Marketing Week - Αθλητικά Sites: Υψηλή δημιουργικότητα και αξιοπιστία μετρήσεων οδηγούν στην ανάπτυξη

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Αθλητικά Sites: Υψηλή δημιουργικότητα και αξιοπιστία μετρήσεων οδηγούν στην ανάπτυξη

29 Οκτωβρίου 2014 | 12:17 Γράφει ο Δημήτρης  Κορδεράς Topics: News,Sites / Portals,Special Reports,Sports

Tα αθλητικά sites κατά πολλούς αποτελούν το πεδίο στο οποίο το διαδίκτυο και οι εφαρμογές που το συνοδεύουν, φθάνουν στα όριά τους. Εξαιρετικό περιεχόμενο, live ενημέρωση, online video, υψηλή δημιουργικότητα αποτελούν τους βασικότερους λόγους. Μετά πλέον και την πιστοποίηση των μετρήσεων, τα αθλητικά sites φαίνεται να κερδίζουν το στοίχημα τόσο σε σχέση με τους αναγνώστες/χρήστες, όσο και με τη διαφημιστική αγορά.

Για τους ανθρώπους της διαφήμισης, τα αθλητικά sites υπήρξαν για πολλά χρόνια ο «οδηγός» για το διαφημιστικό περιβάλλον, αφού αυτά φρόντισαν από νωρίς να εντάξουν όλες τις πιθανές εκδοχές και δυνατότητες του νεοφερμένου τότε internet. Μέρα με την ημέρα, αφουγκράζονταν τις εξελίξεις και τις ενσωμάτωναν στρατηγικά, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενό τους με ενέργειες που έδιναν στους διαφημιζόμενους δυνατότητες στόχευσης, προσθέτοντας services που βελτίωναν το συνολικό experience για το χρήστη, καθιστώντας ταυτόχρονα πιο ελκυστικό το προϊόν τους. Η εμφάνιση ωστόσο δεκάδων αθλητικών sites σε συνδυασμό με την διαρκή εξέλιξη των διαδικτυακών εφαρμογών δημιούργησαν ένα περίπλοκο και διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Ως αποτέλεσμα αυτού, δεν είναι πλέον αρκετά κάποια εκατομμύρια impressions ή ένα καλό CTR, αφού ο διαφημιζόμενος ζητά πιο πιεστικά ενέργειες που θα δώσουν μεγαλύτερο engagement ώστε να αποσπάσουν την προσοχή του κοινού. Και ένας «ασφαλής» τρόπος να επιτευχθεί αυτό είναι η επένδυση στο creative media. Φυσικά, όλα τα παραπάνω δεν θα είχαν νόημα εάν το πρωτογενές περιεχόμενο των sites δεν ήταν πλούσιο, έγκυρο, αλλά και έγκαιρο. Κάτι που συμβαίνει πλέον, τουλάχιστον με τα sites των οποίων τις μετρήσεις έχει πιστοποιήσει η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου, μέσω του οργανισμού πιστοποιήσεων OJD. Εξαιρετικά δείγματα των δυνατοτήτων που έχουν πλέον τα αθλητικά sites είναι κάποιες ενέργειες, όπως π.χ. η ζωντανή κάλυψη μέσω live streaming αγώνα ελληνικού πρωταθλήματος, που πρώτο εφήρμοσε το Gazzetta.gr με πολύ μεγάλη επιτυχία, ή η εκπομπή Super Ball, που προβάλλεται από το Sport24.gr και δεν έχει απολύτως τίποτα να ζηλέψει από τις τηλεοπτικές αθλητικές εκπομπές.

Tι λένε marketers και διαφημιστές
Η εξέλιξη των διαδικτυακών και mobile εφαρμογών έχει λοιπόν, εμπλουτίσει το περιεχόμενο των αθλητικών sites/portals, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και ποιοτικό διαφημιστικό περιβάλλον. Πόσο ορατό ωστόσο είναι αυτό από τους marketers και τους διαφημιζόμενους; Και εάν είναι, αρκεί από μόνο του για να επενδύσουν περαιτέρω σε αυτά; «Η multi-platform φύση του αθλητικού περιεχομένου μας επιτρέπει να σχεδιάσουμε εκστρατείες που να διακόπτουν ειδικά ένα συγκεκριμένο σημείο την διαδικασία κράτησης των πελατών μας. Για παράδειγμα, έχουμε παρατηρήσει ότι όλο και περισσότεροι πελάτες περιηγούνται και αναζητούν τα εισιτήριά τους στο κινητό, αλλά πραγματοποιούν τις κρατήσεις τους από τον υπολογιστή.

Έτσι, μπορούμε να προσαρμόσουμε αποτελεσματικά τις εκστρατείες μας στα sports site για να επιτύχουμε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα για το χρήστη, είτε για να πραγματοποιήσει την κράτησή του, είτε για να εμπνευστεί για το επόμενο του ταξίδι» αναφέρει ο Marko Brinkmann, Chief Marketing Officer της Travelplanet24, σε σχετική ερώτηση. Όπως αναφέρει, τα αθλητικά sites παρέχουν ένα βασικό μαζικό κοινό για την αγορά της Travelplanet24 και η πρόκληση είναι να δημιουργήσει η εταιρεία του σχετικές και επιθυμητές διαφημιστικές εκστρατείες που θα είναι ικανές να προσεγγίσουν μια τόσο διαφορετική ομάδα πελατών.

