Marketing Week - Peak Performance Marketing Awards 2018: Από το «customer segment» στο «segment of one»

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Peak Performance Marketing Awards 2018: Από το «customer segment» στο «segment of one»

17 Απριλίου 2018 | 11:16 Γράφει η Θεώνη  Δρακοπούλου Topics: Φεστιβάλ / Βραβεία

Με ολόκληρη την αγορά να αναγνωρίζει την ανάγκη για αλλαγή στην προσέγγιση του Performance Marketing προς μια πιο ολιστική λογική που θα φέρνει στο επίκεντρο τον ίδιο τον καταναλωτή, τα Peak Awards, με την υποστήριξη της Google, επιστρέφουν για να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν την καινοτομία και την ανανέωση στις πρακτικές του.

Με αφορμή την επικείμενη διοργάνωση των Peak Awards 2018 αναζητήσαμε τις απόψεις, τόσο μελών της κριτικής επιτροπής, όσο και στελεχών από brands που είχαν βραβευθεί στην περσινή διοργάνωση, για τον ρόλο του Performance Marketing σήμερα, για τις προσδοκίες τους από τα φετινά βραβεία, αλλά και για τους στρατηγικούς στόχους των brands σχετικά με το Performance Marketing. Στις ερωτήσεις μας απάντησαν, o Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market, Agencies and YouTube Greece, Bulgaria, Cyprus, Malta της Google και τα μέλη της κριτικής επιτροπής Γιάννης Αμαξόπουλος, Managing Director, iProspect, Στέλιος Ηλιάκης, Managing Director, Sleed και Όλγα Σπαθή, Head, Reprise Media. Από την πλευρά των brands συμμετείχαν ο Δημήτρης Καλτσάς, SEM & SEO Specialist της Anytime Online, Interamerican και ο Ελπιδοφόρος Παπανικολόπουλος, Head of Digital Analytics and Performance Marketing, Digital Presence, Group Digital Banking της Eurobank Ergasias.

«Tο Performance Marketing απαραίτητο συστατικό στη διαδρομή προς το digital transformation»
Ηλίας Σούσης, Google
Πιστεύω πως τα τελευταία χρόνια το Performance Marketing αποκτά όλο και πιο σημαντική θέση στο συνολικό marketing mix των Ελλήνων διαφημιζομένων. Παράγοντες που έχουν συμβάλει σε αυτή την κατεύθυνση είναι η ψηφιακή μετάβαση του Έλληνα καταναλωτή, ο οποίος πλέον εμφανίζεται πιο έτοιμος να πραγματοποιήσει τις αγορές του online, ή και να αποφασίσει online και να αγοράσει offline, η διαρκής εκπαίδευση της αγοράς, αλλά και η ύπαρξη μιας σειράς success stories από τους ηγέτες του κλάδου. Επίσης, είναι εντυπωσιακό πως αυτό πλέον ισχύει και για τους διαφημιζόμενους που επικεντρώνονται στο branding, περνώντας πλέον στη φάση του Brandformance, καθώς η μετρήσιμη φύση του Digital Marketing, σε συνδυασμό με τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις σε τεχνικές measurement και attribution, καθιστούν το Performance Marketing απαραίτητο συστατικό στη διαδρομή όλων των οργανισμών προς το συνολικό digital transformation.

«Το Performance Marketing κατάφερε να κάνει ‘‘sexy’’ τα νούμερα»
Γιάννης Αμαξόπουλος, iProspect
Η μεγάλη επιτυχία του Performance Marketing έγκειται στο γεγονός ότι κατάφερε να κάνει «sexy» τα νούμερα, φέρνοντας στη συζήτηση την αποτελεσματικότητα ως πραγματικό value μίας media καμπάνιας αφού απαντά με άμεσο και  ουσιαστικό τρόπο στη βασική ανάγκη κάθε διαφημιζόμενου: να γνωρίζει πόσο αποδοτική ήταν τελικά η ενέργεια που πραγματοποίησε. Παράλληλα, κατάφερε να συνδέσει με τον πιο ομαλό τρόπο δημιουργικότητα και μετρήσιμα αποτελέσματα, βοηθώντας να απελευθερωθούν οι δυνάμεις όλου του διαφημιστικού συστήματος. Επομένως, πλέον το ερώτημα δεν θα πρέπει να είναι κατά πόσο το Performance Marketing αποτελεί μέρος του marketing mix, αλλά με ποιον τρόπο και πόσο είναι μέρος του.

