Για όλα τα παραπάνω μίλησε στο Marketing Week ο Βασίλης Τσανός, Sales Management & Key Account Director της Tetra Pak Hellas.   
 
MW: Ποιες παράμετροι της συσκευασίας αποκτούν σήμερα μεγαλύτερη σημασία για τα brands;
Βασίλης Τσανός:
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιεί κάθε χρόνο η Tetra Pak παγκοσμίως για τις τάσεις των καταναλωτών στα τρόφιμα και τις συσκευασίες, το 67% των καταναλωτών επιλέγει συσκευασίες με σημαντικότερο κριτήριο να διατηρούν το προϊόν όσο πιο φρέσκο γίνεται, επομένως η συσκευασία σχεδιάζεται με βασικό γνώμονα την προστασία και τη διασφάλιση της ποιότητας του περιεχομένου της. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για την ποιότητα και τη διατήρηση του προϊόντος ειδικότερα λόγω των κλιματολογικών συνθηκών, αλλά και της διανομής των προϊόντων σε απομακρυσμένες περιοχές. Επιπλέον, ο σύγχρονος τρόπος ζωής δημιουργεί την ανάγκη για προϊόντα on-the-go και κατ’ επέκταση συσκευασιών που αποτελούν μέρος του τρόπου ζωής τους. Έχοντας συνηθίσει να εκτίθενται σε νέα πράγματα και να εμπλέκονται συναισθηματικά με τις μάρκες, προσδοκούν μια «πρόσθετη» εμπειρία. Για τον λόγο αυτό προτιμούν συσκευασίες που προσαρμόζονται στις ανάγκες τους, με νέα σχήματα, νέα υλικά και βελτιωμένη λειτουργικότητα. Τέλος, η επιλογή συσκευασιών που είναι φιλικές προς το περιβάλλον είναι σχεδόν αυτονόητη, ενώ το 80% των καταναλωτών προσπαθεί να ανακυκλώνει τακτικά.

Ποιες είναι οι καινοτομίες στις οποίες έχει προχωρήσει τελευταία η Tetra Pak;
Η Tetra Pak διαθέτει τη μεγαλύτερη ποικιλία χάρτινων συσκευασιών με δυνατότητα επιλογής τόσο στις οικογενειακές συσκευασίες όσο και στις ατομικές. Τα τελευταία χρόνια έχουμε λανσάρει καινοτόμες και χρηστικές συσκευασίες σε διάφορα μεγέθη και σχήματα, με πρακτικά καπάκια ασφαλείας. Καινοτομούμε διαρκώς και έχουμε πάντα επίγνωση της κοινωνικής και οικονομικής πραγματικότητας, λαμβάνοντας υπόψη τις επιχειρηματικές ανάγκες των πελατών μας. Για παράδειγμα, πρόσφατα λανσάραμε την πρωτοποριακή συσκευασία Tetra Brik Aseptic Edge 200ml για την κρέμα γάλακτος Όλυμπος, με εργονομικό σχεδιασμό για εύκολο άνοιγμα και κλείσιμο, καθώς και πρακτικό μέγεθος που επιτρέπει στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν ακριβώς την ποσότητα που χρειάζονται.

Τα χαρακτηριστικά αυτά την ξεχώρισαν στα Packaging Innovation Awards, όπου διακρίθηκε με το βραβείο καινοτομίας. Επιπλέον, η πρωτοποριακή συσκευασία Tetra Prisma Aseptic 330ml με το καπάκι ασφαλείας DreamCap της Tetra Pak που χρησιμοποιούν οι χυμοί Amita και Amita Motion της Coca-Cola Hellenic διακρίθηκε για το πρακτικό της μέγεθος, τις υψηλές προδιαγραφές υγιεινής και τα περιβαλλοντικά της πλεονεκτήματα με το βραβείο καινοτομίας «Προϊόν της Χρονιάς 2014». Πολύ πρόσφατα σε παγκόσμιο επίπεδο, η Tetra Pak κυκλοφόρησε την Tetra Rex Bio-based, την πρώτη συσκευασία στη βιομηχανία υγρών τροφίμων που κατασκευάζεται πλήρως από ανανεώσιμα υλικά φυτικής προέλευσης.

Με βάση τη διεθνή εμπειρία της εταιρείας, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς;
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε φέτος η Τetra Pak Hellas με την Focus Bari, οι έλληνες καταναλωτές θεωρούν εξαιρετικά σημαντικό να μπορεί η συσκευασία να διατηρήσει τα θρεπτικά συστατικά του γάλατος ή του χυμού (85%) και να έχει κατασκευαστεί με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον (82%). Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν πως οι γυναίκες φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη βάση σε πρακτικές και εύχρηστες συσκευασίες, ενώ οι 45-55 ετών ενδιαφέρονται περισσότερο να προστατεύει το προϊόν το περιβάλλον (85%). Στο σύνολο, ενισχύεται η τάση να μπορούν να τις χρησιμοποιούν στον δρόμο ή τη δουλειά (71%).

Ποια η πορεία της Tetra Pak στην Ελλάδα;
Σε σχέση με πέρυσι, η κατηγορία υλικών συσκευασίας (χαρτιού) ενισχύθηκε, ενώ η κερδοφορία προ φόρων είναι βελτιωμένη. Συγκεκριμένα, ο τομέας της πώλησης υλικών συσκευασίας που αποτελεί το 79,91 % του κύκλου εργασιών της χρήσης 2015 (2014: 75,35 %) παρουσίασε αύξηση κατά 760 χιλ. ευρώ (4,56 %) φτάνοντας στο ύψος των 37.227 χιλ. ευρώ (2014: 36.467 χιλ. ευρώ). Στο μέλλον, πιστεύουμε ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε, παρακινώντας την αποδοτικότητα, εστιάζοντας στην καινοτομία των προϊόντων και υπηρεσιών μας, και τοποθετώντας τους πελάτες μας στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας.