Marketing Week - The Year Ahead | Δημόσιες Σχέσεις

Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Public Relations

The Year Ahead | Δημόσιες Σχέσεις

21 Απριλίου 2016 | 10:58 Γράφει ο Marketing Week  Editor Topics: PR

“Πλήρης αναθεώρηση του μοντέλου, όχι της ουσίας”, “Έμφαση στο online reputation management”, “Λιτό περιεχόμενο, οριζόντια αφήγηση, προσωποποιημένο μήνυμα”, “Το content marketing μπορεί να γίνει η επόμενη μεγάλη «φούσκα»”.Πρόκειται για ορισμένες μόνο από τις βασικές τάσεις που η αγορά αναμένει να εξελιχθούν το 2016, τάσεις που αποτυπώνονται μέσα από τις απόψεις κορυφαίων ανωτάτων στελεχών της αγοράς

Δημήτρης Ρούλιας, Managing Partner, Out of the Box
«Περιβάλλον διαρκούς αβεβαιότητας»


Το κύριο χαρακτηριστικό της περιόδου που διανύουμε είναι η αβεβαιότητα. Σοβαρές, τεκμηριωμένες προβλέψεις είναι αδύνατον να γίνουν και τα σημεία, μέχρι στιγμής, δεν προοιωνίζονται μια καλή χρονιά. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει η προσδοκία ότι, από τη στιγμή που θα αποκατασταθεί μια στοιχειώδης πολιτική και οικονομική κανονικότητα, θα αναζωπυρωθεί η αναπτυξιακή δυναμική - η οποία, πάντως, για την ώρα, «κοιμάται βαθιά». Αν η κατάσταση διατηρηθεί ως έχει, ο κλάδος των υπηρεσιών επικοινωνίας θα αναγκαστεί να επαναπροσδιορίσει ακόμα πιο δραστικά τα ποιοτικά και τα ποσοτικά του χαρακτηριστικά.

Πλήρης αναθεώρηση του μοντέλου, όχι της ουσίας
Η παρατεινόμενη οικονομική δυσχέρεια θα επιταχύνει κάποιες εξελίξεις που, για όσους στοιχειωδώς παρακολουθούν το παγκόσμιο επικοινωνιακό τοπίο, είναι αναπόφευκτες. Αποτελεί πλέον κοινό τόπο ότι οι παραδοσιακές διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις εξειδικεύσεις της Επικοινωνίας έχουν εξαφανιστεί - υφίστανται μόνο για λόγους αδρανειακούς. Οι υπηρεσίες που προσφέρει ο κλάδος μας ξαναγράφονται στο λευκό χαρτί, με κοινό παρονομαστή τη σαρωτική επίδραση του «digital». Την ίδια στιγμή, «επανεφευρίσκουμε» τον πυρήνα της δουλειάς μας, που ήταν είναι και θα είναι το storytelling για λογαριασμό των brands που διαχειριζόμαστε. Μόνο που πλέον αυτό καλούμαστε να το κάνουμε με νέους τρόπους, με νέα εργαλεία, με νέες δεξιότητες, με νέους ανθρώπους - άρα, σε τελική ανάλυση, αναθεωρώντας εκ βάθρων το μοντέλο των υπηρεσιών μας, τις εταιρείες μας και τις συνεργασίες μας. Το 2016 θα είναι κατά τη γνώμη μου κομβικό προς αυτή την κατεύθυνση.

Επιχειρηματικές «εκπλήξεις»
Πάρα τις δύσκολες μέρες που πέρασε και περνά -και- ο κλάδος μας τα τελευταία χρόνια, οι τολμηρές επιχειρηματικές κινήσεις, με  γνώμονα τη συνένωση δυνάμεων, τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου υπηρεσιών και την ενίσχυση της προοπττικής, ήταν συγκριτικά λίγες. Πιστεύω ότι κατά τη διάρκεια του 2016 είναι πιθανό να έχουμε επιχειρηματικές «εκπλήξεις», είτε μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών, είτε με τη δημιουργία νέων σχημάτων.

Μαρία Λαζαρίμου, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Advocate/Burson-Marsteller
«Περισσότερο integration»

Ο τομέας των Δημοσίων Σχέσεων άντεξε την κρίση παρόλη την τεράστια μείωση στις αμοιβές και τα budgets. Καθώς ο κλάδος στην Ευρώπη μιλάει όχι μόνο για έξοδο από την κρίση, αλλά και προσδοκία ανάπτυξης, εμείς έχουμε λίγο δρόμο ακόμα. Το μεγάλο ζητούμενο είναι να καταφέρουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας έξυπνες, δημιουργικές λύσεις με γνώμονα το value for money και την αποτελεσματικότητα. Digital, Storytelling, Eικόνα, Video, Content και Mobile θα είναι κατά τη γνώμη μου οι πρωταγωνιστές και αυτή τη χρονιά. Καθώς τα όρια ανάμεσα στους διαφόρους κλάδους της επικοινωνίας θα εξαφανίζονται, θα χρειαστεί περισσότερο integration με έμφαση στη δημιουργικότητα. Η δημιουργικότητα και η δύναμη του περιεχομένου, θα δώσουν τη δυνατότητα στις εταιρείες και τα brands να μεγιστοποιήσουν τη διάδοση του μηνύματος τους στα κοινά που τους ενδιαφέρουν.

