Marketing Week - Αντλώντας ενέργεια από την αισθητική προσέγγιση του φωτισμού

Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2019

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Marketing

Αντλώντας ενέργεια από την αισθητική προσέγγιση του φωτισμού

12 Ιανουαρίου 2017 | 18:21 Γράφει η Κατερίνα  Δρόσου Topics: Συνέδρια

Ο Γιώργος Παϊσίδης, Πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Φωτισμού, μιλά στο Daily Fax, ενόψει του Lighting Design Symposium, που οργανώνεται από την Boussias Communications την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017, στο GAZarte Live.

Σε ποιο βαθμό επιδρούν οι συνθήκες φωτισμού στη διάθεση του ανθρώπου;
Μια χαρά μπορούν να την χαλάσουν! Το καλό είναι πως και η ερώτησή σας ακόμη αποκαλύπτει ότι αυτή η ψυχοτρόπος ικανότητα του φωτισμού έχει αρχίσει να μάς απασχολεί. Επιτέλους ενδιαφερόμαστε να εξετάσουμε αν το οπτικό περιβάλλον ενός χώρου, το οποίο ασφαλώς και διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό ο φωτισμός, τονώνει π.χ. τη διάθεσή μας για ανάγνωση χωρίς να επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στη λειτουργική οπτική άνεση που αν και μάς επιτρέπει να διαβάζουμε με ευκολία δεν σημαίνει ότι αρκεί για να γίνει η αναγνωστική δραστηριότητα ελκυστικότερη.  Μακάρι να υιοθετηθεί το κριτήριο της ανθρώπινης κόπωσης ως ποιοτικό κριτήριο φωτισμού από τους επιρρεπείς σε “εντυπωσιοθηρικές” επιλογές καταναλωτές, περιλαμβανομένης και της trendy επιλογής για μια τυφλή εξοικονόμηση ενέργειας που σπαταλά όμως βάναυσα την ανθρώπινη ενέργεια.

Τι θα πρέπει να επιτυγχάνει στους χώρους ο σωστός και καλά σχεδιασμένος φωτισμός;
Μόνον συνεπής ή ασυνεπής προς τον στόχο του είναι θεμιτό να χαρακτηριστεί ένας φωτισμός. Ας πάρουμε το παράδειγμα ενός καταστήματος. Ο φωτισμός μπορεί να είναι ξεκούραστος για τους εργαζόμενους και ουδέτερος για τους πελάτες, να κολακεύει τον χώρο ώστε να προτρέπει τον πελάτη να τον επισκεφτεί αλλά να υποβαθμίζει τα προϊόντα εις βάρος τόσο των συμφερόντων των προμηθευτών όσο και των πωλήσεων της επιχείρησης, να υποστηρίζει την εταιρική ταυτότητα του χώρου αλλά να τρομάζει π.χ. τον πελάτη με την εμφάνιση του εαυτού του μπροστά στον καθρέφτη του δοκιμαστηρίου ή του ανελκυστήρα, να είναι φωτισμός προτίμησης φύλου που προσελκύει τις γυναίκες αλλά απωθεί μετά βδελυγμίας τους άνδρες κ.ά. Με δεδομένο ότι οι Έλληνες lighting designers έχουν σχεδόν κατακτήσει ακόμη και την πρωτεύουσα του lighting design, το Λονδίνο, με σημαντική παρουσία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες υψηλών απαιτήσεων, έχοντας έτσι αποδείξει ότι δεν πάσχουμε σε δεξιότητες φωτισμού σε εθνικό επίπεδο, η βελτίωση του φωτισμού στην Ελλάδα δεν μπορεί να έρθει από πουθενά αλλού παρά μόνον από την ενίσχυση της καταναλωτικής συνείδησης.

Ποια επιχειρηματικά οφέλη μπορεί να προκύψουν από την υιοθέτηση μίας δημιουργικής αξιοποίησης των μέσων φωτισμού;
Άριστα το θέτετε! Μέσα φωτισμού… Δεν είναι μόνον τα φωτιστικά μέσα φωτισμού. Όσο κι αν ακούγεται ρατσιστικό η μελαψή επιδερμίδα και τα χρώματα της στολής των πωλητριών μιας αλυσίδας που πουλάει αποκλειστικά ποικιλίες καφέ μπορεί να αλληλεπιδρά κατά μοναδικό τρόπο με τον εξειδικευμένο φωτισμό παράγοντας μια εταιρική ταυτότητα που βγάζει νόημα. Πέρα όμως από αυτό το ενδεικτικό παράδειγμα, κοινός παρονομαστής σε όλες τις περιπτώσεις ενός προσεγμένου φωτισμού είναι η θετική προδιάθεση που γεννιέται στο θυμικό του πελάτη να δεθεί με την επιχείρηση που τον εξυπηρετεί. Χάρη στην πρόοδο της νευροαισθητικής και την ανάπτυξη του λεγόμενου μεταιχμιακού φωτισμού (limbic lighting) υπάρχουν ευτυχώς και αποδείξεις γι’ αυτό που λέω και το οποίο θα ηχούσε εξωτικό, αν προηγουμένως δεν είχαν εφαρμοστεί με επιτυχία τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας στα καταστήματα της GERRY WEBER.

Ποια θέματα πρόκειται να αναδειχθούν στο Lighting Design Symposium στις 2 Φεβρουαρίου, που ενδιαφέρουν τους Marketing Managers και τους Σχεδιαστές Εταιρικής Ταυτότητας;
Δεν είναι μυστικό ότι τα τμήματα marketing είναι συνήθως οι θύλακες ευρηματικότητας των επιχειρήσεων στους οποίους αυτές στηρίζουν την αναπτυξιακή τους στρατηγική. Δεδομένου ότι ο φωτισμός είναι ανεπίγνωστα το πιο υποτιμημένο εργαλείο του marketing στη χώρα μας, το Συμπόσιο και προ παντός η επαφή τους με τους πραγματικά ειδικούς φωτισμού, σίγουρα μπορούν να βοηθήσουν τους απασχολούμενους στα αντίστοιχα τμήματα να γνωρίσουν ανατρεπτικότερες προσεγγίσεις φωτισμού. Η υπεραξία του Συμποσίου δεν έγκειται τόσο στα θέματα που θα θιγούν και που σίγουρα με τον έναν ή τον άλλον τρόπο δεν είναι αδιάφορα για τους απασχολούμενους στα τμήματα marketing, όσο στη διαφορά προσέγγισης των θεμάτων και μάλιστα, μεταξύ των άλλων, και από πολλούς νέους Έλληνες lighting designers που η κρίση τούς οδήγησε να σταδιοδρομούν με επιτυχία στο εξωτερικό. Με τον φωτισμό ασχολούμαστε όλοι λίγο έως πολύ. Ακόμη και όταν ενεργοποιούμε τον φακό του κινητού μας, ή όταν ανάβουμε με τον αναπτήρα μας ένα τσιγάρο. Δεν σκεφτόμαστε όμως όλοι το ίδιο εκείνη τη φωτεινή στιγμή.

Σε αυτές τις διαφορές σκέψης επικεντρώνεται το προσεχές Συμπόσιο, στο οποίο εύχομαι κάθε επιτυχία.

Marketing Week Online( 12 Ιανουαρίου 2017)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778