Marketing Week - Experiential Marketing Conference: Το μέλλον των brands είναι βιωματικό!

Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Experiential Marketing Conference: Το μέλλον των brands είναι βιωματικό!

22 Μαρτίου 2017 | 10:05 Γράφει η Κατερίνα  Βαλλογιάννη Topics: Συνέδρια

Τα μεγαλύτερα brands της ελληνικής αγοράς παρευρέθηκαν στο Experiential Marketing Conference, διερευνώντας τη σπουδαιότητα των βιωματικών εμπειριών και τον ρόλο τους στη δημιουργία ισχυρών δεσμών με τους καταναλωτές.

Οι εμπειρίες αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία στη στρατηγική marketing των μαρκών, και αυτό γιατί, δίνουν τη δυνατότητα στα brands να επικοινωνούν με τα κοινά τους με έναν πραγματικά προσωπικό τρόπο. Οι εμπειρίες δημιουργούν αυθεντικές σχέσεις, αυξάνουν το engagement και μετέπειτα τις πωλήσεις, συνεπώς αναδεικνύονται σε «επενδυτικές» προτεραιότητες για τα brands για να δημιουργήσουν, να καλλιεργήσουν και να εδραιώσουν σχέσεις ουσίας με τα κοινά τους.

Πάνω σε αυτήν τη θέση επιχειρηματολόγησε το Experiential Marketing Conference, το συνέδριο που διοργάνωσε για πρώτη φορά το Marketing Week, στις 9 Φεβρουαρίου, στο gazARTE, εστιάζοντας στον τρόπο που η δημιουργία εμπειριών από τα brands και τις εταιρείες ενισχύει τη σχέση τους με τους καταναλωτές και τους πελάτες τους, μέσα από ποικίλα touchpoints και –ως εκ τούτου- δημιουργεί brand advocates και virality, μέσω του word of mouth και των social media.
Το συνέδριο συζήτησε και εξήγησε τη σπουδαιότητα και τη δυναμική του experiential marketing για τις σύγχρονες μάρκες, φέρνοντας κοντά τους παίκτες της αγοράς του experiential marketing, προκειμένου να συζητήσουν προκλήσεις, ευκαιρίες, προβληματισμούς, νέα εργαλεία, τεχνολογίες και τεχνικές.

Παράλληλα, διερεύνησαν το μέλλον του experiential marketing, όπως διαμορφώνεται χάρη στην τεχνολογία και στη συνδρομή των social media.

Experiential, δημιουργική διάσταση και social media
Τον κεντρικό κορμό του συνεδρίου αποτέλεσαν τρία πάνελ που φιλοξένησαν brands που επενδύουν στρατηγικά στη δημιουργία εμπειριών, καθώς επίσης τις «πλατφόρμες» που τους δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τα experiences αυτά, όπως αθλητικές διοργανώσεις, φεστιβάλ μουσικής, κινηματογραφικά φεστιβάλ κ.ά. Τα πάνελ συζήτησαν τη θέση του experiential στη συνολική μάρκετινγκ στρατηγική των μαρκών, έφεραν στο φως δημιουργικές προτάσεις και νέα τεχνολογικά εργαλεία και τέλος, ανέδειξαν τον ρόλο που διαδραματίζουν τα social media στην ενίσχυση και διάδοση των εμπειριών.

