Για άλλη μια χρονιά, ο εμβληματικός για το χώρο της γραφιστικής θεσμός, εντόπισε και ανέδειξε τις καλύτερες δουλειές και τις τάσεις που αφορούν στο χώρο. Στην όμορφη και φιλόξενη κεντρική σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών και με την έντονη παρουσία εκπροσώπων της πολιτικής, των τεχνών, των γραμμάτων, των επιστημών και της επιχειρηματικότητας, πραγματοποιήθηκε στις 14 Απριλίου η πλέον εξωστρεφής τελετή απονομής των ΕΒΓΕ 2013.

Το Μέγα ΕΒΓΕ στην G Design Studio
Το δημιουργικό γραφείο G Design Studio απέσπασε φέτος το Μέγα ΕΒΓΕ και έγινε έτσι το όγδοο γραφείο στην ιστορία του θεσμού που κερδίζει τη μέγιστη αυτή διάκριση. Τα χρυσά των κριτικών επιτροπών κατανεμήθηκαν ως εξής: Η Bob Studio απέσπασε το Χρυσό Γραφιστικής για τα μπουκάλια αλκοολούχων ποτών Roots, η G Design Studio στην κατηγορία Εικονογράφηση για την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και η Nomint στις Ψηφιακές Εφαρμογές για το έργο της «Google Art Project – Launch Video». Το ΕΒΓΕ συνολικής προσφοράς, απένειμε το ΔΣ της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας στην Λεώνη Βιδάλη, για την προσφορά της στην εκπαίδευση.

Κύριο χαρακτηριστικό της φετινής διοργάνωσης υπήρξε η διασπορά-ρεκόρ των βραβείων, αφού συνολικά βραβεύθηκαν 64 διαφορετικά ονόματα, 32 εκ των οποίων για πρώτη φορά. Η πληθώρα αυτή των βραβευθέντων δείχνει το υψηλό επίπεδο της ελληνικής δημιουργικής κοινότητας, που συνεχώς ανεβάζει τον πήχη, κερδίζοντας διακρίσεις ακόμα και εκτός συνόρων.

Σε επίπεδο διοργάνωσης, το θερμό χειροκρότημα, η καλή μουσική, η παρουσιάστρια Λυδία Παπαϊωάννου, τα ευρηματικά video και ένα κοινό σε μεγάλα κέφια, ήταν τα σημεία που σημάδεψαν τη βραδιά της απονομής.

Βραβεία Δημιουργός – Τίτλος έργου
Περιοδικο Designers United Pepper Magazine
Σχεδιασμος βιβλιου Dolphins Typo Demons
Εξωφυλλο βιβλιου Bob Studio Η Λόλα
Λογοτυπος Mnp Great
Εφαρμογη εταιρικης ταυτοτητας Mnp Zeus and Dione
Πολλαπλες εφαρμογες Mnp Εθνικό Θέατρο 2011-2013 Τι είναι η πατρίδα μας
ΑφΙσα Βασιλείου Ιφιγένεια Boy eating the bird’s food
Προγραμμα πολιτιστικου γεγονοτος G Design Studio Μηνιαίο Πρόγραμμα Συναυλιών
Προσκληση/flyer/καρτα Soho Square Άδικος Κόσμος
Εξωφυλλο δισκου My Wet Calvin Happened Before
Συσκευασια αλκοολουχων Bob Studio Roots
Συσκευασια τροφιμων & μη αλκοολ Bob Studio Stories of Greek Origins
Συσκευασια ελαιολαδου Ξένου Κατερίνα ελαιόλαδα eleo­nes Messinias
Γενικη συσκευασιας busybuilding Who Cares
Αυτοεκδοση Bob Studio Ημερολόγιο Ελληνικής Πατέντας
Νεοι Δημιουργοι Γαληνός – Παπαρούνης Οδυσσέας
Γενικη γραφιστικης G Design Studio Οδηγός Σπουδών 2012
Εικονογραφηση βιβλιου Παπατσαρούχας Βασίλης Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων
Εικονογραφηση διαφημισης Bold Ogilvy & Mather Keyless – Hipster
Εικονογραφηση εξωφυλλου mousegraphics On Air
Γενικη εικονογραφησης G Design Studio Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Εταιρικες & προϊοντικες ιστοσελιδες OgilvyOne enlefko.fm
Αnimation/motion graph­ics NOMINT 1. Google Art Project, 2. Launch Video
Εφαρμογες για οθονες αφης Pinnatta Pinnatta
Γενικη ψηφιακων Radial Come Back Different

Νέες τάσεις στη γραφιστική
«Το ρετρό ως τάση, όχι μόνο στο design (αλλά και στις τέχνες, τη μόδα κλπ), το οποίο κάνει πιο εμφανή την ανθρώπινη συμμετοχή στο design, οδηγεί τους σχεδιαστές να αναζητήσουν και να κατανοήσουν πλήρως τις δυνατότητες των τρόπων παραγωγής και να τις χρησιμοποιήσουν σε συνδυασμό με την απλότητα και την ευθύτητα που έχει ανάγκη η εποχή», μας λέει ο Ανδρέας Θάνος της Bob Studio. Μέσα από τη διαδικασία των βραβείων, αναδεικνύονται κάθε χρόνο οι σύγχρονες τάσεις που διαμορφώνουν το γραφιστικό προϊόν.