Έμφαση στο online reputation management
Ενώ το παραδοσιακό Δελτίο Τύπου αργοπεθαίνει (εκτός και αν μιλάμε για σημαντικές εταιρικές και προϊοντικές ειδήσεις), οι εταιρείες έχουν όλο και περισσότερα κανάλια στη διάθεση τους για να διαμορφώσουν την εικόνα τους και να κτίσουν σχέσεις. Σήμερα περισσότερο από ποτέ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο online reputation management. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα συνεχίσουν να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ θα αξιοποιούνται όλο και περισσότερο on-line influencers και brand ambassadors, με κριτήριο την ταύτιση των προσωπικοτήτων του influencer και του brand.

Η μεγάλη πρόκληση για τις εταιρείες PR
Τέλος η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα σήμερα είναι να λύσουν μία σχεδόν αδύνατη εξίσωση. Αύξηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών που παρέχουν στους πελάτες τους σε συνδυασμό με την υπερβολική κατά την άποψη μου μείωση των αμοιβών. Τα τελευταία χρόνια έχουμε παρατηρήσει αυξημένες απαιτήσεις σε όγκο δουλειάς με ελάχιστες αμοιβές. Σε ένα τομέα όπου η ποιότητα και η δημιουργικότητα παίζουν πολύ βασικό ρόλο και που οι δουλειές μας διακρίνονται σε ευρωπαϊκό ή και διεθνές επίπεδο, είναι κρίμα να αυτοπεριοριζόμαστε τόσο εμείς όσο και οι πελάτες.

Χρήστος Βαλταδώρος, Communications Strategist, Gravity The Newtons
«Αβεβαιότητα αλλά και κινητικότητα»

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αγορά εξακολουθεί να κινείται με προσεκτικά βήματα, δεδομένου ότι το συνολικό πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον ακροβατεί ανάμεσα στην αβεβαιότητα και στην εικασία. Η κανονικότητα παραμένει το κυρίαρχο ζητούμενο. Παρ’ όλα αυτά, οι πελάτες βρίσκονται σε συνεχή κινητικότητα. Αναζητούν νέες μορφές συνεργασίας, ικανές να δώσουν λύσεις μέσα στην τρέχουσα, ιδιόμορφη συγκυρία.

Λιτό περιεχόμενο, οριζόντια αφήγηση, προσωποποιημένο μήνυμα
Η επικοινωνία παραμένει μια ζωντανή διαδικασία που προσαρμόζεται στα ζητούμενα της αγοράς. Θα έλεγα ότι η επιχειρηματική ευελιξία και ο συγκερασμός δυνάμεων είναι τα στοιχεία που θα κυριαρχήσουν στις στρατηγικές προτεραιότητες των μεγάλων «παικτών». Σε κάθε περίπτωση, η κρίσιμη πρόκληση στην παροχή των υπηρεσιών μας είναι ο τρόπος που θα ανταποκριθούμε στις ανάγκες μιας νέας, «έξυπνης» γενιάς, καταναλωτών. Είτε αυτοί είναι απλώς υποψιασμένοι είτε επαρκώς ενημερωμένοι. Στην πρώτη περίπτωση λόγω του WOM («το άκουσα από τον ειδικό»), στην δεύτερη λόγω της διευρυνόμενης πρόσβασης στη διαδικτυακή πληροφορία. Σε κάθε περίπτωση, η βιομηχανία του PR την χρονιά που τρέχουμε θα στηρίζεται όλο και περισσότερο στην ποιότητα του «λιτού», με διακριτό «twist» περιεχομένου και στην ικανότητα της οριζόντιας αφήγησης στις διαθέσιμες πλατφόρμες επικοινωνίας. Με influencers αλλά και όσο περισσότερο γίνεται προσωποποιημένα μηνύματα. Μέσα από διαφορετικές πηγές που διαχέονται στην καθημερινότητα του καταναλωτή. Οn line και off line.

Η επόμενη μεγάλη «φούσκα» στην προϊοντική επικοινωνία;
Όσον αφορά στο τι θα μπορούσε να αποτελέσει πιθανή έκπληξη τη χρονιά που έρχεται, δεν θα ήθελα να μιλήσω για έκπληξη. Περισσότερο θα σταθώ στην επιφύλαξη, ότι το content marketing μπορεί να γίνει η επόμενη μεγάλη «φούσκα» στην προϊοντική επικοινωνία. Άλλωστε τα πάντα είναι θέμα μέτρου.


Κατεβάστε την ειδική έκδοση (PDF)


Marketing Week (T. 0016)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778