Ευρήματα από την 1η μελέτη του φορέα για τα video ad formats
Περισσότερες επιλογές στα formats μέσα από τα οποία προσφέρουν ψηφιακή, video διαφήμιση, φαίνεται να αναζητούν διαφημιζόμενοι, διαφημιστές και εκδότες σύμφωνα με την πρώτη μελέτη του IAB Europe για τα Video Ad Formats.

Η έρευνα κατέγραψε τις απόψεις περίπου 700 διαφημιζόμενων, agencies και εκδοτών από 31 αγορές και αποκαλύπτει την κυριαρχία τριών formats σε όλες τις συσκευές στην ευρωπαϊκή αγορά video advertising, τα οποία είναι τα in-stream pre-roll, out-stream in-article / in-page και η προβολή του σποτ 30 δευτερολέπτων. Τα formats αυτά καθοδηγούν τις εξελίξεις της αγοράς όσον αφορά σε χρήση, τάσεις και ROI, με λίγες διαφοροποιήσεις ανάμεσα σε διαφημιζόμενους, διαφημιστικές και εκδότες.

Σύμφωνα με τα κυριότερα ευρήματα, το out-stream είναι περισσότερο δημοφιλές από τo in-stream σε κάποιες περιοχές (πχ στη Δυτική Ευρώπη), το 80% των ερωτώμενων ανέφερε αύξηση χρήσης του pre-roll σε κινητές συσκευές τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ έντονη είναι η αναζήτηση επέκτασης όχι μόνον σε όλες τις συσκευές, αλλά και σε εύρος διαφορετικών formats, με τους stakeholders να στρέφονται στα out-stream formats.

Πάνω από τους μισούς δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν τα in-feed formats σε όλες τις συσκευές. Οι publishers δείχνουν να επιδιώκουν την αναβάθμιση του layout του περιεχομένου και των σελίδων τους, στοχεύοντας στην εξάλειψη της χρήσης των περισσότερο παρεμβατικών formats: Σύμφωνα με τους περισσότερους ερωτώμενους, η χρήση των overlays και των interstitials έχει μειωθεί.

«Τα pre-roll 30 δευτερολέπτων είναι ο ευκολότερος τρόπος μεταφοράς μίας τηλεοπτικής διαφήμισης σε digital, γι’ αυτό δεν αποτελεί έκπληξη ότι πρόκειται για το δημοφιλέστερο video ad format σε όλη την Ευρώπη. Πρέπει όμως να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν επιλέγουμε τον εύκολο δρόμο εις βάρος της εμπειρίας του χρήστη», σχολιάζει ο Mark Melling, Director Video EMEA της AOL.

Το video advertising αποτελεί κύριο θέμα στο ετήσιο πλάνο του IAB Europe, με επικεφαλής την ομάδα Video Ad Formats Task Force. Το θέμα θα εξετασθεί επίσης στο ετήσιο IAB Europe Interact Conference, 23-24 Μαΐου στο Άμστερνταμ.