Marketing Week - Digi-mobile: Μία «κινητή» ευκαιρία 15 εκατ. ευρώ

Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Digi-mobile: Μία «κινητή» ευκαιρία 15 εκατ. ευρώ

20 Δεκεμβρίου 2011 | 10:51 Γράφει η Κατερίνα  Βαλλογιάννη Topics: Mobile Marketing,Services,Special Reports

Digi-mobile: Μία «κινητή» ευκαιρία 15 εκατ. ευρώ

Τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τις mobile εφαρμογές για σκοπούς B2C, B2B, αλλά και Β2Ε, δίνει στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, η νέα δράση ψηφιακών ενισχύσεων «digi-mobile» μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Γιατί αυτή είναι μία ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί;

Παρά τη σημαντική διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας, η εγχώρια ανάπτυξη και αξιοποίηση καινοτόμων εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα από ελληνικές επιχειρήσεις βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Η δράση ψηφιακών ενισχύσεων «digi-mobile» που ξεκίνησε το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και η Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού στο πλαίσιο υλοποίησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα.

Αξιοποιώντας πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013 συνολικού ύψους 15 εκατ. ευρώ, η δράση στοχεύει στην ενίσχυση πολύ μικρών και μικρών ελληνικών επιχειρήσεων προκειμένου να αξιοποιήσουν καινοτόμες εφαρμογές σε «έξυπνες» συσκευές κινητών επικοινωνιών (smartphones) και υπολογιστές-ταμπλέτες (tablet-pc).

Όπως επισημαίνει ο Υφυπουργός Θάνος Μωραΐτης «η αξιοποίηση καινοτόμων εφαρμογών σε smartphones μπορεί να προσφέρει στις ελληνικές επιχειρήσεις πρόσβαση σε νέα κοινά στόχους, ακόμη και εκτός συνόρων, ενώ μπορεί να συμβάλλει περαιτέρω στην αξιοποίηση των "έξυπνων" συσκευών ως μέσου προβολής και βελτίωσης της εξυπηρέτησης των καταναλωτών.

Για τον σκοπό αυτό χρηματοδοτούνται οι ελληνικές επιχειρήσεις με στόχο την προμήθεια, απόκτηση και ουσιαστική αξιοποίηση mobile εφαρμογών, ώστε να τις εντάξουν παραγωγικά στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες».

Σημαντική ανάπτυξη στην αγορά mobile apps
Mε τη διείσδυση των smartphones στην ελληνική αγορά να υπερβαίνει πλέον το 15% και με όλο και περισσότερους Έλληνες να χρησιμοποιούν το κινητό τους για συναλλαγές αλλά και αναζήτηση πληροφοριών, (βάσει των στοιχείων του IAB το 20% των mobile χρηστών ψάχνουν στο κινητό τους πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες), και παράλληλη άνοδο των tablets, η αξιοποίηση των mobile εφαρμογών δεν μπορεί να αγνοηθεί από τις εταιρείες.

Είτε πρόκειται για B2C εφαρμογές, είτε για B2B, είτε και για B2E ή ακόμα και C2C, B2G κ.λπ., η διεθνής εμπειρία μέχρι στιγμής έχει δείξει ότι οι mobile εφαρμογές μπορούν να βοηθήσουν μία επιχείρηση σε πολλούς τομείς, όπως η επικοινωνία με τους καταναλωτές, η διευκόλυνση των συναλλαγών μεταξύ επιχειρήσεων, η βελτίωση της ενδοεπιχειρησιακής λειτουργίας, αλλά ακόμα και η επικοινωνία μεταξύ καταναλωτών, και της επιχείρησης με τα κέντρα λήψης αποφάσεων.

Η αυξανόμενη χρηστικότητα των mobile εφαρμογών σε συνδυασμό με την εντατική άνοδο στα smartphones, οδηγεί την εν λόγω αγορά σε ιλιγγιώδη ανάπτυξη, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο ότι μέχρι το 2015 η αξία της θα διαμορφωθεί διεθνώς στα 25 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του World Mobile Applications.

