Marketing Week - All Things Facebook & Instagram 2018: Μπορεί το Facebook να δημιουργήσει disruptors;

Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

All Things Facebook & Instagram 2018: Μπορεί το Facebook να δημιουργήσει disruptors;

28 Φεβρουαρίου 2018 | 09:20 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Conferences

Φυσικά, αλλά υπό προϋποθέσεις. Αυτές ακριβώς παρουσίασαν και ανέπτυξαν στελέχη από τους κόλπους του Facebook, καθώς και έλληνες και διεθνείς experts, στο δημοφιλέστερο ελληνικό συνέδριο για το facebook marketing.

Σε μια εποχή που οι χρήστες διανύουν καθημερινά με τον αντίχειρά τους απόσταση ίση με το ύψος του Αγάλματος της Ελευθερίας κάνοντας scroll down στο κινητό τους, όπου το attention span έχει αγγίξει το ναδίρ των 2,8’’ για τους GenZers, ενώ τα 2/3 της παρακολούθησης video γίνονται εν κινήσει, πώς μπορούν τα brands να κερδίσουν την προσοχή και να ξεχωρίσουν; Μέσα από άμεσα εφαρμόσιμες στρατηγικές facebook marketing, επιτυχημένα cases και insights για τις αναδυόμενες τάσεις, το συνέδριο All things Facebook & Instagram ’18 που διοργάνωσε το Marketing Week και η Boussias Communications την 1η Φεβρουαρίου στο Συνεδριακό Κέντρο ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ, προσέφερε στους 500+ συμμετέχοντες πρακτικά εργαλεία για μια βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα αποτελεσματική δραστηριότητα σε Facebook και Instagram.

ΟΔΗΓΟΣ DISRUPTION
«Απομυθοποιήστε τις παλιές ιδέες και τολμήστε να αλλάξτε εκ βάθρων τον τρόπο που δουλεύει η επιχείρησή σας». Μιλώντας για το πώς ένα brand μπορεί να προκαλέσει disruption σε ένα τόσο ρευστό περιβάλλον όσο το σημερινό, η Katarzyna Paliwoda, Partner CEE της Facebook, τόνισε πως οι επιτυχημένες disruptive εταιρείες δίνουν στο κοινό αυτό που το ίδιο δεν γνώριζε καν ότι θέλει, με τον τρόπο που ήθελε πάντα. Καθώς η εποχή των love brands έχει περάσει ανεπιστρεπτί, όπως σχολίασε η ίδια, αρχικά πρέπει να δημιουργηθεί η ανάγκη και έπειτα το προϊόν ή υπηρεσία που θα την καλύψει αποτελεσματικά. Αυτό που καλούνται να λάβουν υπόψη οι marketers είναι η δυναμική του mobile, αλλά και το εξαιρετικά ισχυρό trend του messaging.

ΟΙ ΕΞΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Αναγνωρίζοντας επίσης τις προκλήσεις αλλά και τις δυνατότητες που ξυπνούν σε έναν mobile κόσμο, ο Alex Khan, ο Social Media & Live Video Coach με τους περισσότερους ακόλουθους στη Γερμανία, εντόπισε τις προϋποθέσεις της επιτυχίας μιας στρατηγικής facebook marketing σε έξι διαστάσεις:
1. Assets: κατανοήστε απόλυτα ποιο είναι το USP που κάνει το brand σας να ξεχωρίζει.
2. Πελάτες: χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως τα Facebook audience insights και Facebook analytics για να γνωρίσετε τους πελάτες σας.
3. Ανταγωνισμός: αξιοποιήστε πλατφόρμες όπως το Social insider για να έχετε μια εικόνα της ψηφιακής στρατηγικής των ανταγωνιστών σας.
4. Influencers: αναζητήστε τους πιο influential influencers στο Google και προσεγγίστε microinfluencers, με 1.000 έως 10.000 followers.
5. Περιεχόμενο: αναρωτηθείτε: «θα με ενδιέφερε το συγκεκριμένο περιεχόμενο εάν δεν είχα καμία σχέση με το brand;».
6. Διαφημίσεις: Χτίστε κοινά με προοδευτικό τρόπο: Ξεκινήστε με video ads και χτίστε το πρώτο κοινό με βάση αυτούς που το είδαν και έπειτα με βάση αυτούς που έκαναν like ή σχολίασαν. Δημιουργήστε το επόμενο κοινό λαμβάνοντας υπόψη αυτούς που έκαναν click, έπειτα αυτούς που έμειναν πάνω από 10’’ στη σελίδα, συνεχίστε με αυτούς που προσέθεσαν κάτι στο καλάθι και τέλος με αυτούς που προέβησαν σε αγορά.

