Marketing Week - Εταιρική Υπευθυνότητα στην Πράξη, V: Στρατηγικές συμμαχίες και καινοτομία με ουσία

Κυριακή, 19 Αυγούστου 2018

Δωρεάν εγγραφή

Συμπληρώστε τα παρακάτω στοιχεία για να εγγραφείτε στην Online έκδοση του Marketing Week και να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενό του.
*
*
*
*
*
*
* Άνδρας   Γυναίκα
*

Τα πεδία με * είναι υποχρεωτικά

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Εταιρική Υπευθυνότητα στην Πράξη, V: Στρατηγικές συμμαχίες και καινοτομία με ουσία

9 Μαΐου 2018 | 09:34 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Conferences,CSR

Μεταβαίνοντας από την ευκαιριακή παρέμβαση στον μακρόπνοο σχεδιασμό και από την ατομική προσπάθεια στη συντονισμένη δράση, τα brands καταρτίζουν καινοτόμα προγράμματα για την επίλυση πραγματικών προβλημάτων, ανάγοντας την Εταιρική Υπευθυνότητα σε αναπόσπαστο κομμάτι της αναπτυξιακής στρατηγικής τους.

Θέτοντας στο επίκεντρο μια διάσταση της επιχειρηματικότητας που διαποτίζει σταδιακά το εταιρικό DNA, το συνέδριο Εταιρική Υπευθυνότητα στην Πράξη, V, που διοργάνωσε η Boussias Communications και το Marketing Week, ανέδειξε τις βέλτιστες πρακτικές στο πεδίο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, μέσα από μια εμπειρική προσέγγισή του. Εταιρείες από ολόκληρο το επιχειρηματικό φάσμα παρουσίασαν παραδειγματικά cases CSR, ενώ οι σύνεδροι είχαν επίσης την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα σχετικών ερευνών. Η ανάγκη για τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών, καθώς και η σημασία του σχεδιασμού καινοτόμων προγραμμάτων με απτά αποτελέσματα αναδύθηκαν ως οι κύριοι πυλώνες μιας επιτυχημένης πολιτικής εταιρικής υπευθυνότητας.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΦΑΣΗ ΝΕΑΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ
Νέα δεδομένα φαίνεται να διαμορφώνονται στον τομέα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Σύμφωνα με την ετήσια Έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας για την Εταιρική Υπευθυνότητα την οποία παρουσίασε ο Δημήτρης Μαύρος, Member of the Board της MRB Hellas, η Ελλάδα μοιάζει να μπαίνει σε μια φάση νέας κανονικότητας, με την εμπιστοσύνη στους θεσμούς να αυξάνεται. Ωστόσο, όχι σε όλους: ένοπλες δυνάμεις και πανεπιστήμια αποδεικνύονται οι πιο αξιόπιστοι, ενώ χαμηλά στη λίστα βρίσκονται ΜΜΕ και πολυεθνικές εταιρείες. Χαμηλός είναι ο δείκτης εμπιστοσύνης και για τις ΜΚΟ, δεδομένο που αξίζει να λάβουν υπόψη οι επιχειρήσεις κατά τον σχεδιασμό δράσεων CSR.

ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας του ΙΝΕ και για την καταναλωτική συμπεριφορά, η οποία λαμβάνει πλέον υπόψη το κοινωνικό προφίλ κάθε εταιρείας. Οι έλληνες καταναλωτές εκφράζουν την πεποίθηση ότι μπορούν με τις επιλογές τους να επηρεάσουν το βαθμό υπευθυνότητας των brands, ενώ η Ελλάδα είναι στην πρώτη θέση διεθνώς αναφορικά με το κατά πόσον οι πολίτες επιβραβεύουν ή τιμωρούν τις επιχειρήσεις με τις αγορές τους. Η ομάδα των συνειδητοποιημένων καταναλωτών αναζητά στις ενέργειες ΕΚΕ στοιχεία καινοτομίας που να ανακουφίζουν τον συλλογικό πόνο, όπως και προγράμματα κοινωνικής μέριμνας και αλληλεγγύης.

