Έρευνα ΑDEX 2016 από το ΙΑΒ HELLAS
Σημαντική άνοδο της τάξης του 12,7%, αποτυπώνει η διαδικτυακή διαφημιστική δαπάνη το 2016 σε έρευνα του IAB Hellas με τη συνεργασία 22 Publishers/Networks, που μετρά 133 επιμέρους sites.

Σύμφωνα με την έρευνα, στα sites διοχετεύθηκαν την περασμένη χρονιά περί τα 77,2 εκατ. ευρώ (+12,7%) έναντι 67 εκατ. ευρώ το 2015. Η επιμέρους μελέτη της διαφημιστικής δαπάνης για το digital display, σύμφωνα με την ΑDEX 2016 του ΙΑΒ Hellas, γεννά συγκρατημένη αισιοδοξία, καθώς διαφαίνεται ότι «ισοφαρίζονται» οι απώλειες του 2015 κατά το οποίο σημειώθηκε «βουτιά» -13%. Ωστόσο ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι η αύξηση αυτή το 2016 βαίνει αυξανόμενη από την αρχή προς το τέλος του έτους με το α’ τρίμηνο να επενδύονται στο διαδίκτυο 12,8 εκατ. ευρώ, το β΄ τρίμηνο, 21,2 εκατ. ευρώ, το γ΄ τρίμηνο, 18,5 εκατ. ευρώ και το δ’ τρίμηνο, 23,2 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το report, το μεγαλύτερο μερίδιο απέσπασαν το 2016 οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (19,7% έναντι 21,8% το 2015) με την display δαπάνη στον κλάδο να αγγίζει τα 15,2 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν το Λιανεμπόριο με 10,6 εκατ. ευρώ (μερίδιο 13,7%), οι Τηλεπικοινωνίες με 9,5 εκατ. ευρώ (μερίδιο 12,3% έναντι 14,1% το 2015) και η κατηγορία «Media Διασκέδαση και Ελεύθερος Χρόνος» με 6,6 εκατ. ευρώ (8,2%). Τα στοιχεία αφορούν μόνο online display διαφήμιση, αποτυπώνονται με βάση τιμές τιμοκαταλόγων Μέσων και δεν περιλαμβάνουν έσοδα από διαφημίσεις Google.

Ο Σπύρος Παπαγεωργίου, Πρόεδρος του IAB Hellas εξηγεί: «Η αύξηση κατά 12,7% της display διαφήμισης στο διαδίκτυο το 2016 προκαλεί θετικά αισθήματα στις εταιρείες digital και καταδεικνύει περίτρανα ότι το διαδίκτυο στην Ελλάδα έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει προκειμένου να φθάσει τους αντίστοιχους δείκτες στις ώριμες αγορές της Ευρώπης. Η θετική μεταβολή αυτή, ωστόσο, συνιστά παράλληλα και μια “διόρθωση” στις επιδόσεις του 2015, χρονιά των capital controls και άλλων αρνητικών παραμέτρων που έθεσαν προσκόμματα στη διαφημιστική επένδυση. To ΙΑΒ Hellas παρακολουθεί στενά τις επιδόσεις των επιμέρους κλάδων που καταμετρώνται στην έρευνα, διαπιστώνοντας σταθερά σαφές προβάδισμα στις κατηγορίες των Χρηματοοικονομικών, του Retail και των Τηλεπικοινωνιών, διαφημιζόμενοι που κρατούν εξάλλου τα σκήπτρα της διαφημιστικής επένδυσης και στα αναλογικά παραδοσιακά Μέσα».

Τα στοιχεία προέρχονται από τις 22 εταιρείες-μέλη του ΙΑΒ Hellas, οι οποίες αντιπροσωπεύουν 133 web sites που στοχεύουν στο ελληνικό κοινό. Τα 22 αυτά μέλη είναι οι 24Media, Adweb Network, Alpha TV, Antenna, Attica Media, Capital.gr, Δέσμη Εκδοτική, ΔΟΛ Digital, DPG Digital Media, Forthnet (like to like), Freenet (Sofokleous.gr), Καθημερινή, Liquid Media, Media2Day, Mega TV, Prime Media, Pegasus Interactive, Phaistos Net, Think Digital Network, TVXS, TNC Digital Media Group L2L, Yahoo!.

Η εξέλιξη του online display advertising στην Ελλάδα
Έτος Διαφηµιστική δαπάνη Ποσοστό µεταβολής (%)
2007 30,5
2008 39,9 +30,8
2009 57,8 +44,8
2010 62,0 +7,2
2011 76,4 +23,2
2012 76,1 -0,3
2013 75,1 -1,3
2014 79,3 +5,5
2015 67,2 -13
2016 77,2 +12,7%