«Πλέον όλο το marketing mix πρέπει να διακατέχεται από την performance φιλοσοφία»
Στέλιος Ηλιάκης, Sleed
Το Performance Marketing γίνεται πλέον αντιληπτό ότι δεν είναι απλά μία καμπάνια η οποία φέρνει πωλήσεις αλλά μία πιο ολοκληρωμένη φιλοσοφία που σκοπό έχει την καλύτερη απόδοση με βάση την ανάλυση των δεδομένων και του testing. Ενώ στο παρελθόν μπαίναμε στη διαδικασία να επιλέξουμε εάν θα κάνουμε performance or branding, πλέον όλο το marketing mix πρέπει να διακατέχεται από την performance φιλοσοφία. Με αυτό το δεδομένο, τόσο τα agencies όσο και οι πελάτες αρχίζουν και το αντιλαμβάνονται και το χρησιμοποιούν.

«Πλέον όλο και περισσότεροι διαφημιζόμενοι εξοικειώνονται με τον όρο Performance Marketing»
Όλγα Σπαθή, Reprise Media
Πράγματι βιώνουμε πλέον όλο και περισσότερους διαφημιζόμενους να έχουν αρχίσει να εξοικειώνονται με τον όρο Performance Marketing, και κατ’ επέκταση να αναζητούν ουσιαστική βοήθεια και κατεύθυνση σε αυτό. Ως Reprise Media σε πολλές περιπτώσεις εφαρμόζουμε αρκετά εξελιγμένες πρακτικές performance, οι οποίες υποστηρίζονται από την συνεχώς εξελισσόμενη τεχνολογία των παρόχων, αλλά επιπλέον και από την εμπιστοσύνη των διαφημιζόμενων να μοιραστούν δεδομένα τους μαζί μας. Ταυτόχρονα, είναι χαρά μας να συμβάλλουμε στην περαιτέρω καθιέρωση της πρακτικής του Performance Marketing στην αγορά, η οποία θεωρώ πως ακόμα έχει να ανταποκριθεί σε πολλές προκλήσεις δεδομένης της περιπλοκότητας του consumer journey και του περιβάλλοντος.

«Έχουμε υιοθετήσει τη στρατηγική του Brandformance»
Δημήτρης Καλτσάς, Anytime Online, Interamerican
H Anytime έχει στο DNA της το performance. Διαχρονικός μας στόχος είναι, αφενός να μπορεί ο potential πελάτης να μας βρίσκει σε οποιοδήποτε μέσο μας αναζητά, τόσο εμάς όσο και τα προϊόντα μας, και αφετέρου από potential πελάτης να μετατραπεί σε πελάτης. Παράλληλα, με τα υψηλά ποσοστά του brand awareness που έχει η Anytime είναι δεδομένο πως είμαστε από τις πρώτες εταιρείες στο χώρο του Finance που έχει υιοθετήσει τη στρατηγική του Brandformance, μετατρέποντας έτσι ακόμα και τα awareness κανάλια επικοινωνίας σε κανάλια πώλησης χρησιμοποιώντας hard selling μηνύματα.

«Προσεγγίζουμε πλέον τον κάθε χρήστη ξεχωριστά ως segment of one»
Ελπιδοφόρος Παπανικολόπουλος, Eurobank Ergasias
Το Performance Marketing αποτελεί τον βασικότερο άξονα της digital επικοινωνίας του Ομίλου της Eurobank. Η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας μας το 2018 έχει στόχο την προσφορά μιας μοναδικής και personalized εμπειρίας, για τους πελάτες μας ή μη. Αφήνοντας πίσω μας την προσέγγιση των χρηστών ως μέρος ενός customer segment και προσεγγίζοντας πλέον τον καθένα ξεχωριστά ως segment of one παραμένουμε δίπλα του σε κάθε σημείο του journey, καθιστώντας παράλληλα τη Eurobank πρωτοπόρο στο digital banking. Κινητήριος δύναμη προς την κατεύθυνση αυτή αποτελεί η λήψη αποφάσεων με γνώμονα την ανάλυση των εκάστοτε απαραίτητων δεδομένων.