VIDEO ADS ΓΙΑ PERFORMANCE
Μπορεί οι έρευνες να δείχνουν ότι η προσοχή αποσπάται λιγότερο στο κινητό, ωστόσο στις αγορές μέσω mobile οι καταναλωτές πηγαίνουν τελικά στο «ταμείο» με λιγότερα προϊόντα. Σύμφωνα με την Karolina Janus, Client Solutions Manager της Facebook, δυναμικά video ads που οδηγούν σε ανάληψη δράσης εκ μέρους του θεατή μπορούν να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ branding και performance και να τονώσουν τις online πωλήσεις. Νέα ad formats είναι ήδη διαθέσιμα από το Facebook ενώ ιδιαίτερα αποτελεσματική αποδεικνύεται η προβολή σε Instagram stories, καθώς και η αξιοποίηση και άλλων επιλογών της πλατφόρμας. Ωστόσο, όπως επεσήμανε η Janus, δεν υπάρχει συνταγή δημιουργικότητας και οι creatives καλούνται να τεστάρουν διαφορετικές εκδοχές και να πειραματιστούν με στοιχεία όπως η κίνηση, τα gifs, ο χώρος, το 3D effect και το boomerang.

ΟΤΑΝ ΤΑ METRICS ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΑΚΡΙΒΑ
Παρόλο που brands και agencies ορκίζονται στις μετρήσεις, όταν δεν χρησιμοποιούνται τα σωστά metrics, το αποτέλεσμα μπορεί να έχει τεράστιο οικονομικό κόστος. Η χρήση μόνο cookies μπορεί να στρεβλώσει τα αποτελέσματα ενώ τα clicks δεν αποτελούν καλό proxy για την απόδοση των brand results. Για τον Gabriel Matwiejczyk, Measurement Lead CEE της Facebook, οι μετρήσεις πρέπει να αφορούν τα άτομα και να πραγματοποιούνται σε cross-device βάση. Ο πειραματικός σχεδιασμός πριν το λανσάρισμα της καμπάνιας αποτελεί τον χρυσό κανόνα, καθώς μόνο έτσι μπορεί να διαπιστωθεί η αιτιακή σχέση μεταξύ της διαφήμισης και του αποτελέσματος και όχι μόνο η απλή συσχέτιση. Το Facebook διαθέτει εργαλεία για έγκυρες μετρήσεις υπενθύμισε ο Matwiejczyk, ενώ, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος, πρόσφατα λάνσαρε και ένα νέο προϊόν, το Test and Learn, ακριβώς για την υλοποίηση δοκιμών πριν από κάθε εκστρατεία.

«ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ»
Μόνο έτσι μπορεί να δημιουργηθεί περιεχόμενο που να έχει νόημα για τους χρήστες. Αυτό υποστήριξε ο Κώστας Καμπάκης, Performance Marketing Director της ForestView, τονίζοντας τη δύναμη του video και την ικανότητά του να μεταφέρει την πληροφορία ευκολότερα, να κάνει το storytelling πιο ενδιαφέρον και να προκαλεί έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις. Η κατανάλωση του οπτικοακουστικού περιεχομένου στα έξυπνα τηλέφωνα όλο και συχνότερα πλέον είναι μια παράμετρος που πρέπει να καθορίζει τις προδιαγραφές του από την αρχή της παραγωγής, ενώ δεν πρέπει να παραβλέπεται το γεγονός ότι το digital περιβάλλον δεν είναι μονοδιάστατο και κάθε πλατφόρμα θέτει τους δικούς της όρους. Αν και η ιδανική διάρκεια είναι κάτι που πρέπει να αποφασίζεται ad hoc, όπως εξήγησε ο Κώστας Καμπάκης, μέσα στα πρώτα 10-15’’ κρίνεται τόσο η πρόθεση αγοράς, όσο και το brand awareness και το ad recall.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ FB ADS FUNNEL
Ένα από τα συχνότερα λάθη με τα Facebook ads είναι για τον Peter Minkjan, Founder της Likeconomics, το γεγονός ότι το προβαλλόμενο μήνυμα δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδο awareness του δέκτη. Ακριβώς για αυτό απαιτείται η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου funnel, το οποίο να καθορίζει τη σειρά των διαφημίσεων ανάλογα με τη σχέση που έχει διαμορφωθεί με τον εκάστοτε χρήστη. Στην κορυφή του funnel βρίσκεται, προφανώς, η δημιουργία awareness και η προσέγγιση των καταναλωτών προσφέροντας έμπνευση με ενδιαφέρουσες ιστορίες, με τη χρήση διαφορετικών τύπων video ads.

