Marketing Week - Mind the digital gap

Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Public Relations

Mind the digital gap

24 Ιουνίου 2014 | 09:45 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Digital New Media,PR

Κατερίνα Πολυμερίδου

Δεν θα το πίστευε κανείς, αλλά είναι αλήθεια. Σύμφωνα με την PRSA (Public Relations Society of America), ο ένας από τους τρεις βασικότερους προβληματισμούς της αγοράς των Δημοσίων Σχέσεων σήμερα, είναι η «κατάκτηση» της γνωστικής σφαίρας του online και των social media.

Με λίγα λόγια, οι επαγγελματίες των PR ανησυχούν ότι οι ψηφιακές τους ικανότητες δεν είναι επαρκείς, σε μια εποχή όπου το 90% των marketers δηλώνουν ότι τα social media αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς τους και η ψηφιακή επένδυση μεγαλώνει διαρκώς. Όπως αποκαλύπτει η PRSA, μόνον το 6% των PR agencies που ερωτήθηκαν παγκοσμίως, θεωρούν ότι διαθέτουν επαρκείς δεξιότητες σε digital PR. Ένα ποσοστό άνω του 50% δηλώνει ειλικρινώς ότι υστερεί...

Τί ακριβώς συμβαίνει λοιπόν εδώ; Σύμφωνα με τον Stephen Waddington, Managing Director της λονδρέζικης Speed και συγγραφέα του βιβλίου «Brand Anarchy: Managing Corporate Reputation», η βιομηχανία των PR χρειάζεται να εκμοντερνιστεί, καθώς τα budgets συνεχίζουν να μετακινούνται από το print στο online, τα media να κατακερματίζονται, ενώ οι ψηφιακές τεχνικές προσφέρουν στους οργανισμούς την πλατφόρμα εμπλοκής σε συμμετοχικές σχέσεις με τα κοινά τους. «Έχουμε ξαναβρεθεί σε αντίστοιχη θέση. Η βιομηχανία των PR άργησε να ανταποκριθεί στις ευκαιρίες που προέκυψαν από το online search και πολλοί επαγγελματίες ακόμη δεν το έχουν κάνει.

Είναι μια παράλειψη που μας έχει κοστίσει ακριβά», συμπληρώνει, δείχνοντας προς τα εκατομμύρια της βιομηχανίας του search marketing από τα οποία οι Δημόσιες Σχέσεις δεν κατάφεραν να πάρουν μερίδιο: «Η διαμάχη γύρω από το αν τα PR ή τα search agencies θα πρέπει να διαθέτουν search strategy, έχει κερδηθεί οριστικά από το search industry. Δεν μπορούμε όμως να αφήσουμε να συμβεί το ίδιο και με τον τομέα των social media», καταλήγει. Στον ίδιο, υπερβολικά ίσως αυστηρό, αλλά σίγουρα αφυπνιστικό τόνο, επισημαίνει: «Υπάρχει η ανησυχία ότι η βιομηχανία των PR θα μπορούσε να χάσει τη θέση της και τη σχετικότητά της, μέχρι το 2020»...

Εντάξει, δεν υπάρχει λόγος να φθάσουμε τόσο μακριά, σίγουρα όμως, οι ενδείξεις επιτρέπουν τον προβληματισμό. Όπως μας λέει ο Philip Sheldrake, συγγραφέας του «The Business of Influence - Reframing Marketing and PR for the Digital Age», η μη αναστρέψιμη αλλαγή που έχουν σφυρηλατήσει τα social media και οι σχετικές τεχνολογίες, καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη ενός νέου συνόλου ικανοτήτων. Ίσως έχει έρθει η ώρα για τους επαγγελματίες του κλάδου των PR να αναπτύξουν «hardcore» αναλυτικές και αριθμητικές δεξιότητες, πέρα από την εξαιρετική στρατηγική τους ικανότητα και, παράλληλα με αυτήν.

Marketing Week (T. 1440)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778