Η έρευνα καταγράφει έναν αριθμό παραγόντων που συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της αγοράς, όπως η μείωση του κόστους της μεταφοράς κινητών δεδομένων, η αυξανόμενη υιοθέτηση των smartphones από το κοινό, η βελτίωση στη χρηστικότητα των εφαρμογών και το λανσάρισμα είτε δωρεάν είτε χαμηλού κόστους εφαρμογές που υποστηρίζονται από διαφημίσεις, από τους publishers.

Mobile τραπεζικές συναλλαγές
Οι τραπεζικοί οργανισμοί ήταν από τους πρώτους που έσπευσαν να αξιοποιήσουν τις mobile εφαρμογές, προσφέροντας μεταξύ άλλων και λύσεις mobile banking στους καταναλωτές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Alpha Bank η οποία παρέχει και εφαρμογή για iPad. Η Alpha Bank, στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, δημιούργησε το mobile application, μέσω του οποίου οι συνδρομητές της υπηρεσίας Alpha Mobile Banking, μπορούν να πραγματοποιούν τις καθημερινές τους τραπεζικές συναλλαγές.

Όπως λέει η Γεωργία Φαρμάκη, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Προϊόντων Wholesale Banking της Alpha Bank, «πιστοί στις αρχές μας για παροχή νέων καινοτόμων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, αποφασίσαμε την παροχή των υπηρεσιών του Alpha Mobile Banking, μέσω ειδικής εφαρμογής, αφουγκραζόμενοι την τάση στη διεθνή τραπεζική και τις ανάγκες της πελατείας μας».

Από τα μέχρι τώρα στοιχεία σχετικά με τη χρήση της εφαρμογής, η ανταπόκριση των συνδρομητών είναι πάρα πολύ μεγάλη. Συγκεκριμένα, οι συναλλαγές μέσω της εν λόγω εφαρμογής παρουσιάζουν αύξηση άνω του 300% το πρώτο 10μηνο του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. «Όπως είναι εύλογα κατανοητό η χρήση της εφαρμογής καλύπτει μεγάλο μέρος των προσδοκιών μας, αλλά βασικός μας στόχος είναι και παραμένει η διαρκής παροχή ποιοτικών και καινοτόμων υπηρεσιών», επισημαίνει η Γεωργία Φαρμάκη.

Παρά τη σημαντική διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας, η εγχώρια ανάπτυξη και αξιοποίηση καινοτόμων εφαρμογών σε κινητά τηλέφωνα από ελληνικές επιχειρήσεις βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Η δράση ψηφιακών ενισχύσεων «digi-mobile» που ξεκίνησε το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και η Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού στο πλαίσιο υλοποίησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα.

Αξιοποιώντας πόρους του ΕΣΠΑ 2007-2013 συνολικού ύψους 15 εκατ. ευρώ, η δράση στοχεύει στην ενίσχυση πολύ μικρών και μικρών ελληνικών επιχειρήσεων προκειμένου να αξιοποιήσουν καινοτόμες εφαρμογές σε «έξυπνες» συσκευές κινητών επικοινωνιών (smartphones) και υπολογιστές-ταμπλέτες (tablet-pc).

Όπως επισημαίνει ο Υφυπουργός Θάνος Μωραΐτης «η αξιοποίηση καινοτόμων εφαρμογών σε smartphones μπορεί να προσφέρει στις ελληνικές επιχειρήσεις πρόσβαση σε νέα κοινά στόχους, ακόμη και εκτός συνόρων, ενώ μπορεί να συμβάλλει περαιτέρω στην αξιοποίηση των "έξυπνων" συσκευών ως μέσου προβολής και βελτίωσης της εξυπηρέτησης των καταναλωτών.

Για τον σκοπό αυτό χρηματοδοτούνται οι ελληνικές επιχειρήσεις με στόχο την προμήθεια, απόκτηση και ουσιαστική αξιοποίηση mobile εφαρμογών, ώστε να τις εντάξουν παραγωγικά στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες».

