Marketing Week - E-Commerce Conference 2019: Εξατομίκευση, τεχνολογία και ευελιξία «χτίζουν» το eshop του μέλλοντος

Δευτέρα, 26 Αυγούστου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

E-Commerce Conference 2019: Εξατομίκευση, τεχνολογία και ευελιξία «χτίζουν» το eshop του μέλλοντος

21 Μαΐου 2019 | 17:30 Γράφει η Κατερίνα  Νικολοπούλου Topics: Conferences

Με τη ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη να τροφοδοτεί τη διαρκή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σε ολόκληρο το επιχειρηματικό φάσμα, η επικέντρωση στον ανθρώπινο παράγοντα σε κάθε του διάσταση καθίσταται πιο ουσιαστική από ποτέ.

Με keynote ομιλητή τον Lord Stuart Rose, Πρόεδρο της OCADO, το E-Commerce Conference 2019 που διοργάνωσε η Boussias Communications και το Marketing Week στις 11 Απριλίου ανέδειξε τη σημασία των big data και των εφαρμογών ΑΙ, παρουσιάζοντας καινοτόμες λύσεις του martech stack, με βασικούς στόχους την εξατομίκευση και το σωστό attribution.

Υψηλόβαθμα στελέχη και experts της αγοράς από τη διεθνή και την εγχώρια σκηνή παρουσίασαν αποτελέσματα ερευνών σχετικά με την καταναλωτική συμπεριφορά στο διαδίκτυο και έδωσαν πρακτικές συμβουλές για την αποτελεσματική αξιοποίηση των πιο δυναμικών τάσεων, όπως chatbots, voice και visual search, ενώ έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στη seamless εμπειρία μιας ολοκληρωμένης πολυκαναλικής προσέγγισης. Δίνοντας προτεραιότητα στο συχνά παραγνωρισμένο retention, παρουσίασαν actionable tips για αύξηση του CLV και εξέθεσαν best practices από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

«ΕΞΕΛΙΞΗ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ»
«Η στασιμότητα δεν είναι επιλογή στο σύμπαν του ηλεκτρονικού εμπορίου», υποστήριξε ο Lord Stuart Rose, Chairman της OCADO, σκιαγραφώντας την αγορά ως ένα πεδίο διαρκών, σαρωτικών αλλαγών και αλλεπάλληλων disruptions. Σε αυτό το περιβάλλον, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα συνιστούν τα βασικότερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των εταιρειών, ανεξαρτήτως μεγέθους, καθώς κανείς δεν έχει την πολυτέλεια να σταματήσει να εξελίσσεται.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στον παράγοντα της βιωσιμότητας, καλώντας τις εταιρείες να επιδιώξουν την ανάπτυξη εντάσσοντας την αειφορία στις δημιουργικές τους ιδέες. Όπως σημείωσε, η κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα αποτελούν ζητήματα μεγάλης σημασίας για τους millennials και GenZ καταναλωτές, οι οποίοι επιθυμούν να αγοράζουν από, αλλά και να εργάζονται σε εταιρείες με ανάλογο προφίλ.

ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΕΙΝΑΙ «ΒΑΣΙΛΙΑΣ»
Απομυθοποιώντας τον παράγοντα της τεχνολογίας που συχνά μονοπωλεί το ενδιαφέρον στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο Lord Rose υπενθύμισε ότι «ο καταναλωτής θα επιστρέψει στο κατάστημα ακόμα και αν δεν διαθέτει την τέλεια τεχνολογία, αλλά όχι αν δεν διαθέτει το ιδανικό για αυτόν προϊόν».

Αναμφίβολα, ο συνδυασμός των δύο, μαζί με τη δημιουργία μιας απρόσκοπτης εμπειρίας αποτελεί τον επιθυμητό στόχο, επιμένοντας ωστόσο στη σημασία της ανθρώπινης συμβολής, η οποία δεν είναι δυνατό να αντικατασταθεί από το ΑΙ. Όσον αφορά το κομμάτι των τροφίμων, συμφώνησε ότι η κατηγορία των βιολογικών και υγιεινών τροφών παρουσιάζει σημαντική άνοδο, ανέδειξε ωστόσο την τάση συνολικής αναβάθμισης της αγοράς και της αναπροσαρμογής των standards για όλους προς τα επάνω.

