Η είδηση ήρθε απροσδόκητα. Για πρώτη φορά στην ιστορία -ή τέλος πάντων όσο μπορούμε να γνωρίζουμε-, δημιουργείται θέση ειδικού συμβούλου δημιουργικότητας, της Ελληνικής κυβέρνησης. Ναι, δημιουργικότητας.

Πιο συγκεκριμένα, δημιουργείται η θέση του Επικεφαλής Δημιουργικού στην Προεδρία της Κυβέρνησης, ως Ειδικού Συμβούλου του Πρωθυπουργού. Τα νέα, είναι εξαιρετικά. Πότε άλλοτε, κανένας πρωθυπουργός δεν είχε ζητήσει τη συνδρομή της δημιουργικής κοινότητας του κλάδου της εμπορικής επικοινωνίας -φανερά τουλάχιστον- και για λόγους άλλους από την… επανεκλογή του.

Η νέα θέση, όπως περιγράφεται, αφορά στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για το re- branding της Ελλάδας στο εξωτερικό σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών και τον Enterprise Greece, καθώς και στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και προώθηση «καινοτόμων εφαρμογών στις δημόσιες πολιτικές της χώρας».

Το «task» ακούγεται σημαντικό και γεμάτο προκλήσεις, αν αναλογιστούμε ότι η θέση αφορά στη δημόσια διακυβέρνηση και όχι σε έναν σύγχρονο εταιρικό οργανισμό. Πώς θα μπορέσουν να εφαρμοστούν σύγχρονες πρακτικές και μέθοδοι, πώς θα καταστεί εφικτό να χαραχθεί μια στέρεη και μακροπρόθεσμη στρατηγική; Πώς θα εξασφαλιστεί ότι η θέση αυτή δεν θα «καταναλωθεί» σε κινήσεις δημιουργίας εντυπώσεων;

Ας ελπίσουμε ότι οι «δημιουργοί» το έχουν σκεφτεί διεξοδικά και ότι σύντομα θα έχουμε καλές ειδήσεις. Φυσικά, εγγύηση επιτυχίας αποτελούν πάντα και τα πρόσωπα. Γιατί ακόμη, δεν είπαμε ποιος θα είναι ο first-ever Chief Creative Officer της Ελληνικής Κυβέρνησης. Πρόκειται για έναν Έλληνα της διασποράς, τον Στηβ Βρανάκη, που για να αναλάβει τη νέα του θέση, εγκαταλείπει το ρόλο του ως επικεφαλής του Δημιουργικού Εργαστηρίου (Creative Lab) της Google.

Τα διαπιστευτήρια είναι σίγουρα εξαιρετικά και πιστεύουμε και οι προθέσεις το ίδιο. Εμείς, αναμένουμε με ανυπομονησία το σχετικό έργο κι έχουμε κι έναν ακόμη λόγο γι’ αυτό: Ο Στηβ Βρανάκης, πρωτο-συστήθηκε στην ελληνική κοινότητα της εμπορικής επικοινωνίας το 2010, ως ομιλητής στο Athens Creativity Conference που διοργάνωσε το Marketing Week.

Έκτοτε, έχει συχνά ενθουσιάσει το ελληνικό κοινό των συνεδρίων του περιοδικού μας. Αγαπητέ Στηβ, σου ευχόμαστε καλή επιτυχία, αλλά να γνωρίζεις: Οι προσδοκίες «μας», είναι κάπως αυξημένες. Εκπροσωπείς, για πρώτη φορά, την ελληνική κοινότητα της εμπορικής επικοινωνίας στο υψηλότερο κυβερνητικό κλιμάκιο της χώρας. Do your best!