Η διαδικασία υποβολής των συμμετοχών στα e-volution awards έχει ήδη ξεκινήσει και ολοκληρώνεται στις 14 Οκτωβρίου. Ο θεσμός, ο οποίος είναι εξαιρετικά δυναμικός και αφουγκράζεται συνεχώς τις ανάγκες της αγοράς, ανανεώνεται και φέτος, προκειμένου να αποτυπώσει τις εξελίξεις της αγοράς και να ανταποκριθεί καλύτερα στις απαιτήσεις της. Οι αλλαγές αυτές παρατηρούνται τόσο στις ίδιες τις κατηγορίες, όσο και στους ανθρώπους που απαρτίζουν την κριτική επιτροπή, την εθνική ομάδα του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως λέει ο καθηγητής Γιώργος Δουκίδης, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής. Το Marketing Week μίλησε μαζί του για τις προσδοκίες από τη φετινή διοργάνωση, για τις καινοτομίες, αλλά και για τους στόχους του σημαντικότερου θεσμού στον ευρύτερο χώρο του ηλεκτρονικού επιχειρείν σήμερα.

Marketing Week: Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από τη φετινή διοργάνωση του θεσμού των e-volution awards;
Γιώργος Δουκίδης:
Τα βραβεία Lighthouse e-volution έχουν καθιερωθεί ως ο σημαντικότερος θεσμός στον ευρύτερο χώρο του ηλεκτρονικού επιχειρείν με την καθολική συμμετοχή των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Λαμβάνει χώρα για έκτη συνεχή χρονιά και η εκδήλωση βράβευσης σηματοδοτεί, επίσης, την εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου που οργανώνεται από τον GRECA, κάθε χρόνο, στις αρχές Δεκεμβρίου. Άρα ο πήχης είναι πολύ υψηλά, αφού αναμένουμε εκατοντάδες συμμετοχές και προσδοκούμε να τον ξεπεράσουμε. Όπως βέβαια και πέρυσι, θα αναδειχθεί και το καλύτερο ελληνικό e-shop που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά βραβεία.

Ποιες είναι οι καινοτομίες της φετινής διοργάνωσης και τι διαφοροποιήσεις εντοπίζουμε στις κατηγορίες των βραβείων σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές;
Έχουν μπει κάποιες νέες κατηγορίες που σηματοδοτούν και τις εξελίξεις και τάσεις που βλέπουμε στον ευρύτερο κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς. Η νέα κατηγορία «Digital transformation» παρουσιάζει τις προσπάθειες που κάνουν μεγάλες εταιρίες (Π.χ τράπεζες, οργανωμένο λιανεμπόριο) να αναδιοργανώσουν και μεταμορφώσουν τους οργανισμούς τους με ψηφιακές τεχνολογίες. Η νέα κατηγορία «Mobile marketing» εξασφαλίζει την αναγνώριση πλέον του κινητού ως βασικού εργαλείου προώθησης και δέσμευσης των πελατών. Τέλος, προστέθηκαν νέες κατηγορίες στο «Redesign και Relaunch», αφού αρκετές εταιρείες προχωρούν μετά από 5-7 χρόνια στην ριζική αναβάθμιση της ψηφιακής τους παρουσίας σε πιο ώριμες τεχνολογικές υποδομές καθώς και σε νέα συστήματα και υπηρεσίες.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου σήμερα, όπως προκύπτουν και αποτυπώνονται στις κατηγορίες του θεσμού;
Η αναγνώριση του κάθε ένα ψηφιακού καταναλωτή και η γνώση από πού και πώς έρχονται οι πωλήσεις, που επιτρέπει εξειδικευμένες δράσεις με επίκεντρο τον πελάτη, όπου βέβαια περιλαμβάνεται η άμεση εξυπηρέτησή τους και η αποτελεσματική παράδοση των προϊόντων. Επίσης, η αξιοποίηση του κινητού και των κοινωνικών μέσων ως ένα ισχυρό εναλλακτικό κανάλι προώθησης και ολοκλήρωσης των συναλλαγών. Ακόμα, η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων όχι μόνο αποσπασματικά, αλλά ως καταλύτης για να μεταμορφωθεί ο οργανισμός μέσα σε ένα περιβάλλον ολοκληρωμένης στρατηγικής. Τέλος, η σταδιακή εδραίωση των νέων μορφών της «shared economy» με την εμφάνιση ηλεκτρονικών αγορών που επιτρέπει την δυνατότητα απευθείας συναλλαγών μικρών προμηθευτών και ατόμων/καταναλωτών με χαρακτηριστικά παραδείγματα και ευρεία διάδοση στον τουρισμό.

