Η ιστορία της Intersport ξεκίνησε το 1968 στο Παρίσι, όταν 10 διαφορετικές εταιρείες ένωσαν τις δυνάμεις τους με έναν απώτερο στόχο: να δημιουργήσουν μια διεθνή εταιρεία αθλητικών ειδών, που θα προσφέρει στους καταναλωτές τα μέγιστα οφέλη, θα δημιουργήσει με τους πελάτες της σχέσεις εμπιστοσύνης και θα τους εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή ικανοποίηση από τα προϊόντα της.

Στην Ελλάδα, η Intersport ήρθε τον Σεπτέμβριο του 2000 μέσα από τη συνεργασία του διεθνούς δικτύου με τον όμιλο Fourlis. Από την πρώτη στιγμή έκανε αισθητή την παρουσία της, κυρίως με τη στρατηγική επένδυσης όχι μόνο στα προϊόντα της, αλλά και στις χορηγίες συλλόγων και αθλητικών διοργανώσεων και σε ενέργειες κοινωνικής ευθύνης, που απέδειξαν διαχρονικά ότι η εταιρεία είναι κάτι περισσότερο από μια απλή εταιρεία αθλητικών ειδών.

Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 11 χρόνων στην ελληνική αγορά, είχαμε την ευκαιρία για μια ενδιαφέρουσα συνομιλία με τη Ματίνα Κεραμίδα, Market Communication Manager της εταιρείας.

Marketing Week: H Intersport συμπληρώνει φέτος 11 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, επέτειος που έρχεται σε μια πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα. Για εσάς, αυτό το δύσκολο περιβάλλον αποτελεί πρόβλημα ή και πρόκληση; Πώς το αντιμετωπίζετε στην καθημερινή πρακτική σας;

Ματίνα Κεραμίδα: Ένα δύσκολο περιβάλλον αποτελεί πάντα πρόκληση, γιατί μας ωθεί να σκεφτούμε διαφορετικά. Γι’ αυτό, στην καθημερινή μας πρακτική, προσπαθούμε να μην χρησιμοποιούμε τη λέξη «πρόβλημα», αλλά τη λέξη «προβληματισμός». Αυτό που έχει αλλάξει στην καθημερινότητά μας είναι η εντονότερη προσπάθειά μας να σκεφτούμε εναλλακτικά και πιο δημιουργικά κατά μήκος όλων των λειτουργιών της εταιρείας μας. Πέρα από τα 11 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, η Intersport έχει επίσης παγκόσμια ιστορία 43 χρόνων και κατέχει την ηγετική θέση ανάμεσα στις αλυσίδες αθλητικών ειδών.

Ο συνδυασμός των εμπειριών που έχουμε αποκομίσει κατά τα 11 αυτά χρόνια, με την τεχνογνωσία που μας παρέχει ο παγκόσμιος χαρακτήρας μας, είναι ένα σημαντικό απόθεμα για να αντιμετωπίζουμε το περιβάλλον μας σήμερα ως πρόκληση.

Marketing Week: Σε ποιους τομείς η εταιρεία έριξε το βάρος της στρατηγικής της, στο πλαίσιο αντιμετώπισης της κρίσης; Ποιες κινήσεις έκανε και πώς εξασφάλισε ότι αυτές δεν επηρέασαν την ποιότητα των υπηρεσιών της;

Ματίνα Κεραμίδα: Το βάρος της στρατηγικής μας πέφτει στο σημείο που αναφέρθηκε και πριν, την τεχνογνωσία και την εξειδίκευση. Η ειδοποιός διαφορά που θέλουμε να εντοπίζει ο πελάτης σε κάθε επαφή του με την Intersport, είτε αυτή είναι τα καταστήματά μας είτε οι άνθρωποί μας, είτε τα μέσα επικοινωνίας μας, είτε το website μας, είναι η σωστή καθοδήγηση που μπορούμε να του παρέχουμε με εξατομικευμένες συμβουλές. Τα παραπάνω είναι άμεσα συνυφασμένα με την αποστολή μας -να βάζουμε τον αθλητισμό στη ζωή των ανθρώπων. Για να το καταφέρουμε αυτό, πρέπει να τους εμπνεύσουμε και να τους ενεργοποιήσουμε, πράγμα που απαιτεί βαθιά γνώση.

Αν λάβει κανείς υπόψη και το πλήθος αθλητικών δραστηριοτήτων που παρουσιάζονται στα καταστήματά μας, αλλά και το επίπεδο γνώσεων και απαιτήσεων που έχει ο σημερινός καταναλωτής, θα κατανοήσει το πόσο κριτικής σημασίας είναι η στρατηγική αυτή.

Marketing Week: Μια πρόσφατη διαφήμισή σας σας πρόσεξα ότι αφορούσε σε πακέτα προσφορών μέσω gift card. Η δημιουργία προγραμμάτων πιστότητας αποτελεί πτυχή της στρατηγικής σας; Εκτιμάτε ότι η πιστότητα μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης;

Ματίνα Κεραμίδα: Η Gift Card είναι ένα εργαλείο διευκόλυνσης που παρέχουμε στους πελάτες μας. Η γκάμα προϊόντων μας έχει πολύ μεγάλο εύρος και προσφέρει αμέτρητες επιλογές για κάποιον που θέλει να κάνει ένα δώρο. Η gift card έρχεται να δώσει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία, τόσο σε εκείνον που την προσφέρει, ο οποίος εξοικονομεί χρόνο, όσο και στον αποδέκτη της, που επιλέγει ο ίδιος το δώρο του.

Σε ό,τι αφορά τα προγράμματα πιστότητας, ναι, μπορούν να συνεισφέρουν στο να κρατάμε τους πελάτες μας. Βέβαια, σήμερα δεν θα πρέπει πια να κάνουμε λόγο για πρόγραμμα πιστότητας απλά, αλλά για συνολική διαχείριση της σχέσης μας με τον πελάτη μας, μέσω ολοκληρωμένων προγραμμάτων CRM.

Marketing Week: Πριν μερικές εβδομάδες η εταιρεία εγκαινίασε ένα νέο concept store στο Smart Park στην περιοχή Γυαλού. Παρά την κρίση, η εταιρεία επιμένει σε αναπτυξιακές στρατηγικές. Θα ήθελα ένα σχόλιο.

Ματίνα Κεραμίδα: Το νέο μας κατάστημα στη Γυαλού είναι όπως πολύ σωστά επισημαίνετε, ένα «concept store». Απεικονίζει ακριβώς το νέο μας brand concept, σύμφωνα με το οποίο ο ρόλος μας, όπως προαναφέρθηκε, είναι να ενεργοποιούμε και να εμπνέουμε τους πελάτες μας για να βάλουν τον αθλητισμό στην καθημερινότητά τους και να ακολουθήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Το κατάστημα αυτό έχει μια ιδιαίτερη δομή με trial zones (mini γήπεδο μπάσκετ και ποδοσφαίρου, ταρτάν στίβου), στα οποία ο πελάτης μπορεί να δοκιμάσει στην πράξη προϊόντα σε χώρους που προσομοιάζουν σε έναν μεγάλο βαθμό τον πραγματικό χώρο άθλησης. Στόχος είναι κάθε επισκέπτης να φεύγει έχοντας πάθος και ενθουσιασμό για τον αθλητισμό.


Marketing Week: Η Intersport αποτελεί μια από τις πλέον δραστήριες εταιρείες στον χώρο των χορηγιών και του sponsoring. Σημαντικές αθλητικές εκδηλώσεις έχουν συνδέσει το όνομά τους με την εταιρεία. Η συγκεκριμένη στρατηγική ποια οφέλη προσέφερε στην εταιρεία σας όλα αυτά τα χρόνια; Θα συνεχίσετε σε αυτήν την κατεύθυνση;

Ματίνα Κεραμίδα: Ο αθλητισμός είναι η κληρονομιά μας. Είναι σημαντικό να τον στηρίζουμε, γιατί στην ουσία στηρίζουμε τον ίδιο μας τον εαυτό. Για τον λόγο αυτό, η Intersport έχει σημαντική χορηγική παρουσία σε μεγάλες διοργανώσεις, τόσο παγκόσμια ως Intersport International Corporation, όσο και σε τοπικό επίπεδο. Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι η επίσημη συνεργασία της Intersport με τη διοργάνωση Turkish Airlines Euroleague, που θα διαρκέσει μέχρι και το 2013.

Σε τοπικό επίπεδο, στηρίζουμε ένα σύνολο ομάδων ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Πέρα όμως από τη χορηγία μεγάλων διοργανώσεων, σημαντικό μέρος της στρατηγικής μας είναι η διοργάνωση δικών μας αθλητικών events, τα οποία απευθύνονται στους ερασιτέχνες αθλητές που θέλουν να απολαύσουν το άθλημά τους.

