Marketing Week - Κωστής Παπαδόπουλος, Lighthouse: Η προσπάθεια για εξέλιξη δεν σταματάει ποτέ

Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Κωστής Παπαδόπουλος, Lighthouse: Η προσπάθεια για εξέλιξη δεν σταματάει ποτέ

27 Μαρτίου 2012 | 11:30 Γράφει ο Επαμεινώνδας  Τσάκαλος Topics: Online Campaigns,Online media,Services,Sites / Portals,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

Κωστής Παπαδόπουλος, Lighthouse

Αξιόλογοι πελάτες, διακρίσεις και διαρκής ανάπτυξη. Όμως, η Lighthouse δεν επαναπαύεται, αλλά, βλέποντας την κρίση ως κίνητρο, θέτει νέους στόχους για περαιτέρω ανάπτυξη.

Σε νεαρή ηλικία τόλμησε να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία και, δώδεκα χρόνια και πολλούς σημαντικούς πελάτες αργότερα, είναι προφανές ότι η απόφαση που πήρε ήταν η σωστή.

O Κωστής Παπαδόπουλος, Ιδρυτής και Head of New Business της Lighthouse, συνομίλησε με το Marketing Week για τα πρώτα βήματα της εταιρείας, τους τομείς εξειδίκευσής της και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της. Αποκάλυψε δε τις φιλοδοξίες του για διεθνή επέκταση, αναφέρθηκε στις προοπτικές του eCommerce και επισήμανε τα θετικά της κρίσης, ενώ δεν δίστασε να παραδεχτεί ότι «η αρχή του τέλους για μια εταιρεία σαν τη δική μας έρχεται όταν πεις "πολλά κατάφερα, ας κόψω ταχύτητα"».

Marketing Week: Τι σκεφτόσασταν όταν αποφασίσατε να ιδρύσετε τη Lighthouse το 2000; Ποια ήταν η επιδίωξή σας; Το όραμά σας;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Μπορεί να ακούγεται λίγο «κλισέ», αλλά πραγματικά η ίδρυση της εταιρείας ήρθε ως αποτέλεσμα της προσωπικής μου αγάπης για το Internet και της πρόκλησης των άπειρων δρόμων που ανοίγονταν. Βέβαια, τα πράγματα τότε ήταν πολύ διαφορετικά και οποιοσδήποτε ασχολούνταν με τον κλάδο έπρεπε να αντιμετωπίζει τους πελάτες του περισσότερο με εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Όραμά μας ήταν και είναι να γίνουμε και να καθιερωθούμε ως μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον χώρο του web development και της Οnline Επικοινωνίας γενικότερα.

Marketing Week: Δώδεκα χρόνια αργότερα, είστε ικανοποιημένος με όσα έχετε καταφέρει;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Προσωπικά, η Lighthouse με έχει γεμίσει με τεράστιες χαρές, αγωνίες και μοναδικές εμπειρίες. Είναι μία δουλειά που μου επέτρεψε μέσα σε αυτά τα δώδεκα χρόνια να γνωρίσω από κοντά τον τρόπο λειτουργίας πολλών ετερόκλητων τύπων επιχειρήσεων, με διαφορετικές φιλοσοφίες, διαφορετικό πελατολόγιο, διαφορετικά προϊόντα και διαφορετικούς ανθρώπους στο τιμόνι τους.

Ακόμα και ένα απλό εταιρικό website αποτελεί τον καθρέφτη της επιχείρησης, οπότε αναπόφευκτα γίνεσαι συνεργάτης και σύμβουλος του πελάτη σου, όχι προμηθευτής του. Πρέπει να μάθεις σε βάθος τις ιδιαιτερότητες του κλάδου του και της εταιρείας του, προκειμένου να του δώσεις την καλύτερη δυνατή λύση οnline. Το web development είναι από τις πολύ λίγες δουλειές που απαιτούν να γνωρίσεις τόσο πολυδιάστατα τον πελάτη σου.

Μπορώ να πω ότι η Lighthouse έχει «χτίσει» ένα πολύ αξιόλογο πελατολόγιο, στο οποίο προσπαθούμε κάθε μέρα να ανταποδίδουμε την εμπιστοσύνη που μας δείχνει, μέσω συνεχούς εξέλιξης και R&D. Αυτό δεν είναι μόνο αποτέλεσμα προσωπικής προσπάθειας, αλλά και της συμβολής των πραγματικά πολύτιμων συνεργατών μου, όλων δηλαδή των ανθρώπων της Lighthouse.