ΦΩΝΗ, ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΑΙ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ TRENDS
Τις κυριότερες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσίασε ο Sean Donnelly, Senior Research Analyst του Econsultancy. Η «μάχη της φωνής», όπως τη χαρακτήρισε, αποτελεί σίγουρα μία από αυτές, με τις συσκευές που υποστηρίζουν voice assistants να αυξάνονται συνεχώς, ενώ το voice activated internet συνιστά έναν νέο τρόπο χρήσης και εμπειρίας του διαδικτύου.

Ανοδική είναι και η αξιοποίηση των chatbots με την Gartner να εκτιμά ότι σε 2 χρόνια η αλληλεπίδραση μαζί τους θα ξεπεράσει την αλληλεπίδραση με τον/την σύζυγο. Το visual search, η αναζήτηση με βάση εικόνες, είναι επίσης σε άνοδο, με τα διαδικτυακά καταστήματα να αναπτύσσουν ανάλογες λειτουργίες, διευκολύνοντας έτσι το καταναλωτικό ταξίδι αλλά και τις αγορές στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα, η ενσωμάτωση του ΑΙ σε κάθε πτυχή της εμπορικής λειτουργίας είναι πλέον καθοριστική, με τα digitally native brands να προκαλούν disruptions εστιάζοντας στο customer experience.

ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Τη σημασία της εμπειρίας και της άψογης εξυπηρέτησης ανέδειξε και η Έλια Χάραρη, Marketing Manager της ACS. Η ευελιξία στις επιλογές, η άνεση, αλλά και η ευκολία χάρη στην τεχνολογική καινοτομία βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων των e-shoppers, ενώ η έμφαση στην εμπειρία του καταναλωτή είναι πλέον η μεταβλητή που κάνει τη διαφορά, μετατοπίζοντας τον ανταγωνισμό από τον επιφανειακό «πόλεμο της τιμής».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, το 86% των καταναλωτών είναι διατεθειμένο να δαπανήσει έως και 25% περισσότερο για να λάβει μια καλύτερη εμπειρία, με το 73% να αναζητά φιλικό προσωπικό και το 61% να διαμορφώνει θετικότερη εμπειρία για το brand όταν αυτό προσφέρει μια αξιόλογη εμπειρία στο mobile. Αναφερόμενη συγκεκριμένα στις υπηρεσίες ταχυμεταφοράς, η ταχύτητα στην εξυπηρέτηση και η ακεραιότητα στην παράδοση αξιολογούνται ως τα πιο σημαντικά από το κοινό, ενώ το 90% επιλέγει την ACS χάρη στην προσαρμοστικότητά της στις ανάγκες του πελάτη.

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ONLINE ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Προϊόντα τεχνολογίας φαίνεται να αναζητούν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο οι χρήστες του διαδικτύου, στην πλατφόρμα Skroutz.gr. Όπως υποστήριξε ο Στράτος Παρασκευαΐδης, Head of Partners Business Unit της Skroutz, στην πλατφόρμα, μέσω της οποίας πραγματοποιείται μια παραγγελία κάθε 3 δευτερόλεπτα, η κατηγορία της τεχνολογίας είναι αυτή με τη μεγαλύτερη ζήτηση, ενώ ακολουθούν οι Home&Garden, Hobby/Sport και Health&Beauty. Πιο συγκεκριμένα, η κατηγορία των κινητών ήταν η δημοφιλέστερη καθώς μέσα στο 2018 πωλήθηκαν 478.000 τηλέφωνα, με GMV 106,6 εκατ. ευρώ.

ΕΥΚΟΛΙΑ ΚΑΙ MONITORING ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ CONVERSION RATE
Θέτοντας στο επίκεντρο την αύξηση του conversion rate, η Ειρήνη Φωτίου, Virtual Services Manager της Cardlink παρουσίασε τα νέα εργαλεία της εταιρείας. Ανάμεσα σε αυτά, η λειτουργία Payment Links, προτείνεται για τη διευκόλυνση ασφαλών πληρωμών και τοποθετείται ως ιδανική για call center sales αλλά και για εμπόρους που δεν διαθέτουν e-shop. Παράλληλα, η νέα υπηρεσία Apollo αποτελεί ένα omnichannel transaction reporting εργαλείο που επιτρέπει, μεταξύ άλλων, monitoring σε όλα τα κανάλια, με πολλές επιπλέον δυνατότητες.

ΞΕΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΟ Νο1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ CRO’s
Ποιο είναι αυτό; Η έλλειψη μιας σαφώς ορισμένης διαδικασίας testing, η οποία να διενεργείται με συνέπεια και συστηματικότητα, σύμφωνα με τον Rudger de Groot, Founder της Mintminds Digital Optimizers. Για τη βελτιστοποίησή της ο ίδιος πρότεινε τρία πράγματα. Αρχικά, τον έλεγχο στο κάτω μέρος της σελίδας, διασφαλίζοντας ότι ο χρήστης έχει δει το περιεχόμενο, συμβουλεύοντας τους marketers να το δομήσουν λαμβάνοντας υπόψη ποια είναι τα στοιχεία του που κατευθύνουν τη λήψη απόφασης.

Δεύτερον, συνέστησε την ολοκληρωμένη αναζήτηση και απομάκρυνση των σφαλμάτων που δημιουργούν προσκόμματα στην εμπειρία του χρήστη, τα οποία μπορεί να είναι διαφορετικά ανά κατηγορία προϊόντων, με τη χρήση, μεταξύ άλλων, εργαλείων όπως το Bugsnag. Τέλος, επέστησε την προσοχή στη διαφορετική συμπεριφορά που επιδεικνύουν τα άτομα στην εκάστοτε συσκευή, σημειώνοντας ότι το αγοραστικό ταξίδι στην κάθε μια θα πρέπει να σέβεται και να ευθυγραμμίζεται με τις διαφορές αυτές.

Με keynote ομιλητή τον Lord Stuart Rose, Πρόεδρο της OCADO, το E-Commerce Conference 2019 που διοργάνωσε η Boussias Communications και το Marketing Week στις 11 Απριλίου ανέδειξε τη σημασία των big data και των εφαρμογών ΑΙ, παρουσιάζοντας καινοτόμες λύσεις του martech stack, με βασικούς στόχους την εξατομίκευση και το σωστό attribution.

Υψηλόβαθμα στελέχη και experts της αγοράς από τη διεθνή και την εγχώρια σκηνή παρουσίασαν αποτελέσματα ερευνών σχετικά με την καταναλωτική συμπεριφορά στο διαδίκτυο και έδωσαν πρακτικές συμβουλές για την αποτελεσματική αξιοποίηση των πιο δυναμικών τάσεων, όπως chatbots, voice και visual search, ενώ έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στη seamless εμπειρία μιας ολοκληρωμένης πολυκαναλικής προσέγγισης. Δίνοντας προτεραιότητα στο συχνά παραγνωρισμένο retention, παρουσίασαν actionable tips για αύξηση του CLV και εξέθεσαν best practices από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

«ΕΞΕΛΙΞΗ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ»
«Η στασιμότητα δεν είναι επιλογή στο σύμπαν του ηλεκτρονικού εμπορίου», υποστήριξε ο Lord Stuart Rose, Chairman της OCADO, σκιαγραφώντας την αγορά ως ένα πεδίο διαρκών, σαρωτικών αλλαγών και αλλεπάλληλων disruptions. Σε αυτό το περιβάλλον, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα συνιστούν τα βασικότερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των εταιρειών, ανεξαρτήτως μεγέθους, καθώς κανείς δεν έχει την πολυτέλεια να σταματήσει να εξελίσσεται.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στον παράγοντα της βιωσιμότητας, καλώντας τις εταιρείες να επιδιώξουν την ανάπτυξη εντάσσοντας την αειφορία στις δημιουργικές τους ιδέες. Όπως σημείωσε, η κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα αποτελούν ζητήματα μεγάλης σημασίας για τους millennials και GenZ καταναλωτές, οι οποίοι επιθυμούν να αγοράζουν από, αλλά και να εργάζονται σε εταιρείες με ανάλογο προφίλ.