ΣΤΗΡΙΞΗ ΕΥΠΑΘΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Έντονη είναι η ευαισθητοποίηση των εταιρειών απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ευπαθείς ομάδες. Προσαρμόζοντας τη δράση της στις ανάγκες που προκύπτουν από φυσικές καταστροφές, η Alpha Bank διαμόρφωσε μια περισσότερο στρατηγική προσέγγιση στην αντιμετώπισή τους, όπως εξήγησε η Σύλβια Κουρκουλή, Προϊσταμένη ΕΚΕ της τράπεζας, παρουσιάζοντας τις ενέργειες στήριξης των μαστιχοπαραγωγών της Χίου. Έναν εναλλακτικό ορισμό για την έννοια του CSR πρότεινε ο Κώστας Τσολάκης, Corporate Communications & PR Director του Antenna Group. Το σύνθημα Constructing Solidarity for Real οδηγεί τις δράσεις μέσα από την αξιοποίηση του βασικότερου μέσου που διαθέτει ο όμιλος: του τηλεοπτικού χρόνου.

Την επιστράτευση των ιδίων, υλικών και ανθρωπίνων πόρων προέβαλλε ως βασικό συστατικό της στρατηγικής ΕΚΕ και η Χρύσα Ελευθερίου, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Δημοσίων Σχέσεων & Εταιρικής Υπευθυνότητας του ομίλου Interamerican, αναλύοντας το πρόγραμμα Δικαίωμα στην Υγεία, με στόχο την προσφορά απτής αξίας. Προσεγγίζοντας την προσβασιμότητα από μια άλλη οπτική, οι Χαραλαμπία Στάθη, Executive Manager και Εκπαιδευτικός και Γιώργος Στάθης, General Manager και Διερμηνέας Νοηματικής Γλώσσας του HandsUp Agency, παρουσίασαν το ευρύ φάσμα δράσεων της εταιρείας, με όραμα τη δυνατότητα για ίσες ευκαιρίες για όλους.

Επιχειρηματολογώντας υπέρ της δημιουργίας ολοκληρωμένων δομών ευθύνης με γεωγραφική διασπορά, ο Δημήτρης Γεωργιόπουλος, Επικεφαλής Τεχνικών Υπηρεσιών της εταιρείας Εθνική Πανγαία, αναφέρθηκε στις πολυσυλλεκτικές δράσεις ΕΚΕ της επιχείρησης, όπως η κτιριακή αναβάθμιση του Ειδικού Νηπιαγωγείου του Δήμου Αθηναίων, η Ανδριάνα Παππά, Country Manager της Visa Hellas μίλησε για τη συνδρομή της εταιρείας σε 15 ΜΚΟ πανελλαδικά, ενώ ο Γιώργος Τσαπρούνης, Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων της Wind Ελλάς μοιράστηκε την εμπειρία του από την επαφή με τους κατοίκους της άγονης γραμμής, στο πλαίσιο της κατασκευής υποδομών επικοινωνίας από την Wind. Υπό την ομπρέλα της πρωτοβουλίας Sustainable Greece 2020, το QualityNet Foundation αναδεικνύει τις επιχειρήσεις που εφαρμόζουν ολιστική προσέγγιση στη βιωσιμότητα, ενώ, όπως εξήγησε η Χρυσούλα Εξάρχου, Αντιπρόεδρος του ιδρύματος, αναπτύσσει πλατφόρμες και προγράμματα για την προαγωγή της.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ένα από τα πιο ουσιαστικά διακυβεύματα εταιρικής υπευθυνότητας αποτελεί σήμερα η προστασία του περιβάλλοντος, με τις επιχειρήσεις να σκύβουν στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Στην καινοτόμο πρωτοβουλία της δημιουργίας του πρώτου και μοναδικού πάρκου Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη αναφέρθηκε η Κωνσταντίνα Δεληαργύρη, Υπεύθυνη Τμήματος ΕΚΕ της Lidl Hellas, ενώ τη σημασία της δημιουργίας ενός κινήματος με όραμα τη βιωσιμότητα επεσήμανε η Αλεξία Μαχαίρα, Communication & Sustainability Manager της ΑΒ Βασιλόπουλος, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα #allazoumesinithies και τη συνεργασία με influencers που αποτελούν παράδειγμα.

