Marketing Week - IBHS: Κάμψη κατέγραψε η αγορά super market το 2015

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Market Research

Εντείνεται η συγκέντρωση λόγω των συνεχών εξαγορών

IBHS: Κάμψη κατέγραψε η αγορά super market το 2015

20 Οκτωβρίου 2016 | 16:39 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: News,Retail

Το 2015 επιφύλασσε βαθμιαία επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών, οι οποίες προκάλεσαν κλίμα αβεβαιότητας στο λιανεμπόριο, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της IBHS Α.Ε. για τον εγχώριο κλάδο των super market.

Το αρνητικό αυτό περιβάλλον επέδρασε αρνητικά στον εξεταζόμενο κλάδο, καθώς σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ το 2015 η αξία αγοράς του ευρύτερου λιανικού εμπορίου τροφίμων εκτιμάται ότι υποχώρησε κατά 2% περίπου. Ενδεικτικά, τους πρώτους 6 μήνες οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 1,3%. Ακολούθως, η προκήρυξη του δημοψηφίσματος και η εφαρμογή τον capital controls τον Ιούλιο προκάλεσαν μαζική προσέλευση καταναλωτών στα super market.

Έτσι, οι πωλήσεις την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου σημείωσαν απότομη άνοδο μεγαλύτερη του 30%, η οποία όμως αποδείχτηκε πρόσκαιρη, καθώς τις επόμενες εβδομάδες παρατηρήθηκε σημαντική υποχώρηση. Ακολούθως, η αύξηση των ΦΠΑ, η αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών, καθώς και οι έκτακτες προμήθειες στις οποίες προχώρησε μεγάλο μέρος του κοινού μετά την επιβολή των capital controls, οδήγησαν την αγορά τροφίμων σε εκτιμώμενη πτώση 5% κατά το δεύτερο εξάμηνο.

Παρά τις δυσμενείς συγκυρίες, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου εξακολουθούν να επενδύουν στην επέκταση των δικτύων τους εξαγοράζοντας μικρότερες αλυσίδες, εντείνοντας έτσι τις τάσεις συγκέντρωσης. Μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, οι 5 μεγαλύτερες αλυσίδες κατέχουν περίπου το 75% της αγοράς.

Marketing Week Online( 20 Οκτωβρίου 2016)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Special Report

Automotive Marketing: Υπό ποιές προϋποθέσεις θα ανακάμψει η αγορά αυτοκινήτου;

Η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, αλλά και η συγκρατημένη ψυχολογία που διέπει αυτή τη στιγμή το πολιτικό περιβάλλον, το οικονομικό περιβάλλον σε όλο το φάσμα των διεργασιών του (δάνεια, χρηματοδότηση επιχειρήσεων και ιδιωτών, φορολογικό καθεστώς κ.ά.) αλλά και το κοινωνικό περιβάλλον (ανεργία), επιδρούν με τη σειρά τους και με ανάλογο τρόπο στον κλάδο του αυτοκινήτου.

Διαβάστε το ειδικό αφιέρωμα
  • Campaigns
  • Specs
  • Μετακινήσεις λογαριασμών
  • New Business

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778