Στο πρώτο πάνελ με θέμα «Why Experiential», συμμετείχαν οι Μάκης Ασημακόπουλος, Γενικός Διευθυντής, Μαραθώνιος Αθηνών «Ο Αυθεντικός», Παναγιώτης Γκαρμάτης, Country Sports and Events Manager, Red Bull Greece, Δρόσος Δρόσος, Experiential Manager Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης, Global Experiential Lead, The Coca-Cola Company, Τίνα- Μαρία Κόχιλα, Senior Brand Manager, Brand Sponsorships & Activations, Cosmote και Μιχάλης Σπανός, Διοργανωτής, In- Edit Festival.
Η συζήτηση ανέδειξε τη σπουδαιότητα των εμπειριών για το «χτίσιμο» αυθεντικών σχέσεων με τα κοινά στα οποία απευθύνονται οι μάρκες. Οι μάρκες επιλέγουν βάσει των values τους την εμπειρία που θα υποστηρίξουν και θα προσφέρουν στο κοινό, ώστε να χτίσουν αυθεντικές σχέσεις μαζί του, που εν συνεχεία οδηγεί σε πιστότητα και –τελικά- αύξηση πωλήσεων. Στο δεύτερο πάνελ, με θέμα «Trends & Technology», τοποθετήθηκαν οι Βανέσα Αρχοντίδου, Marketing Manager Shiseido, Beauty & Cosmetics Distribution, Folli Follie, Άρτεμις Γκαραγκάνη, Group Product Manager, Τμήμα Επαγγελματικών Προϊόντων L’Oreal Hellas, Μπάμπης Καιδαλίδης, Διοργανωτής, Athens Bar Show, Γεωργία Καρούκη, Group Brand Manager-Travel Retail Trade Manager, Β.Σ. Καρούλιας και Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, Digital & Corporate Manager, Athens Digital Arts Fest.

Το πάνελ συζήτησε νέες δημιουργικές προτάσεις που έχουν στη διάθεσή τους οι μάρκες προκειμένου να δημιουργήσουν εμπειρίες για τα κοινά τους και τις νέες τεχνολογικές καινοτομίες που ενισχύουν τις εμπειρίες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα σχετικών δημιουργικών προσεγγίσεων, το Shiseido Experience Center, οι δράσεις της Kerastase εντός κομμωτηρίου για τη δημιουργία εξατομικευμένων εμπειριών για τις καταναλώτριες, οι δυνατότητες που προσφέρει το Athens Bar Show στις μάρκες ποτών, από τους σημαντικότερους «παίκτες» στον χώρο του experiential και οι σχετικές δράσεις που πραγματοποιεί το Cointreau. Παράλληλα, παρουσιάστηκαν νέες τεχνολογίες Virtual Reality και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση της εμπειρίας του κοινού. Μάλιστα, οι σύνεδροι είχαν τη δυνατότητα να δουν μέσα από τα μάτια καλλιτέχνη που συμμετείχε στο session, με κάσκα virtual reality, όσα «ζωγράφιζε» στον χώρο, δίνοντας μία αίσθηση των δυνατοτήτων που μπορεί να προσφέρει το VR.

Το τελευταίο πάνελ με θέμα «Experiential & Social media», διερεύνησε τη συνδρομή των social media στη δημιουργία, ενίσχυση και διάχυση των εμπειριών. Στο πάνελ συμμετείχαν οι Κωνσταντίνος Καμπανός, Digital Media & eCommerce Manager, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Γιώργος Γεωργαλάς, Senior Brand Manager, Λουμίδης Παπαγάλος, Nestle Hellas, Γιώργος Ξανθάκης, Social Media Manager, The Coca-Cola Company, Θεοδώρα Καρακάση, Event Manager, Plissken Festival και Γιώργος Κελέφης, Εκδότης, Ozon Raw και Ozon. Το εν λόγω πάνελ ανέδειξε τη σπουδαιότητα της δημιουργίας εμπειριών που «αξίζει να τις μοιραστείς» και να μιλήσεις για αυτές μέσω social media, αναδεικνύοντας τον ρόλο της δημιουργικότητας και του relevant content των εμπειριών.

"Sharable" εμπειριίες και digital empathy
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι παρουσιάσεις των δύο ξένων ομιλητών, Polle de Maagt, Marketing Strategist και Karinna Nobbs, Chief Digital Storyteller, της βρετανικής εταιρείας Holition. Ο μεν de Maagt τοποθετήθηκε στην «αδυναμία» των marketers να δημιουργήσουν αξέχαστες και «sharable» εμπειρίες. Συγκεκριμένα εστίασε στη διαχείριση των προσδοκιών του κοινού και στην ανάγκη τα brands και οι εταιρείες να προσφέρουν εμπειρίες που να τις ξεπερνούν. Συνοψίζοντας παρότρυνε τους marketers να μη χάσουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη δυναμική των εμπειριών, δημιουργώντας customer-driven δράσεις που το κοινό αξίζει να θυμάται και να τις μοιράζεται. Η έτερη διεθνής ομιλήτρια του συνεδρίου, Karinna Nobbs, ανέπτυξε το θέμα του Digital Empathy και πώς επηρεάζει το experiential marketing. Η σύνδεση περιεχομένου, εμπορίου και διαφήμισης μέσω συσκευών που έχουν ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό και UX, σε συνδυασμό με την προσωποποίηση και το «contextual omnipresence» είναι το πλαίσιο που ορίζει τις digital εμπειρίες του αύριο.