Marketing Week: Τι είναι αυτό που έχετε διδαχτεί, λοιπόν, από την πορεία της Lighthouse;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Με πολλή δουλειά και πολύ κόπο έχουμε πετύχει πολλούς μεγάλους στόχους. Ωστόσο, οφείλουμε να είμαστε σε διαρκή εγρήγορση. Και αυτό γιατί στον κλάδο μας πρέπει συνεχώς να είσαι ενημερωμένος, να υιοθετείς νέες τεχνολογίες και πρακτικές και να επενδύεις στην ανάπτυξη. Η αρχή του τέλους μιας εταιρείας σαν τη δική μας έρχεται όταν πεις: «πολλά κατάφερα, ας κόψω ταχύτητα».

Σε νεαρή ηλικία τόλμησε να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία και, δώδεκα χρόνια και πολλούς σημαντικούς πελάτες αργότερα, είναι προφανές ότι η απόφαση που πήρε ήταν η σωστή.

O Κωστής Παπαδόπουλος, Ιδρυτής και Head of New Business της Lighthouse, συνομίλησε με το Marketing Week για τα πρώτα βήματα της εταιρείας, τους τομείς εξειδίκευσής της και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της. Αποκάλυψε δε τις φιλοδοξίες του για διεθνή επέκταση, αναφέρθηκε στις προοπτικές του eCommerce και επισήμανε τα θετικά της κρίσης, ενώ δεν δίστασε να παραδεχτεί ότι «η αρχή του τέλους για μια εταιρεία σαν τη δική μας έρχεται όταν πεις "πολλά κατάφερα, ας κόψω ταχύτητα"».

Marketing Week: Τι σκεφτόσασταν όταν αποφασίσατε να ιδρύσετε τη Lighthouse το 2000; Ποια ήταν η επιδίωξή σας; Το όραμά σας;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Μπορεί να ακούγεται λίγο «κλισέ», αλλά πραγματικά η ίδρυση της εταιρείας ήρθε ως αποτέλεσμα της προσωπικής μου αγάπης για το Internet και της πρόκλησης των άπειρων δρόμων που ανοίγονταν. Βέβαια, τα πράγματα τότε ήταν πολύ διαφορετικά και οποιοσδήποτε ασχολούνταν με τον κλάδο έπρεπε να αντιμετωπίζει τους πελάτες του περισσότερο με εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Όραμά μας ήταν και είναι να γίνουμε και να καθιερωθούμε ως μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον χώρο του web development και της Οnline Επικοινωνίας γενικότερα.

Marketing Week: Δώδεκα χρόνια αργότερα, είστε ικανοποιημένος με όσα έχετε καταφέρει;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Προσωπικά, η Lighthouse με έχει γεμίσει με τεράστιες χαρές, αγωνίες και μοναδικές εμπειρίες. Είναι μία δουλειά που μου επέτρεψε μέσα σε αυτά τα δώδεκα χρόνια να γνωρίσω από κοντά τον τρόπο λειτουργίας πολλών ετερόκλητων τύπων επιχειρήσεων, με διαφορετικές φιλοσοφίες, διαφορετικό πελατολόγιο, διαφορετικά προϊόντα και διαφορετικούς ανθρώπους στο τιμόνι τους.

Ακόμα και ένα απλό εταιρικό website αποτελεί τον καθρέφτη της επιχείρησης, οπότε αναπόφευκτα γίνεσαι συνεργάτης και σύμβουλος του πελάτη σου, όχι προμηθευτής του. Πρέπει να μάθεις σε βάθος τις ιδιαιτερότητες του κλάδου του και της εταιρείας του, προκειμένου να του δώσεις την καλύτερη δυνατή λύση οnline. Το web development είναι από τις πολύ λίγες δουλειές που απαιτούν να γνωρίσεις τόσο πολυδιάστατα τον πελάτη σου.

Μπορώ να πω ότι η Lighthouse έχει «χτίσει» ένα πολύ αξιόλογο πελατολόγιο, στο οποίο προσπαθούμε κάθε μέρα να ανταποδίδουμε την εμπιστοσύνη που μας δείχνει, μέσω συνεχούς εξέλιξης και R&D. Αυτό δεν είναι μόνο αποτέλεσμα προσωπικής προσπάθειας, αλλά και της συμβολής των πραγματικά πολύτιμων συνεργατών μου, όλων δηλαδή των ανθρώπων της Lighthouse.

Marketing Week: Τι είναι αυτό που έχετε διδαχτεί, λοιπόν, από την πορεία της Lighthouse;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Με πολλή δουλειά και πολύ κόπο έχουμε πετύχει πολλούς μεγάλους στόχους. Ωστόσο, οφείλουμε να είμαστε σε διαρκή εγρήγορση. Και αυτό γιατί στον κλάδο μας πρέπει συνεχώς να είσαι ενημερωμένος, να υιοθετείς νέες τεχνολογίες και πρακτικές και να επενδύεις στην ανάπτυξη. Η αρχή του τέλους μιας εταιρείας σαν τη δική μας έρχεται όταν πεις: «πολλά κατάφερα, ας κόψω ταχύτητα».


