Το 2016 ήταν χρονιά αναδιοργάνωσης και χάραξης νέας στρατηγικής για τον όμιλο DPG, με στόχο την βέλτιστη ανταπόκριση στα νέα ζητούμενα της αγοράς. Όπως επισημαίνει η Διευθύνουσα Σύμβουλος της DPG Digital Media, Τίνα Φερεντίνου, τα οφέλη της αλλαγής έχουν ήδη φανεί, με την DPG Digital Media να καταγράφει σημαντικές επιτυχίες σε όλα τα μέτωπα του online publishing.

Τo 2016 φαίνεται πως ήταν μια ιδιαίτερα εποικοδομητική χρονιά για τον όμιλο DPG, καθώς υλοποιήθηκε η στρατηγική αναδιοργάνωση του ομίλου με τη δημιουργία νέων, κεντρικών υποστηρικτικών υπηρεσιών, με στόχο τη διαμόρφωση κοινών προτύπων, λειτουργιών και διαδικασιών. Όπως επισημαίνει η Διευθύνουσα Σύμβουλος της DPG Digital Media, Τίνα Φερεντίνου, ο νέος τρόπος οργάνωσης επιτρέπει τη χάραξη ομιλικής στρατηγικής, ενισχύοντας τις συνεργασίες και επιτυγχάνοντας παράλληλα αποτελεσματικότερη λειτουργία και οικονομίες κλίμακας.

Πως λειτούργησε ειδικότερα για την DPG Digital Media η αναδιοργάνωση αυτή;
Για την DPG Digital Media το 2016 αποτέλεσε μια χρονιά επαναπροσδιορισμού της εσωτερικής της λειτουργίας, διατηρώντας παράλληλα την αναπτυξιακή της πορεία. Με την αναδιοργάνωση αυτή λειτουργούμε τόσο αυτόνομα όσο και ως μέλος ενός μεγάλου Ομίλου, με καλύτερο συντονισμό σε επίπεδο συνεργιών. Ως αποτέλεσμα της αναδιοργάνωσης και με γνώμονα να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της αγοράς τόσο σε επίπεδο παραγωγής περιεχομένου όσο και εμπορικής ανάπτυξης, επενδύσαμε τη χρονιά που πέρασε στη δημιουργία ή/και αναβάθμιση εξειδικευμένων Business Units.

Με δεδομένη τη συνεχώς αυξανόμενη διείσδυση του video, δημιουργήθηκε τμήμα Video & Multimedia Productions καθώς και τμήμα Native Content & Advertising προκειμένου να απαντήσουμε στις ανάγκες των διαφημιζόμενων και σε αυτό τον τομέα. Παράλληλα, αφενός η ανάγκη για εις βάθος μελέτη του κοινού και της συμπεριφοράς του και αφετέρου η περαιτέρω ανάπτυξη καναλιών εμπορικής εκμετάλλευσης όπως το programmatic, οδήγησε στην περαιτέρω επένδυση σε υφιστάμενα Units όπως αυτά του Audience Development και του AdOperations. Είμαι αισιόδοξη πως η νέα αυτή δομή, το expertise των ανθρώπων μας σε συνδυασμό με τη δυναμική των brands που διαχειριζόμαστε, θα αποτελέσουν το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα σε μια άκρως απαιτητική αγορά.

Με βάση τη νέα αυτή δομή και οργάνωση και τον τρόπο με τον οποίο έχει λειτουργήσει μέχρι στιγμής, πως διαμορφώνεται η στρατηγική και το πλάνο ανάπτυξης της DPG για το 2017;
Τα online μέσα καλούνται σήμερα να απαντήσουν επιτυχημένα στο τρίπτυχο: Περιεχόμενο-Τεχνολογία-Διανομή και πάνω σε αυτό το τρίπτυχο κινείται και η στρατηγική της DPG Digital Media:
– Αναβαθμίζοντας το περιεχόμενο που παράγεται σε όλο το δίκτυο και σε όλες τις μορφές του. Αξίζει να τονίσω πως έχοντας το προνόμιο μέσω της συνεργασίας μας με το CNN International να έχουμε πρόσβαση σε insights και τεχνολογίες που εφαρμόζονται ήδη στο εξωτερικό, σκοπεύουμε να αναπτύξουμε σημαντικές νέες δράσεις το 2017.
– Επενδύοντας στην τεχνολογία που δεν σταματά να εξελίσσεται -και να μας εκπλήσσει- και αποτελεί μονόδρομο για όλους τους publishers που θέλουν να απαντήσουν επιτυχημένα στις προκλήσεις της επόμενης μέρας. Δεν είναι τυχαίο ότι στο εξωτερικό ήδη παρατηρείται ολοένα και περισσότερο η είσοδος των publishers στον τεχνολογικό τομέα είτε με εξαγορές εταιριών είτε με συνεργασίες. 
– Διευρύνοντας τα κανάλια διανομής του περιεχομένου μας, σε social, emerging & offsite platforms.
Εν κατακλείδι, οφείλουμε να μεταλλαχτούμε από απλός προορισμός για τους χρήστες σε πολυδύναμοι παραγωγοί και διανομείς περιεχομένου.