Σημαντική ανάπτυξη στην αγορά mobile apps
Mε τη διείσδυση των smartphones στην ελληνική αγορά να υπερβαίνει πλέον το 15% και με όλο και περισσότερους Έλληνες να χρησιμοποιούν το κινητό τους για συναλλαγές αλλά και αναζήτηση πληροφοριών, (βάσει των στοιχείων του IAB το 20% των mobile χρηστών ψάχνουν στο κινητό τους πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες), και παράλληλη άνοδο των tablets, η αξιοποίηση των mobile εφαρμογών δεν μπορεί να αγνοηθεί από τις εταιρείες.

Είτε πρόκειται για B2C εφαρμογές, είτε για B2B, είτε και για B2E ή ακόμα και C2C, B2G κ.λπ., η διεθνής εμπειρία μέχρι στιγμής έχει δείξει ότι οι mobile εφαρμογές μπορούν να βοηθήσουν μία επιχείρηση σε πολλούς τομείς, όπως η επικοινωνία με τους καταναλωτές, η διευκόλυνση των συναλλαγών μεταξύ επιχειρήσεων, η βελτίωση της ενδοεπιχειρησιακής λειτουργίας, αλλά ακόμα και η επικοινωνία μεταξύ καταναλωτών, και της επιχείρησης με τα κέντρα λήψης αποφάσεων.

Η αυξανόμενη χρηστικότητα των mobile εφαρμογών σε συνδυασμό με την εντατική άνοδο στα smartphones, οδηγεί την εν λόγω αγορά σε ιλιγγιώδη ανάπτυξη, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο ότι μέχρι το 2015 η αξία της θα διαμορφωθεί διεθνώς στα 25 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του World Mobile Applications.

Η έρευνα καταγράφει έναν αριθμό παραγόντων που συνεισφέρουν στην ανάπτυξη της αγοράς, όπως η μείωση του κόστους της μεταφοράς κινητών δεδομένων, η αυξανόμενη υιοθέτηση των smartphones από το κοινό, η βελτίωση στη χρηστικότητα των εφαρμογών και το λανσάρισμα είτε δωρεάν είτε χαμηλού κόστους εφαρμογές που υποστηρίζονται από διαφημίσεις, από τους publishers.

Mobile τραπεζικές συναλλαγές
Οι τραπεζικοί οργανισμοί ήταν από τους πρώτους που έσπευσαν να αξιοποιήσουν τις mobile εφαρμογές, προσφέροντας μεταξύ άλλων και λύσεις mobile banking στους καταναλωτές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Alpha Bank η οποία παρέχει και εφαρμογή για iPad. Η Alpha Bank, στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, δημιούργησε το mobile application, μέσω του οποίου οι συνδρομητές της υπηρεσίας Alpha Mobile Banking, μπορούν να πραγματοποιούν τις καθημερινές τους τραπεζικές συναλλαγές.

Όπως λέει η Γεωργία Φαρμάκη, Διευθύντρια της Διεύθυνσης Προϊόντων Wholesale Banking της Alpha Bank, «πιστοί στις αρχές μας για παροχή νέων καινοτόμων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, αποφασίσαμε την παροχή των υπηρεσιών του Alpha Mobile Banking, μέσω ειδικής εφαρμογής, αφουγκραζόμενοι την τάση στη διεθνή τραπεζική και τις ανάγκες της πελατείας μας».

Από τα μέχρι τώρα στοιχεία σχετικά με τη χρήση της εφαρμογής, η ανταπόκριση των συνδρομητών είναι πάρα πολύ μεγάλη. Συγκεκριμένα, οι συναλλαγές μέσω της εν λόγω εφαρμογής παρουσιάζουν αύξηση άνω του 300% το πρώτο 10μηνο του έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. «Όπως είναι εύλογα κατανοητό η χρήση της εφαρμογής καλύπτει μεγάλο μέρος των προσδοκιών μας, αλλά βασικός μας στόχος είναι και παραμένει η διαρκής παροχή ποιοτικών και καινοτόμων υπηρεσιών», επισημαίνει η Γεωργία Φαρμάκη.


