Marketing Week - 11o Corporate Communication Conference: η εταιρική επικοινωνία στην υπηρεσία των επιχειρηματικών στόχων

Παρασκευή, 14 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Public Relations

11o Corporate Communication Conference: η εταιρική επικοινωνία στην υπηρεσία των επιχειρηματικών στόχων

17 Ιανουαρίου 2018 | 09:15 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Conferences

Η εταιρική επικοινωνία καλείται σήμερα να υπηρετήσει συστηματικά τα business goals, στο πλαίσιο ενός «εύφλεκτου» ψηφιακού περιβάλλοντος όπου κάθε κρίση κλιμακώνεται ταχύτερα από ποτέ. Μέσα από την εδραίωση σχέσεων εμπιστοσύνης και τη σύναψη στρατηγικών συνεργειών, η εταιρική επικοινωνία μπαίνει σε νέα τροχιά, αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο μέσο.

Η εντεινόμενη απαίτηση για διαφάνεια και υπευθυνότητα θέτει νέες προκλήσεις στα brands σχετικά με τη διαχείριση της εικόνας τους, ενώ οι digital πλατφόρμες ανατρέπουν τους κανόνες στη «γραμματική» της εταιρικής επικοινωνίας, εισάγοντας νέους τρόπους αλληλεπίδρασης με το κοινό. Η δημιουργία engagement, οι συνεργασίες με influencers, η επένδυση στο περιεχόμενο, η ταχύτερη ανταπόκριση σε περιπτώσεις κρίσης και η εφαρμογή ολοκληρωμένων στρατηγικών digital monitoring, συνιστούν πλέον τους κύριους άξονες γύρω από τους οποίους περιστρέφεται η εταιρική επικοινωνία, διαμορφώνοντας ένα σύνθετο περιβάλλον για εταιρείες και agencies. Μέσα από τις αναλύσεις διεθνών ομιλητών και την παρουσίαση case studies από την ελληνική αγορά, το 11ο Corporate Communication Conference που διοργάνωσε το Marketing Week και η Boussias Communications στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza στις 6 Δεκεμβρίου 2017 χαρτογράφησε το περιβάλλον αυτό και ανέδειξε τις σημαντικότερες τάσεις που το ορίζουν.

ΟΙ ΝΕΟΙ ΟΡΟΙ ΤΟΥ CRISIS MANAGEMENT
Με την εκτεταμένη χρήση των έξυπνων τηλεφώνων να αλλάζει τα μοτίβα συμπεριφοράς και να επιταχύνει τη διάχυση των πληροφοριών, η εταιρική επικοινωνία βρίσκεται αντιμέτωπη με την ανάγκη υιοθέτησης νέων τεχνικών αλληλεπίδρασης με το κοινό, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις κρίσεων, κατά τις οποίες διακυβεύεται η φήμη και η εικόνα του brand. Ο Donald Steel, Global Crisis Communications Expert και πρώην Chief Communications Advisor του BBC, έστρεψε την προσοχή στον αντίκτυπο που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στον τρόπο που δημιουργείται το αφήγημα μιας κρίσης, με δεδομένο το ότι κάθε πολίτης, με ένα smartphone και ένα λογαριασμό στα social media, μπορεί να παίξει το ρόλο του ρεπόρτερ και να διαδώσει πληροφορίες αμφίβολης αξιοπιστίας σε πραγματικό χρόνο. Σε αυτό το περιβάλλον, η ενσωμάτωση φωτογραφιών στο crisis management plan συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη σύνδεση με τον τρόπο που τα άτομα χρησιμοποιούν τα μέσα, μεταφέροντας το εταιρικό μήνυμα στη γλώσσα που προτιμούν τα ίδια.

«ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΕΣ»
Και αν οι κρίσεις μπορούν να πάρουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις μέσα από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, δεν υπάρχει κάποια πραγματικά απρόβλεπτη κρίση. Για τον Donald Steel, κάθε επιχείρηση οφείλει να καταγράψει τα πιθανά σενάρια και να δουλέψει πάνω στις τεχνικές αντιμετώπισής τους, να συντάξει αντίστοιχες δηλώσεις και να ορίσει το άτομο που θα «πατήσει το κουμπί». Σε μια εποχή που η ταχύτητα αντίδρασης μπορεί να διασώσει ή να καταδικάσει τη φήμη ενός brand, η «παράλυση» μπροστά σε μια ανεπιθύμητη εξέλιξη αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους για τις εταιρείες, ο οποίος μπορεί ωστόσο να αποσοβηθεί χάρη στον λεπτομερή σχεδιασμό ενός πλάνου crisis management και τη διασφάλιση της εφαρμοσιμότητάς του εκ των προτέρων. Η σιωπή εκλαμβάνεται ως ενοχή και με την άνοδο των ψευδών ειδήσεων και της αποσπασματικότητας των πληροφοριών που κυκλοφορούν στα διαδικτυακά κανάλια δεν υπάρχει κανένα περιθώριο καθυστέρησης.

RE-BRANDING: EVOLUTION  Ή REVOLUTION;
Πρόκειται μάλλον για το βασικό ερώτημα που απασχολεί τους corporate communicators όταν τίθεται ζήτημα αλλαγής branding. Ποια είναι τα όρια της δημιουργικότητας και πόσο μπορεί κανείς να απομακρυνθεί από την καθιερωμένη εταιρική εικόνα; Η Ελένη Ανδρουλάκη, Global Head of Communications της Louis Dreyfus Company, αναλύοντας το case study του rebranding της LDC τόνισε ότι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη τόσο η ιστορία και ο χαρακτήρας της εταιρείας, όσο και το όραμά της για το μέλλον, το οποίο πρέπει να αντανακλάται στη νέα εικόνα. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η έρευνα σχετικά με τις ίδιες τις λέξεις που χρησιμοποιούνται για την περιγραφή της εταιρικής αποστολής, για τυχόν αρνητικούς συσχετισμούς που μπορεί να έχουν προκύψει από τη χρήση τους από τα Μέσα, καθώς και η προσεκτική επιλογή εκείνων που ενσαρκώνουν τελικά τη φιλοσοφία της μάρκας.

ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΑ SILOS
Οποιαδήποτε προσπάθεια μικρότερης ή μεγαλύτερης αλλαγής του εταιρικού προφίλ, ωστόσο, απαιτεί εκ των πραγμάτων τη συνεργασία όλων των διευθύνσεων της επιχείρησης. Όπως υποστήριξε η Ελένη Ανδρουλάκη, σε αυτές τις περιπτώσεις, το τμήμα της εταιρικής επικοινωνίας καλείται να παίξει το ρόλο του διαχειριστή των εν λόγω συνεργειών, η πορεία όμως του re-branding δεν μπορεί να ολοκληρωθεί με επιτυχία όταν συναντά εσωτερικά τείχη. Το HR, το IT, το νομικό τμήμα, όπως και όλα τα υπόλοιπα οφείλουν έχουν εξαρχής ενεργό συμμετοχή στη διαδικασία, ώστε να συνεισφέρουν με το εξειδικευμένο input τους, αλλά και να υλοποιήσουν στην πράξη τη μετάβαση στη νέα εποχή. Όπως εξήγησε η ίδια, για ένα οργανωμένο εσωτερικό λανσάρισμα, οι διευθύνσεις στο σύνολό τους πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους όλα τα σχετικά resources, τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τις μεταβολές μέσα από events, webcasts και videos, καθώς και την ευκαιρία να θέσουν τα ερωτήματά τους και να λάβουν διευκρινίσεις.