Από την πλευρά της, η Σοφία Στάμου, Διευθύντρια Επικοινωνίας της Ολυμπίας Οδού, έθεσε ως προτεραιότητα την ανάδειξη όλων των τοπικών πρωταγωνιστών, κάτι που κατέστη εφικτό με την υλοποίηση περισσότερων από 60 δράσεων, ενώ την πολυετή ιστορία βιωσιμότητας με ενέργειες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας μοιράστηκε ο Μάνος Ιατρέλης, CSR Manager της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Οι απαιτήσεις των τοπικών κοινωνιών αποτέλεσαν πυξίδα και για το πρόγραμμα Ευδόκιμη Γη, μια σύμπραξη του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ) και του Ιδρύματος Μποδοσάκη. Η Ζωή Μπαβαβέα, Σύμβουλος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του ΤΑΡ και η Μαρία Φωλά, Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Ιδρύματος Μποδοσάκη μίλησαν για τις ενέργειες εκπαίδευσης και τις ερευνητικές πρωτοβουλίες που λήφθησαν στο πλαίσιό του.

Αναφερόμενη στην πολιτική CSR των Aldemar Resorts, η Μαρία Μαστρονικόλα, Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων & ΕΚΕ, υπογράμμισε ότι για τη μετάβαση από τον όρο τουρισμός στην έννοια της οικονομίας της φιλοξενίας απαιτούνται παρεμβάσεις στους πυλώνες άνθρωπος, κοινωνία, περιβάλλον, ενώ ο Κωνσταντίνος Ρηγόπουλος, Deputy Corporate Social Responsibility Manager της Eldorado Gold Group- Hellas Gold- Thracean Gold Mining συνέδεσε τη δράση ΕΚΕ με τη διαχείριση κρίσεων, εκθέτοντας τις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες της εταιρείας. Από την πλευρά του, ο Γεράσιμος Μονοκρούσος, PR, Marketing & CSR Associate των Νέα Οδός - Κεντρική Οδός, αναφέρθηκε στην αρμονική ένταξη των αυτοκινητοδρόμων στο περιβάλλον και την προσπάθεια προστασίας και ανάδειξης του πλούτου κάθε περιοχής, σε συνεργασία με το Διάζωμα, ως δέσμευση της εταιρείας.

Θέτοντας στο επίκεντρο μια διάσταση της επιχειρηματικότητας που διαποτίζει σταδιακά το εταιρικό DNA, το συνέδριο Εταιρική Υπευθυνότητα στην Πράξη, V, που διοργάνωσε η Boussias Communications και το Marketing Week, ανέδειξε τις βέλτιστες πρακτικές στο πεδίο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, μέσα από μια εμπειρική προσέγγισή του. Εταιρείες από ολόκληρο το επιχειρηματικό φάσμα παρουσίασαν παραδειγματικά cases CSR, ενώ οι σύνεδροι είχαν επίσης την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα σχετικών ερευνών. Η ανάγκη για τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών, καθώς και η σημασία του σχεδιασμού καινοτόμων προγραμμάτων με απτά αποτελέσματα αναδύθηκαν ως οι κύριοι πυλώνες μιας επιτυχημένης πολιτικής εταιρικής υπευθυνότητας.

Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΦΑΣΗ ΝΕΑΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ
Νέα δεδομένα φαίνεται να διαμορφώνονται στον τομέα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Σύμφωνα με την ετήσια Έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας για την Εταιρική Υπευθυνότητα την οποία παρουσίασε ο Δημήτρης Μαύρος, Member of the Board της MRB Hellas, η Ελλάδα μοιάζει να μπαίνει σε μια φάση νέας κανονικότητας, με την εμπιστοσύνη στους θεσμούς να αυξάνεται. Ωστόσο, όχι σε όλους: ένοπλες δυνάμεις και πανεπιστήμια αποδεικνύονται οι πιο αξιόπιστοι, ενώ χαμηλά στη λίστα βρίσκονται ΜΜΕ και πολυεθνικές εταιρείες. Χαμηλός είναι ο δείκτης εμπιστοσύνης και για τις ΜΚΟ, δεδομένο που αξίζει να λάβουν υπόψη οι επιχειρήσεις κατά τον σχεδιασμό δράσεων CSR.

ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας του ΙΝΕ και για την καταναλωτική συμπεριφορά, η οποία λαμβάνει πλέον υπόψη το κοινωνικό προφίλ κάθε εταιρείας. Οι έλληνες καταναλωτές εκφράζουν την πεποίθηση ότι μπορούν με τις επιλογές τους να επηρεάσουν το βαθμό υπευθυνότητας των brands, ενώ η Ελλάδα είναι στην πρώτη θέση διεθνώς αναφορικά με το κατά πόσον οι πολίτες επιβραβεύουν ή τιμωρούν τις επιχειρήσεις με τις αγορές τους. Η ομάδα των συνειδητοποιημένων καταναλωτών αναζητά στις ενέργειες ΕΚΕ στοιχεία καινοτομίας που να ανακουφίζουν τον συλλογικό πόνο, όπως και προγράμματα κοινωνικής μέριμνας και αλληλεγγύης.

ΣΤΗΡΙΞΗ ΕΥΠΑΘΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Έντονη είναι η ευαισθητοποίηση των εταιρειών απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ευπαθείς ομάδες. Προσαρμόζοντας τη δράση της στις ανάγκες που προκύπτουν από φυσικές καταστροφές, η Alpha Bank διαμόρφωσε μια περισσότερο στρατηγική προσέγγιση στην αντιμετώπισή τους, όπως εξήγησε η Σύλβια Κουρκουλή, Προϊσταμένη ΕΚΕ της τράπεζας, παρουσιάζοντας τις ενέργειες στήριξης των μαστιχοπαραγωγών της Χίου. Έναν εναλλακτικό ορισμό για την έννοια του CSR πρότεινε ο Κώστας Τσολάκης, Corporate Communications & PR Director του Antenna Group. Το σύνθημα Constructing Solidarity for Real οδηγεί τις δράσεις μέσα από την αξιοποίηση του βασικότερου μέσου που διαθέτει ο όμιλος: του τηλεοπτικού χρόνου.

Την επιστράτευση των ιδίων, υλικών και ανθρωπίνων πόρων προέβαλλε ως βασικό συστατικό της στρατηγικής ΕΚΕ και η Χρύσα Ελευθερίου, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Δημοσίων Σχέσεων & Εταιρικής Υπευθυνότητας του ομίλου Interamerican, αναλύοντας το πρόγραμμα Δικαίωμα στην Υγεία, με στόχο την προσφορά απτής αξίας. Προσεγγίζοντας την προσβασιμότητα από μια άλλη οπτική, οι Χαραλαμπία Στάθη, Executive Manager και Εκπαιδευτικός και Γιώργος Στάθης, General Manager και Διερμηνέας Νοηματικής Γλώσσας του HandsUp Agency, παρουσίασαν το ευρύ φάσμα δράσεων της εταιρείας, με όραμα τη δυνατότητα για ίσες ευκαιρίες για όλους.

