Marketing Week - Η βιομηχανία της μόδας σε ψηφιακό makeover

Δευτέρα, 18 Δεκεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Η βιομηχανία της μόδας σε ψηφιακό makeover

15 Νοεμβρίου 2017 | 09:38 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Conferences,Ένδυση

Τα Social Media αλλάζουν τα δεδομένα στην επικοινωνία των fashion brands, η δυναμική του omnichanneling και οι τεχνολογικές καινοτομίες στο χώρο του retail δημιουργούν ένα νέο εμπορικό περιβάλλον, ενώ η φορέσιμη τεχνολογία εξελίσσεται εντυπωσιακά. Πώς μπορούν οι μάρκες να επωφεληθούν από τις ψηφιακές δυνατότητες και ποιες παγίδες πρέπει να αποφύγουν;

Το Instagram αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητας των 500 εκατομμυρίων χρηστών του, με 13 εκατ. αναφορές κάθε μήνα να έχουν #fashion. Την ίδια στιγμή, το 2014 δαπανήθηκαν στην Ελλάδα περισσότερα από 240 εκ. ευρώ σε ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων μόδας, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες των fashion brands. Ωστόσο, αν ο τεχνολογικός αναπροσδιορισμός της βιομηχανίας της μόδας είναι προφανής, δε συμβαίνει το ίδιο και με τις τεχνικές που οφείλουν να ακολουθήσουν οι εταιρείες ώστε να ανταποκριθούν στο νέο πρότυπο του tech-savvy καταναλωτή, που αναζητά προϊόντα και εμπειρίες που θα τον κάνουν καλύτερο. Το Digital Fashion Forum που διοργανώθηκε από το Marketing Week στις 28 Σεπτεμβρίου φιλοξένησε ειδήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι πρότειναν συγκεκριμένες λύσεις για brands και marketers, σχεδιάζοντας ένα ολοκληρωμένο roadmap στο νέο, υβριδικό εμπορικό τοπίο.

ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΝΤΑΣ CONVERSION ΜΕΣΩ INSTAGRAM
Δομικά προσανατολισμένο προς το visual content, το Instagram εξελίσσεται σε ένα μοναδικό εργαλείο για τις μάρκες μόδας. Όπως εξήγησε στην ομιλία της η Sue Seel, Brand & Content Strategist και Lecturer στο Fashion Business School του London College of Fashion, οι χρήστες στο συγκεκριμένο δίκτυο ανταποκρίνονται στα posts των εταιρειών σε εντυπωσιακά ποσοστά, οδηγώντας σε αυξημένο brand loyalty, αν μάλιστα αξιοποιηθούν και τα νέα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας. Αυτό που προβληματίζει ωστόσο εταιρείες, influencers και bloggers είναι πώς από το στοχευμένο περιεχόμενο και το ενισχυμένο engagement να περάσουν στο monetization. Η Sue Seel πρότεινε μια σειρά λύσεων, που υπερβαίνουν τις παραδοσιακές τεχνικές διαφήμισης.

Instagram apps: Στις «Instashop» πλατφόρμες, φωτογραφίες του Instagram συνδέονται απευθείας με το ηλεκτρονικό κατάστημα. Είναι φιλικές προς τον χρήστη και ευνοούν την αλληλεπίδραση. Μερικές από αυτές είναι οι Like2buy, FeedShop, FourSixty και Like2have.it Websites με shoppable content: Ιδανική επιλογή για «shop the look», οι ιστοσελίδες με shoppable περιεχόμενο επικεντρώνονται στα outfits celebrities και influencers, ενώ κάποια προτείνουν πιο οικονομικές λύσεις στο ίδιο στυλ. Μεταξύ αυτών βρίσκονται οι WhoWhatWear, Swavy και Project September. Editorials και e-tailers: Luxury online retailers όπως τα Mytheresa.com και Net-a-Porter έχουν ενσωματώσει shoppable φωτογραφίες Instagram, ενώ ηλεκτρονικές εκδόσεις όπως τα Instyle και Grazia, παρέχουν δυνατότητα άμεσης αγοράς του περιεχομένου τους. Φυσικά οι τεχνικές συνδυάζονται και μπορούν να εμπλουτιστούν με λειτουργίες όπως τα «Reserve in Shop» και «Nearest Shop».

«ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΕΜΠΝΕΥΣΗ, ΟΧΙ ΠΡΟΪΟΝΤΑ»
Όπως τόνισε η Sue Seel, οι χρήστες είναι 1,3 φορές πιθανότερο να αλληλεπιδράσουν με περιεχόμενο διασημοτήτων και αυτό γιατί αναζητούν έμπνευση. Αυτό άλλωστε υπογράμμισε και ο Adam Jonsson, CEO & Founder της Theque marketing και πρώην Global Head of Social Media Advertising της Η&Μ, ο οποίος επέμεινε ιδιαίτερα στη σημασία που έχει για μια μάρκα να εστιάζει τη δραστηριότητά της στα social media στο να προσφέρει έμπνευση και όχι στη «στεγνή» πώληση. Όπως σημείωσε ο ίδιος, η οθόνη του κινητού αποτελεί πλέον τη «βιτρίνα» του καταστήματος και η απλή παράθεση προϊόντων κουράζει. Με τους καταναλωτές να χρειάζονται μόλις 1,7’’ για να εγκαταλείψουν το περιεχόμενο, η αξιοποίηση των data για τη δημιουργία tailor-made content, η χρήση engaging video με συμβουλές και tutorials, καθώς και οι συνεργασίες με celebrities που αλληλεπιδρούν ενεργά με το κοινό αποδεικνύονται πολύ αποτελεσματικά για τις πωλήσεις.

ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΣ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ
Με αυτά τα δεδομένα, η έννοια του φυσικού καταστήματος αλλάζει, καθώς αυτό αναβαθμίζεται τεχνολογικά με στοιχεία AR, ολογράμματα στη θέση των οθονών και έξυπνα bots, ενώ νέα μοντέλα retail με επίκεντρο το customization, την επιδιόρθωση, αλλά και την ενοικίαση γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα. Εξηγώντας τις μεταβολές αυτές, η Karinna Nobbs, Chief Futurist της Holition, έστρεψε την προσοχή στη σημασία της δημιουργίας προσδοκιών στον επισκέπτη, καλώντας τους retailers να επικεντρώνονται στην εμπειρία του πελάτη και όχι στην τεχνολογία. Όπως έδειξε η ίδια μέσα από την ανάλυση case studies, τα brands που κερδίζουν τη μάχη του retail είναι αυτά που γνωρίζουν το κοινό τους σε όλα τα επίπεδα, του δίνουν επιπλέον λόγους να επισκεφτεί το σημείο πώλησης και εδραιώνουν στρατηγικές συνεργασίες, προσαρμόζοντας ευέλικτα την επικοινωνιακή πολιτική τους και καινοτομώντας διαρκώς.

OMNICHANNELING ΚΑΙ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ BRANDS
Αναγνωρίζοντας ότι το ελληνικό retail απέχει από την εμπέδωση του ψηφιακού προτύπου, ο Παναγιώτης Γκεζερλής, CEO & Head of Consulting της Convert Group σημείωσε ότι τα brands χρειάζονται λύσεις που να έχουν άμεσο αντίκτυπο στο τζίρο τους προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην πίεση των μεγάλων online fashion retailers. Όπως επεσήμανε, δύο είναι οι πιο αποτελεσματικές λύσεις: η δημιουργία μιας πραγματικά omnichannel στρατηγικής και οι πωλήσεις στο εξωτερικό. Επικεντρώνοντας την ομιλία του στη δεύτερη επιλογή, ο Παναγιώτης Γκεζερλής εξήγησε ότι υπάρχουν τέσσερις τρόποι επίτευξής της.