Από την πλευρά της, η Ράνια Κυριακού, Group Brand Manager της Pepsico-Ήβη εκτιμά ότι το Digital Marketing αποτελεί το πιο αναπτυσσόμενο κανάλι που μπορεί να εκμεταλλευτεί ο κάθε διαφημιζόμενος, μιας και εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και δίνει μεγάλες δυνατότητες στόχευσης κοινού. Όπως λέει, αυτό γίνεται ακόμη πιο ευρύ στα αθλητικά sites/portals, εφόσον τα ψηφιακά μέσα έρθουν να αλλάξουν μια για πάντα τον τρόπο που οι οπαδοί αλληλεπιδρούν πλέον με τις αγαπημένες τους ομάδες και τους αθλητές. «Μέσα σε πραγματικό χρόνο, μπορούν να παρακολουθούν το σκορ, να βλέπουν τα highlights των αγώνων, να ανταλλάσουν σχόλια και απόψεις και γενικά να αισθάνονται πιο ενεργά μέλη μέσα στην αθλητική κοινότητα. Έτσι λοιπόν κι εμείς με την Pepsi Max-μια από τις βασικές πλατφόρμες της οποίας διεθνώς είναι ο αθλητισμός - έχουμε ενεργή συμμετοχή στο κανάλι αυτό, είτε με χορηγίες σε ομάδες, είτε με καμπάνιες σε αθλητικά sites, προσπαθώντας να συνδυάσουμε τη «δίψα» για τον αθλητισμό, με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισης της πραγματικής δίψας» καταλήγει.

Την εξέλιξη της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με τις πολύ σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και στον τρόπο που διανέμει πλέον η πλειοψηφία του κόσμου τον ελεύθερο χρόνο της εντοπίζει η Πέννη Λάγκα, Γενική Διευθύντρια της Allen Warden Politics (AWP) ως τους βασικότερους παράγοντες που έχουν ευνοήσει τα ψηφιακά ΜΜΕ. «Η τάση αυτή ωφέλησε τα μέγιστα αθλητικά sites και portals, τα οποία πλέον αποτελούν ένα «creative playground» με ουσιαστικά πλεονεκτήματα για κάθε διαφημιζόμενο και marketer. Κατ’ επέκταση, κάθε επικοινωνιακή στρατηγική, εργαλείο, και εφαρμογή που συμπορεύεται με τα παραπάνω, έχει αυξημένες πιθανότητες να βγεί νικητής σε κάθε εμπορικό και επικοινωνιακό αγώνα» επισημαίνει μεταξύ άλλων.

Τα αθλητικά sites αποτελούν εδώ και αρκετά χρόνια έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους τομείς καθετοποιημένης θεματικής πληροφόρησης με συχνή αναδιάρθρωση και εμπλουτισμό του περιεχομένου τους και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών (video, live streaming, audience targeting κ.α), εκτιμά ο Θωμάς Μεταξάς, Digital Media Director της Resolution, ο οποίος συνεχίζει τονίζοντας ότι η ανάπτυξη αυτή έφερε διαχρονικά την αύξηση της επισκεψιμότητας, χρήσης και πιστότητας του αθλητικού περιεχομένου, τοποθετώντας τα αθλητικά portals στην κορυφή των ελληνικών sites και καθιστώντας αυτή την κατηγορία ως έναν από τους βασικούς άξονες επικοινωνίας στο display advertising. «Με τη γνώση και την εμπειρία που διαθέτουμε σε digital media planning και buying, αντιληφθήκαμε πολύ νωρίς τη δυναμική που προέκυπτε από αυτή την εξελικτική πορεία στο χώρο του ψηφιακού αθλητικού περιεχομένου. Επενδύσαμε λοιπόν τόσο στην ενημέρωση των πελατών μας για τα πλεονεκτήματα της επικοινωνίας σε αθλητικά portals, όσο και στη βέλτιστη ένταξη και χρήση τους στο media mix, ανάλογα με τους στόχους που πρέπει να επιτύχουμε κάθε φορά» ανέφερε μεταξύ άλλων.

Για τους ανθρώπους της διαφήμισης, τα αθλητικά sites υπήρξαν για πολλά χρόνια ο «οδηγός» για το διαφημιστικό περιβάλλον, αφού αυτά φρόντισαν από νωρίς να εντάξουν όλες τις πιθανές εκδοχές και δυνατότητες του νεοφερμένου τότε internet. Μέρα με την ημέρα, αφουγκράζονταν τις εξελίξεις και τις ενσωμάτωναν στρατηγικά, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενό τους με ενέργειες που έδιναν στους διαφημιζόμενους δυνατότητες στόχευσης, προσθέτοντας services που βελτίωναν το συνολικό experience για το χρήστη, καθιστώντας ταυτόχρονα πιο ελκυστικό το προϊόν τους. Η εμφάνιση ωστόσο δεκάδων αθλητικών sites σε συνδυασμό με την διαρκή εξέλιξη των διαδικτυακών εφαρμογών δημιούργησαν ένα περίπλοκο και διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Ως αποτέλεσμα αυτού, δεν είναι πλέον αρκετά κάποια εκατομμύρια impressions ή ένα καλό CTR, αφού ο διαφημιζόμενος ζητά πιο πιεστικά ενέργειες που θα δώσουν μεγαλύτερο engagement ώστε να αποσπάσουν την προσοχή του κοινού. Και ένας «ασφαλής» τρόπος να επιτευχθεί αυτό είναι η επένδυση στο creative media. Φυσικά, όλα τα παραπάνω δεν θα είχαν νόημα εάν το πρωτογενές περιεχόμενο των sites δεν ήταν πλούσιο, έγκυρο, αλλά και έγκαιρο. Κάτι που συμβαίνει πλέον, τουλάχιστον με τα sites των οποίων τις μετρήσεις έχει πιστοποιήσει η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου, μέσω του οργανισμού πιστοποιήσεων OJD. Εξαιρετικά δείγματα των δυνατοτήτων που έχουν πλέον τα αθλητικά sites είναι κάποιες ενέργειες, όπως π.χ. η ζωντανή κάλυψη μέσω live streaming αγώνα ελληνικού πρωταθλήματος, που πρώτο εφήρμοσε το Gazzetta.gr με πολύ μεγάλη επιτυχία, ή η εκπομπή Super Ball, που προβάλλεται από το Sport24.gr και δεν έχει απολύτως τίποτα να ζηλέψει από τις τηλεοπτικές αθλητικές εκπομπές.