Σε ποιόν από τους τρεις βασικούς τομείς περιεχομένου (Ενημέρωση, Αθλητισμός και lifestyle-ψυχαγωγία) θα δοθεί έμφαση για το 2017 και για ποιους λόγους;
Και στους τρεις. Κάθε site έχει το δικό του στίγμα, το δικό του DNA και το δικό του κοινό.
Ο στρατηγικός άξονας εξαρχής ήταν η δημιουργία ενός portfolio Μέσων που θα καλύπτει όλα τα ενδιαφέροντα και την ανάγκη του χρήστη για πολύπλευρη ενημέρωση. Αξίζει να αναφέρω σε αυτό το σημείο πως μέσα από έρευνα που πραγματοποιήσαμε πρόσφατα με την MRB αναφορικά με τις συνήθειες των χρηστών κατά την πλοήγηση και ενημέρωσή τους από το διαδίκτυο, επιβεβαιώθηκε τόσο η διείσδυσή μας σε όλα τα target groups όσο και το κυρίαρχο awareness όλων των Μέσων που διαχειριζόμαστε ή εκμεταλλευόμαστε εμπορικά. Τα ευρήματα είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και είμαστε στη διαδικασία περαιτέρω επεξεργασίας των δεδομένων των καταναλωτικών συνηθειών των χρηστών βάσει TGI, τα οποία και θα αποτελέσουν πολύτιμα εργαλεία για το Εμπορικό μας τμήμα και τους διαφημιζομένους.

Το 2016 είχατε επίσης ανακοινώσει τη δημιουργία των πρώτων ελληνικών viber public accounts. Είναι ενδεχομένως στη στρατηγική σας η επιδίωξη και άλλων αντίστοιχων συνεργασιών για το 2017;
Λανσάραμε πράγματι μέσα από μια στρατηγική συνεργασία με το Viber, τα public accounts για το Newsbomb.gr, το CNN.gr και το Queen.gr, παρέχοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να επικοινωνούν με τα Μέσα της επιλογής τους, μέσα από ένα τέτοιο κανάλι αμεσότερης προσωπικής επαφής.
Στο Queen.gr πήγαμε ένα βήμα παρακάτω δημιουργώντας tailor made sticker pack το οποίο σχεδίασε in-house το Δημιουργικό μας τμήμα, και έχει ήδη καταγράψει ένα εξαιρετικό performance μέσα σε ένα μόλις μήνα επιτυγχάνοντας πάνω από 260.000 downloads & followers στο public account του Queen.gr. Μπορείτε να θεωρείτε δεδομένο ότι αντίστοιχες συνεργασίες είναι στα πλάνα της DPG Digital Media για το 2017 με γνώμονα το τρίπτυχο της στρατηγικής που αναπτύχθηκε πιο πάνω.

Έχετε αναφέρει σε δήλωσή σας, ότι στους στόχους της DPG Digital είναι η παροχή καινοτόμων υπηρεσιών και η δημιουργία νέων καναλιών διανομής και προσωποποιημένης επικοινωνίας με το κοινό. Με ποιους τρόπους ενσαρκώνεται ο στόχος αυτός για το 2017;
Το παράδειγμα του Queen.gr και της συνεργασίας με το Viber επιβεβαιώνει την τάση αναζήτησης από το κοινό νέων τρόπων προσωποποιημένης επικοινωνίας και διάδρασης με τα Μέσα. Για τους publishers από την άλλη, δημιουργούνται τεράστιες ευκαιρίες αξιοποίησης των αφοσιωμένων communities που αναπτύσσονται μέσα από τέτοιες πλατφόρμες. Για εμάς το στοίχημα είναι το κτίσιμο πιστών fans vs occasional users και προς αυτή την κατεύθυνση δουλεύουμε με νέα project μέσα στο 2017.

Γενικότερα, ποια θεωρείτε ότι είναι τα βασικά ζητούμενα σήμερα για τους διαφημιζόμενους στα online Μέσα και πως επιδιώκετε εσείς να ανταποκριθείτε σε αυτά;
Οι διαφημιζόμενοι στα online Μέσα έχουν να λύσουν ένα puzzle για δυνατούς λύτες. Καλούνται να διαχειριστούν δεδομένα που αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς και να επιλέξουν το κατάλληλο μίγμα επικοινωνίας για το καταναλωτικό κοινό που τους ενδιαφέρει, αναζητώντας ταυτόχρονα μετρήσιμα και χειροπιαστά αποτελέσματα, χωρίς να ρισκάρουν το brand safety που δεν παύει να αποτελεί και όχι άδικα, μείζον θέμα. Κρίνω πως το ζήτημα για τους διαφημιζομένους αφορά αφενός στην τεχνολογική πλευρά και στις αντίστοιχες πλατφόρμες, αφού μόνο από εκεί μπορούν να προκύψουν μετρήσιμα στοιχεία κι αφετέρου στη δημιουργία του κατάλληλου περιεχομένου που θα μιλήσει στο «κοινό–στόχος» και θα διαδοθεί ασφαλώς μέσα από πολλαπλά κανάλια.

Στην DPG Digital Media, μελετάμε διαρκώς μέσα από τα άρτια στελεχωμένα τμήματα τις εξελίξεις της κλάδου, βασιζόμαστε σε data driven decisions και επενδύουμε σε εργαλεία με στόχο να αποτελούμε για τους πελάτες μας έναν έμπιστο συνεργάτη με βαθιά γνώση του αντικειμένου, απαντώντας με επιτυχία σε όλα τα παραπάνω ζητούμενα. Ήδη στη φαρέτρα μας μετράμε σημαντικές διακρίσεις σε διακεκριμένους θεσμούς του κλάδου όπως Ermis Awards, Dime, IAB MiXX, που πιστοποιούν με τον καλύτερο τρόπο αυτή τη δυναμική και των υπηρεσιών μας.

Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις που θεωρείτε ότι τα online Μέσα έχουν να αντιμετωπίσουν το 2017;
Η πρόκληση ήταν και παραμένει η προσαρμοστικότητα σε διαρκώς νέα δεδομένα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Το ευμετάβλητο των εξελίξεων του κλάδου μας έχει δείξει πως η στασιμότητα και τα αργά αντανακλαστικά δεν συγχωρούνται.