Στην υπηρεσία της παραγγελιοληψίας
Mια εταιρεία με εξελιγμένη CRM υποστήριξη, όπως η Pizza Fan, αξιοποιεί την iPhone εφαρμογή της, προκειμένου -μεταξύ άλλων- να δέχεται παραγγελίες από τους πελάτες της. Όπως λέει ο Φώτης Πρινάρης, Διευθυντής Call Center - Ανάπτυξης Εφαρμογών Μobile της Pizza Fan, «ζούμε σε μια εποχή έντονων αλλαγών στις καταναλωτικές συνήθειες, αλλά αυτό που πραγματικά αλλάζει το τοπίο, είναι η ευκολία πρόσβασης στα αγαθά και στις υπηρεσίες. Το κινητό τηλέφωνο αποτελεί πλέον το σημείο αναφοράς αυτών των αλλαγών και με ιλιγγιώδεις ταχύτητες αντικαθιστά παραδοσιακά κανάλια επικοινωνίας».

Όπως επισημαίνει, η Pizza Fan είναι πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα, αφού από την ίδρυσή της χειρίζεται όλη της τη λειτουργία μέσα από ένα τηλεφωνικό κέντρο που σήμερα αποτελείται από 150 θέσεις και 300 εργαζομένους με εξελιγμένη CRM υποστήριξη. Συνεπώς, η Pizza Fan «φυσικώ τω τρόπω, αγκάλιασε αμέσως τη δυνατότητα των mobile apps με τα απίστευτα χαρακτηριστικά τους όπως ευκολοδιαχείριστη επιλογή παραγγελίας, χάρτες, επανάκληση χωρίς χρέωση (call back) και όλα αυτά, κάθε ώρα, από οπουδήποτε κι αν βρίσκεσαι. Η Pizza Fan είναι μια καθαρά delivery εταιρεία που δεν εξυπηρετεί πάγιες ανάγκες του καταναλωτή, οπότε κάθε ευκολία πρόσβασης στην παραγγελιοληψία της, όταν δημιουργείται η επιθυμία για μια ζεστή πίτσα, είναι ζωτικής σημασίας», εξηγεί σχετικά με την απόφαση της εταιρείας να επενδύσει σε εφαρμογή.

Όσον αφορά στην ανταπόκριση του κοινού, η εφαρμογή αποτελεί σήμερα το τρίτο κανάλι παραγγελιοληψίας, έχοντας ξεπεράσει τους όποιους αρχικούς ενδοιασμούς από την πλευρά των καταναλωτών. «Κάθε καινοτομία έχει τις δυσκολίες της αρχής, αλλά η iPhone app της Pizza Fan απώλεσε γρήγορα τις παιδικές ασθένειες και σήμερα αποτελεί το τρίτο κανάλι παραγγελιοληψίας μετά το τηλέφωνο και το Internet. Σύντομα θα αναπτύξουμε και android εφαρμογές με το ίδιο λειτουργικό», εξηγεί ο Φώτης Πρινάρης.

Τέλος, σημειώνει ότι πολλοί από τους πελάτες της εταιρείας που εκμεταλλεύονται την προσφορά για λιγότερο από τη μισή τιμή στο κατάστημα, βρίσκουν το πλησιέστερο κατάστημα Pizza Fan από το iPhone τους, χωρίς η εταιρεία να μπορεί να το καταγράψει ποσοτικά.