Tι λένε marketers και διαφημιστές
Η εξέλιξη των διαδικτυακών και mobile εφαρμογών έχει λοιπόν, εμπλουτίσει το περιεχόμενο των αθλητικών sites/portals, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και ποιοτικό διαφημιστικό περιβάλλον. Πόσο ορατό ωστόσο είναι αυτό από τους marketers και τους διαφημιζόμενους; Και εάν είναι, αρκεί από μόνο του για να επενδύσουν περαιτέρω σε αυτά; «Η multi-platform φύση του αθλητικού περιεχομένου μας επιτρέπει να σχεδιάσουμε εκστρατείες που να διακόπτουν ειδικά ένα συγκεκριμένο σημείο την διαδικασία κράτησης των πελατών μας. Για παράδειγμα, έχουμε παρατηρήσει ότι όλο και περισσότεροι πελάτες περιηγούνται και αναζητούν τα εισιτήριά τους στο κινητό, αλλά πραγματοποιούν τις κρατήσεις τους από τον υπολογιστή.

Έτσι, μπορούμε να προσαρμόσουμε αποτελεσματικά τις εκστρατείες μας στα sports site για να επιτύχουμε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα για το χρήστη, είτε για να πραγματοποιήσει την κράτησή του, είτε για να εμπνευστεί για το επόμενο του ταξίδι» αναφέρει ο Marko Brinkmann, Chief Marketing Officer της Travelplanet24, σε σχετική ερώτηση. Όπως αναφέρει, τα αθλητικά sites παρέχουν ένα βασικό μαζικό κοινό για την αγορά της Travelplanet24 και η πρόκληση είναι να δημιουργήσει η εταιρεία του σχετικές και επιθυμητές διαφημιστικές εκστρατείες που θα είναι ικανές να προσεγγίσουν μια τόσο διαφορετική ομάδα πελατών.

Από την πλευρά της, η Ράνια Κυριακού, Group Brand Manager της Pepsico-Ήβη εκτιμά ότι το Digital Marketing αποτελεί το πιο αναπτυσσόμενο κανάλι που μπορεί να εκμεταλλευτεί ο κάθε διαφημιζόμενος, μιας και εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και δίνει μεγάλες δυνατότητες στόχευσης κοινού. Όπως λέει, αυτό γίνεται ακόμη πιο ευρύ στα αθλητικά sites/portals, εφόσον τα ψηφιακά μέσα έρθουν να αλλάξουν μια για πάντα τον τρόπο που οι οπαδοί αλληλεπιδρούν πλέον με τις αγαπημένες τους ομάδες και τους αθλητές. «Μέσα σε πραγματικό χρόνο, μπορούν να παρακολουθούν το σκορ, να βλέπουν τα highlights των αγώνων, να ανταλλάσουν σχόλια και απόψεις και γενικά να αισθάνονται πιο ενεργά μέλη μέσα στην αθλητική κοινότητα. Έτσι λοιπόν κι εμείς με την Pepsi Max-μια από τις βασικές πλατφόρμες της οποίας διεθνώς είναι ο αθλητισμός - έχουμε ενεργή συμμετοχή στο κανάλι αυτό, είτε με χορηγίες σε ομάδες, είτε με καμπάνιες σε αθλητικά sites, προσπαθώντας να συνδυάσουμε τη «δίψα» για τον αθλητισμό, με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισης της πραγματικής δίψας» καταλήγει.

Την εξέλιξη της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με τις πολύ σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και στον τρόπο που διανέμει πλέον η πλειοψηφία του κόσμου τον ελεύθερο χρόνο της εντοπίζει η Πέννη Λάγκα, Γενική Διευθύντρια της Allen Warden Politics (AWP) ως τους βασικότερους παράγοντες που έχουν ευνοήσει τα ψηφιακά ΜΜΕ. «Η τάση αυτή ωφέλησε τα μέγιστα αθλητικά sites και portals, τα οποία πλέον αποτελούν ένα «creative playground» με ουσιαστικά πλεονεκτήματα για κάθε διαφημιζόμενο και marketer. Κατ’ επέκταση, κάθε επικοινωνιακή στρατηγική, εργαλείο, και εφαρμογή που συμπορεύεται με τα παραπάνω, έχει αυξημένες πιθανότητες να βγεί νικητής σε κάθε εμπορικό και επικοινωνιακό αγώνα» επισημαίνει μεταξύ άλλων.