    Tι προσδοκούν τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής από τις φετινές συμμετοχές;

«Περισσότερες συμμετοχές performance σε cross media επίπεδο»
Ηλίας Σούσης, Google
Σίγουρα, το πρώτο που  θα ήθελα να δω είναι ακόμη περισσότερες συμμετοχές, ακόμη καλύτερου επιπέδου, ακριβώς γιατί το Performance Marketing έχει αποκτήσει σημαίνοντα ρόλο στις περισσότερες εταιρείες και βλέπουμε πολλές από αυτές να χτίζουν in house ομάδες που εστιάζουν σε αυτό. Το δεύτερο είναι πως θα ήθελα να δω περισσότερες συμμετοχές performance σε cross media επίπεδο, καθώς θεωρώ πως το Performance Marketing ακουμπάει όλα τα μέσα και όλες τις καμπάνιες marketing, ανεξαρτήτως αν ο στόχος είναι πωλήσεις ή branding.

«Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πρωτότυπους τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων»
Γιάννης Αμαξόπουλος, iProspect
Νομίζω ότι πλέον έχουμε αφήσει πίσω την εποχή των big numbers. Την παράθεση μεγάλων, εντυπωσιακών αριθμών ως μέσο αξιολόγησης μίας καμπάνιας. Αυτά σίγουρα θα πρέπει να δίνονται, εφόσον υπάρχουν, αλλά δεν θα πρέπει να είναι οι μόνοι παράγοντες αξιολόγησης μίας υποψηφιότητας. Αυτό που θα είχε πραγματικά ενδιαφέρον να δούμε φέτος, είναι πρωτότυπους τρόπους αξιοποίησης των δεδομένων για το identification του κοινού. Η προσέγγιση αυτή σε συνδυασμό με την πιο δημιουργικά προσωποποιημένη επικοινωνία σε κάθε στάδιο που βρίσκεται ο καταναλωτής αποτελούν τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του Performance Marketing και είναι αυτά που οδηγούν στα ουσιαστικά big numbers.

«Ανθρώπινος παράγοντας vs αυτοματοποιημένου αλγορίθμου»
Στέλιος Ηλιάκης, Sleed
Τον τελευταίο χρόνο τόσο η Google όσο και άλλες πλατφόρμες έχουν ενεργοποιήσει νέες δυνατότητες, οι οποίες βασίζονται περισσότερο στην τεχνητή νοημοσύνη και στην ημιαυτόματη βελτιστοποίηση.  Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να δούμε καμπάνιες, οι οποίες έτρεξαν ταυτόχρονα με δύο διαφορετικές λογικές που στη μία περίπτωση τη βελτιστοποίηση την έκανε κατά κύριο λόγο ανθρώπινος παράγοντας ενώ στην άλλη περίπτωση ένας αυτοματοποιημένος αλγόριθμος ώστε να μπορέσουμε να συγκρίνουμε τα αποτελέσματα και την ωριμότητα αυτής της τεχνολογίας σήμερα.

«Η εκπαίδευση ανεβάζει τον πήχη»
Όλγα Σπαθή, Reprise Media
Είμαι σίγουρη πως θα δούμε ακόμα πιο λαμπρή δουλειά φέτος από όλους τους συμμετέχοντες. Όσο τα στελέχη των agencies, αλλά και των διαφημιζόμενων εκπαιδεύονται περισσότερο, και όσο η τριβή με το αντικείμενο μεγαλώνει, είναι αναμενόμενο ο πήχης να ανεβαίνει ακόμα πιο ψηλά και οι συμμετοχές να γίνονται πιο πλήρεις και εμπεριστατωμένες.

Marketing Week Online( 17 Απριλίου 2018)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778