Η συμμετοχή σε τοπικά fashion eshops του εξωτερικού, η παρουσία σε fashion marketplaces, αλλά και στο Amazon μπορεί να παρουσιάζουν δυσκολίες αν επιχειρηθούν από το ίδιο το brand, σε συνεργασία όμως με εξειδικευμένες ομάδες ειδημόνων καθίστανται εφικτές και μπορεί να αποφέρουν σημαντικά κέρδη. Φυσικά, η πλέον χρονοβόρα και κοστοβόρα εναλλακτική είναι η δημιουργία ενός eshop στο εξωτερικό, πλήρως εναρμονισμένου με τα τοπικά πρότυπα και στην αντίστοιχη γλώσσα. Απαράβατος κανόνας, η συνεργασία με μια τοπική ομάδα για καλύτερη γνώση της αγοράς και βέλτιστη εξυπηρέτηση.

Το Instagram αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητας των 500 εκατομμυρίων χρηστών του, με 13 εκατ. αναφορές κάθε μήνα να έχουν #fashion. Την ίδια στιγμή, το 2014 δαπανήθηκαν στην Ελλάδα περισσότερα από 240 εκ. ευρώ σε ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων μόδας, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη πολλαπλασιάζει τις δυνατότητες των fashion brands. Ωστόσο, αν ο τεχνολογικός αναπροσδιορισμός της βιομηχανίας της μόδας είναι προφανής, δε συμβαίνει το ίδιο και με τις τεχνικές που οφείλουν να ακολουθήσουν οι εταιρείες ώστε να ανταποκριθούν στο νέο πρότυπο του tech-savvy καταναλωτή, που αναζητά προϊόντα και εμπειρίες που θα τον κάνουν καλύτερο. Το Digital Fashion Forum που διοργανώθηκε από το Marketing Week στις 28 Σεπτεμβρίου φιλοξένησε ειδήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι πρότειναν συγκεκριμένες λύσεις για brands και marketers, σχεδιάζοντας ένα ολοκληρωμένο roadmap στο νέο, υβριδικό εμπορικό τοπίο.

ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΝΤΑΣ CONVERSION ΜΕΣΩ INSTAGRAM
Δομικά προσανατολισμένο προς το visual content, το Instagram εξελίσσεται σε ένα μοναδικό εργαλείο για τις μάρκες μόδας. Όπως εξήγησε στην ομιλία της η Sue Seel, Brand & Content Strategist και Lecturer στο Fashion Business School του London College of Fashion, οι χρήστες στο συγκεκριμένο δίκτυο ανταποκρίνονται στα posts των εταιρειών σε εντυπωσιακά ποσοστά, οδηγώντας σε αυξημένο brand loyalty, αν μάλιστα αξιοποιηθούν και τα νέα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας. Αυτό που προβληματίζει ωστόσο εταιρείες, influencers και bloggers είναι πώς από το στοχευμένο περιεχόμενο και το ενισχυμένο engagement να περάσουν στο monetization. Η Sue Seel πρότεινε μια σειρά λύσεων, που υπερβαίνουν τις παραδοσιακές τεχνικές διαφήμισης.

Instagram apps: Στις «Instashop» πλατφόρμες, φωτογραφίες του Instagram συνδέονται απευθείας με το ηλεκτρονικό κατάστημα. Είναι φιλικές προς τον χρήστη και ευνοούν την αλληλεπίδραση. Μερικές από αυτές είναι οι Like2buy, FeedShop, FourSixty και Like2have.it Websites με shoppable content: Ιδανική επιλογή για «shop the look», οι ιστοσελίδες με shoppable περιεχόμενο επικεντρώνονται στα outfits celebrities και influencers, ενώ κάποια προτείνουν πιο οικονομικές λύσεις στο ίδιο στυλ. Μεταξύ αυτών βρίσκονται οι WhoWhatWear, Swavy και Project September. Editorials και e-tailers: Luxury online retailers όπως τα Mytheresa.com και Net-a-Porter έχουν ενσωματώσει shoppable φωτογραφίες Instagram, ενώ ηλεκτρονικές εκδόσεις όπως τα Instyle και Grazia, παρέχουν δυνατότητα άμεσης αγοράς του περιεχομένου τους. Φυσικά οι τεχνικές συνδυάζονται και μπορούν να εμπλουτιστούν με λειτουργίες όπως τα «Reserve in Shop» και «Nearest Shop».

«ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΕΜΠΝΕΥΣΗ, ΟΧΙ ΠΡΟΪΟΝΤΑ»
Όπως τόνισε η Sue Seel, οι χρήστες είναι 1,3 φορές πιθανότερο να αλληλεπιδράσουν με περιεχόμενο διασημοτήτων και αυτό γιατί αναζητούν έμπνευση. Αυτό άλλωστε υπογράμμισε και ο Adam Jonsson, CEO & Founder της Theque marketing και πρώην Global Head of Social Media Advertising της Η&Μ, ο οποίος επέμεινε ιδιαίτερα στη σημασία που έχει για μια μάρκα να εστιάζει τη δραστηριότητά της στα social media στο να προσφέρει έμπνευση και όχι στη «στεγνή» πώληση. Όπως σημείωσε ο ίδιος, η οθόνη του κινητού αποτελεί πλέον τη «βιτρίνα» του καταστήματος και η απλή παράθεση προϊόντων κουράζει. Με τους καταναλωτές να χρειάζονται μόλις 1,7’’ για να εγκαταλείψουν το περιεχόμενο, η αξιοποίηση των data για τη δημιουργία tailor-made content, η χρήση engaging video με συμβουλές και tutorials, καθώς και οι συνεργασίες με celebrities που αλληλεπιδρούν ενεργά με το κοινό αποδεικνύονται πολύ αποτελεσματικά για τις πωλήσεις.

ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΣ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ
Με αυτά τα δεδομένα, η έννοια του φυσικού καταστήματος αλλάζει, καθώς αυτό αναβαθμίζεται τεχνολογικά με στοιχεία AR, ολογράμματα στη θέση των οθονών και έξυπνα bots, ενώ νέα μοντέλα retail με επίκεντρο το customization, την επιδιόρθωση, αλλά και την ενοικίαση γίνονται όλο και πιο διαδεδομένα. Εξηγώντας τις μεταβολές αυτές, η Karinna Nobbs, Chief Futurist της Holition, έστρεψε την προσοχή στη σημασία της δημιουργίας προσδοκιών στον επισκέπτη, καλώντας τους retailers να επικεντρώνονται στην εμπειρία του πελάτη και όχι στην τεχνολογία. Όπως έδειξε η ίδια μέσα από την ανάλυση case studies, τα brands που κερδίζουν τη μάχη του retail είναι αυτά που γνωρίζουν το κοινό τους σε όλα τα επίπεδα, του δίνουν επιπλέον λόγους να επισκεφτεί το σημείο πώλησης και εδραιώνουν στρατηγικές συνεργασίες, προσαρμόζοντας ευέλικτα την επικοινωνιακή πολιτική τους και καινοτομώντας διαρκώς.

OMNICHANNELING ΚΑΙ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ BRANDS
Αναγνωρίζοντας ότι το ελληνικό retail απέχει από την εμπέδωση του ψηφιακού προτύπου, ο Παναγιώτης Γκεζερλής, CEO & Head of Consulting της Convert Group σημείωσε ότι τα brands χρειάζονται λύσεις που να έχουν άμεσο αντίκτυπο στο τζίρο τους προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην πίεση των μεγάλων online fashion retailers. Όπως επεσήμανε, δύο είναι οι πιο αποτελεσματικές λύσεις: η δημιουργία μιας πραγματικά omnichannel στρατηγικής και οι πωλήσεις στο εξωτερικό. Επικεντρώνοντας την ομιλία του στη δεύτερη επιλογή, ο Παναγιώτης Γκεζερλής εξήγησε ότι υπάρχουν τέσσερις τρόποι επίτευξής της.

