Το πιο αξιοζήλευτο από αυτά τα έργα, το οποίο και απέσπασε το Grand Prix, ήταν το GayTMs της WHYBIN/TBWA Melbourne για λογαριασμό της Αυστραλιανής τράπεζας ANZ. Στη διάρκεια της εφετινής gay παρέλασης του Mardi Gras στο Σίδνεϊ, τα ATM της τράπεζας μεταμορφώθηκαν σε πολύχρωμα και αστραφτερά GAyTMs. Η δράση κέρδισε αμέσως τις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων, ομοφυλόφιλων και μη. Άνθρωποι κάθε σεξουαλικού προσανατολισμού άρχισαν να φωτογραφίζουν και να φωτογραφίζονται στα μηχανήματα και να μοιράζονται τις εικόνες με τους φίλους τους στα Social Media.

Ακολούθησε η κάλυψη της δράσης από τα ΜΜΕ της Αυστραλίας και πολύ γρήγορα τα GaYTMs έγιναν γνωστά σε όλο τον κόσμο. Η καμπάνια κατέκτησε την κριτική επιτροπή μονομιάς. Όπως αποκάλυψε ο Sokoloff υπήρξε μέλος της επιτροπής, το οποίο παρέκαμψε έργο του δικού του agency που βρισκόταν στην shortlist και τίμησε με την ψήφο του τα GaYTMs. Ο Jeff Kling της Fallon Worldwide τόνισε ότι επρόκειτο για μία πολύ θαρραλέα, αλλά και απόλυτα συνειδητή επιλογή, ενώ δήλωσε εντυπωσιασμένος από το γεγονός ότι η κατηγορία του Outdoor έχει γίνει πολύ πιο πλούσια και πολυδιάστατη και έχει ενσωματώσει με δημιουργικό τρόπο τα νέα μέσα. Όπως πρόσθεσε ο Darren Spiller της DDB Melbourne «η κατηγορία φαίνεται πως επανεφευρίσκει τον ίδιο της τον εαυτό».

Mobile Lions: Το βραχιόλι εντοπισμού της Nivea έδωσε Grand Prix στην FCB Sao Paοlo
Η τεχνολογία που τίθεται στην υπηρεσία του καταναλωτή βγήκε νικήτρια στην κατηγορία Mobile. Η καμπάνια Nivea Sun Kids της FCB Sao Paοlo κέρδισε τις εντυπώσεις και το Grand Prix, αναδεικνύοντας τις σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες του Mobile περιβάλλοντος. Οι δημιουργικοί του βραζιλιάνικου agency σχεδίασαν ένα βραχιόλι εντοπισμού που λύνει ένα από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς στις παραλίες: την επιθυμία των παιδιών τους να απομακρύνονται καθώς παίζουν.

Το βραχιόλι ήταν ενσωματωμένο στην αντίστοιχη έντυπη καταχώριση που φιλοξένησαν τα μεγαλύτερα περιοδικά της χώρας. Το μόνο που είχε να κάνει ο γονιός ήταν να αφαιρέσει το βραχιολάκι από τη σελίδα και να το φορέσει στο χέρι του παιδιού του. Έπειτα κατέβαζε τη σχετική εφαρμογή στο κινητό, έδινε τον μοναδικό κωδικό που έφερε κάθε βραχιόλι και καθόριζε την απόσταση στην οποία επέτρεπε να κινηθεί το παιδί. Εάν εκείνο απομακρυνόταν περισσότερο, ο γονιός λάμβανε ειδοποίηση στο κινητό του και αναζητούσε το παιδί.

Η πρόεδρος της επιτροπής Jaimie Robinson, της Pereira O’ Dell USA δήλωσε ότι η συγκεκριμένη καμπάνια άγγιξε την ίδια και τους συναδέλφους της επειδή αφορούσε σε ένα θέμα που απασχολεί όλους τους γονείς. «Προερχόμαστε από διαφορετικούς τομείς της Διαφήμισης, όμως όλοι συμφωνήσαμε ότι αυτή η δουλειά είχε μία ιδιαίτερη δυναμική. Μας κέρδισε όχι μόνο ως επαγγελματίες, αλλά κυρίως ως ανθρώπους. Για εμάς ήταν ένας τέλειος συνδυασμός ιδέας και εκτέλεσης, αλλά και ένα ιδανικό πάντρεμα ανάμεσα σε ένα παραδοσιακό μέσο όπως είναι το έντυπο περιοδικό και το ραγδαία ανερχόμενο κανάλι του mobile». Για τα μέλη της επιτροπής το πιο αξιοσημείωτο στοιχείο στις δουλειές που βραβεύθηκαν είναι η εμπειρία του χρήστη, η οποία χαρακτηρίζεται καταλυτική για την επιτυχία μίας mobile καμπάνιας. Στην κατηγορία απονεμήθηκαν 11 χρυσά, 18 αργυρά και 24 χάλκινα Lions.

