Το Marketing Week επικοινώνησε με τη Νίκη Συροπούλου, TEDxAcademy Curator and licensee, η οποία μοιράστηκε πληροφορίες για το branding του θεσμού. Η ομάδας της έχει αποσπάσει πληθώρα διακρίσεων, όπως το Best Breed Branding Award, ενώ παρουσίασε σχετικό video manual στο TED στην Αμερική.

MW: Ποια θεωρείτε ότι είναι η σημασία του θεσμού TEDx για την Ελλάδα σήμερα;
Νίκη Συροπούλου:
Ο θεσμός του TEDx στην Ελλάδα είναι σημαντικός, λόγω του ότι διοργανώνεται από πολύ νέο κόσμο, με events σε όλη την Ελλάδα από την Καβάλα έως την Κρήτη, με κύριο στόχο να «διδάσκει» στους νέους την εξωστρέφεια, τη συνεργασία και να τους φέρνει σε επαφή με καινοτόμες ιδέες μακριά από στερεότυπα και προκαταλήψεις. Επίσης, άλλος ένας πολύ σημαντικός σκοπός του TEDx είναι να καλλιεργεί τη νοοτροπία του εθελοντισμού και της προσφοράς στην κοινωνία. Αυτές τις σημαντικές πρακτικές και αξίες επιθυμούμε να ενστερνιστούν κυρίως οι νέοι της Ελλάδας και να δημιουργήσουν μια νέα και «ανοικτή» νοοτροπία που θα μας φτάσει σε μια δημιουργική Ελλάδα το 2030.

Η ομάδα σας έχει βραβευθεί από τον κεντρικό οργανισμό TED με το «Best Breed Branding Award» και δούλεψε για το brand manual του θεσμού στο εξωτερικό. Τι συμπεριέλαβε η δουλειά αυτή και πόσο σημαντική ήταν για εσάς;
Το 2010 ήταν η πρώτη χρονιά της διοργάνωσης του TEDxAcademy με θέμα «What Greece Needs Now». Το branding του TEDxAcademy 2010 επιμελήθηκε η διαφημιστική εταιρεία Fortune, με Project Manager την Έλλη Πολίτου και production house για τα video animations την εταιρεία Parasol. To branding της διοργάνωσης ήταν τόσο ξεχωριστό, που κέρδισε το Best Breed Branding Award. Να σκεφτείτε ότι υπάρχουν περίπου 13.000 TEDx events στον κόσμο και το δικό μας branding ξεχώρισε και βραβεύτηκε. Αυτό για εμάς ήταν μια  διεθνής αναγνώριση και μια «ένεση» περηφάνειας και αισιοδοξίας σε μια Ελλάδα που κατέρρεε και δεχόταν κριτική παγκόσμια. Αυτό μας έδωσε την αίσθηση ότι η Ελλάδα μπορεί να κάνει εμπνευσμένες και δημιουργικές προτάσεις διεθνούς εμβέλειας. Στην συνέχεια αυτής της πετυχημένης προσπάθειας, το TED μας ζήτησε να δημιουργήσουμε ένα video manual το οποίο παρουσιάσαμε στο TED στην Αμερική και πήρε παγκόσμια προβολή. Μας έκανε περήφανους.

Το branding της φετινής διοργάνωσης ήταν επίσης ξεχωριστό; Ποιες είναι οι αξίες του και τι συμβολίζει; Ποια ομάδα δούλεψε για αυτό;
Το branding της φετινής διοργάνωσης εστιάζει στην ίριδα ενός ψηφιακού ματιού. Η ίριδα είναι ένας κύκλος και συμβολίζει τον κύκλο της συνεργασίας. Το μάτι συμβολίζει το όραμα για την Ελλάδα του αύριο και η ψηφιακή του έκφραση, συμβολίζει τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Η ομάδα που δούλεψε γι’ αυτό είναι από τις πιο έμπειρες και διακεκριμένες ομάδες που ασχολούνται με branding στον χώρο. Συγκεκριμένα, το Project Management έγινε από την Έλλη Πολίτου, το Event Visual Identity, Branding & Motion Graphics concept επιμελήθηκαν η Αθηνά Καραλή και η εταιρεία Mighty. Eπίσης, το Design Implementation έγινε από τον Πλάτων Περήφανο, η παραγωγή των intro videos από τον Τάσο Πρασίδη και την εταιρεία Parasol. Τέλος, τα opening, sponsor και post-event videos επιμελήθηκε η εταιρεία TopCut-Modiano.
Τελικά, ποιο θα λέγατε ότι είναι το στοιχείο εκείνο στο DNA του ΤΕDx, που δημιουργεί τον ενθουσιασμό του κόσμου για τη διοργάνωση και τους πιστούς οπαδούς του;
To TEDxAcademy δημιουργεί ενθουσιασμό και έχει πολλούς πιστούς οπαδούς, γιατί βασίζεται σε αξίες όπως η ειλικρίνεια, η διαφάνεια, ο δημοκρατικός τρόπος λήψης αποφάσεων, η καινοτομία, η συλλογικότητα, η ποιότητα, ο εθελοντισμός και η προσφορά στην κοινωνία. Κρατάει τις υποσχέσεις του και προσφέρει στην κοινωνία χωρίς να ζητάει τίποτε πίσω. Είναι μια μικρή όαση, έτσι όπως θα θέλαμε να είναι όλη η Ελλάδα.