Τα αθλητικά sites αποτελούν εδώ και αρκετά χρόνια έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους τομείς καθετοποιημένης θεματικής πληροφόρησης με συχνή αναδιάρθρωση και εμπλουτισμό του περιεχομένου τους και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών (video, live streaming, audience targeting κ.α), εκτιμά ο Θωμάς Μεταξάς, Digital Media Director της Resolution, ο οποίος συνεχίζει τονίζοντας ότι η ανάπτυξη αυτή έφερε διαχρονικά την αύξηση της επισκεψιμότητας, χρήσης και πιστότητας του αθλητικού περιεχομένου, τοποθετώντας τα αθλητικά portals στην κορυφή των ελληνικών sites και καθιστώντας αυτή την κατηγορία ως έναν από τους βασικούς άξονες επικοινωνίας στο display advertising. «Με τη γνώση και την εμπειρία που διαθέτουμε σε digital media planning και buying, αντιληφθήκαμε πολύ νωρίς τη δυναμική που προέκυπτε από αυτή την εξελικτική πορεία στο χώρο του ψηφιακού αθλητικού περιεχομένου. Επενδύσαμε λοιπόν τόσο στην ενημέρωση των πελατών μας για τα πλεονεκτήματα της επικοινωνίας σε αθλητικά portals, όσο και στη βέλτιστη ένταξη και χρήση τους στο media mix, ανάλογα με τους στόχους που πρέπει να επιτύχουμε κάθε φορά» ανέφερε μεταξύ άλλων.


USP η αξιοπιστία και οι τεχνολογικές δυνατότητες
Video content, live streaming, εφαρμογές on demand, social media, συγχρονισμός με social media, αξιόπιστες μετρήσεις μέσω ΕΝΕΔ, optimization είναι μερικά μόνο από τα πλεονεκτήματα των αθλητικών sites, εάν μιλάμε για την εμπορική τους δυναμική. Ποιο θεωρούν ωστόσο ως το σημαντικότερο USP τους οι άνθρωποι του marketing; «Θεωρούμε ότι πλέον η αξιοπιστία των αθλητικών sites, αλλά και οι τεχνολογικές δυνατότητες επικοινωνίας που προσφέρουν, διαμορφώνουν ένα ποιοτικό διαφημιστικό περιβάλλον, ώστε να μπορούμε κι εμείς να σχεδιάσουμε στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, γύρω από συγκεκριμένα αθλητικά γεγονότα και αγώνες, κυρίως στις ιστοσελίδες που προσφέρουν video streaming.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν USP γι’ αυτά τα sites» αναφέρει ο Marko Brinkmann. «Κάθε διαφημιζόμενος όταν σχεδιάζει μια digital καμπάνια σε αθλητικά sites χρειάζεται να θέσει κάποια μετρήσιμα στοιχεία, τα οποία θα τον βοηθήσουν να δει την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας του, την γενική απόκριση που είχε, καθώς επίσης να κάνει split testing προκειμένου να αλλάξει κάτι που δεν λειτουργεί σωστά» τονίζει η Ράνια Κυριακού. «Όλα λοιπόν τα μέσα που αναφέρονται παραπάνω είναι δυναμικοί τρόποι που βοηθούν στις μετρήσεις αυτές και μπορούν να κάνουν μια επικοινωνία ακόμη πιο δυναμική, αλλά κι ευέλικτη σε αλλαγές και σε νέες καινοτόμες υπηρεσίες» καταλήγει.

Τα αθλητικά sites έχουν αρκετές ιδιαιτερότητες και συνδυάζουν πολλές ιδιότητες εκτιμά από την πλευρά της η Πέννυ Λάγκα. Και συνεχίζει: «Είναι ειδησεογραφικά, αλλά και ψυχαγωγικά. Είναι μέσα που περνούν άποψη και τάσεις στον κόσμο, αλλά παράλληλα αναπαράγουν σκέψεις και σχόλια του κοινού τους. Είναι sports content oriented, αλλά και trend setters. Ο μαγικός συνδυασμός των πολλαπλών θέσεων που παίζουν στο ψηφιακό γήπεδο, με τη διαδραστικότητα που προσφέρουν στο κοινό τους, είναι μια επιτυχημένη συνταγή, που εμείς στην Allen Warden πιστεύουμε πως μπορεί να οδηγεί σε διαδοχικά sold out» αναφέρει.

Συνεχίζοντας ο Θωμάς Μεταξάς επισημαίνει ότι «με δεδομένο πως το digital planning και buying είναι μια αρκετά σύνθετη διαδικασία για τη προσέγγιση των κοινών που μας ενδιαφέρουν και την επίτευξη των στόχων ανά περίπτωση, λαμβάνουμε πάντα υπόψη αρκετά από τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες που προσφέρουν τα αθλητικά sites. Την περίοδο που διανύουμε, οι δυνατότητες audience targeting και ο συγχρονισμός περισσότερων του ενός καναλιών (Display, Video, Social) σε ένα αθλητικό ψηφιακό περιβάλλον έχουν υψηλότερο βαθμό σημαντικότητας. Παρόλα αυτά, χαρακτηρίζοντας μόνο ένα από τα χαρακτηριστικά ως το σημαντικότερο USP, αποδυναμώνουμε τη δυναμική που έχουν αυτά ως σύνολο, περιορίζουμε τις επιλογές μας και δεν εκμεταλλευόμαστε στο έπακρο τη δυναμική που προσφέρουν τα αθλητικά sites».