Creative Effectiveness Lions: H McCann Melbourne επιστρέφει και ξανακερδίζει
Η ΜcCann Melbourne είναι πάλι εδώ. Ένα χρόνο μετά τον πρωτοφανή θρίαμβο του Dumb Ways to Die, τo αυστραλιανό agency θριάμβευσε στην κατηγορία Creative Effectiveness με την καμπάνια Guilt Trips. Η καμπάνια είχε κερδίσει τρία χάλκινα λιοντάρια στο περυσινό Φεστιβάλ και στο διάστημα που μεσολάβησε, η αποτελεσματικότητά της ήταν τέτοια ώστε έπεισε τα μέλη της κριτικής επιτροπής να της δώσουν το Grand Prix. To Guilt Trips για λογαριασμό της εταιρείας συγκοινωνιών V/Lines παρακινούσε παιδιά που είχαν αφήσει το πατρικό τους να επισκεφθούν τους γονείς τους. Το συγκινητικό μήνυμα που μεταδόθηκε με ιδιαίτερα έξυπνο τρόπο πράγματι έπεισε χιλιάδες ανθρώπους να πραγματοποιήσουν το «ταξίδι των ενοχών».

Ο πρόεδρος της επιτροπής David Sable τόνισε: «Αναζητούσαμε κάτι αποτελεσματικό που επηρέασε τη ζωή των ανθρώπων και έφερε αλλαγή στη συμπεριφορά τους. Το μήνυμα της καμπάνιας ήταν πανανθρώπινο και όλα τα μέλη της επιτροπής κρίναμε ότι έχει εφαρμογή σε όλο τον κόσμο και σε όλες τις εποχές».
Στην κατηγορία Creative Effectiveness, η οποία είναι από τις πιο νέες του φεστιβάλ, υποβάλλονται έργα που έχουν βραβευθεί την προηγούμενη χρονιά. Εφέτος οι συμμετοχές ήταν συνολικά 80, από τις οποίες οι 12 μπήκαν στην shortlist.

Media Lions: Η Coca-Cola έφερε χαμόγελα στο Περού
Η καμπάνια Happy ID της McCann Lima από το Περού, για λογαριασμό της Coca-Cola κέρδισε το GrandPrix στην κατηγορία Media Lions. Η χώρα της Νοτίου Αμερικής, αντιμετωπίζει σαφώς λιγότερα προβλήματα σε σχέση με τις γειτονικές της χώρες, όμως οι κάτοικοί της δεν δηλώνουν ιδιαίτερα ευτυχισμένοι. Η Coca-Cola και η McCann Lima κλήθηκαν να φέρουν το χαμόγελο στα χείλη των Περουβιανών και το κατάφεραν χρησιμοποιώντας ένα αναπάντεχο κανάλι: τις επίσημες Αρχές. Παρόλο που η νομοθεσία της χώρας επιτρέπει στους πολίτες να χαμογελούν στη φωτογραφία του δελτίου ταυτότητας, οι περισσότεροι εμφανίζονται σκυθρωποί και σοβαροί.

Για τις ανάγκες της καμπάνιας εγκαταστάθηκαν φωτογραφικοί θάλαμοι και οι πολίτες καλούνταν να χαμογελάσουν στο φακό και να χρησιμοποιήσουν τη φωτογραφία στην ταυτότητά τους. Πράγματι, στις περισσότερες ταυτότητες που εκδόθηκαν από την ημέρα που έγινε το λανσάρισμα της καμπάνιας, οι κάτοχοι εμφανίζονται χαμογελαστοί. Η ανταμοιβή για το χαμόγελό τους, εκτός από τη βελτίωση της ψυχικής τους διάθεσης, ήταν μία Coca-Cola δωρεάν. Σύμφωνα με την επιτροπή, η μάχη για το Grand Prix κρίθηκε «στο νήμα». To Happy ID επικράτησε χάρη στη συνέπειά του με το μήνυμα της ευτυχίας που μεταδίδει εδώ και χρόνια η Coca-Cola.
Στην ίδια κατηγορία απονεμήθηκα επίσης 13 χρυσά, 24 αργυρά και 54 χάλκινα Lions.

Το σχόλιο του ειδικού: τι δήλωσε στο Cannes Daily ο Alexis Thanasoulas της Zenith Optimedia
Ο ελληνικής καταγωγής regional manager της Zenith Optimedia για το Μεξικό, Alexis Thanasoulas μας μίλησε για τα παραδοσιακά μέσα, την τεχνολογία και τη μεταξύ τους σχέση, η οποία χαρακτηρίζει πολλές από τις καμπάνιες που βραβεύονται στο εφετινό φεστιβάλ. «Ακούμε συνεχώς ‘νεκρολογίες’ για τα παλαιά μέσα. Ακούμε ότι το press πέθανε, ότι το ραδιόφωνο πέθανε, ότι η τηλεόραση πέθανε. Οι καμπάνιες που βλέπουμε εδώ όμως, αποδεικνύουν ότι δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Αντιθέτως, χάρη στην τεχνολογία, τα παραδοσιακά μέσα αξιοποιούνται με νέους και πολύ ευφάνταστους τρόπους. Δείτε για παράδειγμα την καμπάνια Magic Of Flying της British Airways. Θεωρώ ότι κάθε παραδοσιακό μέσο έχει το δικό του echo chamber στη νέα τεχνολογία. Και αυτό κάνει τη δουλειά μας και τη δημιουργική διαδικασία όλο και πιο ενδιαφέρουσα».