Πέρυσι, η κριτική επιτροπή διευρύνθηκε με ειδήμονες του χώρου του ηλεκτρονικού εμπορίου, στελέχη από e-commerce sites και agencies, η οποία κάθε χρόνο ανανεώνεται. Τι προσέδωσε αυτή η αλλαγή στη διαδικασία;
Η εμπλοκή των ειδικών του κλάδου που ασχολούνται καθημερινά με το ηλεκτρονικό εμπόριο είτε από την πλευρά των εταιριών ή από αυτή των τεχνολογικών προμηθευτών πρόσφερε μεγάλη αξιοπιστία στον διαγωνισμό και ήταν ένας από τους κύριους λόγους της μεγάλης περυσινής συμμετοχής. Το ίδιο αναμένουμε και φέτος, γιατί και η φετινή κριτική επιτροπή είναι χωρίς καμιά αμφιβολία η «εθνική μας ομάδα». Βέβαια να αναφέρω, επίσης, τη σοβαρή επιστημονική γνώση των ακαδημαϊκών και τη σφαιρική αντίληψη των εκπροσώπων των κλαδικών φορέων που συμμετέχουν στην επιτροπή.

Ποιοι είναι οι στόχοι και οι προσδοκίες από τις φετινές διακρίσεις «Distinction in e-Commerce», για τα «μικρά» e-shops;
Τα distinctions ήταν μια περυσινή καινοτομία που επέτρεψε τη συμμετοχή και διάκριση σε μικρά ηλεκτρονικά καταστήματα. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι πέτυχε, γιατί όντως αναδείχθηκαν εξαιρετικές νέες προσπάθειες που σε ένα χρόνο, και με τη βοήθεια της διάκρισής τους στα περυσινά e-volution, είχαν σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αναμένουμε και φέτος ευρεία συμμετοχή, γιατί και το 2016 είχαμε πολύ καλές νέες προσπάθειες από έμπειρους του χώρου αλλά και από νέους δυναμικούς επιχειρηματίες.

Lighthouse e-volution awards 2017
Ο θεσμός των e-volution awards διεξάγεται φέτος για 6η συνεχή χρονιά.
Tα Lighthouse e-volution awards 2017  (www.e-volutionawards.gr) τελούν υπό την αιγίδα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA). Τα βραβεία υποστηρίζουν: ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), το Ελληνικό Δίκτυο Επαγγελματιών Πληροφορικής (Hepis), ο Οργανισμός Διαδραστικής Επικοινωνίας (IAB Hellas) και το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής και Επικοινωνιών της ΕΕΔΕ (ΕΙΠ της ΕΕΔΕ). Το deadline υποβολής των υποψηφιοτήτων είναι η Παρασκευή 14 Οκτωβρίου.

Στις σημαντικές καινοτομίες του θεσμού συγκαταλέγεται η ανάδειξη, σε συνεργασία με τον GRECA, του καλύτερου ελληνικού e-shop (B-C), το οποίο θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα European E-Commerce Awards, στo πλαίσιo του Παγκόσμιου Συνεδρίου e-Commerce στη Βαρκελώνη. Επίσης, όπως και στην περυσινή διοργάνωση, τα μικρότερα σε όγκο συναλλαγών αλλά καινοτόμα ηλεκτρονικά καταστήματα θα έχουν τη δική τους διάκριση, μέσω της ενότητας Distinction in e-commerce. Στην ενότητα Distinction in e-Commerce μπορούν να υποβάλουν υποψηφιότητα τα ηλεκτρονικά καταστήματα με ετήσιες πωλήσεις μικρότερες από 200.000 ευρώ, στις κατηγορίες: Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Υπηρεσίες, Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Προϊόντα, Ηλεκτρονικά Καταστήματα – Καταναλωτικά Προϊόντα.

Η κριτική επιτροπή των βραβείων
Γεώργιος Δουκίδης, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής,
Φώτης Αντωνόπουλος, Πρόεδρος, GRECA,
Αδάμ Βρεχόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
Παναγιώτης Κουρουθανάσης, Επίκουρος Καθηγητής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Τμήμα Πληροφορικής, Ιόνιο Πανεπιστήμιο,
Γιώργος Λεκάκος, Επίκουρος Καθηγητής Ψηφιακού Περιεχομένου, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
Δημήτρης Πλαγιάννης, Corporate Strategy Advisor, Mellon Group & Γενικός Γραμματέας & Έφορος μελών, ΕΙΠ της ΕΕΔΕ,
Γιάννης Σύρρος, Γενικός Διευθυντής, ΣΕΠΕ,
Νίκος Φαλδαμής, Πρόεδρος, HePIS και
Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, eCommerce Coordinator ELTRUN, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Experts
Στην κριτική επιτροπή συμμετέχουν επίσης οι experts:
Νίκος Βαρβαδούκας, Board Member GRECA, Marketing & e-Commerce Professional,
Μαρίνα Βασιλαρά, e-Business Director, Apivita,
Αλέξανδρος Ερμάν, Συνιδρυτής, Snatch.gr (Digilex),
Πάνος Κοντόπουλος, Συνιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος, Wedia,
Ηλίας Μακρής, E-commerce Manager,  Pharmacy295,
Στέλιος Πετρίδης, General Manager, Converge ICT Services & Solutions,
Γιώργος Σωτηρόπουλος, Co-founder – Client Services Director, Linkwise,
Μιχάλης Τσικνάκης, Γενικός Διευθυντής, ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ,
Αποστόλης Τσολακίδης, Head of Digital, Pizzafan.gr και
Στέφανος Φαλκονάκης, eCommerce & Consumer Engagement Strategist, ΑΒ Βασιλόπουλος.