Η ημερίδα «Millennials & Brands: A Complicated Affair» πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο Μουσείο Μπενάκη την 1η Φεβρουαρίου. Περισσότερα από 200 υψηλόβαθμα στελέχη από ένα ευρύ φάσμα εταιρειών παρευρέθηκαν στην παρουσίαση της έρευνας, η οποία είχε στόχο την κατανόηση των «millennials» και τη σχέση τους με τα brands.

Καθήκοντα οικοδεσπότη ανέλαβε ο Ζαφείρης Χαραλαμπίδης, Vice President New Business and Diversified Services της Tempo OMD, καλωσορίζοντας τους παρευρισκόμενους, ενώ ο Νίκος Σύμπουρας, CEO της εταιρείας, πήρε τη σκυτάλη και παρουσίασε τους νέους άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η εταιρεία το προσεχές διάστημα.

Τα στοιχεία από το ερευνητικό πρόγραμμα παρουσιάστηκαν από τον Κώστα Χούντα, Strategy & Business Analytics Officer, και την Βασιλική Χαβατζοπούλου, Senior Data Analyst, οι οποίοι ανέλυσαν σε βάθος τα αποτελέσματα. Η μελέτη επικεντρώθηκε στους νέους 16-30 ετών. Οι ηλικίες αυτές έχουν μεγαλώσει σε μία εποχή πολλών μεγάλων και γρήγορων αλλαγών σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο, με συνέπεια να φτιάξουν ένα διαφορετικό set προτεραιοτήτων και προσδοκιών στη ζωή τους.

Το βασικό συμπέρασμα που αναδείχτηκε είναι ότι, τα brands θα πρέπει να αναπτύξουν ένα άλλο είδος σχέσης μαζί τους. Θα πρέπει να τους μιλήσουν με όρους engagement & utility και όχι σε επίπεδο αξιών και προτύπων όπως γινόταν έως τώρα. Κι αυτό, γιατί η γενιά αυτή έχει μάθει πολύ καλά πως οι αξίες και τα πρότυπα αλλάζουν, οπότε δεν ταυτίζονται μαζί τους. Προσδοκούν πιο χρηστικά και πιο καθημερινά πράγματα από τα brands.
Επίτιμοι ομιλητές της ημερίδας ήταν εκπρόσωποι των millennials, οι οποίοι παρουσίασαν τη συγκεκριμένη γενιά μέσα από τη δική τους ματιά, αναδεικνύοντας τι περιμένουν από τις μάρκες.

Αρχικά, στη σκηνή ανέβηκε ο Νίκος Πιτάνιος, Ραδιοφωνικός Παραγωγός, ενώ ακολούθησαν η Δανάη Γεωργαντά, YouTube Vlogger, και ο Σάκης Τανιμανίδης, TV Presenter & Producer. Η διακεκριμένη ψυχολόγος Μαρία Αλεξανδρή έκλεισε την ημερίδα παρουσιάζοντας την επιστημονική πλευρά στον ψυχισμό των millennials και εξήγησε τις επιθυμίες και τις αντιδράσεις τους.
Τον τελικό χαιρετισμό έκανε ο Nίκος Σύμπουρας, ενώ ακολούθησε cocktail στον ανακαινισμένο χώρο του Μουσείου.

Οι συμπεριφορές των Millenials

Οι διαφορετικές φάσεις
Οι teenagers (15-17 ετών) φαίνεται να προτιμούν τις υλικές απολαύσεις («ζωάρα»). Έχουν μεγαλώσει σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον της κρίσης, σκηνοθετούν την επιτυχία με κάθε τρόπο, χωρίς απαραίτητα να στοχεύουν στην περαιτέρω μόρφωση.
Οι ενήλικες (18-24 ετών) βλέπουν με μεγαλύτερη δόση αισιοδοξίας το μέλλον τους και ουσιαστικά τοποθετούν τον εαυτό τους στο κέντρο – power is on me! Η μόρφωση παραμένει για αυτούς τοπ μέσο για να φθάσουν στην επιτυχία και την κοινωνική αναγνώριση. Οι μεγαλύτεροι (25-30 ετών) εμφανίζονται πιο ρεαλιστές. Ειδικότερα για τους άνδρες, ο κύριος στόχος είναι να εργαστούν, να στηρίξουν τους εαυτούς τους και τους άλλους, το περιβάλλον όμως λόγω της ύφεσης συνήθως δεν το επιτρέπει.

Οι βασικές τάσεις
Οι τάσεις που διατρέχουν τους νέους κάθε ηλικίας και θα εξελιχθούν σε κυρίαρχες στα προσεχή 2-3 χρόνια είναι:
– Η ψηφιακή ταυτότητά μου πρέπει να είναι αληθινή, με ατέλειες
– Θέλω να συνδυάζω την ψηφιακή με την πραγματική εμπειρία, με επαφή με άλλους ανθρώπους
– Αναζητώ τις δεξιότητές μου χωρίς να ακολουθώ πρότυπα, έχουν ξεπεραστεί
– Η υπερβολική πληροφόρηση με έχει κουράσει και αναζητώ να χαλαρώσω

Οι προσκεκλημένοι ομιλητές του event
Η Μαρία Αλεξανδρή είναι Ενεργή Ψυχοθεραπεύτρια και Σύμβουλος Εταιρειών σε πρωτότυπα προγράμματα μελέτης, ανάπτυξης και υλοποίησης ανθρωποκεντρικών έργων. Είναι η Ιδρύτρια του Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου Ανέλιξη που εκπονεί προγράμματα παρέμβασης σε οικογένειες, σχολεία και ιδρύματα για παιδιά. Συνεργάζεται με Πανεπιστήμια και εκπονεί μελέτες για την θεωρία της Πολλαπλής Ευφυΐας και την αρχή της Μοναδικότητας.

Η Δανάη Γεωργαντά, ή αλλιώς για τους millennials «Μικρή Ολλανδέζα», είναι η απόλυτη ελληνίδα σταρ του YouTube, με 128.000 συνδρομητές και με κάθε βίντεο της να ξεπερνά τα 100.000 views. Στο κανάλι της, οι χρήστες βρίσκουν συνήθως videos για τη ζωή της και τα ενδιαφέροντά της, ενώ το ψευδώνυμο της «Μικρή Ολλανδέζα» είναι ένα παρατσούκλι που της κόλλησαν στο δημοτικό γιατί έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στην Ολλανδία.

Ο Νίκος Πιτάνιος είναι τελειόφοιτος Γλωσσολογίας του τμήματος φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Σήμερα ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ως ραδιοφωνικός παραγωγός. Επίσης, έχει τη δημοσιογραφική επιμέλεια σε διάφορα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα σε Ελλάδα και Κύπρο. Αυτό το διάστημα ετοιμάζεται να ξεκινήσει γυρίσματα για ένα νέο και πρωτότυπο τηλεπαιχνίδι στην ΕΡΤ, με τίτλο «Selfie».

Ο Σάκης Τανιμανίδης κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη, έχει σπουδάσει Marketing στην Ελλάδα και έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην Αμερική. Του αρέσουν τα ταξίδια και οι ταξιδιωτικές του εμπειρίες τον οδήγησαν να κάνει το πάθος του τηλεοπτική εκπομπή, το γνωστό σε όλους και ιδιαίτερα επιτυχημένο στους millennials «World Party». Το νέο του εγχείρημα είναι η εταιρεία παραγωγής που ίδρυσε με την επωνυμία Baby Blue, μέσω της οποίας θα έχουμε την ευκαιρία να τον γνωρίσουμε καλύτερα και ως παραγωγό.