Επιχειρηματολογώντας υπέρ της δημιουργίας ολοκληρωμένων δομών ευθύνης με γεωγραφική διασπορά, ο Δημήτρης Γεωργιόπουλος, Επικεφαλής Τεχνικών Υπηρεσιών της εταιρείας Εθνική Πανγαία, αναφέρθηκε στις πολυσυλλεκτικές δράσεις ΕΚΕ της επιχείρησης, όπως η κτιριακή αναβάθμιση του Ειδικού Νηπιαγωγείου του Δήμου Αθηναίων, η Ανδριάνα Παππά, Country Manager της Visa Hellas μίλησε για τη συνδρομή της εταιρείας σε 15 ΜΚΟ πανελλαδικά, ενώ ο Γιώργος Τσαπρούνης, Διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων της Wind Ελλάς μοιράστηκε την εμπειρία του από την επαφή με τους κατοίκους της άγονης γραμμής, στο πλαίσιο της κατασκευής υποδομών επικοινωνίας από την Wind. Υπό την ομπρέλα της πρωτοβουλίας Sustainable Greece 2020, το QualityNet Foundation αναδεικνύει τις επιχειρήσεις που εφαρμόζουν ολιστική προσέγγιση στη βιωσιμότητα, ενώ, όπως εξήγησε η Χρυσούλα Εξάρχου, Αντιπρόεδρος του ιδρύματος, αναπτύσσει πλατφόρμες και προγράμματα για την προαγωγή της.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ένα από τα πιο ουσιαστικά διακυβεύματα εταιρικής υπευθυνότητας αποτελεί σήμερα η προστασία του περιβάλλοντος, με τις επιχειρήσεις να σκύβουν στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών. Στην καινοτόμο πρωτοβουλία της δημιουργίας του πρώτου και μοναδικού πάρκου Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη αναφέρθηκε η Κωνσταντίνα Δεληαργύρη, Υπεύθυνη Τμήματος ΕΚΕ της Lidl Hellas, ενώ τη σημασία της δημιουργίας ενός κινήματος με όραμα τη βιωσιμότητα επεσήμανε η Αλεξία Μαχαίρα, Communication & Sustainability Manager της ΑΒ Βασιλόπουλος, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα #allazoumesinithies και τη συνεργασία με influencers που αποτελούν παράδειγμα.

Από την πλευρά της, η Σοφία Στάμου, Διευθύντρια Επικοινωνίας της Ολυμπίας Οδού, έθεσε ως προτεραιότητα την ανάδειξη όλων των τοπικών πρωταγωνιστών, κάτι που κατέστη εφικτό με την υλοποίηση περισσότερων από 60 δράσεων, ενώ την πολυετή ιστορία βιωσιμότητας με ενέργειες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας μοιράστηκε ο Μάνος Ιατρέλης, CSR Manager της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Οι απαιτήσεις των τοπικών κοινωνιών αποτέλεσαν πυξίδα και για το πρόγραμμα Ευδόκιμη Γη, μια σύμπραξη του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ) και του Ιδρύματος Μποδοσάκη. Η Ζωή Μπαβαβέα, Σύμβουλος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του ΤΑΡ και η Μαρία Φωλά, Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Ιδρύματος Μποδοσάκη μίλησαν για τις ενέργειες εκπαίδευσης και τις ερευνητικές πρωτοβουλίες που λήφθησαν στο πλαίσιό του.