Top-5 αθλητικών sites/portals µελών της ΕΝΕΔ Πιστοποιηµένα στατιστικά Σεπτεµβρίου 2014
Α/Α Site/portal Unique Browsers Visits/Sessions Page Views
1 Sport24.gr 2.859.020 15.592.020 63.862.553
2 Gazzetta.gr 2.740.268 16.073.947 70.524.050
3 Contra.gr 1.356.958 7.324.837 35.965.376
4 Sentragoal.gr 686.117 3.093.935 12.160.500
5 Redplanet.gr 391.253 2.094.634 8.840.292


Μονόδρομος η δημιουργικότητα
Συμφωνούν ωστόσο οι άνθρωποι του marketing και της διαφήμισης ότι τα αθλητικά sites μπορούν να είναι πολύ δημιουργικά μέσα; Ο Marko Brinkmann τονίζει: «Η δημιουργικότητα και η συνάφεια είναι απαραίτητα στοιχεία για τις διαφημιστικές εκστρατείες σε αθλητικά sites και portals. Kι αυτό διότι τα υψηλά ποσοστά θέασης και η μεγάλη παραμονή στο site δεν εγγυώνται την επιτυχία της εκστρατείας, όταν έχεις μόνο ένα κλάσμα του δευτερολέπτου την προσοχή του κοινού για να δημιουργήσεις εντυπώσεις». Η Ράνια Κυριακού με τη σειρά της συμφωνεί για την υψηλή δημιουργικότητα του μέσου, «μιας και ο αθλητισμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι στη ζωή κάθε ανθρώπου, είτε σαν ενεργό μέλος, είτε σαν οπαδός μιας ομάδας». Και καταλήγει: «Το αρχαίο ρητό «νους υγιής εν σώματι υγιή» παίρνει σάρκα και οστά ακόμη και στη δική μας εποχή, την εποχή της digital τεχνολογίας.

Eίμαι σίγουρη ότι κάθε χρόνο θα βλέπουμε νέες πρακτικές και δυνατότητες που θα κάνουν το κανάλι αυτό όλο και πιο δυναμικό και θα δίνουν πρόσφορο έδαφος για επένδυση, μέσα από τα καταναλωτικά brands , όπως τα δικά μας στην Pepsico-Ήβη». Μονόδρομο θεωρεί την υψηλή δημιουργικότητα η Πέννυ Λάγκα, εκτιμώντας παράλληλα ότι «ο σύγχρονος χαρακτήρας των αθλητικών ψηφιακών μέσων, καταργεί κάθε περιορισμό και δίνει ευρύτατο χώρο σε δημιουργικά μυαλά με στρατηγικό βάθος να «παίξουν μπάλα» και να «σκοράρουν κατά βούληση»». Καταλήγοντας την συζήτηση, ο Θωμάς Μεταξάς τονίζει ότι ένα από τα χαρακτηριστικά των αθλητικών sites είναι το loyalty των χρηστών, ειδικά όταν καταναλώνουν περιεχόμενο αθλητικής ενημέρωσης (κείμενο, video) ή/και όταν αλληλεπιδρούν με υπηρεσίες και εφαρμογές.

«Από στοιχεία αποτελεσματικότητας που έχουμε στη διάθεσή μας (Response Rates, Post User Activity) πιστεύουμε ότι η χρήση creative media και ο βαθμός δημιουργικότητας πρέπει να διαμορφώνονται σε τέτοιο βαθμό που δεν θα διαταράσσουν την κατανάλωση περιεχομένου και την εμπειρία του χρήστη, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να συνάδουν με το περιβάλλον και το περιεχόμενο φιλοξενίας. Είναι πιο αποτελεσματικό να χτίζουμε στα κοινά των αθλητικών sites, και σε βάθος χρόνου, με υλοποιήσεις που η δημιουργικότητά τους σέβεται το χρήστη και το περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται, παρά να εντυπωσιάσουμε με δημιουργικά, τα οποία αρκετές φορές είναι ενοχλητικά και η αποτελεσματικότητά τους (CTR) είναι πλασματική».

Οι άνθρωποι των αθλητικών sites
Τι λένε όμως οι ίδιοι οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από τα αθλητικά sites; Βλέπουν τα πράγματα από την ίδια οπτική γωνία με τους διαφημιζόμενους ή όχι; Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ μιλήσαμε με τους Δημήτρη Βάγια, Εμπορικό Διευθυντή Διαφήμισης και Media της Forthnet, Γιάννη Ράντο, Εμπορικό Διευθυντή της Liquid Media και Στέφανο Παπιλίδη, Διευθυντή Marketing & Επικοινωνίας της DPG Digital Media.

_ Oι τεχνολογικές εφαρμογές διαδικτύου και mobile, σαφώς και δίνουν «άλλο αέρα» στη δυναμική των αθλητικών sites, ωστόσο σίγουρα από μόνες τους δεν αρκούν. Ποια άλλα στοιχεία πρέπει κατά τη γνώμη σας να διαθέτει ένα αθλητικό site/portal ώστε να κάνει τη διαφορά και να ξεχωρίσει σε ένα τόσο κατακερματισμένο περιβάλλον;