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Πέρα από τις συνέργειες στο εσωτερικό του ίδιου του brand, η διαμόρφωση μιας υπεύθυνης εταιρικής εικόνας και η οικοδόμηση της εμπιστοσύνης περνά αναγκαία μέσα από την ευθυγράμμιση με τις αξίες της κοινωνίας, καθιστώντας τους πολίτες ενεργούς μετόχους του οράματος της μάρκας. Αυτό υπογράμμισε η Dr. Virginie Coulloudon, Executive Director της Your Public Value και f. Group Director for External Relations της Transparency International, εντοπίζοντας το βασικότερο πρόβλημα του επιχειρηματικού σκέπτεσθαι στη μυωπική αντιμετώπιση της κερδοφορίας και του περιορισμού των σχέσεων με το κοινό στις συμβατικές διαφημιστικές τεχνικές.

ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ: Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Το διεθνές πολιτικό σκηνικό αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα τον οποίο οι corporate communicators δεν μπορούν να αγνοήσουν. Ο Alberic Guigou, CEO της Reputation Squad, εστίασε στις εξελίξεις στη Βρετανία, τις ΗΠΑ και τη Γαλλία αναδεικνύοντας την άνοδο των λαϊκιστικών κινημάτων και την πρόσφατη «αντισυστημική» τάση, οι οποίες ευνοούν την υπεραπλούστευση της επικοινωνίας, καθώς και την ευρεία χρήση ψεύδους για την προώθηση της agenda του εκάστοτε κόμματος. Όπως σχολίασε ο ίδιος, πέρα από τα διδάγματα που μπορεί να πάρει κανείς από τη συχνά ανατρεπτική χρήση των ψηφιακών μέσων από τους πολιτικούς, οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν στη νέα συνθήκη, μέσα από:
- τη συστηματική συλλογή όλων των χρήσιμων δεδομένων.
- την οργάνωση των data στο σωστό πλαίσιο.
- την προετοιμασία επιχειρηματολογίας για αποτελεσματική αντίδραση.
- την εφαρμογή web monitoring σε διεθνές επίπεδο.

Η εντεινόμενη απαίτηση για διαφάνεια και υπευθυνότητα θέτει νέες προκλήσεις στα brands σχετικά με τη διαχείριση της εικόνας τους, ενώ οι digital πλατφόρμες ανατρέπουν τους κανόνες στη «γραμματική» της εταιρικής επικοινωνίας, εισάγοντας νέους τρόπους αλληλεπίδρασης με το κοινό. Η δημιουργία engagement, οι συνεργασίες με influencers, η επένδυση στο περιεχόμενο, η ταχύτερη ανταπόκριση σε περιπτώσεις κρίσης και η εφαρμογή ολοκληρωμένων στρατηγικών digital monitoring, συνιστούν πλέον τους κύριους άξονες γύρω από τους οποίους περιστρέφεται η εταιρική επικοινωνία, διαμορφώνοντας ένα σύνθετο περιβάλλον για εταιρείες και agencies. Μέσα από τις αναλύσεις διεθνών ομιλητών και την παρουσίαση case studies από την ελληνική αγορά, το 11ο Corporate Communication Conference που διοργάνωσε το Marketing Week και η Boussias Communications στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza στις 6 Δεκεμβρίου 2017 χαρτογράφησε το περιβάλλον αυτό και ανέδειξε τις σημαντικότερες τάσεις που το ορίζουν.