Έτσι, στην γκάμα των αθλητικών μας δραστηριοτήτων εντάσσονται οι διοργανώσεις Intersport Tennis Open, Intersport Soccer Challenge, Intersport Camps κ.λπ.

Marketing Week: Το πρόγραμμα κοινωνικής υπευθυνότητας «Fit for Life» αποτελεί μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία για την εταιρεία και συζητιέται αρκετά τα τελευταία δύο χρόνια. Σε τι ακριβώς αφορά και πώς εξελίσσεται;

Ματίνα Κεραμίδα: Το «Fit for Life» εντάσσεται στο συνολικό πρόγραμμα κοινωνικής υπευθυνότητας του ομίλου Fourlis. Η αποστολή του είναι να δημιουργήσει μια σειρά από κοινωνικές δράσεις που θα αναδείξουν στο κοινό -και κυρίως στα παιδιά- πόσο σημαντικό είναι να υιοθετήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής, τόσο μέσω του αθλητισμού όσο και μέσω της σωστής και ισορροπημένης διατροφής.

Για τα δύο πρώτα χρόνια του, το «Fit for Life» είχε τη μορφή μιας «κατασκήνωσης», στην οποία τα παιδιά μπορούσαν να περάσουν από επιστημονικές μετρήσεις (κινητικότητα σπονδυλικής στήλης, ισορροπία, ευλυγισία, δύναμη) και να πάρουν συμβουλές για έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Φέτος, αποφασίσαμε να δώσουμε μια άλλη πινελιά στο «Fit for Life» μέσω του προγράμματος «Φτάνουμε στα Άκρα».

Αντί λοιπόν να «κατασκηνώσουμε», σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία, επισκεφθήκαμε με μια κινητή μονάδα σχολεία σε ακριτικές και απομακρυσμένες περιοχές των νομών Φλώρινας, Κοζάνης και Καστοριάς, για να τους παράσχουμε δωρεάν αθλητικό εξοπλισμό για τις αθλοπαιδιές τους και να τους περάσουμε μηνύματα ευ ζην. Στην πρωτοβουλία αυτή, είχαμε τη χαρά να συνοδευόμαστε από αθλητές που προέρχονταν από τους συγκεκριμένους νομούς και μάλιστα, με διακρίσεις στα αθλήματά τους.

Στόχος ήταν να δείξουμε στα παιδιά πόσο μεγάλα είναι τα οφέλη του αθλητισμού, πόσο σημαντικό είναι να βάζουν στόχους στη ζωή τους και πόσο απλή και διασκεδαστική απόφαση είναι να εντάξουν μια αθλητική δραστηριότητα στο πρόγραμμά τους.

Marketing Week: Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η αγορά σας στο εγγύς μέλλον και ποιες νέες καταναλωτικές τάσεις αναμένεται να αναδείξει στο μετά κρίσης σκηνικό;

Ματίνα Κεραμίδα: Η αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε αλλάζει καθημερινά. Από τη μια πλευρά, έχουμε να κάνουμε με ένα πρωτόγνωρα αβέβαιο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον και από την άλλη, τα χαρακτηριστικά και οι απαιτήσεις του ίδιου μας του κοινού είναι τέτοια, που απαιτούν καθημερινή επαγρύπνηση, εξέλιξη και εκμάθηση από την πλευρά μας. Ακόμα και τα μέσα επικοινωνίας με το κοινό μας, έχουν μπει σε μια νέα ψηφιακή τροχιά, την οποία οφείλουμε να ακολουθήσουμε.

Επιπλέον, ο χαρακτήρας του αθλητισμού έχει αλλάξει: η έννοια «αίμα, δάκρυα και ιδρώτας» που ήταν στενά συνυφασμένη με τον αθλητισμό μέχρι πρότινος, σήμερα έχει ξεθωριάσει για το ευρύ κοινό. Ο λόγος είναι πολύ απλός: ο σύγχρονος ρυθμός ζωής δημιουργεί την ανάγκη για τη διασκεδαστική και ανθρώπινη πλευρά του αθλητισμού, με απώτερο στόχο το «ευ ζην». Και ποια είναι η περίληψη των παραπάνω για εμάς; Εις βάθος γνώση, συνεχής εξέλιξη, προσαρμοστικότητα και προσήλωση στην αποστολή μας «sport to the people», για να μπορούμε να δίνουμε πραγματική αξία στον πελάτη μας.