Γιάννης Ράντος: Η ζήτηση για άμεση αθλητική ενημέρωση κάνει ακόμη πιο σημαντική την προσφορά λύσεων για πρόσβαση στην πληροφορία από οπουδήποτε και με οποιοδήποτε μέσο. Πρώτα όμως πρέπει να κάνεις σωστά τα βασικά και να μην ξεχνάς το πόσο σημαντικά είναι: Εκτενής και σφαιρική κάλυψη της ειδησεογραφίας, άμεσο ρεπορτάζ, πλήρης (ακόμη και λεπτό προς λεπτό) κάλυψη της αγωνιστικής δραστηριότητας, σοβαρή και επώνυμη άποψη. Οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας βάζουν τους επισκέπτες στο ρυθμό των γεγονότων. To αποκλειστικό περιεχόμενο και η προσωποπαγής άποψη χτίζει πιστότητα και brand affinity που σπάνια συναντάς αλλού. Έτσι χτίστηκε η κοινότητα των αναγνωστών του Gazzetta.gr (on site αλλά και στα social media), που ανταλλάσσει εκατοντάδες χιλιάδες σχόλια το μήνα σε ένα μοναδικό engagement case study. Ταυτόχρονα, επενδύουμε σε αποκλειστικό περιεχόμενο, όπως τα video highlights της Premier League, με 40 βίντεο την εβδομάδα και την ελληνική διαδικτυακή έκδοση του FourFourTwo, του εγκυρότερου περιοδικού για το διεθνές ποδόσφαιρο. Παράλληλα με την αγορά των δικαιωμάτων σε δεκάδες άλλα ειδησεογραφικά videos, προχωράμε φέτος και με δικές μας παραγωγές αυθεντικού περιεχομένου βίντεο. Φροντίζουμε όμως να περιοριζόμαστε σε αυτό που ξέρουμε να κάνουμε καλά και ενδιαφέρει τους επισκέπτες μας, αφήνοντας για την τηλεόραση το προϊόν που από τη φύση του είναι τηλεοπτικό.

Δημήτρης Βάγιας: Η αξιοπιστία και η ταχύτητα στην ενημέρωση είναι κάτι που αναζητά το ιδιαίτερα απαιτητικό κοινό των αθλητικών portals. Η «είδηση» όμως αυτή καθεαυτή δεν είναι αρκετή. Αυτό που θέλει ο φίλαθλος να βρει και αυτό που θα τον κάνει να επισκεφτεί ξανά και ξανά ένα αθλητικό site είναι η «γνώμη» και η «ανάλυση». Θέλει να βρει μια έγκυρη άποψη για την ομάδα του, μία άρτια και εμπεριστατωμένη ανάλυση για το τι έφταιξε, τι πήγε καλά και τι πρέπει να αλλάξει, ώστε η ομάδα του να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του.

Στο Novasports.gr, τόσο μέσα από τον τρόπο που καταγράφεται η είδηση, όσο και μέσα από στην στήλη blogs «Experts», όπου η πιο ολοκληρωμένη δημοσιογραφική ομάδα των καναλιών Novasports, αρθρογραφεί για όλα όσα μπορεί να απασχολούν τον φίλαθλο, προσφέρεται στο κοινό μία σφαιρική και ολοκληρωμένη ενημέρωση γύρω από τον χώρο του αθλητισμού. Και φυσικά, όλα τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα μέσα σε ένα πολύ αναβαθμισμένο multimedia περιβάλλον. Το Novasports.gr κάνει πραγματικά τη διαφορά εδώ, προσφέροντας άφθονο πρωτότυπο video περιεχόμενο από τις διοργανώσεις αλλά και τις πολλές εκπομπές που μεταδίδουν τα κανάλια Novasports αποκλειστικά, ενισχύοντας κατά συνέπεια τις multiscreen συνήθειες του κοινού και δημιουργώντας εν τέλει στον επισκέπτη του μια ολοκληρωμένη εμπειρία 360 μοιρών.

Στέφανος Παπιλίδης: Σε μία εποχή όπου η πληροφόρηση είναι έτσι κι αλλιώς άμεση, η απλή αναπαραγωγή ειδήσεων δεν αρκεί, όση τεχνολογική ισχύ κι αν διαθέτεις. Χρειάζεται βαθιά γνώση του αντικειμένου, έγκυρη άποψη, αλλά και παροχή των πληροφοριών που πραγματικά θέλει ο αναγνώστης, προκειμένου να ξεχωρίσει κάποιος. Στο Onsports.gr δίνουμε ιδιαίτερη βάση στη σφαιρική πληροφόρηση του αναγνώστη και για τον λόγο αυτό καλύπτουμε σε βάθος μια μεγάλη γκάμα αθλημάτων πέρα από τα προφανή, φροντίζοντας μάλιστα να επεκταθούμε και στις ερασιτεχνικές κατηγορίες οι οποίες αποτελούν την καρδιά του αθλητισμού. Στα μεγάλα μας πλεονεκτήματα περιλαμβάνεται και η πληρέστατη στατιστική κάλυψη για μια μεγάλη σειρά αθλημάτων και κατηγοριών, ενότητα που χαίρει πολύ μεγάλης εκτίμησης από τους αναγνώστες μας, καθώς και η ζωντανή, play-by-play κάλυψη όλων των σημαντικών αγώνων που αποτελεί ένα από τα δυνατά σημεία του Onsports.gr. 