Έχοντας κάνει optimize για video view ακολουθεί το επόμενο κομμάτι του funnel, όπου προσφέρεται τροφή για σκέψη μέσα από την παρουσίαση των πλεονεκτημάτων του προϊόντος, ενώ στη συνέχεια σειρά έχει η επίτευξη της πώλησης, με dynamic product ads. Τέλος, δεν πρέπει να παραβλέπεται το τελικό στάδιο, όπου εδραιώνεται η πιστότητα και δίνεται η δυνατότητα upselling και crosselling, μέσα από lead ads και event ads, μεταξύ άλλων.

Σε μια εποχή που οι χρήστες διανύουν καθημερινά με τον αντίχειρά τους απόσταση ίση με το ύψος του Αγάλματος της Ελευθερίας κάνοντας scroll down στο κινητό τους, όπου το attention span έχει αγγίξει το ναδίρ των 2,8’’ για τους GenZers, ενώ τα 2/3 της παρακολούθησης video γίνονται εν κινήσει, πώς μπορούν τα brands να κερδίσουν την προσοχή και να ξεχωρίσουν; Μέσα από άμεσα εφαρμόσιμες στρατηγικές facebook marketing, επιτυχημένα cases και insights για τις αναδυόμενες τάσεις, το συνέδριο All things Facebook & Instagram ’18 που διοργάνωσε το Marketing Week και η Boussias Communications την 1η Φεβρουαρίου στο Συνεδριακό Κέντρο ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ, προσέφερε στους 500+ συμμετέχοντες πρακτικά εργαλεία για μια βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα αποτελεσματική δραστηριότητα σε Facebook και Instagram.

ΟΔΗΓΟΣ DISRUPTION
«Απομυθοποιήστε τις παλιές ιδέες και τολμήστε να αλλάξτε εκ βάθρων τον τρόπο που δουλεύει η επιχείρησή σας». Μιλώντας για το πώς ένα brand μπορεί να προκαλέσει disruption σε ένα τόσο ρευστό περιβάλλον όσο το σημερινό, η Katarzyna Paliwoda, Partner CEE της Facebook, τόνισε πως οι επιτυχημένες disruptive εταιρείες δίνουν στο κοινό αυτό που το ίδιο δεν γνώριζε καν ότι θέλει, με τον τρόπο που ήθελε πάντα. Καθώς η εποχή των love brands έχει περάσει ανεπιστρεπτί, όπως σχολίασε η ίδια, αρχικά πρέπει να δημιουργηθεί η ανάγκη και έπειτα το προϊόν ή υπηρεσία που θα την καλύψει αποτελεσματικά. Αυτό που καλούνται να λάβουν υπόψη οι marketers είναι η δυναμική του mobile, αλλά και το εξαιρετικά ισχυρό trend του messaging.