Marketing Week: Με τις εξελίξεις στο Οnline Marketing να είναι διαρκείς και καταιγιστικές, ποιοι είναι πλέον οι τομείς στους οποίους εξειδικεύεται η Lighthouse;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Καλύπτουμε ένα μεγάλο φάσμα Οnline Marketing υπηρεσιών, αλλά εξειδικευόμαστε στην ανάπτυξη customized e-shops και στoν σχεδιασμό και την υλοποίηση καμπανιών στο Διαδίκτυο. Επειδή ένα μεγάλο μέρος των πελατών μας είναι ηλεκτρονικά καταστήματα, καλούμαστε να εφαρμόσουμε μεθόδους online Διαφήμισης, που είναι ουσιαστικές και πραγματικά φέρνουν πωλήσεις – στο eCommerce δεν μπορείς να κρυφτείς, μιας και το πόσο καλή είναι η καμπάνια μπορεί να μετρηθεί από τις πωλήσεις που φέρνει.

Επίσης, ως Google Certified Partners έχουμε ένα πολύ ισχυρό background στο search engine Marketing, το οποίο και χρησιμοποιούμε εντατικά για στοχευμένη διαφήμιση.

Marketing Week: Πρόσφατα, ένα από τα e-shops που έχετε δημιουργήσει, το Z-Mall.gr, βραβεύτηκε στα E-Volution Awards. Θα θέλατε να αναφερθείτε και σε μερικά άλλα projects που έχει υλοποιήσει τελευταία η Lighthouse;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Τελευταία μας fashion projects είναι το Βsbfashion.com, το Νak.gr και το Βournazos.gr, τα οποία έχουν μεγάλη επιτυχία μέσα στον λίγο καιρό λειτουργίας τους. Μέχρι σήμερα έχουμε αναπτύξει sites, online καμπάνιες και e-shops για πολλά FMCG και retail brands. Σε λίγους μήνες, μάλιστα, θα ανεβάσουμε online και τα e-shops τεσσάρων πολύ μεγάλων αλυσίδων retail στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

Marketing Week: Η Lighthouse δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία εταιρεία που δηλώνει εξπέρ σε θέματα eCommerce και Online Marketing. Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Lighthouse; Αυτό που σας επιτρέπει να προσελκύετε σημαντικά brands;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Θεωρώ ότι οι βασικότεροι παράγοντες που μας διαφοροποιούν είναι η συνεχής αναζήτηση για καινοτομία σε τεχνικό και εικαστικό επίπεδο και η επένδυσή μας σε νέες τεχνολογίες και πρακτικές.

Επίσης, η εμμονή μας στη λεπτομέρεια και η έμφαση στα χαρακτηριστικά εκείνα του έργου που θα κάνουν τη διαφορά από τον ανταγωνισμό του πελάτη μας και θα του φέρουν τελικά κέρδη. Πρώτος γνώμονας είναι η επιτυχία του «business» του πελάτη μας και όχι η δική μας προβολή ως εταιρεία. Μέσα από την επιτυχία του κάθε έργου αναπτύσσονται ισχυροί δεσμοί με τον πελάτη και κατ’ επέκταση αναδεικνύεται και η Lighthouse με φυσικό τρόπο. Η πολυετής εμπειρία μας δίνει άλλωστε τη δυνατότητα να δίνουμε λύσεις προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις και τις υποδομές του κάθε πελάτη ξεχωριστά.

Τέλος, η αυτονομία μας σε επίπεδο παραγωγής μας επιτρέπει μεγάλη αμεσότητα στο client service μας,  το οποίο είναι πραγματικά πολύτιμο, κυρίως για τις μεγάλες εταιρείες που είναι διατεθειμένες και να το πληρώσουν.

Marketing Week: Διαθέτετε αξιόλογο πελατολόγιο και έχετε καθιερωθεί. Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι που θέτετε για τη Lighthouse;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Σίγουρα το επόμενο βήμα είναι η ανάπτυξη στο εξωτερικό με πιο συστηματικό τρόπο. Ήδη δουλεύουμε κάποια projects σε Γαλλία και Ρουμανία και θέλουμε αυτό να το συστηματοποιήσουμε, γιατί πιστεύουμε πολύ στο προϊόν και τη δουλειά μας.

Marketing Week: Πιστεύετε, ως εκ τούτου, ότι η ανάληψη διεθνών projects είναι ένας ρεαλιστικός στόχος για μια επιτυχημένη ελληνική εταιρεία όπως η Lighthouse...