Όμως, ζούμε στις εποχές όπου το visual content είναι ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς του internet και τα σπορ είναι από τη φύση τους «πλασμένα» για να απολαμβάνονται με τα μάτια. Έτσι, φροντίζουμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες του Onsports.gr video content πολύ υψηλού επιπέδου μέσα από την πλατφόρμα του OnsportsTV. Για τον λόγο αυτό έχουμε συνάψει συμφωνία με τα κανάλια Novasports και προσφέρουμε όλα τα γκολ και τις καλύτερες φάσεις της Super League, ενώ το video περιεχόμενό μας διανθίζεται με πλούσιο οπτικό υλικό από όλα τα σημαντικά αθλητικά γεγονότα, τόσο από το προσκήνιο όσο και από τα παρασκήνια, με ειδικά το τελευταίο κομμάτι να αποτελεί μόνιμο πόλο έλξης του κόσμου. To visual content δε, αποτελεί και ένα από τα στοιχεία στα οποία θα συνεχίσουμε να επενδύουμε ακόμη περισσότερο στο μέλλον.


_ Η εγκυρότητα των μετρήσεων της διαφημιστικής επένδυσης στο διαδίκτυο ήταν και παραμένει το μεγάλο ζητούμενο για τους διαφημιζόμενους. Πιστεύετε ότι το ζήτημα αυτό έχει πλέον επιλυθεί; Εν τέλει, πιστεύετε ότι το διαφημιστικό περιβάλλον που προσφέρουν τα αθλητικά sites έχει αναβαθμιστεί;

Γιάννης Ράντος:
Παρά τις άριστες προθέσεις και τις φιλότιμες προσπάθειες στελεχών της αγοράς στο πλαίσιο του IAB, η μέτρηση της διαφημιστικής δαπάνης εξακολουθεί να παραμένει στην καλύτερη περίπτωση ενδεικτική. Λαμβάνονται υπόψη υποσύνολα της αγοράς και το γεγονός ότι γίνεται, μάλλον αναπόφευκτα, χρήση των τιμών τιμοκαταλόγου καθιστά ακόμη δυσκολότερη την εκτίμηση του πραγματικού μεγέθους, καθώς δεν υπάρχει κοινός τρόπος καταρτισμού των τιμοκαταλόγων ανάμεσα στου εκδότες του διαδικτύου. Οι τιμοκατάλογοι δεν είναι ουσιαστικά εργαλεία στα εμπορικά τμήματα των διαδικτυακών μέσων, τουλάχιστον όχι στον ίδιο βαθμό που συμβαίνει στα παραδοσιακά, καθώς οι πελάτες δεν είθισται να αγοράζουν με «έκπτωση στον τιμοκατάλογο». Έτσι δεν υπάρχει συνέπεια στις τιμές που χρησιμοποιούνται στη μέτρηση και αυτό αντανακλάται στην αντιπροσωπευτικότητα των αποτελεσμάτων. Ενδεχομένως λοιπόν, να ήταν χρησιμότερη η καταμέτρηση του όγκου διαφήμισης (δηλ. impressions) παρά της αξίας. Τα αθλητικά sites έχουν επενδύσει πολύ (και μάλλον δυσανάλογα), στο δημοσιογραφικό τους περιεχόμενο, συνολικότερα στο προϊόν που προσφέρουν, εντάσσοντας υπηρεσίες, αποκλειστικές συνεργασίες, πρωτογενές βίντεο κ.α., αλλά και τεχνολογικές καινοτομίες. Το αποτέλεσμα είναι ένα ποιοτικότατο περιβάλλον διαφήμισης με πολλές δυνατότητες συμβατικής αλλά και δημιουργικής προσέγγισης σε τεράστια μερίδια κοινού.

Δημήτρης Βάγιας: Έχουν γίνει προσπάθειες προς την κατεύθυνση αυτή, κυρίως από το ΙΑΒ Ελλάδας, αλλά και τα μέσα που τροφοδοτούν με στοιχεία τις μετρήσεις επένδυσης. Καταλαβαίνετε όμως ότι όσο υπάρχουν μέσα παγκόσμιας εμβέλειας που δεν ανακοινώνουν στοιχεία, η αγορά θα κινείται σε μια λογική γενικών εκτιμήσεων. Το διαφημιστικό περιβάλλον των αθλητικών sites σίγουρα έχει αναβαθμιστεί. Κρίνοντας από το δικό μας site Novasports.gr, μπορούμε να πούμε ότι προσφέρουμε στο κοινό τις ειδήσεις στο χρόνο που πρέπει, με το σεβασμό που απαιτείται, εξαιρετικά πλούσιο multimedia περιεχόμενο, αλλά και υπηρεσίες που προσθέτουν αξία. Μπορούμε να πούμε με αυτοπεποίθηση ότι τιμούμε την εμπιστοσύνη που μας δείχνει κάθε ένα brand που αποφασίζει να διαφημιστεί στις σελίδες μας.

Στέφανος Παπιλίδης: Σαφώς και τα δεδομένα έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, τόσο με τις νέες τεχνολογίες, όσο και με τις καινούργιες ιδέες και λύσεις, προς όφελος της αγοράς και των διαφημιζόμενων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το programmatic offering που έχει ήδη ξεκινήσει σε beta version από τους μεγαλύτερους ψηφιακούς εκδότες στην Ελλάδα μέσω του Premium Publisher’s Network (PPN). Όμως, σίγουρα υπάρχει ακόμη δρόμος για βελτίωση. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το digital περιβάλλον είναι ρευστό και συνεχώς εξελισσόμενο, με τα δεδομένα που το διέπουν να αλλάζουν σε σχεδόν καθημερινή βάση. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι πάντα θετικό να γίνονται κινήσεις που να αποσκοπούν σε μια κοινή πεπατημένη από πλευράς πιστοποίησης και μετρήσεων, η οποία θα προσδώσει μεγαλύτερη ασφάλεια και σιγουριά στους διαφημιζόμενους σχετικά με την επένδυσή τους στα ψηφιακά μέσα.