ΟΙ ΝΕΟΙ ΟΡΟΙ ΤΟΥ CRISIS MANAGEMENT
Με την εκτεταμένη χρήση των έξυπνων τηλεφώνων να αλλάζει τα μοτίβα συμπεριφοράς και να επιταχύνει τη διάχυση των πληροφοριών, η εταιρική επικοινωνία βρίσκεται αντιμέτωπη με την ανάγκη υιοθέτησης νέων τεχνικών αλληλεπίδρασης με το κοινό, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις κρίσεων, κατά τις οποίες διακυβεύεται η φήμη και η εικόνα του brand. Ο Donald Steel, Global Crisis Communications Expert και πρώην Chief Communications Advisor του BBC, έστρεψε την προσοχή στον αντίκτυπο που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στον τρόπο που δημιουργείται το αφήγημα μιας κρίσης, με δεδομένο το ότι κάθε πολίτης, με ένα smartphone και ένα λογαριασμό στα social media, μπορεί να παίξει το ρόλο του ρεπόρτερ και να διαδώσει πληροφορίες αμφίβολης αξιοπιστίας σε πραγματικό χρόνο. Σε αυτό το περιβάλλον, η ενσωμάτωση φωτογραφιών στο crisis management plan συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη σύνδεση με τον τρόπο που τα άτομα χρησιμοποιούν τα μέσα, μεταφέροντας το εταιρικό μήνυμα στη γλώσσα που προτιμούν τα ίδια.

«ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΕΣ»
Και αν οι κρίσεις μπορούν να πάρουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις μέσα από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, δεν υπάρχει κάποια πραγματικά απρόβλεπτη κρίση. Για τον Donald Steel, κάθε επιχείρηση οφείλει να καταγράψει τα πιθανά σενάρια και να δουλέψει πάνω στις τεχνικές αντιμετώπισής τους, να συντάξει αντίστοιχες δηλώσεις και να ορίσει το άτομο που θα «πατήσει το κουμπί». Σε μια εποχή που η ταχύτητα αντίδρασης μπορεί να διασώσει ή να καταδικάσει τη φήμη ενός brand, η «παράλυση» μπροστά σε μια ανεπιθύμητη εξέλιξη αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους για τις εταιρείες, ο οποίος μπορεί ωστόσο να αποσοβηθεί χάρη στον λεπτομερή σχεδιασμό ενός πλάνου crisis management και τη διασφάλιση της εφαρμοσιμότητάς του εκ των προτέρων. Η σιωπή εκλαμβάνεται ως ενοχή και με την άνοδο των ψευδών ειδήσεων και της αποσπασματικότητας των πληροφοριών που κυκλοφορούν στα διαδικτυακά κανάλια δεν υπάρχει κανένα περιθώριο καθυστέρησης.

RE-BRANDING: EVOLUTION  Ή REVOLUTION;
Πρόκειται μάλλον για το βασικό ερώτημα που απασχολεί τους corporate communicators όταν τίθεται ζήτημα αλλαγής branding. Ποια είναι τα όρια της δημιουργικότητας και πόσο μπορεί κανείς να απομακρυνθεί από την καθιερωμένη εταιρική εικόνα; Η Ελένη Ανδρουλάκη, Global Head of Communications της Louis Dreyfus Company, αναλύοντας το case study του rebranding της LDC τόνισε ότι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη τόσο η ιστορία και ο χαρακτήρας της εταιρείας, όσο και το όραμά της για το μέλλον, το οποίο πρέπει να αντανακλάται στη νέα εικόνα. Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η έρευνα σχετικά με τις ίδιες τις λέξεις που χρησιμοποιούνται για την περιγραφή της εταιρικής αποστολής, για τυχόν αρνητικούς συσχετισμούς που μπορεί να έχουν προκύψει από τη χρήση τους από τα Μέσα, καθώς και η προσεκτική επιλογή εκείνων που ενσαρκώνουν τελικά τη φιλοσοφία της μάρκας.

ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΑ SILOS
Οποιαδήποτε προσπάθεια μικρότερης ή μεγαλύτερης αλλαγής του εταιρικού προφίλ, ωστόσο, απαιτεί εκ των πραγμάτων τη συνεργασία όλων των διευθύνσεων της επιχείρησης. Όπως υποστήριξε η Ελένη Ανδρουλάκη, σε αυτές τις περιπτώσεις, το τμήμα της εταιρικής επικοινωνίας καλείται να παίξει το ρόλο του διαχειριστή των εν λόγω συνεργειών, η πορεία όμως του re-branding δεν μπορεί να ολοκληρωθεί με επιτυχία όταν συναντά εσωτερικά τείχη. Το HR, το IT, το νομικό τμήμα, όπως και όλα τα υπόλοιπα οφείλουν έχουν εξαρχής ενεργό συμμετοχή στη διαδικασία, ώστε να συνεισφέρουν με το εξειδικευμένο input τους, αλλά και να υλοποιήσουν στην πράξη τη μετάβαση στη νέα εποχή. Όπως εξήγησε η ίδια, για ένα οργανωμένο εσωτερικό λανσάρισμα, οι διευθύνσεις στο σύνολό τους πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους όλα τα σχετικά resources, τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τις μεταβολές μέσα από events, webcasts και videos, καθώς και την ευκαιρία να θέσουν τα ερωτήματά τους και να λάβουν διευκρινίσεις.

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΜΠΛΟΚΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Πέρα από τις συνέργειες στο εσωτερικό του ίδιου του brand, η διαμόρφωση μιας υπεύθυνης εταιρικής εικόνας και η οικοδόμηση της εμπιστοσύνης περνά αναγκαία μέσα από την ευθυγράμμιση με τις αξίες της κοινωνίας, καθιστώντας τους πολίτες ενεργούς μετόχους του οράματος της μάρκας. Αυτό υπογράμμισε η Dr. Virginie Coulloudon, Executive Director της Your Public Value και f. Group Director for External Relations της Transparency International, εντοπίζοντας το βασικότερο πρόβλημα του επιχειρηματικού σκέπτεσθαι στη μυωπική αντιμετώπιση της κερδοφορίας και του περιορισμού των σχέσεων με το κοινό στις συμβατικές διαφημιστικές τεχνικές.

ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ: Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Το διεθνές πολιτικό σκηνικό αποτελεί έναν ακόμη παράγοντα τον οποίο οι corporate communicators δεν μπορούν να αγνοήσουν. Ο Alberic Guigou, CEO της Reputation Squad, εστίασε στις εξελίξεις στη Βρετανία, τις ΗΠΑ και τη Γαλλία αναδεικνύοντας την άνοδο των λαϊκιστικών κινημάτων και την πρόσφατη «αντισυστημική» τάση, οι οποίες ευνοούν την υπεραπλούστευση της επικοινωνίας, καθώς και την ευρεία χρήση ψεύδους για την προώθηση της agenda του εκάστοτε κόμματος. Όπως σχολίασε ο ίδιος, πέρα από τα διδάγματα που μπορεί να πάρει κανείς από τη συχνά ανατρεπτική χρήση των ψηφιακών μέσων από τους πολιτικούς, οι επιχειρήσεις καλούνται να προσαρμοστούν στη νέα συνθήκη, μέσα από:
- τη συστηματική συλλογή όλων των χρήσιμων δεδομένων.
- την οργάνωση των data στο σωστό πλαίσιο.
- την προετοιμασία επιχειρηματολογίας για αποτελεσματική αντίδραση.
- την εφαρμογή web monitoring σε διεθνές επίπεδο.


ΜΕΤΟΥΣΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΣΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ανάδειξη της εταιρικής αποστολής αποτελεί κεντρική παράμετρο για τη διαμόρφωση μιας εταιρικής παρουσίας με την οποία να μπορεί να ταυτιστεί το κοινό. Παρουσιάζοντας το case της Παπαστράτος, η Χριστίνα Ακουρή, Διευθύντρια Επικοινωνίας της Παπαστράτος (PMI) τόνισε τη σημασία της σαφούς διατύπωσης ενός ιδανικού πέρα από την οικονομική επιτυχία, αλλά και της επίτευξης engagement μέσα από την καθημερινή επικοινωνία με νέα κοινά, με όρους εταιρικούς και όχι προϊοντικούς. Την οργάνωση της επικοινωνίας γύρω από ένα ευρύτερο όραμα υποστήριξε και η Έλλη Παναγιωτοπούλου, Communications & Corporate Relations Manager της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, φέρνοντας στο προσκήνιο αξίες όπως η αυθεντικότητα και η δεξιοτεχνία, οι οποίες, σε συνδυασμό με την ταχύτητα δράσης μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε επίπεδο corporate communication. Στην ανάγκη ενσάρκωσης των εταιρικών αξιών στις σχέσεις της επιχείρησης με την κοινωνία αναφέρθηκε και η Αγγελική Παπαδοπούλου, Corporate Affairs Manager της Nestle Hellas SA, η οποία εξέθεσε το case της πλατφόρμας «Νοιάζομαι», μέσα από την οποία η εταιρεία εκπληρώνει το σκοπό της στην Ελλάδα.

ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Όταν το 54% των χρηστών δεν «κλικάρει» τις display ads και μόλις το 19% τις μοιράζεται στα social media, τη στιγμή που το 33% κάνει share τις έμμεσες διαφημίσεις, ποια στοιχεία δίνουν στο περιεχόμενο το extra kick που μπορεί να περάσει ένα μήνυμα από το push στο pull; O Γεράσιμος Μονοκρούσος, PR, Marketing & CSR Associate, Νέα Οδός & Κεντρική Οδός έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία πρωτογενούς περιεχομένου και όρισε ξεκάθαρα τα βασικά γνωρίσματα για αποτελεσματικό content: επίκαιρο, σχετικό, ενδιαφέρον, ελκυστικό, πρωτότυπο και αξιόπιστο. Στην περιεκτικότητα του μηνύματος στάθηκε και ο Στέφανος Διανέλλος, Head of Corporate and Regulatory Affairs, Ελλάδα-Μάλτα-Κύπρος-Ισραήλ της British American Tobacco Hellas, ο οποίος επέμεινε στην αξία της απλότητας, στη στρατηγική αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων, καθώς και στη σύνδεση εσωτερικής και εξωτερικής επικοινωνίας.

ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Με το επιχειρηματικό οικοσύστημα να είναι περισσότερο περίπλοκο από ποτέ, η εταιρική επικοινωνία τοποθετείται σήμερα στο κομβικό σημείο σύνδεσης όλων των πλευρών. Μεταφέροντας την εικόνα από τον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας, η Φωτεινή Μπαμπανάρα, Head of Communications της Novartis Hellas, τάχθηκε υπέρ μιας ολιστικής προσέγγισης στην επικοινωνία, εντοπίζοντας στις αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών μια μοναδική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις του κλάδου, μέσα από την ανάπτυξη ολοκληρωμένων προγραμμάτων και την επένδυση στην εταιρική κοινωνική ευθύνη, όχι ευκαιριακά, αλλά ως εγγενές στοιχείο του corporate DNA. Μια ολιστική λογική στη διαμόρφωση της εταιρικής επικοινωνίας πρότεινε και η Άννα Πετρίδου, Προϊσταμένη Τμήματος Επικοινωνίας της εταιρείας Αττικές Διαδρομές. Όπως εξήγησε η ίδια, η στρατηγική της εταιρείας συναρμόζει διακριτούς τομείς, όπως οι ενέργειες στον επιχειρησιακό τομέα, οι απόψεις των ίδιων των συνδρομητών, αλλά και οι δράσεις ΕΚΕ.

ΤΟ ΝΕΟ ACCOUNTABILITY PARADIGM
Σύμφωνα με την ανάλυση της Dr. Virginie Coulloudon, το μοντέλο επιχειρηματικής λογοδοσίας έχει διευρυνθεί και καθιστά πλέον τις εταιρείες υπόλογες για τις πρακτικές τους όχι μόνο στους καταναλωτές τους, αλλά σε ολόκληρο το κοινωνικό σύνολο, επιβάλλοντας τη μέγιστη διαφάνεια. Ο σεβασμός των αναγκών της κοινωνίας και του περιβάλλοντος, η ανάπτυξη στρατηγικών που χαρακτηρίζονται από ενσυναίσθηση, η αντιμετώπιση των καταναλωτών ως πολιτών και οι συνεργασίες μαζί τους μέσα από ουσιαστικό διάλογο, συμβάλλουν στην ενίσχυση της βιωσιμότητας, ενώ την ίδια στιγμή δημιουργούν περιθώρια για ισχυρή οικονομική ανάπτυξη.