Σημαντικό τμήμα της ψηφιακής στρατηγικής
Με κύριο στόχο την ολοκληρωμένη παρουσία στο ηλεκτρονικό κανάλι, η Folli Follie έχει αναπτύξει εδώ και έναν χρόνο iPhone application που μέσα στην επόμενη χρονιά θα αναπτυχθεί και ως mobile application, κάτι που κρίνεται απαραίτητο λόγω της ανόδου της τεχνολογίας Android. Όπως επισημαίνει ο Γιώργος Ματινόπουλος, Information Technology Director του ομίλου Folli Follie, η εταιρεία αναπτύσσει μία ολοκληρωμένη και στοχευμένη στρατηγική digital ως αναπόσπαστο κομμάτι της ευρύτερης επιχειρηματικής στρατηγικής και στρατηγικής Μάρκετινγκ.

Στόχος είναι η ολοκληρωμένη παρουσία στο ηλεκτρονικό κανάλι, αναγνωρίζοντας και απαντώντας στις ανάγκες των πελατών της εταιρείας, για άμεση προσβασιμότητα στην πληροφορία ανά πάσα στιγμή. «Αυτή η αμεσότητα έρχεται να απαντηθεί από την ευρύτερη τάση mobile που παρατηρείται έντονα τα τελευταία χρόνια. Έρευνες αποδεικνύουν ότι ο κόσμος έχει την ανάγκη να έχει πρόσβαση στην πληροφόρηση παντού και η πρώτη προσπάθεια ανάκτησης αυτής της πληροφορίας, πραγματοποιείται μέσω του κινητού του τηλεφώνου.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, η ανάπτυξη ενός mobile application αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι μιας ευρύτερης digital στρατηγικής». Αντίστοιχα, και σε επίπεδο ομίλου, η Links of London διαθέτει και λειτουργεί με επιτυχία τόσο iPhone, όσο και mobile εφαρμογή.

Η εφαρμογή της Folli Follie για iPhone είναι δωρεάν και παρέχει άμεση πρόσβαση στον κόσμο της εταιρείας. Ο χρήστης μπορεί να ενημερωθεί για όλες τις τελευταίες τάσεις της μόδας στο κόσμημα, το ρολόι και το αξεσουάρ και να πραγματοποιήσει τις αγορές Folli Follie μέσα από το iPhone. Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι και ο διεθνής χαρακτήρας της εφαρμογής που αυτόματα αναγνωρίζει σε ποιο μέρος του κόσμου βρίσκεται ο χρήστης, προβάλλει την πληροφορία στη γλώσσα του και αυτόματα ενημερώνει τον χρήστη για τα κοντινά σημεία πώλησης. Τα νέα της Folli Follie, οι καινούργιες συλλογές και το δίκτυο καταστημάτων ανά χώρα και πόλη, είναι από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία που προσφέρει η εφαρμογή.

Τον τελευταίο χρόνο που τρέχει η εφαρμογή έχει θετική ανταπόκριση για την ευχρηστία της, με περισσότερα από 30.000 downloads παγκοσμίως. Ένα χρήσιμο στοιχείο που καταθέτει ο Γιώργος Ματινόπουλος είναι ότι οι χρήστες από την Ιαπωνία είναι πολύ εξοικειωμένοι με τις αγορές μέσω κινητού, ενώ οι χρήστες από την Ευρώπη χρησιμοποιούν την εφαρμογή περισσότερο για browsing.

Σε ποιες εφαρμογές αφορά η δράση digi-mobile
Η δράση digi-mobile δίνει τη δυνατότητα στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι mobile εφαρμογές, σε τρεις κατευθύνσεις. Οι εφαρμογές που επιδοτούνται στο πλαίσιο της δράσης, θα πρέπει να απευθύνονται είτε σε καταναλωτές (B2C), είτε σε επιχειρήσεις (B2B), είτε να είναι ενδοεπιχειρησιακές (Β2Ε).

Υποχρεωτικά θα πρέπει να υλοποιηθούν σε μια τουλάχιστον πλατφόρμα εφαρμογών έξυπνων συσκευών (ενδεικτικά, τουλάχιστον μία μεταξύ των NokiaSymbian, GoogleAndroid, AppleiOS, RIM BlackBerry OS, Microsoft Windows Phone/ Mobile, Windows 7 tablet για υπολογιστές ταμπλέτες,Palm/HP’sWebOS, SamsungBada, NokiaMaemo & MeeGo κ.λπ.).