Δημιουργική και αποτελεσματική η ελληνική αγορά
Στο πλαίσιο των ελληνικών παρουσιάσεων από εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες στα brands προκειμένου να «χτίσουν» τις κατάλληλες εμπειρίες για τα κοινά τους, ο Κωνσταντίνος Καμάρας, Αντιπρόεδρος ΔΣ της ATCOM, μίλησε για τη στρατηγική τοποθέτηση του experiential στη marketing στρατηγική και αναφέρθηκε στους παράγοντες επιτυχίας του, παρουσιάζοντας παράλληλα experiential projects που έχει υλοποιήσει η εταιρεία στην Ελλάδα και τον τρόπο που οραματίζεται το εστιατόριο του μέλλοντος. Η Βικτώρια Ηγουμενάκη, General Manager, Head of Client Service, Pitch και ο Νίκος Διονυσόπουλος, Community & Content Manager, XCubed, έδειξαν επιτυχημένα παραδείγματα experiential από την Ελλάδα και το εξωτερικό, αποδεικνύοντας ότι οι βιωματικές ενέργειες αποτελούν κάτι παραπάνω από μια «nice-to-have» προσθήκη σε μια πρωτοπόρα καμπάνια.

Ο Πέτρος Ιμιρζιάδης αναφέρθηκε στην εξέλιξη του Experiential Marketing τα τελευταία χρόνια, από το 1978 που «γεννήθηκε» το Sales Promotion Center, τονίζοντας τις τρεις παραμέτρους που χαρακτηρίζουν τη σύνδεση των καταναλωτών με εμπειρίες, να είναι αξιομνημόνευτη, να δημιουργεί customer engagement και loyalty και τελικά πωλήσεις. Tέλος, η Ανθή Αβραμέα, Founder & CEO της Anthings, μίλησε για τα χαρακτηριστικά εκείνα που «οφείλουν» να έχουν οι βιωματικές δράσεις, προκειμένου να αγγίζουν την καρδιά του κοινού και να μένουν αξέχαστα στη μνήμη του.

Experiential Showreel: Καλές πρακτικές και επιτυχημένα παραδείγματα
Στο πλαίσιο του συνεδρίου παρουσιάστηκαν ορισμένες από τις δημοφιλέστερες καμπάνιες experiential marketing από δημοφιλή brands. Η Ευτυχία Γατοπούλου, Marketing Manager της Heineken, μίλησε για το Athens Mosaic της Heineken, το ψηφιδωτό- έργο τέχνης που κλήθηκαν να δημιουργήσουν οι Αθηναίοι για την πόλη τους, αποτυπώνοντας σε αυτό όσα δεν θα άλλαζαν με τίποτα στην Αθήνα. Η Τίνα Μαρία Κόχιλα, Senior Brand Manager, Brand Sponsorships & Activations της Cosmote, παρουσίασε το case της χορηγίας της Cosmote στη συναυλία του Robbie Williams στο πλαίσιο του Rockwave Festival. Για την έκθεση Thanks to Tech που διοργάνωσε η εταιρεία Κωτσόβολος, με σκοπό να φέρει το κοινό και τους καταναλωτές πιο κοντά στην τεχνολογία και στις λύσεις που προσφέρει για τη δημιουργία του έξυπνου σπιτιού μίλησε η Ευανθία Μπρανίκα, Senior Brand Manager, Dixons South East Europe / Κωτσόβολος.