ΟΙ ΕΞΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Αναγνωρίζοντας επίσης τις προκλήσεις αλλά και τις δυνατότητες που ξυπνούν σε έναν mobile κόσμο, ο Alex Khan, ο Social Media & Live Video Coach με τους περισσότερους ακόλουθους στη Γερμανία, εντόπισε τις προϋποθέσεις της επιτυχίας μιας στρατηγικής facebook marketing σε έξι διαστάσεις:
1. Assets: κατανοήστε απόλυτα ποιο είναι το USP που κάνει το brand σας να ξεχωρίζει.
2. Πελάτες: χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως τα Facebook audience insights και Facebook analytics για να γνωρίσετε τους πελάτες σας.
3. Ανταγωνισμός: αξιοποιήστε πλατφόρμες όπως το Social insider για να έχετε μια εικόνα της ψηφιακής στρατηγικής των ανταγωνιστών σας.
4. Influencers: αναζητήστε τους πιο influential influencers στο Google και προσεγγίστε microinfluencers, με 1.000 έως 10.000 followers.
5. Περιεχόμενο: αναρωτηθείτε: «θα με ενδιέφερε το συγκεκριμένο περιεχόμενο εάν δεν είχα καμία σχέση με το brand;».
6. Διαφημίσεις: Χτίστε κοινά με προοδευτικό τρόπο: Ξεκινήστε με video ads και χτίστε το πρώτο κοινό με βάση αυτούς που το είδαν και έπειτα με βάση αυτούς που έκαναν like ή σχολίασαν. Δημιουργήστε το επόμενο κοινό λαμβάνοντας υπόψη αυτούς που έκαναν click, έπειτα αυτούς που έμειναν πάνω από 10’’ στη σελίδα, συνεχίστε με αυτούς που προσέθεσαν κάτι στο καλάθι και τέλος με αυτούς που προέβησαν σε αγορά.

VIDEO ADS ΓΙΑ PERFORMANCE
Μπορεί οι έρευνες να δείχνουν ότι η προσοχή αποσπάται λιγότερο στο κινητό, ωστόσο στις αγορές μέσω mobile οι καταναλωτές πηγαίνουν τελικά στο «ταμείο» με λιγότερα προϊόντα. Σύμφωνα με την Karolina Janus, Client Solutions Manager της Facebook, δυναμικά video ads που οδηγούν σε ανάληψη δράσης εκ μέρους του θεατή μπορούν να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ branding και performance και να τονώσουν τις online πωλήσεις. Νέα ad formats είναι ήδη διαθέσιμα από το Facebook ενώ ιδιαίτερα αποτελεσματική αποδεικνύεται η προβολή σε Instagram stories, καθώς και η αξιοποίηση και άλλων επιλογών της πλατφόρμας. Ωστόσο, όπως επεσήμανε η Janus, δεν υπάρχει συνταγή δημιουργικότητας και οι creatives καλούνται να τεστάρουν διαφορετικές εκδοχές και να πειραματιστούν με στοιχεία όπως η κίνηση, τα gifs, ο χώρος, το 3D effect και το boomerang.

ΟΤΑΝ ΤΑ METRICS ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΑΚΡΙΒΑ
Παρόλο που brands και agencies ορκίζονται στις μετρήσεις, όταν δεν χρησιμοποιούνται τα σωστά metrics, το αποτέλεσμα μπορεί να έχει τεράστιο οικονομικό κόστος. Η χρήση μόνο cookies μπορεί να στρεβλώσει τα αποτελέσματα ενώ τα clicks δεν αποτελούν καλό proxy για την απόδοση των brand results. Για τον Gabriel Matwiejczyk, Measurement Lead CEE της Facebook, οι μετρήσεις πρέπει να αφορούν τα άτομα και να πραγματοποιούνται σε cross-device βάση. Ο πειραματικός σχεδιασμός πριν το λανσάρισμα της καμπάνιας αποτελεί τον χρυσό κανόνα, καθώς μόνο έτσι μπορεί να διαπιστωθεί η αιτιακή σχέση μεταξύ της διαφήμισης και του αποτελέσματος και όχι μόνο η απλή συσχέτιση. Το Facebook διαθέτει εργαλεία για έγκυρες μετρήσεις υπενθύμισε ο Matwiejczyk, ενώ, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος, πρόσφατα λάνσαρε και ένα νέο προϊόν, το Test and Learn, ακριβώς για την υλοποίηση δοκιμών πριν από κάθε εκστρατεία.

«ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ»
Μόνο έτσι μπορεί να δημιουργηθεί περιεχόμενο που να έχει νόημα για τους χρήστες. Αυτό υποστήριξε ο Κώστας Καμπάκης, Performance Marketing Director της ForestView, τονίζοντας τη δύναμη του video και την ικανότητά του να μεταφέρει την πληροφορία ευκολότερα, να κάνει το storytelling πιο ενδιαφέρον και να προκαλεί έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις. Η κατανάλωση του οπτικοακουστικού περιεχομένου στα έξυπνα τηλέφωνα όλο και συχνότερα πλέον είναι μια παράμετρος που πρέπει να καθορίζει τις προδιαγραφές του από την αρχή της παραγωγής, ενώ δεν πρέπει να παραβλέπεται το γεγονός ότι το digital περιβάλλον δεν είναι μονοδιάστατο και κάθε πλατφόρμα θέτει τους δικούς της όρους. Αν και η ιδανική διάρκεια είναι κάτι που πρέπει να αποφασίζεται ad hoc, όπως εξήγησε ο Κώστας Καμπάκης, μέσα στα πρώτα 10-15’’ κρίνεται τόσο η πρόθεση αγοράς, όσο και το brand awareness και το ad recall.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ FB ADS FUNNEL
Ένα από τα συχνότερα λάθη με τα Facebook ads είναι για τον Peter Minkjan, Founder της Likeconomics, το γεγονός ότι το προβαλλόμενο μήνυμα δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδο awareness του δέκτη. Ακριβώς για αυτό απαιτείται η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου funnel, το οποίο να καθορίζει τη σειρά των διαφημίσεων ανάλογα με τη σχέση που έχει διαμορφωθεί με τον εκάστοτε χρήστη. Στην κορυφή του funnel βρίσκεται, προφανώς, η δημιουργία awareness και η προσέγγιση των καταναλωτών προσφέροντας έμπνευση με ενδιαφέρουσες ιστορίες, με τη χρήση διαφορετικών τύπων video ads.

Έχοντας κάνει optimize για video view ακολουθεί το επόμενο κομμάτι του funnel, όπου προσφέρεται τροφή για σκέψη μέσα από την παρουσίαση των πλεονεκτημάτων του προϊόντος, ενώ στη συνέχεια σειρά έχει η επίτευξη της πώλησης, με dynamic product ads. Τέλος, δεν πρέπει να παραβλέπεται το τελικό στάδιο, όπου εδραιώνεται η πιστότητα και δίνεται η δυνατότητα upselling και crosselling, μέσα από lead ads και event ads, μεταξύ άλλων.


Η «ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΕΙΡΑ» ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΗ ΝΙΚΗΣΕΤΕ
Με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να έχουν εκδημοκρατίσει το επικοινωνιακό τοπίο, οι διαφημιζόμενοι έχουν να αντιμετωπίσουν τη «δύναμη του αντίχειρα» ο οποίος είναι «εκπαιδευμένος» να κάνει scroll down και skip ad πολύ γρήγορα. Προκειμένου να υπερβούν την πρόκληση αυτή, ο Rustam Ziganshin, Agency Partner CEE του Facebook κάλεσε τους marketers να δημιουργήσουν mobile first ads χρησιμοποιώντας κάθετα formats και να ενσωματώσουν εντυπωσιακά οπτικά effects και δημιουργικά tricks που τραβούν άμεσα την προσοχή. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία της χρήσης των assets του brand identity προκειμένου το προϊόν να είναι αναγνωρίσιμο από τα πρώτα δευτερόλεπτα και στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη το περιεχόμενο να γίνεται κατανοητό χωρίς ήχο, με τη χρήση υποτίτλων όπου χρειάζεται.

ΠΩΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ SHAREABLE ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ;
Οι καμπάνιες που θυμόμαστε έχουν κάτι αξιοσημείωτο. Είναι αυτό που μας οδηγεί να τις μοιραστούμε και να γίνουν viral. Πώς όμως παράγεται shareable content; Όλα ξεκινούν από την ιστορία, επεσήμανε ο Τάσος Βελιάδης, Chief Strategist της Socialab, επιμένοντας στη χρήση πραγματικών ηρώων και τη δυνατότητα κινητοποίησης τόσο της λογικής όσο και του συναισθήματος, αν και το τελευταίο είναι αυτό που οδηγεί στο sharing και το βαθύτερο engagement με τη μάρκα. Η τεχνολογία δεν θα πρέπει να κατευθύνει τη δημιουργικότητα, αλλά αντίθετα η σωστή ιδέα θα πρέπει να αποτελεί την αφετηρία και να υλοποιείται με τα καταλληλότερα τεχνικά εργαλεία.