Σημειώνεται ότι επιδοτούνται αποκλειστικά δαπάνες προμήθειας λογισμικού ή υπηρεσιών λογισμικού, με τη μορφή «Software as a Service».

Ενδεικτικά παραδείγματα mobile εφαρμογών που θα μπορούσαν να επιδοτηθούν, περιλαμβάνουν:

  • Μobile εφαρμογές που επιτρέπουν σε στελέχη της επιχείρησης την πρόσβαση σε επιχειρησιακά δεδομένα,
  • υπηρεσίες προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών προς πελάτες,
  • εφαρμογές παροχής υπηρεσιών και προϊόντων, αξιοποιώντας το γεωγραφικό στίγμα του χρήστη και υπηρεσίες destination management,
  • υπηρεσίες για την παροχή προσωποποιημένης πληροφόρησης, τη διαχείριση του πελατολογίου κ.λπ.,
  • υπηρεσίες εικονικής ξενάγησης,
  • υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών και εφαρμογές τιμολόγησης,
  • υπηρεσίες ηλεκτρονικών κρατήσεων και πληρωμών για επιχειρήσεις ενοικιάσεως αυτοκινήτων, παραγωγής θεαμάτων, κινηματογράφους κ.λπ.,
  • διάθεση τουριστικών υπηρεσιών και οργάνωσης ταξιδίων,
  • παρακολούθηση και διαχείριση στόλου οχημάτων, κράτηση θέσεων σε ταξί, λεωφορεία κ.λπ.


Διαθέσιμο το σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής
Το ανώτατο ύψος του προϋπολογισμού ανά έργο διαμορφώνεται από την επιχείρηση και δεν μπορεί να υπερβαίνει το 100% του κύκλου εργασιών της τελευταίας χρήσης της επιχείρησης. Η μέγιστη ενίσχυση αφορά στο 70% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου, και δεν μπορεί να υπερβεί τα 7.000 ευρώ για τις περιπτώσεις που η επιχείρηση υλοποιήσει ή αξιοποιήσει native mobile ή web mobile εφαρμογές ή τα 1.400 ευρώ για τις περιπτώσεις που η επιχείρηση υλοποιήσει web mobile portal. Το υπόλοιπο 30% του έργου καλύπτεται με ιδιωτική συμμετοχή της επιχείρησης.

Το ηλεκτρονικό σύστημα μέσω του οποίου καταχωρίζονται οι ηλεκτρονικές προτάσεις είναι διαθέσιμο από σήμερα (Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου) στις 12.00. Η ημερομηνία έναρξης υποβολής προτάσεων των επιχειρήσεων καθορίζεται από την Περιφέρεια στην οποία είναι εγκατεστημένες, και ακολουθεί το παρακάτω πρόγραμμα: Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έναρξη υποβολής Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012 και ώρα 14:00, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, έναρξη υποβολής Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012 και ώρα 14:00, Περιφέρειες του ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση» (Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Ιόνια Νησιά, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη), έναρξη υποβολής Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012 και ώρα 14:00 και Περιφέρεια Αττικής, έναρξη υποβολής Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012 και ώρα 14:00.

Η δράση digi-mobile υλοποιείται από την Ψηφιακές Ενισχύσεις (Κοινωνία της Πληροφορίας).

Digi-mobile: Μία ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί
Marketing Week: Ποια θα ήταν η συμβουλή σας στις εταιρείες που δεν έχουν αποφασίσει ακόμα να επενδύσουν στην ανάπτυξη κινητής εφαρμογής; Για ποιους λόγους «οφείλουν» να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που τους προσφέρει η δράση digi-mobile;

«Το κόστος υλοποίησης τέτοιων εφαρμογών δεν είναι αμελητέο και θα πρέπει να υπολογιστούν τα προσδοκώμενα οφέλη σε σχέση με αυτό το κόστος, αλλά από την άλλη μεριά όπως συμβαίνει πάντα, οι πρωτοπόροι επενδυτές θα εισπράξουν την υπεραξία της καινοτομίας. Ίσως τώρα είναι μια καλή ευκαιρία, με το πρόγραμμα digi-mobile».