Η συμμετοχή σε τοπικά fashion eshops του εξωτερικού, η παρουσία σε fashion marketplaces, αλλά και στο Amazon μπορεί να παρουσιάζουν δυσκολίες αν επιχειρηθούν από το ίδιο το brand, σε συνεργασία όμως με εξειδικευμένες ομάδες ειδημόνων καθίστανται εφικτές και μπορεί να αποφέρουν σημαντικά κέρδη. Φυσικά, η πλέον χρονοβόρα και κοστοβόρα εναλλακτική είναι η δημιουργία ενός eshop στο εξωτερικό, πλήρως εναρμονισμένου με τα τοπικά πρότυπα και στην αντίστοιχη γλώσσα. Απαράβατος κανόνας, η συνεργασία με μια τοπική ομάδα για καλύτερη γνώση της αγοράς και βέλτιστη εξυπηρέτηση.


ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ROI
Τον αντίκτυπο μιας ορθά σχεδιασμένης ψηφιακής παρουσίας ανέδειξε η Νανά Ιωακειμίδου, Chief Commercial Officer της Generation Y- International eBusiness Experts, μέσα από το case study του ψηφιακού μετασχηματισμού του brand Access Fashion. Επιδιώκοντας αύξηση κερδοφορίας, ενίσχυση του brand awareness και ισχυροποίηση του loyalty, πραγματοποιήθηκε ποσοτική και ποιοτική έρευνα αγοράς, με βάση τα αποτελέσματα της οποίας σχεδιάστηκε ένα mobile first, εύχρηστο και καινοτόμο design.

Ακολούθησε η ανάπτυξη με την επιλογή της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Generation NEXT, αξιοποιώντας και τον μηχανισμό internationalization για κάλυψη των εξαγωγικών αναγκών του brand. Η ψηφιακή στρατηγική marketing περιλάμβανε ενέργειες branding και performance, ενώ το project συνοδευόταν από υπηρεσίες business consultancy. Αξίζει να αναφερθεί ότι το eshop αναδείχθηκε σε νούμερο 1 σε τζίρο κατάστημα του δικτύου της εταιρείας από τον πρώτο μήνα λειτουργίας, σημειώθηκε 260% αύξηση σε Google searches, ενώ το 61% των συνολικών επισκέψεων ήταν από returning visitors.

DESIGN ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
Πέρα από την επικοινωνία και το retail, η τεχνολογία έχει ενισχύσει την παρουσία της και στο κομμάτι του design, ωστόσο, σύμφωνα με την Billie Whitehouse, CEO της Wearable X, δε θα πρέπει να επισκιάζεται ο βασικός στόχος της δημιουργίας, που δεν είναι άλλος από την προσφορά αξέχαστων εμπειριών για τον καταναλωτή. Όπως έδειξε μέσα από τα παραδείγματα προϊόντων όπως τα Fundawear, εσώρουχα με τα οποία μπορείς να στείλεις stimulations σε ένα άλλο άτομο μέσω smartphone, και τα Nadi X, σειρά ενδυμάτων yoga με «ενσωματωμένο» instructor, η χρήση της τεχνολογίας υποδεικνύεται από όλα εκείνα που κάνουν το ανθρώπινο γένος ξεχωριστό, όπως η οικειότητα, η ανάγκη της αλληλεπίδρασης και της αυτοβελτίωσης, με το design να στοχεύει και στις πέντε αισθήσεις, προσανατολισμένο στην κίνηση και το customization.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
Την έννοια της βελτίωσης και της αλλαγής ανέδειξε στην παρουσίασή της και η Kristina Dimitrova, Founder & CEO της Interlaced, η οποία ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο η τάση αυτή έχει κατακλύσει ολόκληρο το οικοσύστημα της μόδας. Εκτός από τα προϊόντα που προάγουν την αυτοβελτίωση, η στροφή σε βιώσιμους τρόπους παραγωγής μετατρέπει τους δημιουργούς σε φορείς ενός μετασχηματισμού με άξονα την υπευθυνότητα, τη στιγμή που το «συνδεδεμένο» σπίτι ενθαρρύνει την υιοθέτηση περισσότερο συνειδητοποιημένων επιλογών στη σχέση μας με τα ρούχα. Όσο για το πεδίο του retail, συντελείται ακόμη μια μεταβολή, καθώς η τεχνολογία δεν απειλεί το φυσικό κατάστημα, αλλά το μεταμορφώνει σε χώρο που μυεί τον επισκέπτη στο σύμπαν του brand.

