To φετινό IMC θα διεξαχθεί την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου και αναμένεται να παρουσιαστεί με ένα εντελώς ανανεωμένο περιεχόμενο, ιδιαίτερα αναβαθμισμένο. Στο πλαίσιο αυτό, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Δημήτρη Μανιάτη, τόσο για την πορεία και το περιεχόμενο του φετινού συνεδρίου, όσο και τους απώτερους στόχους του για το μέλλον.

Marketing Week: Η φετινή διοργάνωση του IΜC έχει δημιουργήσει σημαντικές προσδοκίες στην αγορά για μια σειρά σημαντικούς λόγους, ένας εκ των οποίων είναι το γεγονός ότι θα είναι το πρώτο σχετικό συνέδριο που θα διοργανωθεί από το νέο Δ.Σ του IAB Ηellas, αλλά και ότι η ευθύνη του ανατέθηκε σε εσάς, ένα στέλεχος εκτός της διοικούσας επιτροπής, στα πρότυπα αντίστοιχων διοργανώσεων του εξωτερικού. Πώς αισθάνεστε που αναλάβετε αυτή την ευθύνη;
Δημήτρης Μανιάτης:
Αισθάνομαι μεγάλη χαρά, καθώς διασκεδάζω τον σχεδιασμό του συνεδρίου κάθε στιγμή. Δεν είχα την ευκαιρία να οργανώσω ποτέ συνέδριο στο παρελθόν, οπότε ουσιαστικά μαθαίνω «on the job». Φυσικά αισθάνομαι και έντονα την ευθύνη της επιτυχίας, που θα σηματοδοτήσει την νέα εποχή για το συγκεκριμένο συνέδριο. Η 9η Δεκεμβρίου πλησιάζει.

Νομίζω είναι ξεκάθαρο ότι το IMC 16’ ελάχιστα θα θυμίζει τις προηγούμενες διοργανώσεις. Μπορείτε να μας αναφέρετε τις σημαντικότερες αλλαγές που θα δούμε;
Περιεχόμενο. Περιεχόμενο. Περιεχόμενο. Θα δούμε πάνω από 6 καταξιωμένους και πολύ βραβευμένους διεθνείς ομιλητές. Θα είναι σαν ένα διεθνές συνέδριο να «έτυχε» φέτος να γίνει στην Αθήνα. Θα έχουμε όμως και εκπροσώπηση από τους έλληνες διαφημιζόμενους και τα agencies που διακρίθηκαν με Gold βραβείο στα Μixx Αwards. Θα κάνουμε συζήτηση για την πορεία και την κατάσταση της ελληνικής αγοράς εργασίας στον κλάδο του digital marketing και θα ακούσουμε εκδότες και παρόχους τεχνολογίας να μας εξηγούν πώς καινοτομούν.  Και όλα αυτά σε έναν μοναδικό χώρο. Φέτος επιλέξαμε να κινηθούμε μακριά από τους παραδοσιακούς «συνεδριακούς» χώρους. Στον πολυμορφικό χώρο Προορισμός Παπαστράτος, που βρίσκεται στο παλιό λιθογραφείο της εταιρείας Παπαστράτος στον Πειραιά. Έναν ιστορικό χώρο που ανακαινίστηκε και διαμορφώθηκε πρόσφατα για να φιλοξενήσει τον εορτασμό των 85 χρόνων από την ίδρυση της εταιρείας στην Ελλάδα. Όλα αυτά θα κλείσουν με ένα party, ευκαιρία για networking, αλλά και εορτασμό. Γιατί αυτό πρέπει να είναι τελικά το ετήσιο συνέδριο του IAB, ένας εορτασμός του digital.

Μιλήσατε για σημαντικούς ξένους ομιλητές. Μπορείτε να αναφερεθείτε συνοπτικά σε αυτούς και στα ζητήματα που θα αγγίξουν;
Το digital marketing δρα ως ανωτέρα βία και συμπαρασύρει-μεταμορφώνει τον τρόπο που διαφημίζονται και επικοινωνούν τα brands. Όλοι οι ομιλητές θα μας πουν πώς οι ίδιοι έχουν πετύχει σημαντικά βήματα καινοτομίας μέσω του digital. Θα ξεκινήσω από τον Guy Phillipson, που ως CEO του IAB Αγγλίας έχει «δει» όλη τη μεταστροφή της διαφημιστικής αγοράς στην Αγγλία, από παραδοσιακούς τρόπους σε digital. Όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του, η δαπάνη σε digital ήταν £825 εκατ. ενώ πλέον ξεπερνά τα £7.2 δισ. Στη συνέχεια ξεχωρίζω την Clare Shaw, International Business Director για την Saatchi & Saatchi, που θα μας μεταφέρει το case του Sea Hero Quest. Το mobile game που δημιούργησε για την Deutsche Telekom και συλλέγει στοιχεία για την έρευνα κατά της άνοιας. Μόλις 2 λεπτά παιχνιδιού αντιστοιχούν σε 5 ώρες έρευνας, ενώ το project βραβεύτηκε με 9 Cannes Lions φέτος. Τους ξένους ομιλητές συμπληρώνουν ομιλητές από το Facebook, το YouTube και άλλοι.