Μαθήματα Διαφήμισης από την Newcastle Brown Ale
Υπάρχουν εκείνα τα σποτ που πραγματοποιούνται και υπάρχουν και εκείνα που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν εάν υπήρχε το ανάλογο budget. Κάποιες φορές μάλιστα, αυτά που δεν πραγματοποιούνται είναι πολύ καλύτερα. Στο πρόσφατο Super Bowl το παιχνίδι των εντυπώσεων δεν το κέρδισε κανένα από τα brands που δαπάνησαν εκατομμύρια για να γυρίσουν λαμπερά σποτ, αλλά η Newcastle Brown Ale με την καμπάνια ‘If we had done it’. Το Facebook οργάνωσε ένα κλειστό σεμινάριο για επιλεγμένα Μέσα, ανάμεσα στα οποία ήταν και το Marketing Week, και μας έδωσε την ευκαιρία να ακούσουμε από τους ίδιους τους ανθρώπους της Newcastle Brown Ale την ιστορία μιας από τις ευφυέστερες καμπάνιες των τελευταίων ετών.

Όπως εξήγησε ο Quinn Kilbury, Brand Director της Newcastle Brown Ale για τις ΗΠΑ, η εταιρεία πράγματι δεν διέθετε, ούτε κατά διάνοια, το αστρονομικό ποσό που απαιτείται για να βγει στον αέρα ένα σποτ, τη βραδιά του Super Bowl. Επομένως, αν ήθελε να προσελκύσει την προσοχή έπρεπε να κάνει κάτι πραγματικά ριζοσπαστικό και ανατρεπτικό. Συνεργάτες της σε αυτή την προσπάθεια ήταν η Droga5, η Mediavest αλλά και το ίδιο το Facebook. Όλοι μαζί έχτισαν μία καμπάνια γύρω από ένα σποτ-υπερπαραγωγή που, όμως, δεν επρόκειτο να γυριστεί ποτέ. Με όπλο τον σαρκασμό και τη διακωμώδηση των πανάκριβων διαφημίσεων του Super Bowl, η Newcastle Brown Ale βγήκε με μία σειρά από βίντεο που κατέκτησαν το Ιnternet.

Η δουλειά ήταν συνδυασμός ενός εμπνευσμένου δημιουργικού και όχι μόνο: Τα στελέχη της εταιρείας πιστεύουν ότι το ποιοτικό περιεχόμενο είναι το κλειδί της επιτυχίας, ωστόσο η υλοποίηση της καλής ιδέας πρέπει να συνοδεύεται και από προσεκτικό σχεδιασμό, προγραμματισμό και στόχευση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, σημαντικό ρόλο έπαιξε ο χρόνος. Ο Kilbury είπε: «Φροντίσαμε να μπούμε δυναμικά στο παιχνίδι της επικοινωνίας αρκετές ημέρες πριν το Super Bowl. Εμείς δεν είχαμε την πολυτέλεια να περιμένουμε μέχρι τη μεγάλη βραδιά».

Ο ίδιος αποκάλυψε ότι υπήρξε και πληρωμένη στόχευση, ωστόσο σε συντριπτικό ποσοστό το reach της καμπάνιας ήταν organic. «Πώς αντιμετωπίσαμε την περίφημη αλλαγή του αλγορίθμου του Facebook; Απλώς επιδιώξαμε την προβολή της καμπάνιας μας στα MME. Έτσι εξασφαλίσαμε τη θέση μας στο news feed των καταναλωτών δια της πλάγιας οδού» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Το organic reach μπορεί να επιτευχθεί και χωρίς πολλά έξοδα. Εν τέλει αποδείξαμε ότι δεν χρειάζεται να είσαι μέσα στο μεγάλο παιχνίδι για να κερδίσεις το παιχνίδι».

Αποτέλεσμα της καμπάνιας ήταν η δραματική αύξηση του brand awareness και των πωλήσεων για ένα προϊόν που είναι σχετικά καινούργιο στην αμερικανική αγορά και ανταγωνίζεται αμερικανικές, εδραιωμένες μάρκες. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η συγκεκριμένη καμπάνια, η οποία έτρεξε αποκλειστικά και μόνο online, δεν ήταν μεμονωμένη αλλά αποτέλεσε μέρος μίας ευρύτερης στρατηγικής. Υπήρχε ήδη ένα πιστό κοινό και μία ικανοποιητική βάση οπαδών, η οποία ενισχύθηκε σημαντικά.