ΟΙ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥ ΑΙ
Οι μεταβολές αυτές επιταχύνονται φυσικά σε μεγάλο βαθμό χάρη και στη διαρκή ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης. Όπως εξήγησε η Ευρυδίκη Παπαχρήστου, Μηχανικός Μόδας και Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο Πολυτεχνείο Κρήτης, το ΑΙ αλλάζει τα δεδομένα στη βιομηχανία της μόδας διευκολύνοντας την εύρεση προϊόντων και αναλαμβάνοντας τον ρόλο του fashion curator, ενώ απλοποιεί την εισαγωγή ετικετών και επιτρέπει ακριβείς αναλύσεις και προβλέψεις των τάσεων. Τα διεθνή case studies που παρουσίασε η ίδια επιβεβαιώνουν το εύρος των εφαρμογών, ενώ, όπως ανέφερε, η ελληνική έρευνα στρέφεται στην παροχή λύσεων για το σχεδιαστικό τμήμα των επιχειρήσεων με στόχο την πρόβλεψη των ανερχόμενων trends και την ενημέρωση των designers.

ΤΑ WEARABLES ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Μια διαφορετική πτυχή των wearables παρουσίασε στην ομιλία της η Μαρία Βυτινίδου, Σχεδιάστρια Μόδας με φορέσιμη τεχνολογία. Μιλώντας για την ανάπτυξη του προϊόντος solar jacket με ενσωματωμένο φωτοβολταϊκό, χάρη στο οποίο μπορεί κανείς να φορτίσει το κινητό του, τόνισε την ανάγκη δημιουργίας ενός ελκυστικού προϊόντος που να είναι τεχνολογικά αναβαθμισμένο. Ωστόσο, η τεχνολογική καινοτομία αποκτά μεγαλύτερη αξία όταν τίθεται στην υπηρεσία της ανθρώπινης ασφάλειας. Προς αυτή την κατεύθυνση, η γυναικεία εκδοχή του solar jacket είναι ενισχυμένη με smartwatch, με λογισμικό το οποίο απευθύνεται στους λάτρεις των outdoor δραστηριοτήτων και, σε περίπτωση πτώσης, ενημερώνει αυτόματα αγαπημένα πρόσωπα και φορείς υποστήριξης. Σε αντίστοιχη λογική, το biometric T-shirt διαθέτει software που επιτρέπει στους ποδοσφαιριστές και τους προπονητές τους να έχουν πλήρη εικόνα του performance status κατά τη διάρκεια της άσκησης, προστατεύοντας έτσι αθλητές και ομάδες.

«ΔΩΣΤΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ»
 Με τον ανταγωνισμό να οξύνεται, η επιτυχία ενός e-shop κρίνεται στην εξυπηρέτηση. Αυτά είναι τα σημεία-κλειδιά σύμφωνα με τον Adam Jonsson:
1. Εύκολο και γρήγορο checkout.
2. Δωρεάν παράδοση την επόμενη μέρα.
3. Loyalty coupons.
4. Δυνατότητα επιστροφής στο κατάστημα.