Αναφερόμενη στην πολιτική CSR των Aldemar Resorts, η Μαρία Μαστρονικόλα, Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων & ΕΚΕ, υπογράμμισε ότι για τη μετάβαση από τον όρο τουρισμός στην έννοια της οικονομίας της φιλοξενίας απαιτούνται παρεμβάσεις στους πυλώνες άνθρωπος, κοινωνία, περιβάλλον, ενώ ο Κωνσταντίνος Ρηγόπουλος, Deputy Corporate Social Responsibility Manager της Eldorado Gold Group- Hellas Gold- Thracean Gold Mining συνέδεσε τη δράση ΕΚΕ με τη διαχείριση κρίσεων, εκθέτοντας τις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες της εταιρείας. Από την πλευρά του, ο Γεράσιμος Μονοκρούσος, PR, Marketing & CSR Associate των Νέα Οδός - Κεντρική Οδός, αναφέρθηκε στην αρμονική ένταξη των αυτοκινητοδρόμων στο περιβάλλον και την προσπάθεια προστασίας και ανάδειξης του πλούτου κάθε περιοχής, σε συνεργασία με το Διάζωμα, ως δέσμευση της εταιρείας.


ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Την ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας τοποθετούν μεταξύ των κορυφαίων προτεραιοτήτων τους τα brands, οικοδομώντας μέσω προγραμμάτων CSR πλατφόρμες στήριξής της. Προς αυτή την κατεύθυνση, το Chivas διοργάνωσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη διεθνή πρωτοβουλία Chivas Venture, η οποία, όπως εξήγησε ο Γιάννης Βιδιαδάκης, Marketing Manager, Pernod Ricard Hellas, στοχεύει στην ενίσχυση της επόμενης γενιάς start-ups που συμβάλλουν σε μια θετική αλλαγή. Ένα βήμα για την υλοποίηση ενός διαφορετικού οράματος για την επιχειρηματικότητα αποτέλεσε και το πρόγραμμα Grow your business της Cosmote.

Σύμφωνα με τη Διονυσία Μάρκου, B2B & Roaming Marketing Communication Senior Manager του OTE Group, τα δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια χωρίς εμπορική χροιά αποσκοπούσαν στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των επιχειρήσεων και την ενημέρωση για digital εργαλεία. Υπέρ της ουσιαστικής ενδυνάμωσης του επιχειρηματικού γίγνεσθαι τάχθηκε και η Χριστίνα Ακουρή, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Βιωσιμότητας της Παπαστράτος, αναλύοντας την ενέργεια Disrupt Greece, η οποία, αποτέλεσε κάτι περισσότερο από έναν ακόμα διαγωνισμό για start-ups, δημιουργώντας προοπτικές με διάρκεια.

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Σταθερά προσανατολισμένες στη διάχυση της γνώσης, οι επιχειρήσεις εφοδιάζουν άτομα κάθε ηλικίας με χρήσιμα skills. Όπως τόνισε η Άννα Μάλτη, Corporate Responsibility Section Manager του OTE Group, νέοι και μεγαλύτεροι παρουσιάζουν έλλειμμα ψηφιακών δεξιοτήτων. Ως εκ τούτου, ο όμιλος διοργάνωσε έναν διαγωνισμό ρομποτικής για παιδιά και ένα πρόγραμμα ψηφιακής επιμόρφωσης για ανθρώπους άνω των 55 ετών, προκειμένου να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της νέας εποχής.

Έναν άλλο παραγωγικό τομέα θέτει στο επίκεντρο η Δέλτα, μέσω του προγράμματος «Γαία», ένας από τους άξονες του οποίου είναι η χορήγηση υποτροφιών για επαγγελματικά σεμινάρια διαχείρισης κτηνοτροφικής μονάδας, όπως εξήγησε η Αλεξάνδρα Βασιλακοπούλου, Corporate Communications Manager της εταιρείας. Καλύπτοντας ένα διαφορετικό κενό στην εκπαίδευση, ο όμιλος Τιτάν, σε συνεργασία με ακαδημαϊκούς και θεσμικούς φορείς, διενεργεί προγράμματα με αντικείμενο την υγεία και την ασφάλεια όπου, όπως σημείωσε ο Δημήτρης Περικλόπουλος, Διευθυντής Υγείας και Ασφάλειας Τομέα Ελλάδας του ομίλου, αναλύονται θεματικές βιωσιμότητας που δεν διδάσκονται στα πανεπιστήμια.

Τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ ακαδημαϊκών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων που ζητά η αγορά θέλησε να επιτύχει και το πρόγραμμα «Youth Empowered» της Coca-Cola Τρία Έψιλον, όπως δήλωσε ο Άλεξανδρος Παπαδάκης, External & Community Affairs Manager της εταιρείας, μέσα από την παροχή εφαρμοσμένων γνώσεων, ενώ επένδυση στη γνώση πραγματοποιεί και η ΑΧΑ Ασφαλιστική, με εκπαιδευτικές δράσεις και στήριξη ερευνητικών φορέων μέσω του AXA Research Fund, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τη Λένα Πλαΐτη, Διευθύντρια Επικοινωνίας της εταιρείας.

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ
Στρέφοντας τους προβολείς στους πολίτες του αύριο, οι επιχειρήσεις ανοίγουν τις πόρτες τους στα παιδιά και φροντίζουν για την εκπαίδευσή τους. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η σοκολάτα κι ο Παυλίδης» που παρουσίασε ο Δημήτριος Αγραφιώτης, Corporate & Government Affairs Manager της Mondelez International, έχει ως στόχο την ανάπτυξη ικανοτήτων για την κατανόηση του φυσικού και τεχνητού κόσμου, εξοικειώνοντας τα παιδία με ένα πρότυπο βιομηχανίας. Μέριμνα για τη σχολική εκπαίδευση λαμβάνει και το Anatolia College. Σύμφωνα με τη Ράνια Σεμερτζιάν, Director of PR and Communications & Instructor at the ACT School of Business, το 25% των μαθητών λαμβάνει μερική ή ολική υποτροφία, ενώ 488 μαθητές έλαβαν υποτροφία ή οικονομική βοήθεια το έτος 2016-17.

ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ
Θέτοντας την ανιδιοτελή ατομική προσφορά στην υπηρεσία του συνόλου, εταιρείες και φορείς κινητοποιούν ανθρώπους εντός και εκτός εταιρικών τειχών για καλό σκοπό. Αναδεικνύοντας τη δύναμη του εθελοντισμού ως κινητήριο δύναμη κοινωνικά υπεύθυνης δράσης, η Έλενα Αποστολοπούλου, Communications & Patients Alliances Manager της Pfizer Hellas, μίλησε για τις συνεργασίες της εταιρείας με φορείς και ιδρύματα, αλλά και την «προσφορά» χαράς από την Pfizer band σε άτομα τρίτης ηλικίας και όχι μόνο.

Για τη συνεπή, εθελοντική κοινωνική παρέμβαση των προσκόπων σε τοπικό επίπεδο μίλησε ο Χριστόφορος Μητρομάρας, Γενικός Έφορος Ελλήνων Προσκόπων από το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων, υπογραμμίζοντας την αξία της επένδυσης στους νέους, ενώ τη δυναμική που μπορεί να αποκτήσει η εθελοντική προσφορά έθεσε ως σημείο αναφοράς και ο Βαρδής Κορδεράς, Γενικός Διευθυντής της Bergmann Kord. Όπως σημείωσε ο ίδιος, πέρα από την ενίσχυση ευάλωτων ομάδων, βασικός άξονας της στρατηγικής ΕΚΕ της εταιρείας είναι η γαλούχηση μιας νέας γενιάς ανθρώπων με τα ιδανικά της αλληλεγγύης και του εθελοντισμού.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
Ανάγοντας την υγεία και την ασφάλεια σε νούμερο ένα προτεραιότητα, οι επιχειρήσεις κατευθύνουν τις προσπάθειές τους στην διαφύλαξή τους. Από τον όμιλο Ηρακλής, η Εύη Ιωαννίδου, Head of Communication & Public Relations εξήγησε τη λογική και την αναγκαιότητα της δράσης «Καλός Οδηγός», αναδεικνύοντας τον διαδραστικό χαρακτήρα του, ενώ ο Κωνσταντίνος Γκορτζής, Διευθυντής Τομέα Επικοινωνίας & EKE της Groupama Ασφαλιστικής μίλησε, μεταξύ άλλων, για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Το έχεις με την οδήγηση;», σε συνεργασία με το ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς», με συμμετέχοντες εργαζομένους και μη της εταιρείας. Ο πολιτισμός συνιστά επίσης πεδίο ανάπτυξης ενεργειών CSR. Η Μαρία Κόρακα, Προϊσταμένη Υποδιεύθυνσης Εταιρικής Επικοινωνίας της Εθνικής Ασφαλιστικής στάθηκε στην αναγκαιότητα παρεμβάσεων ΕΚΕ που προάγουν τον πολιτισμό και την ιστορική μνήμη και μίλησε για τον χώρο μνήμης στην οδό Κοραή 4 αλλά και τη συμβολή του χώρου Stoart Κοραή στα πολιτιστικά δρώμενα.

