Μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των καναλιών διάθεσης
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, με δείγμα 2.000 καταναλωτών από όλη τη χώρα, ο Έλληνας διέρχεται από σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τις διατροφικές του συνήθειες.

Συγκεκριμένα, παρότι τα κύρια γεύματα που μαγειρεύονται στο σπίτι αποτελούν κυρίαρχη τάση, σε σχέση με τα συμπληρωματικά γεύματα εμφανίζονται νέες τάσεις. Η αγορά έτοιμου γεύματος από τα σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος και ανταγωνίζεται τις υπόλοιπες επιλογές έτοιμου φαγητού των καταστημάτων μαζικής εστίασης.

Αξίζει να σημειωθεί πως η εστίαση, παρά τη σημαντική της μείωση τα χρόνια της οικονομικής ύφεσης κατά 40%, εξακολουθεί να αποτελεί μία σημαντική αγορά με το μέσο νοικοκυριό να ξοδεύει περίπου 125 ευρώ σε αυτές τις αγορές (1.500 ευρώ ανά έτος) και άρα ξεπερνά συνολικά τα 6,5 δισ. ευρώ. Ένα μεγάλο μέρος αυτής της αγοράς αποτελεί το έτοιμο φαγητό και το φαγητό για τον δρόμο.

Το κάθε διαφορετικό κανάλι (σούπερ μάρκετ, εστιατόριο, fast food, κ.α. ) τοποθετείται δυναμικά σε εξειδικευμένες κατηγορίες. Το ζητούμενο είναι το πως θα εξελιχθεί η κατανομή των πωλήσεων ανά κατηγορία προϊόντων στο μέλλον με βάση τις νέες αγοραστικές συνήθειες, τα ψηφιακά κανάλια και τα καινοτόμα προϊόντα της βιομηχανίας τροφίμων.