«ΩΣ INFLUENCER ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΗΘΙΚΟΣ ΚΑΙ “ΤΑΓΜΕΝΟΣ”»
Σε συντονισμό της Κατερίνας Βαλλογιάννη, Αρχισυντάκτριας του Fashion Daily και Παραγωγού του Digital Fashion Forum, η Μυρτώ Κάζη, δημοσιογράφος και δημιουργός των Yes-I-Do και Yes-I-Am, ο Κωνσταντίνος Κασπίρης, Art Director, Costume Designer, Stylist, Fashion Expert και Image Maker και η Ιωάννα Τσιγαρίδα, PR Manager των Accessorize & Monsoon και δημιουργός της Roses are Red σκιαγράφησαν το προφίλ του influencer σήμερα, συμφωνώντας σε μια βασική παράμετρο: η ανθρώπινη υπόσταση των influencers, η προσωπικότητα και η ηθική τους είναι αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Μυρτώ Κάζη στάθηκε στη σημασία που έχει για τις μάρκες να δίνουν ελευθερία στον συνεργάτη τους, αλλά και για τον ίδιο τον blogger να είναι «ηθικός και ταγμένος» στην εταιρεία που εκπροσωπεί. Από την πλευρά της, η Ιωάννα Τσιγαρίδα, αναγνωρίζοντας την επιρροή ορισμένων ηχηρών ονομάτων που κάνουν τα brands να ξεπουλάνε εν μία νυκτί, τάχθηκε υπέρ της επιλογής των brand ambassadors με κριτήριο την κοινή αισθητική και όχι μόνο την αναγνωρισιμότητα, άποψη που συμμερίστηκε και ο Κωνσταντίνος Κασπίρης, επιμένοντας στην αξιοποίηση προσώπων που έχουν σχέση με τη μόδα και προβάλλουν τις αξίες και το modus vivendi τους.

ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Σύμφωνα με την Karinna Nobbs αυτές είναι οι βασικές καταναλωτικές απαιτήσεις:
- Social proof: ανάγκη για αλληλεπίδραση και ενημέρωση όχι μόνο από το brand αλλά και από κοινωνικά δίκτυα.
- Γίνε ο καλύτερος εαυτός σου: προτίμηση σε προϊόντα και υπηρεσίες που ενισχύουν την αυτοβελτίωση.
- Educated playtime: διασκεδαστικοί τρόποι αλληλεπίδρασης και ενημέρωσης, όπως μέσω AR και gamification.
- Hands-free: τάση de-teching για αποφυγή χρήση τεχνολογίας, που μπορεί να μεταφραστεί, μεταξύ άλλων, στη χρήση well - being apps ή την ενσωμάτωση χώρων διαλογισμού σε καταστήματα.
- Just for me: επιθυμία για εξατομικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες.
- Here and now: real time και location based αλληλεπίδραση και άμεση εξυπηρέτηση.


ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ FASHION RETAIL ΕΙΝΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ;
Αυτή την ερώτηση έθεσε η Κατερίνα Βαλλογιάννη ως coordinator της συζήτησης με συνομιλητές τους Κωνσταντίνα Ελευθεράκου, eCommerce Manager της Folli Follie Group, Χρύσα Γρηγορίου, Marketing & PR Director της εταιρείας Λεμονής, Kυριακή Πλατανίτη, eCommerce Manager της Parabita, Θανάση Παρασκευόπουλο, Marketing Director της Celestino και Αντιγόνη Βιντιάδη, δημιουργό του Andydote Fashion Fair. Όπως υποστήριξε ο Θανάσης Παρασκευόπουλος, το social commerce είναι εξαιρετικά σημαντικό, υποδεικνύοντας το content και το single customer view μεταξύ των πιο κομβικών στοιχείων του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τη βαρύτητα των social media καθώς και την ανάγκη για ενδιαφέρουσες και απλές ιδέες τόνισε η Αντιγόνη Βιντιάδη, ενώ η Kυριακή Πλατανίτη μίλησε για τη σημασία της διείσδυσης σε αγορές του εξωτερικού αλλά και της απόλυτα πελατοκεντρικής προσέγγισης. Στην επένδυση στο customer service και σε μια ολοκληρωμένη omnichannel εμπειρία επέμεινε ιδιαίτερα και η Κωνσταντίνα Ελευθεράκου, θέση με την οποία συμφώνησε η Χρύσα Γρηγορίου, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η μάρκα χτίζεται offline και επομένως δεν θα πρέπει ένα brand να φοβάται τον offline κόσμο.

Marketing Week (T. 1525)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778