ΕΡΕΥΝΑ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ
Αισιοδοξία για την ΕΚΕ στην Ελλάδα

Την εικόνα της ΕΚΕ στη χώρα αποτυπώνει η έρευνα του Κέντρου Αειφορίας για τις Εκθέσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας στην Ελλάδα, την οποία παρουσίασε ο Γιώργος Μαρκεζίνης, Υπεύθυνος Έρευνας, Επικεφαλής Παρατηρητηρίου Εκθέσεων CSE.
Τα κυριότερα συμπεράσματα που εξήχθησαν είναι τα παρακάτω:
1. Παρατηρείται διαχρονική αύξηση του αριθμού εκθέσεων που αναμένεται να ενταθεί.
2. Υπάρχει διαφορά μεταξύ της χρήσης του GRI και της ορθής του χρήσης.
4. Διαφαίνεται απουσία πλήρους ενσωμάτωσης της εταιρικής υπευθυνότητας στην στρατηγική των επιχειρήσεων.
5. Οφέλη επιφυλάσσονται για τις εταιρείες που επενδύουν σε ολοκληρωμένες στρατηγικές, με μετρήσιμα αποτελέσματα, προς όφελος όλων των εμπλεκομένων.

Ο ΝΕΟΣ ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ CSR
Αλλάζουν τα κριτήρια του κοινού για τον ορισμό των κοινωνικά υπεύθυνων επιχειρήσεων, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΝΕ. Σε σειρά σημαντικότητας, οι παράμετροι που βαρύνουν περισσότερο είναι οι εξής:
1. Εργοδότης-προσωπικό 32% (+14%)
2. Εικόνα εταιρείας 27% (0%)
3. Κοινωνικός ρόλος 21% (-8%)
4. Περιβάλλον 12% (+5%)
5. Προϊόν-τιμές 8% (-11%)

ΕΡΕΥΝΑ GLOBAL SUSTAIN
«Πρέπει να ανεβάσουμε την ατζέντα σε υψηλότερο επίπεδο»
Τα αποτελέσματα της έρευνας Global Sustain Benchmarking Research – Inernal Committees & External Councils παρουσίασε ο Μιχάλης Σπανός, Πρόεδρος ΔΣ & Διευθύνων Σύμβουλος της Global Sustain. Τα βασικότερα πορίσματά της έχουν ως εξής:
1. Ο αριθμός των εταιρειών που έχουν εσωτερικές επιτροπές βιωσιμότητας σε board level είναι πολύ χαμηλός.
2. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν επιτροπές σε επίπεδο management.
3. Λίγες επιχειρήσεις συνεργάζονται με εξωτερικούς συμβούλους βιωσιμότητας.
4. Όσες το κάνουν, δηλώνουν ότι προσφέρει σημαντική αξία στην εταιρεία.

Marketing Week (T. 1538)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778