Ενδιαφέροντα ευρήματα έρευνας της Henkel και της TNS

Μεταξύ άλλων, η Henkel εστιάζει στην ανάπτυξη προϊόντων που επιτρέπουν την αποτελεσματική χρήση πόρων, προσπαθώντας παράλληλα να επηρεάσει την περιβαλλοντικά υπεύθυνη συμπεριφορά των καταναλωτών, με στοχευμένες επικοινωνιακές ενέργειες. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποίησε τη μεγάλη έρευνα «Henkel Habits 2012», σε συνεργασία με την TNS, σε δείγμα 6.400 ατόμων από 8 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Το βασικό ερώτημα που τέθηκε ήταν αν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές καταφέρνουν σε καιρούς οικονομικής κρίσης, να συνδυάσουν την εξοικονόμηση πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος. Τα συμπεράσματα απέδειξαν ότι ιδιαίτερα στη Νότια Ευρώπη, οι καταναλωτές φαίνεται να επιστρέφουν στην έξυπνη και υπεύθυνη κατανάλωση.

Συγκεκριμένα, αν και η τιμή παραμένει ο καθοριστικός παράγοντας στην απόφαση για αγορές καλλυντικών προϊόντων, ο σεβασμός προς το περιβάλλον αναδεικνύεται στο βασικότερο κριτήριο για απορρυπαντικά προϊόντα και συγκολλητικά υλικά. Επίσης, στην έρευνα τονίστηκαν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στο να εξακριβώσουν ποια προϊόντα ακολουθούν όντως υπεύθυνες περιβαλλοντικές πρακτικές σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και πώλησής τους.