Και το marketing μαθαίνει για τις... ορμόνες!

Αυτή η δήλωση ανήκει στην καθηγήτρια Diana Derval, President & Research Director, DervalResearch, για της οποίας το βιβλίο «The Right Sensory Mix», ο «πατέρας» του μάρκετινγκ, Philip Kotler, είπε πως είναι «το καλύτερο βιβλίο σχετικά με τον ρόλο των πέντε αισθήσεων στη διαμόρφωση της αγοραστικής συμπεριφοράς, που δεν πρέπει να λείπει από κανένα τμήμα marketing». Η Diana Derval θα παρουσιάσει τα αποτελέσματα των μελετών της στην Αθήνα, την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου, στο συνέδριο «Shopper Marketing & Category Management Conference-Turning Insights into Action», που διοργανώνει το «σελφ σέρβις» (www.sellingfmcg.gr).

Στην ομιλία της θα παρουσιάσει τον τρόπο με τον οποίο οι shoppers αποφασίζουν μπροστά στο ράφι αν θα αγοράσουν ή όχι ένα προϊόν και τα «μυστικά» που κάνουν ελκυστικά στους shoppers τα προϊόντα. Οι νέες έρευνες αποδεικνύουν ότι οι καταναλωτές αποφασίζουν για το τι τους αρέσει αντιλαμβανόμενοι με διαφορετικό τρόπο, βάσει της φυσιολογίας τους, τα ίδια ερεθίσματα. Αυτή τη γνώση μπορούν να εκμεταλλευθούν τα brands για να προτείνουν στους καταναλωτές τα κατάλληλα προϊόντα. Στη DervalResearch, μέσω χιλιάδων μετρήσεων σε πάνω από 25 χώρες, ταυτοποιήθηκαν 8 διαφορετικά προφίλ –ή Ορμονικοί Δείκτες-Hormonal Quotient (HQ)- shoppers.

Οι shoppers που έχουν τον ίδιο Ορμονικό Δείκτη (HQ) έχουν παρόμοιες προτιμήσεις σε ό,τι αφορά τη γεύση, τα χρώματα, τα σχήματα, τις οσμές, την υφή και τον ήχο. Αυτή η κατηγοριοποίηση, που στηρίζεται στη φυσιολογία κάθε οργανισμού, έχει βοηθήσει brand leaders να σχεδιάσουν «must have» προϊόντα σε κατηγορίες όπως ευρείας κατανάλωσης, luxury, ηλεκτρονικά είδη, είδη μόδας και, φυσικά, τρόφιμα. Η συμβολή της Diana Derval στην ανάπτυξη των εργασιών σημαντικών επιχειρήσεων αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα εταιρειών, οι οποίες βρίσκονται στη λίστα Fortune 500.