INFLUENCER MARKETING ΣΤΟ INSTAGRAM
Στρέφοντας το ενδιαφέρον στο Instagram, η Sedge Beswick, Managing Director της SEEN Connects και πρώην Global Senior Social Media & Community Talent Manager της Asos, ανέλυσε βασικές αρχές του influencer marketing για την απόκτηση περισσότερων followers στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Σημείο-κλειδί για μια καρποφόρα συνεργασία είναι η δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων με τους influencers, πέρα από τη χρηματική αμοιβή, οι οποίες όμως να επικυρώνονται με τη σύναψη σαφών και δεσμευτικών συμβολαίων με αυστηρές ρήτρες ηθικής. Παράλληλα, τα άτομα που συνεργάζονται τελικά με το brand οφείλουν να έχουν το ρόλο του content creator και να μην χρησιμοποιούνται απλά για τοποθέτηση προϊόντων, ενώ η επιλογή τους είναι σκόπιμο να γίνεται με βάση την ευθυγράμμισή τους με τις αξίες της εταιρείας.

«ΤΙΕ»: ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΣ ΔΕΣΜΟΥΣ ΓΙΑ SOCIAL MARKETING
«Δώστε στο marketing απόλυτα social προσανατολισμό». Αυτό είναι το κυρίαρχο trend, σύμφωνα με τον Pete Durant, Head of Social Media & Digital Marketing της Endemol UK, ο οποίος έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία εμπειριών που οι χρήστες επιθυμούν να μοιραστούν στα κοινωνικά τους δίκτυα. Προκειμένου να εγκαθιδρύσουν σχέσεις που να επιτρέπουν κάτι τέτοιο, ο Durant πρότεινε το σύστημα ΤΙΕ, ή «δεσμός», όπως το ονόμασε.

Το «Τ» είναι το αρχικό του trust, καθώς σημείο αναφοράς είναι η εμπιστοσύνη, η οποία κερδίζεται μέσα από την αλληλεπίδραση και την προσφορά συμβουλών και γνώσεων. Το «Ι» προέρχεται από το identity και υπενθυμίζει στους marketers να προσφέρουν στο κοινό αξίες με τις οποίες μπορεί να χτίσει την ταυτότητά του και να συνδεθεί πρακτικά μαζί τους. Τέλος, το «Ε» συμβολίζει το experience, με δεδομένο ότι η δημιουργία εμπειριών που προκαλούν συναισθήματα ζεστασιάς και προσθέτουν αξία στη σχέση brand και καταναλωτή είναι φυσικά θεμελιώδους σημασίας.

ΟΤΑΝ ΤΑ DATA ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΝ ΤΟ CONTENT…
… εγένετω viral video! Αυτή ήταν η θέση της Jana Damanhouri, Head of Social Strategy της Jungle Creations, η οποία αναγνώρισε τη δημιουργία engagement ως πρωταρχική προϋπόθεση για την επιτυχία κάθε καμπάνιας. Οι παράμετροι που οδηγούν σε αυτό είναι δύο. Αρχικά, το περιεχόμενο πρέπει να ενεργοποιεί συγκινησιακά τον δέκτη, να προκαλεί ταύτιση από την πλευρά του και να συμβαδίζει με το mindset και τις αξίες του. Αυτό είναι που θα το κάνει shareable, γεγονός εξαιρετικά σημαντικό, αν σκεφτεί κανείς ότι το 40% των Facebook video views προέρχονται από shares.

Από την άλλη, τα data αποτελούν τον αδιαμφισβήτητο οδηγό της στρατηγικής και πρέπει να παρακολουθούνται σε πραγματικό χρόνο, ώστε να γίνονται άμεσα οι απαραίτητες διορθώσεις και προσαρμογές στις αντιδράσεις των χρηστών. Το Α/Β testing αποτελεί sine qua non πρακτική, όπως παρατήρησε η Damanhouri, ενώ εξίσου σημαντική είναι και η αδιάλειπτη επαφή με τον offline κόσμο, για τη χαρτογράφηση των διαρκώς μεταβαλλόμενων trends και όλων όσα είναι relevant για το κοινό κάθε στιγμή.