GLOBAL LINK: Η ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ
Την 4η έρευνα για την εταιρική επικοινωνία στην Ελλάδα που πραγματοποίησε η Global Link παρουσίασε ο Κώστας Σιγαλός, CEO της Global Link. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η αισιοδοξία δείχνει να ανακάμπτει στον κλάδο, με τις επιχειρήσεις να επενδύουν στην εξωστρέφεια. Σύμφωνα με τα βασικά ευρήματα της μελέτης:
- οι προσλήψεις τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκαν, τάση που εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και το τρέχον έτος.
- εν όψει της ανάκαμψης οι εταιρείες αναμένεται να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους και να προσθέσουν νέες υπηρεσίες.
- οι μακροχρόνιες συνεργασίες μεταξύ brand και agency αποδεικνύονται αποτελεσματικότερες σε σχέση με αυτές που συνάπτονται ανά project.
- ο τιμοκατάλογος των agencies προβλέπεται ότι θα παραμείνει αμετάβλητος για το 2018.
- υπάρχει μια σταθερή μετάβαση στις digital πλατφόρμες.

ΟΙ ΜΑΓΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ: 15-30-60-90
Αυτές είναι οι ιδανικές «αναλογίες» για ένα αποτελεσματικό χρονοδιάγραμμα διαχείρισης κρίσεων, σύμφωνα με τον Donald Steel:
- Εάν η εταιρεία έχει προκαλέσει βλάβη ή έχει θέσει σε κίνδυνο ανθρώπους οφείλει να επικοινωνήσει δημόσια μέσα στα πρώτα 15’.
- Μέσα σε 30’ πρέπει να έχει προχωρήσει σε επιβεβαίωση της κατάστασης.
- Ο CEO οφείλει να εμφανιστεί στα media μέσα σε μία ώρα από την εκδήλωση της κρίσης.
- Η σχετική συνέντευξη Τύπου πρέπει να έχει λάβει χώρα μέσα σε 90’.

ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ FAKE NEWS
Ο Alberic Guigou πρότεινε τις εξής τεχνικές για την κατάλληλη προετοιμασία πριν την εκδήλωση μιας κρίσης, αλλά και για τη βέλτιστη αντιμετώπισή της:
- Χρησιμοποιήστε τα data για να γνωρίσετε τους stakeholders σας.
- Τελειοποιήστε το content creation: πείτε την ιστορία σας στη γλώσσα τους και χρησιμοποιήστε κάθε κατάλληλο μέσο για να ακουστεί το ταχύτερο δυνατό.
- Χαρτογραφήστε τους πιθανούς κινδύνους και δημιουργήστε ένα online crisis management kit.
- Επικοινωνήστε με influencers, όπως αρχές ή δημοσιογράφους, σε πραγματικό χρόνο.
- Η χρήση ψεύδους συνιστά τη χειρότερη τεχνική reputation management.

BRANDS & AGENCIES: ΤΙ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΜΕΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΕ;
Σύμφωνα με την 4η έρευνα για την εταιρική επικοινωνία στην Ελλάδα που πραγματοποίησε η Global Link.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του ιδανικού πελάτη είναι:
-
 να είναι δυναμική και φιλόδοξη εταιρεία που κάνει πράγματα.
- να δίνει πλήρη και ξεκάθαρα brief.
- να υπάρχει καλή, ανθρώπινη χημεία.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του ιδανικού agency είναι:
- η δημιουργικότητα.
- η υψηλή ποιότητα.
- οι ανταγωνιστικές τιμές.

Marketing Week (T. 1530)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778