Μιλώντας για τον τομέα των Ψηφιακών Εφαρμογών, ο Αριστοτέλης Μιχαηλίδης της Nomint θεωρεί ότι το επίπεδο των φετινών συμμετοχών ήταν πολύ καλό, «αν και όχι τόσο “πλούσιο”, όσο θα έπρεπε ίσως. Ειδικά στο κομμάτι του video, που είναι και το βασικό ενδιαφέρον το δικό μας, νομίζω η αγορά δεν είναι αρκετά “εκπαιδευμένη”, ώστε να αναγνωρίσει την αξία του και να το προτιμήσει ως λύση σε επικοινωνιακά της ζητούμενα», επισημαίνει. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εκπαίδευση της αγοράς είναι δουλειά της ίδιας της κοινότητας των γραφιστών. Από κει και πέρα, ο ίδιος θεωρεί ως θετική εξέλιξη στη φετινή διοργάνωση, την εκπροσώπηση για πρώτη φορά της πολιτείας: «Θέλω να πιστεύω ότι το γεγονός αυτό θα αποτελέσει την αρχή για να ακουστεί η φωνή των γραφιστών. Από την άλλη πλευρά, δεν είδα μεγάλη συμμετοχή από την πλευρά των πελατών, των διαφημιζόμενων. Αυτό είναι ίσως ένα σημείο που πρέπει να δούμε, καθώς είναι αναγκαίο η αγορά να κατανοήσει την αξία της γραφιστικής», συμπληρώνει.

Χρυσό Γραφιστικής Bob Studio Roots
Χρυσό Εικονογράφησης G Design Studio Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Χρυσό Ψηφιακών Εφαρμογών NOMINT Google Art Project, Launch Video
Συνολικής Προσφοράς Λεώνη Βιδάλη  
Μέγα ΕΒΓΕ G Design Studio  

Ο Θεσμός
Τα ΕΒΓΕ διοργανώνονται από το περιοδικό +Design και έχουν την υποστήριξη του Παγκοσμίου Συμβουλίου Γραφιστικών Ενώσεων Icograda και της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας. Aπό τα πρώτα χρόνια τα ΕΒΓΕ αποδείχθηκαν μια εξαιρετική αφορμή για συγκέντρωση και αποτίμηση της συνολικής γραφιστικής και εικονογραφικής παραγωγής της χώρας, ενώ ένας από τους στόχους των διοργανωτών είναι η άμιλλα να οδηγεί σε όλο και πιο ποιοτικά αποτελέσματα. Χορηγοί των φετινών ΕΒΓΕ ήταν οι: 123RF, Aurion, Forlabels, Ι. Δικαίος. Χορηγός εκτυπώσεων Large Format: Genesis. Δωροθέτες κατηγορίας Νέων Δημιουργών: Βακαλό, Χαρτιά Περράκης, Photobookstore.gr

* Στα φετινά ΕΒΓΕ, πέρα από τα βραβεία, απονεμήθηκαν επίσης 78 έπαινοι. Μεταξύ των εταιρειών/δημιουργών που τους απέσπασαν, συναντάμε τους Dolphins, K2 Design, Schema Design, Bios, mousegraphics, Designers United, Soho Square, the brainstorm design, Chris Trivizas, Kommigraphics, Τάτα Ρενάτο, Togetherdesign, busybuilding, dkd, PROP4G4ND4, OgilvyOne, ΜΟΖΑΙΚ ΕΠΕ ,Next Step, The Zyme, κ.α.

Μιχάλης Γεωργίου, G Design Studio: Η δημιουργία, θέλει αισιοδοξία

Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που καλείται σήμερα να αντιμετωπίσει η κοινότητα των γραφιστών;

Δυστυχώς λόγω της κρίσης, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δημιουργοί έχουν προστεθεί το θέμα της δημιουργίας με λιγότερα μέσα και φυσικά σε πολύ στενότερα οικονομικά πλαίσια.

Η εκπαίδευση του πελάτη σε ζητήματα οπτικής επικοινωνίας που κατά την γνώμη μας είναι πάντα το δυσκολότερο πρόβλημα, έχουμε να αντιμετωπίσουμε και την δυσκολία εύρεσης υλικών και νέων τρόπων εκτύπωσης. Η κρίση έχει δημιουργήσει κενά στην παραγωγική διαδικασία αλλά ως δημιουργοί προσπαθούμε να βρούμε νέους τρόπους και μεθόδους.

Η δημιουργία θέλει αισιοδοξία και πρέπει πάντα να βρίσκει νέα μονοπάτια. Στα θετικά της κρίσης είναι και η ανάγκη ανάπτυξης της αγοράς. Όλο και περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες κατανοούν την ανάγκη για εξωστρέφεια. Σχεδιάζουμε ένα καινοτόμο προϊόν που θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο και πολλές νέες συσκευασίες ελληνικών προϊόντων που θα προωθηθούν στην παγκόσμια αγορά.

Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το μεγαλύτερο “όπλο” ενός δημιουργού; Το σημαντικότερο εφόδιο που πρέπει να διαθέτει;
Η συνέπεια, η συνεργατικότητα και πάνω από όλα το συναίσθημα. Θα πρέπει ο δημιουργός να προχωρεί με συνέπεια σε αυτό που ονομάζουμε χαρακτήρα έργου. Οι συνεργασίες επίσης είναι για εμάς ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας, μας δίνουν τα απαραίτητα εφόδια για να ολοκληρώσουμε ένα έργο. Δεν μπορεί να υπάρξει δημιουργία χωρίς συναίσθημα, το κάθε project είναι μια μοναδική ιστορία και η προσέγγισή του είναι κάθε φορά μια διαδρομή με ήρωες και ελπίζουμε με ευτυχισμένο τέλος.