ΤΟ VIDEO ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
-
Μέσα σε 3 χρόνια το 80% των data που θα δημιουργούνται θα είναι σε μορφή video.
- 1 δισ ώρες video παρακολουθούνται καθημερινά στο YouTube.
- Πάνω από 500 εκ. χρηστών του Facebook βλέπουν video κάθε μέρα.
- Περισσότερο από το 50% του video περιεχομένου καταναλώνεται σε mobile.
- 33% περισσότεροι χρήστες ολοκληρώνουν το video όταν έχει υπότιτλους.
- Η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα στον κόσμο στην κατά κεφαλήν κατανάλωση video.

WORKSHOPS ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
Το συνέδριο έγινε φέτος διήμερο, προσθέτοντας στο πρόγραμμά του εξειδικευμένα workshops. Την Παρασκευή, 2 Φεβρουαρίου, μία μέρα μετά το κυρίως μενού του συνεδρίου, όσοι είχαν δηλώσει εγκαίρως συμμετοχή είχαν την  ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα workshops «Make Instagram your Business» με την Sedge Beswick και «How to Use Live Video Effectively», με τον Alex Khan. Μεταφέροντας τις εντυπώσεις, ο Ντάνος Τσάκαλος, Head of Awards & Conferences @ Marketing Week, μας είπε: «Επί περίπου 3 ώρες, η Sedge και ο Alex έδωσαν συμβουλές και μοιράστηκαν γνώση και εμπειρίες γύρω από το Influencer Marketing και το Live Video. Το σημαντικότερο ήταν, όμως, ότι απάντησαν σε δεκάδες ερωτήσεις του κοινού. Και ήταν αυτή ακριβώς η έντονη διαδραστικότητα που ενθουσίασε τόσο τους εισηγητές όσο και τους συμμετέχοντες. Γι’ αυτό και, ως Marketing Week, είμαστε αποφασισμένοι να εμπλουτίσουμε όλο και περισσότερα συνέδριά μας με workshops. Stay tuned!».

ΤΡΙΑ TIPS ΑΠΟ ΤΗΝ JANA DAMANHOURI
1 Οι πρώτες εντυπώσεις είναι το παν: Μπείτε κατευθείαν στην ουσία, χρησιμοποιώντας visuals και κείμενο.
2 Μην στηρίζεστε στον ήχο για να αφηγηθείτε την ιστορία σας: Το 85% των videos στο Facebook παρακολουθούνται χωρίς ήχο. Χρησιμοποιήστε λεζάντες και υπότιτλους.
3 Κάντε ό,τι η τηλεόραση δεν μπορεί: Τα social media είναι ειλικρινή και προσιτά σε προσωπικό επίπεδο. Μην περιμένετε αποτελέσματα χρησιμοποιώντας τηλεοπτικό περιεχόμενο.

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2020;
Σκιαγραφώντας το επικοινωνιακό τοπίο του 2020, η Katarzyna Paliwoda, ανέδειξε τις τάσεις που αναμένεται να επικρατήσουν.
- Η ταυτότητα φύλου δεν «πουλάει» πια. Οι νέες γενιές είναι πιο δεκτικές σε μη στερεοτυπικούς ρόλους φύλου και εθνότητας.
- Το δόγμα «forever young» αποκαθηλώνεται. Τα ηλικιακά όρια της «νεότητας» διευρύνονται, με το κοινό να μη σκέφτεται με όρους ηλικίας.
- Η χαμηλότερη τιμή δεν είναι το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής. Η ταχύτητα και η ευκολία παίρνουν προτεραιότητα.
- Το messaging είναι πιο cool από τα social media. Το 80% θα χρησιμοποιεί ένα messaging app μέχρι το 2020 ενώ ήδη το 53% των χρηστών είναι πιο πιθανό να αγοράσει από ένα brand με το οποίο μπορεί να επικοινωνήσει μέσω messaging.
- Το μέλλον είναι mobile only. Ο πληθυσμός σε πολλά μέρη του κόσμου είναι ήδη mobile only και το ίδιο συμβαίνει και με
τη νέα γενιά.

Marketing Week (T. 1533)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778