Στις πρώτες σας δηλώσεις ως επικεφαλής της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου αναφέρατε ότι στη φετινή διοργάνωση ένας ακόμα στόχος είναι η ενεργότερη εμπλοκή των ανθρώπων της αγοράς. Πώς αντιλαμβάνεστε αυτή την εμπλοκή και πώς θα την δούμε να ξεδιπλώνεται στο συνέδριο;
Η συνήθης κατάσταση σε συνέδρια είναι να έχουν χρόνο ομιλίες οι χορηγοί, γεγονός που αποτρέπει διαφημιζόμενους να εμφανίζονται και να παρουσιάζουν τη δουλειά τους ή και να μοιράζονται τους προβληματισμούς τους και τους στόχους τους. Φέτος έχουμε δώσει χρόνο σε όλους τους διαφημιζόμενους που βραβεύτηκαν με Gold στα Μixx Αwards του IAB να συμμετάσχουν σε σχετικό panel μαζί με τα agencies που συνεργάστηκαν. Αποτελούν ένα δείγμα από τους καλύτερους και θέλω να τους ακούσουμε, να μας μιλήσουν για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και λύνουν καθημερινά στην προσπάθειά τους να αγκαλιάσουν το digital marketing και να το εντάξουν στον συνολικό τρόπο που διαφημίζονται και επικοινωνούν.

Πόσο στενή θα είναι η συνεργασία σας με την διοικούσα επιτροπή στο πλαίσιο της διοργάνωσης;
Πολύ στενή. Έχει συγκροτηθεί μια ειδική ομάδα με μέλη της διοικούσας, η οποία υποστηρίζει κάθε βήμα. Δεν θα μπορούσα να κάνω τίποτα αν δεν απολάμβανα της εμπιστοσύνης τους, αλλά και αν δεν στηριζόμουν στην εμπειρία τους.

Ποιες θα είναι οι σημαντικότερες θεματικές ενότητες που θα απασχολήσουν την φετινή διοργάνωση; Υποθέτω θα έχουν να κάνουν με τις σημαντικότερες νέες τάσεις που βλέπουμε να αναπτύσσονται στην αγορά της digital επικοινωνίας.
Τις τάσεις τις διαβάζουμε έτσι κι αλλιώς καθημερινά. Δεν βρίσκω κάποια αξία στις τάσεις. Αν κάποιος δεν τις έχει διαβάσει σας τις λέω εγώ για φέτος: Conversational Interfaces (chatbots κ.λπ.), Augmented Reality (Pokemon), Virtual Reality (Oculus, Google Cardboard, PS VR κ.λπ.), Artificial Intelligence (Google Deepmind, IBM Watson κ.λπ.) και μην ξεχάσουμε πολύ περισσότερο το online video και το mobile marketing. Ας σοβαρευτούμε όμως. Η αξία του να ακούσει κανείς τους ομιλητές μας φέτος είναι στα παραδείγματα πράξεων με βάση αυτές και άλλες τάσεις που οδήγησαν τους ίδιους και τις εταιρείες τους πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές τους. Καινοτομούν καθημερινά. Έχουν εμπειρία δεκάδων χρόνων ο καθένας. Θα μας δείξουν τον δρόμο.

Αν θέλαμε να περιγράψουμε με δυο λόγια την ταυτότητα που θα θέλατε να αποκτήσει διαχρονικά το IMC, τι θα λέγαμε; Θα ήταν στους στόχους του να ασχοληθεί και με θεσμικά ζητήματα του κλάδου, όπως είναι π.χ. τα θέματα αυτορρύθμισης;
Το IMC είναι το ετήσιο ραντεβού της διαφημιστικής αγοράς που συγκεντρώνει το σύνολο των εμπλεκομένων, όπως και ο IAB εκφράζει το σύνολο των εμπλεκομένων. Αυτή είναι η ταυτότητά του και με κάθε συνέδριο αυτήν ενισχύουμε. Φέτος ανανεώσαμε το περιεχόμενο, τον χώρο διεξαγωγής και την επικοινωνιακή του ταυτότητα. Αλλά τίποτα δεν θα ήταν εφικτό αν δεν είχε την πορεία των 14 χρόνων που έχει μέχρι σήμερα.

Κλείνοντας τη συνέντευξή μας, θα θέλατε να περάσετε στην αγορά και τα στελέχη της κάποιο ευρύτερο μήνυμα για το φετινό IMC ’16;
Ελάτε να μάθουμε, να συζητήσουμε και να γιορτάσουμε το digital. Μην το χάσετε!

To IMC και ο ρόλος του ΙΑΒ Ηellas
Το ΙΜC διοργανώνεται κάθε χρόνο από το IAB Hellas, τον κλαδικό φορέα των εταιρειών που ασχολούνται με όλες τις μορφές του digital και interactive marketing. Με 96 μέλη που αντιπροσωπεύουν τον κύριο όγκο της αγοράς ψηφιακής διαφήμισης, το IAB Hellas έχει ως στόχο να βάλει την digital επικοινωνία στην agenda κάθε marketer, μέσα από δράσεις που προάγουν την προστασία της αγοράς μέσα από την αυτορρύθμιση και την ενεργό παρακολούθηση των νομοθετικών εξελίξεων, τη χαρτογράφηση της ελληνικής digital αγοράς μέσα από έρευνες, καθώς και την προώθηση του digital marketing μέσα από εκδηλώσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.