Σύμφωνα με μελέτη της IBHS

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι αρνητικές οικονομικές και πολιτικές συνθήκες που επικράτησαν το 2015 επέδρασαν αρνητικά στον κλάδο, καθώς οι πωλήσεις στα super-market το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου υποχώρησαν κατά 3,5% σε ετήσια βάση. Σημαντικό μέρος της κάμψης αυτής προήλθε και από τα συνεχή προγράμματα προώθησης, εκπτώσεων και προσφορών που εξακολουθούν να εφαρμόζουν οι εταιρείες, προκειμένου να συγκρατήσουν την πτώση της κατανάλωσης, αλλά και να προστατεύσουν τα επώνυμα προϊόντα τους από τη διείσδυση των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας.

Η καθοδική πορεία εξακολούθησε και τους πρώτους μήνες του 2016, καθώς -σύμφωνα με την IRI- ο κλάδος κατέγραψε περαιτέρω πτώση πωλήσεων 6,5% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Η πτώση αυτή δεν οφείλεται σε μείωση των τιμών, αλλά στην απότομη κάμψη της ζήτησης για το σύνολο των καταναλωτικών αγαθών. Σύμφωνα με την Μαρία Μεταξογένη, Διευθύνουσα Σύμβουλο της IBHS, «οι εταιρείες απορρυπαντικών πρέπει να επενδύσουν στην ανάπτυξη καινοτόμων επώνυμων προϊόντων, που να ανταποκρίνονται στα νέα εισοδηματικά δεδομένα των καταναλωτών, αλλά να ενέχουν ταυτόχρονα και υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές».