Υποθέτω δε, πως μέχρι το παρόν να φτάσει στο χαρτί και να περάσει την ταχυδρομική οδό για να φτάσει σε σας, τουλάχιστον ένα καινούργιο μαγαζί θα έχει στηθεί. Παράλληλα, ελπίζω να μην έχουν χτυπήσει την πόρτα του 99 κανα δύο ακόμα μεγάλα. Η αλήθεια όμως είναι πως τίποτα από τα παραπάνω δεν αποτελεί έκπληξη για όσους ασχολούνται επαγγελματικά με τον χώρο της Επικοινωνίας. Και μάλιστα, πολύ πριν σηκωθεί -από όπου σηκώθηκε- το λάβαρο της επανάστασης για τους «κακούς» διαφημιστές, η ιστορία με το Alter ήταν γνωστό πως κάποια στιγμή λογικά θα «σκάσει» και θα πάρει μαζί πολύ κόσμο. Έμειναν μόνο όσοι έχουν το σύνδρομο του Τιτανικού (είναι μεγάλο δεν κινδυνεύει από τίποτα) να ελπίζουν πως τα πάντα θα λυθούν με έναν τρόπο μαγικό. Δεν λύθηκαν. Και -μεταξύ μας- δεν υπάρχουν μαγικοί τρόποι. Υπάρχουν βέβαια λύσεις που μοιάζουν με θαύματα -αλλά δεν είναι (θαύματα).

Προφανώς, από τη θέση που είμαι, δεν έχω να προσθέσω επιπλέον info σε όλα τα παραπάνω, καθώς ακόμα και αν είχα δεν θα μου επιτρεπόταν. Αλλά και τι να το κάνετε; Να μαθευτεί λίγο νωρίτερα πως θα λένε το Χ καινούργιο εταιρικό σχήμα ή το Ψ που θα εμφανιστεί μετά το καλοκαίρι; Ωραία όλα αυτά -προσωπικά έχω ενδώσει πολλές φορές στον πειρασμό της «είδησης»- αλλά εν προκειμένω είναι πολύ επιδερμικά για τα γούστα μου και ήσσονος σημασίας μπροστά σε αλλά ζητήματα. Όπως, επί παραδείγματι, αν όλα αυτά τα καινούργια που θα στηθούν, αλλά και τα παλιά που μένουν έχουν τελικά τη διάθεση, τη θέληση και τελικά το στρατηγικό πλάνο να οδηγήσουν την Επικοινωνία στην Ελλάδα και σε πιο safe μονοπάτια αλλά και σε πιο digital περιπέτειες.

Αν υπάρχει δηλαδή τελικά ένα πλάνο από κάποιους για να οδηγήσουν τη Διαφήμιση στην επόμενη μέρα της. Και όχι στα λόγια. Ούτε με banners και ψιλό-applications που αργά ή γρήγορα δεν θα φτάνουν ούτε για ορεκτικό. Αναφέρομαι σε μια επόμενη ημέρα με ιδέες και εφαρμογή της τεχνολογίας όπως αρμόζει και με βάση τις διεθνείς επιταγές. Με installations, με cross media, με games με CRM σοβαρό και αποδοτικό, με συνδυασμούς όλων των παραπάνω και φυσικά, με Social Media όπως τα αντιλαμβάνονται στην αλλοδαπή.

Πραγματικά υπάρχει ένας υπέροχος κόσμος Eπικοινωνίας εκεί έξω. Θέλει ιδέα, θέλει στελέχη, θέλει δημιουργικούς και accounts και απ’ όλα τα καλά, αλλά κυρίως θέλει γνώση που οδηγεί στο όραμα και θέληση, που οδηγεί στην πραγματοποίησή του. Να ελπίζουμε;