Φώτης Πρινάρης, Pizza Fan

«Με βάση τη διεθνή τάση, καθώς και τα στοιχεία από την ελληνική αγορά, τα οποία φανερώνουν αύξηση τόσο των ηλεκτρονικών συναλλαγών όσο και της χρήσης έξυπνων κινητών τηλεφώνων και ταμπλετών αφής, η δράση digi-mobile δίνει την ευκαιρία στις επιχειρήσεις να επεκτείνουν τις υπηρεσίες και τις δραστηριότητές τους. Στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί σήμερα, οι επιχειρήσεις οφείλουν να εκμεταλλεύονται όλες τις ευκαιρίες που τους παρουσιάζονται, λόγω του μεγάλου βαθμού διείσδυσης των έξυπνων κινητών τηλεφώνων στον ελληνικό πληθυσμό».

Γεωργία Φαρμάκη, Alpha Bank

«Μια συνολική και στρατηγική digital παρουσία είναι απαραίτητη για κάθε εταιρεία, δεδομένου φυσικά ότι αρμόζει στο προφίλ της. Η ανάπτυξη μιας κινητής εφαρμογής είναι σημαντικό κομμάτι της digital στρατηγικής που μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη. Σημαντικό είναι ωστόσο να μην γίνεται επιπόλαια και να δοθεί ιδιαίτερη βάση στην ανάπτυξη, τον σχεδιασμό και το περιεχόμενο. Πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι ο χρήστης είναι εξοικειωμένος και αν δεν έχεις κάτι σημαντικό να πεις και να προσφέρεις ως εταιρεία, θα κατεβάσει την επόμενη εφαρμογή και δεν θα ασχοληθεί άλλο με τη δική σου».

Γιώργος Ματινόπουλος, Folli Follie

Mobile Αpps: Σε συνέπεια με τις ανάγκες της εταιρείας
Marketing Week: Πιστεύετε ότι οι εφαρμογές «ταιριάζουν» σε όλων των ειδών τις εταιρείες ή βλέπετε διαφοροποιήσεις ανάλογα με τον τομέα δραστηριότητας ή το μέγεθος μίας επιχείρησης;

Γιώργος Ματινόπουλος:
Κάθε εταιρεία έχει διαφορετικές ανάγκες και διαφορετικό ύφος. Οι ανάγκες μιας εταιρείας λιανικού εμπορίου διαφέρουν από αυτές μιας εταιρείας παροχής υπηρεσιών. Κάθε εταιρεία πρέπει να γνωρίζει καλά τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να προσεγγίσει τον πελάτη της.

Φώτης Πρινάρης: Είναι αυτονόητο ότι κάθε κανάλι επικοινωνίας ταιριάζει λιγότερο ή περισσότερο με τη δραστηριότητα κάθε επιχείρησης. Αυτό όμως που αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο, είναι εάν η εν λόγω εφαρμογή διαφοροποιεί ουσιαστικά την ποιότητα, την ταχύτητα και την ευκολία που παρέχεται η πληροφορία στον χρήστη-καταναλωτή καθώς και η ελκυστικότητα απόκτησής της (π.χ. εντοπισμός πλησιέστερου καταστήματος μέσα από χάρτες live).

Γεωργία Φαρμάκη: Όπως είναι εύλογα κατανοητό, οι εφαρμογές θα πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες των χρηστών. Συνεπώς θα υπάρχουν διαφοροποιήσεις στις εφαρμογές, ανάλογα με τις παρεχόμενες υπηρεσίες και το είδος αυτών.

Marketing Week (T. 1366)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778