Ο Δρόσος Δρόσος, Experiential Manager Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης, Global Experiential Lead της The Coca-Cola Company, μίλησε για τα Coca-Cola Pop-up Experiential stores, τα ειδικά διαμορφωμένα καταστήματα της Coca-Cola, που προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες τους, με κοινό παρονομαστή την Coca-Cola και τα συλλεκτικά Coca-Cola αντικείμενα (T-shirts, τσάντες, posters, αξεσουάρ κ.λπ.) που μπορεί κανείς να αποκτήσει αποκλειστικά εκεί. Αντίστοιχα, για τα The Xmas Coca-Cola Bots, ένα πρότζεκτ που αξιοποίησε τα bots του Facebook για να υποστηρίξει διαφορετικά experiential activations της μάρκας, και το οποίο, μετά την επιτυχία που σημείωσε στην Ελλάδα, δοκιμάστηκε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, μίλησε ο Γιώργος Ξανθάκης, Social Media Manager Ελλάδας της The Coca-Cola Company.

Στην περίπτωση του επιτυχημένου λανσαρίσματος της μάρκας The Botanic Therapy, το experiential marketing αποτέλεσε βασικό «συστατικό» και όχι συμπληρωματική δράση, ώστε η μάρκα να εμπνεύσει έναν νέο τρόπο ζωής. Σε αυτό το case αναφέρθηκε ο Απόστολος Μάρος, Category Manager |Hair Care / Color / Styling, Consumer Products Division της L’Oreal Hellas. Η Δήμητρα Βλάχου, Experiential Marketing Manager, Celestyal Cruises παρουσίασε τις ιστορίες της ελληνικής φιλοξενίας, τις αυθεντικές εμπειρίες ζωής που δημιουργεί στους προορισμούς που επισκέπτεται, αλλά και την «προέκτασή» τους εν πλω, δίνοντας στους επιβάτες της την ευκαιρία να γνωρίσουν όσο το δυνατό περισσότερα για τους προορισμούς, τον πολιτισμό, την ψυχαγωγία και την οινογαστρονομία του κάθε προορισμού.

Ο Αλέξανδρος Ρουσέας, Youth Manager της Vodafone Ελλάδας, μίλησε για το CU Around, το νέο πρόγραμμα ανταμοιβής και εμπειριών του CU, ένα από τα λίγα προγράμματα που απευθύνεται αποκλειστικά στο νεανικό κοινό όχι απλώς διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους, αλλά και προσφέροντάς τους νέες μοναδικές εμπειρίες. Τέλος, ο Γιώργος Λάμπρου, Product Manager, Τμήμα Επαγγελματικών Προϊόντων της L’Oreal Hellas, μίλησε για τις εμπειρίες που δημιουργεί η μάρκα για τους συνεργάτες της- κομμωτές, με σκοπό να τους προσφέρουν συνεχή καινοτομία, νέα ερεθίσματα και νέες υπηρεσίες για να μπορέσουν να εξελίξουν το service στο κομμωτήριο τους, και ως εκ τούτου να υποστηρίξουν την premium τιμή των προϊόντων Kerastase.

Χτίζοντας εμπειρίες για το κοινό
Το συνέδριο πλαισιώθηκε από ενδιαφέρουσες εμπειρίες για το κοινό από τους υποστηρικτές Cointreau και Sales Promotion Center. Το Sales Promotion Center φρόντιζε ώστε όσοι προσέρχονταν στο συνέδριο να απολαύσουν φρέσκο καφέ Jacob’s, ενώ το Cointreau έδινε τη δυνατότητα στους συνέδρους μέσα από το «ανοιξιάτικο» booth του, να δημιουργήσει το δικό του κοκτέιλ με cointreau, σε πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς. Τη βιωματική διάσταση του συνεδρίου βοήθησε ο ίδιος ο χώρος, στον οποίο οι σύνεδροι είχαν τη δυνατότητα να κάνουν networking, καθώς επίσης τα one-to-one sessions, η πρωτοβουλία της διοργάνωσης που φέρνει κοντά τους ομιλητές με τους συμμετέχοντες.

Marketing Week (T. 1509)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778