Κωστής Παπαδόπουλος:
Το μόνο σίγουρο είναι ότι θέλει οργάνωση, επιμονή και επένδυση. Η ποιότητα των υπηρεσιών μας είναι σε επίπεδα εφάμιλλα ή ανώτερα από τις χώρες στις οποίες θέλουμε να εισέλθουμε. Απλά, όπως μπορεί ο καθένας να φανταστεί, πρέπει να ξεπεραστούν τα εμπόδια της γλώσσας και της γεωγραφικής απόστασης μεταξύ του πελάτη και των ανθρώπων που κάνουν την παραγωγή του κάθε έργου. Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μας με έργα εξ αποστάσεως, βλέπουμε ότι, με καλή οργάνωση και πετυχημένο account και project management, το μοντέλο μπορεί να λειτουργήσει.

Marketing Week: Εκτιμάτε ότι, παρά τη δυσχερή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται πολλοί συμπολίτες μας, θα αυξηθούν και φέτος τόσο οι έλληνες online καταναλωτές όσο και το ποσό που θα δαπανηθεί σε διαδικτυακές συναλλαγές;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Μπορεί συνολικά η αγορά να βρίσκεται σε πολύ άσχημη κατάσταση, όμως οι online αγορές συνεχώς αυξάνονται και παράλληλα κερδίζουν μερίδιο από τις offline. Ο Έλληνας έχει ήδη αρχίσει να εξοικειώνεται και να νιώθει ασφαλής με το e-shopping, ενώ και από την πλευρά των εμπόρων αρχίζουν να ξεχωρίζουν οι σοβαρές επιχειρήσεις. Η κρίση μάλιστα ευνοεί, εν μέρει, το eCommerce, καθότι επιτρέπει τη γρήγορη αναζήτηση για το φθηνότερο προϊόν ανάμεσα σε τεράστια ποικιλία.

Marketing Week: Ποια είναι η πρώτη συμβουλή που δίνετε στις εταιρείες που σας λένε ότι επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στο ηλεκτρονικό επιχειρείν;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Να κάνουν ένα σωστό business plan. Πολλοί επιχειρηματίες πιστεύουν ότι απλά και μόνο η δημιουργία του e-shop θα φέρει αμέτρητες πωλήσεις. Πλέον, αυτό δεν αρκεί. Χρειάζεται μία ολοκληρωμένη στρατηγική σε επίπεδο Marketing, εσωτερικής οργάνωσης και συμφωνιών με προμηθευτές. Ένα e-shop, ανεξάρτητα από το αν ανήκει σε μία υπάρχουσα offline επιχείρηση ή έχει μόνο online δραστηριότητα, είναι από μόνο του μία επιχείρηση, με τους δικούς του πελάτες, το δικό του brand, τη δική του φήμη και επομένως τη δική του στρατηγική.

Φυσικά τα e-shops, που αποτελούν μέρος μίας υπάρχουσας offline αλυσίδας καταστημάτων, έχουν ήδη ένα προβάδισμα έναντι των e-shops που έχουν παρουσία μόνο στο Διαδίκτυο. Και αυτό γιατί αξιοποιούν ένα ήδη «χτισμένο» brand και μία «στημένη» εσωτερική οργάνωση και υποδομή.

Marketing Week: Πείτε μου κάτι τελευταίο: Θεωρείτε ότι στη σημερινή Ελλάδα υπάρχουν ακόμα ευκαιρίες για επιχειρηματική ανάπτυξη και καινοτομία;

Κωστής Παπαδόπουλος:
Πιστεύω ότι ένα «καλό» που έκανε η κρίση σε όλους μας είναι ότι μας έκανε να σκεφτόμαστε τη θέση της Ελλάδας σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο. Να συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε μέρος μίας παγκόσμιας αγοράς και πρέπει να εκμεταλλευτούμε τους πόρους μας, είτε αυτό λέγεται ανθρώπινο δυναμικό και υπηρεσίες, είτε λέγεται φυσικό προϊόν.

Στα γραφεία της εταιρείας μας έχουν έρθει άνθρωποι με πραγματικά καινοτόμες ιδέες, κάποιες πολλά υποσχόμενες και κάποιες λίγο ανεδαφικές. Προσπαθούμε στις συναντήσεις αυτές να «προστατέψουμε» τον πελάτη από ένα αποτυχημένο εγχείρημα, εξηγώντας του τις ιδιαιτερότητες του Internet.

Παρ’ όλα αυτά διάφορα ιδιαίτερα projects, όπως το Starbags.gr, το οποίο ενοικιάζει και πουλάει αξεσουάρ και ρούχα, ή το Spread-it.gr, που αποτελεί μία online πλατφόρμα για word-of-mouth Marketing, βασίστηκαν σε πρωτότυπες ιδέες και έχουν γνωρίσει επιτυχία στον χώρο τους.

Marketing Week (T. 1380)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778