Απαισιόδοξες είναι οι εκτιμήσεις της GroupM για τα επόμενα χρόνια, αναμένοντας επιβράδυνση της ανάπτυξης της διαφημιστικής αγοράς διεθνώς, εν μέσω κλυδωνισμών στην παγκόσμια οικονομία.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση, η παγκόσμια διαφήμιση (χωρίς να προσμετράται η αμερικανική πολιτική διαφήμιση) θα κλείσει το τρέχον έτος με ανάπτυξη της τάξης του 4,8%, έναντι 5,7% το 2018. Επιπλέον, προβλέπεται περαιτέρω επιβράδυνση για το 2020 και το 2021, με τα ποσοστά ανάπτυξης να κυμαίνονται στο 3,9% και 3,1% αντίστοιχα, ενώ μέχρι το 2024 ο δείκτης θα κινείται μεταξύ 3% και 4%.

Οι εξελίξεις αποδίδονται στην εξασθένιση της παγκόσμιας οικονομίας, παραλληλίζοντας τους ρυθμούς ανάπτυξης με αυτούς της περιόδου 2012-2014. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η αξία της διαφημιστικής αγοράς εκτιμάται ότι θα ανέρχεται στα 628 δισ. δολάρια το 2020, με τις ΗΠΑ να οδηγούν την κούρσα, με συνολική δαπάνη 246 δισ.

Όσον αφορά το κάθε κανάλι, η έκθεση καταδεικνύει ότι «η διαδικτυακή διαφήμιση προηγείται ξεκάθαρα παγκοσμίως». Τα έσοδα των ψηφιακών διαφημίσεων αναμένεται να ανέλθουν στα 326 δισ. δολάρια, αυξημένα από τα 294 δισ. το 2019, αντιπροσωπεύοντας το 52%.
(Πηγή: AdAge)