Όμως, στο τέλος της ημέρας, οι μετρήσεις και οι ποσοτικοί δείκτες δίνουν ένα μόνο κομμάτι της συνολικής εικόνας. Η σημαντική διαφοροποίηση και αυτό που μπορεί να κάνει ένα αθλητικό μέσο ιδιαίτερα θελκτικό στους διαφημιζόμενους είναι η ποιοτική του τοποθέτηση – τα χαρακτηριστικά εκείνα που έλκουν τον κόσμο και η διαφοροποίηση που παρέχει έναντι των υπολοίπων sites. Στο Onsports.gr είμαστε πεπεισμένοι πως οι παροχές προς τους αναγνώστες μας πληρούν τα ποιοτικά κριτήρια που το ίδιο το κοινό θέτει, κάτι που πιστοποιεί η συνεχώς ανοδική πορεία μας. Επιπλέον, το Οnsports.gr έχει το πλεονέκτημα να αποτελεί κομμάτι ενός μεγάλου, καταξιωμένου και συνεχώς αναπτυσσόμενου οργανισμού όπως η DPG Digital Media, η οποία ως το πληρέστερο digital media – marketing & communications δίκτυο στην ελληνική αγορά προσφέρει μια τεράστια δυναμική στο Onsports.gr για τη θέση του στη διαφημιστική αγορά.

_ Ποια θεωρείτε τη μεγαλύτερη πρόκληση που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τους προσεχείς μήνες τα αθλητικά sites/portals;

Γιάννης Ράντος:
Τα αθλητικά portals έχουν ανεβάσει τον πήχη σε πολύ ψηλά επίπεδα και η βασική πρόκληση που θα αντιμετωπίσουν είναι η ανταπόκριση στις προσδοκίες των επισκεπτών τους. Στο Gazzetta.gr, για παράδειγμα, πρωτοπορήσαμε πέρσι καλύπτοντας ζωντανά και αποκλειστικά τον πρώτο αγώνα της ΑΕΚ στο πρωτάθλημα, με τηλεοπτικές προδιαγραφές μεγάλου αγώνα. Αμέσως, οι επισκέπτες του Gazzetta.gr θεώρησαν «χρέος» μας να καλύπτουμε κάθε γεγονός που δεν έχει τηλεοπτική στέγη! Ανταποκριθήκαμε καλύπτοντας 15 ακόμη αθλητικές συναντήσεις στη διάρκεια της σεζόν. Φέτος, εξασφαλίσαμε αποκλειστικά για το διαδίκτυο τα highlights της αγγλικής Premier League, του πιο premium τηλεοπτικού προϊόντος του πλανήτη. Και πάλι οι προσδοκίες ανέβηκαν και οι επισκέπτες περιμένουν ακόμη περισσότερα.

Δημήτρης Βάγιας: Η μεγάλη πρόσκληση πιστεύουμε ότι θα είναι η διατήρηση της πιστότητας των επισκεπτών και κατ’ επέκταση η δημιουργία των προδιαγραφών για να υπάρξουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για τις ενέργειες των διαφημιζόμενων, σε ένα περιβάλλον όπου ήδη υπάρχουν, αλλά και θα συνεχίζουν κάθε μέρα να προκύπτουν αναρίθμητες επιλογές θέασης περιεχομένου για τους επισκέπτες του. Οι επιλογές αυτές είναι κατά κανόνα χαμηλότερης ποιότητας, όπως για παράδειγμα αυτοσχέδια videos που καταγράφουν αθλητικά γεγονότα ή η καταγραφή απόψεων ως σχόλια σε sites, social media ή blogs τα οποία όμως μπορούν να δράσουν ανταγωνιστικά ή ακόμα και διασπαστικά σε σχέση με τα αθλητικά sites/portals.

Στέφανος Παπιλίδης:
Όπως αναφέρθηκε και πριν, η αμεσότητα στην πληροφόρηση και το πλούσιο video περιεχόμενο θα πρέπει να είναι πλέον δεδομένες παροχές προς τον επισκέπτη, καθώς ο κόσμος θέλει να μαθαίνει τα νέα όταν συμβαίνουν και να έχει την εικόνα μπροστά του. Το Onsports.gr καλύπτει άμεσα και δυναμικά όλες αυτές τις παραμέτρους, τόσο με τη ζωντανή, play-by-play κάλυψη όλων των σημαντικών αγώνων όσο και με το σπουδαίο συγκριτικό πλεονέκτημα που μας παρέχει το OnsportsTV, με το αποκλειστικό του περιεχόμενο αλλά και τις μεγάλες συνεργασίες που έχει συνάψει, προκειμένου να προσφέρει στους επισκέπτες του την καλύτερη και πληρέστερη ποιότητα ενημέρωσης. Έτσι κι αλλιώς, όσο τεχνολογικά εξελιγμένος κι αν είσαι, οι κανόνες παραμένουν οι ίδιοι: Ο επισκέπτης θα γίνει πιστός σου αναγνώστης μόνο όταν ξέρει πως του προσφέρεις ποιοτική ενημέρωση, πλούσιο περιεχόμενο και ουσιαστική πληροφόρηση. Πράγματα που στο Onsports.gr ξέρουμε καλά να κάνουμε, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του επαγγελματικού μας DNA.

Marketing Week (T. 1449)
« 1 2 3 4 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778