμος για αυτό είναι η ανάλυση δεδομένων για τη δημιουργία εξατομικευμένων προσφορών και η χρήση ψηφιακών καναλιών για το σχεδιασμό προσωποποιημένων εμπειριών».

O Πάνος Παπαδόπουλος, Manager στο Κέντρο Αριστείας Data & Analytics της ΕΥ Ελλάδος, σημειώνει: «Είναι απαραίτητο να απομακρυνθούν οι επιχειρήσεις από μεμονωμένες και ad hoc προσεγγίσεις και να αναζητήσουν περισσότερο ολιστικούς τρόπους εκμετάλλευσης δεδομένων, προκειμένου να χτίζουν σταδιακά την αφοσίωση των προσεκτικών – λόγω κρίσης – πελατών τους».