ΤΟ ΠΡΟΪΟΝ ΕΙΝΑΙ «ΒΑΣΙΛΙΑΣ»
Απομυθοποιώντας τον παράγοντα της τεχνολογίας που συχνά μονοπωλεί το ενδιαφέρον στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο Lord Rose υπενθύμισε ότι «ο καταναλωτής θα επιστρέψει στο κατάστημα ακόμα και αν δεν διαθέτει την τέλεια τεχνολογία, αλλά όχι αν δεν διαθέτει το ιδανικό για αυτόν προϊόν».

Αναμφίβολα, ο συνδυασμός των δύο, μαζί με τη δημιουργία μιας απρόσκοπτης εμπειρίας αποτελεί τον επιθυμητό στόχο, επιμένοντας ωστόσο στη σημασία της ανθρώπινης συμβολής, η οποία δεν είναι δυνατό να αντικατασταθεί από το ΑΙ. Όσον αφορά το κομμάτι των τροφίμων, συμφώνησε ότι η κατηγορία των βιολογικών και υγιεινών τροφών παρουσιάζει σημαντική άνοδο, ανέδειξε ωστόσο την τάση συνολικής αναβάθμισης της αγοράς και της αναπροσαρμογής των standards για όλους προς τα επάνω.

ΦΩΝΗ, ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΑΙ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ TRENDS
Τις κυριότερες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσίασε ο Sean Donnelly, Senior Research Analyst του Econsultancy. Η «μάχη της φωνής», όπως τη χαρακτήρισε, αποτελεί σίγουρα μία από αυτές, με τις συσκευές που υποστηρίζουν voice assistants να αυξάνονται συνεχώς, ενώ το voice activated internet συνιστά έναν νέο τρόπο χρήσης και εμπειρίας του διαδικτύου.

Ανοδική είναι και η αξιοποίηση των chatbots με την Gartner να εκτιμά ότι σε 2 χρόνια η αλληλεπίδραση μαζί τους θα ξεπεράσει την αλληλεπίδραση με τον/την σύζυγο. Το visual search, η αναζήτηση με βάση εικόνες, είναι επίσης σε άνοδο, με τα διαδικτυακά καταστήματα να αναπτύσσουν ανάλογες λειτουργίες, διευκολύνοντας έτσι το καταναλωτικό ταξίδι αλλά και τις αγορές στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα, η ενσωμάτωση του ΑΙ σε κάθε πτυχή της εμπορικής λειτουργίας είναι πλέον καθοριστική, με τα digitally native brands να προκαλούν disruptions εστιάζοντας στο customer experience.

ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Τη σημασία της εμπειρίας και της άψογης εξυπηρέτησης ανέδειξε και η Έλια Χάραρη, Marketing Manager της ACS. Η ευελιξία στις επιλογές, η άνεση, αλλά και η ευκολία χάρη στην τεχνολογική καινοτομία βρίσκονται στην κορυφή των προτεραιοτήτων των e-shoppers, ενώ η έμφαση στην εμπειρία του καταναλωτή είναι πλέον η μεταβλητή που κάνει τη διαφορά, μετατοπίζοντας τον ανταγωνισμό από τον επιφανειακό «πόλεμο της τιμής».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, το 86% των καταναλωτών είναι διατεθειμένο να δαπανήσει έως και 25% περισσότερο για να λάβει μια καλύτερη εμπειρία, με το 73% να αναζητά φιλικό προσωπικό και το 61% να διαμορφώνει θετικότερη εμπειρία για το brand όταν αυτό προσφέρει μια αξιόλογη εμπειρία στο mobile. Αναφερόμενη συγκεκριμένα στις υπηρεσίες ταχυμεταφοράς, η ταχύτητα στην εξυπηρέτηση και η ακεραιότητα στην παράδοση αξιολογούνται ως τα πιο σημαντικά από το κοινό, ενώ το 90% επιλέγει την ACS χάρη στην προσαρμοστικότητά της στις ανάγκες του πελάτη.

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΥΡΙΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ONLINE ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Προϊόντα τεχνολογίας φαίνεται να αναζητούν περισσότερο από οτιδήποτε άλλο οι χρήστες του διαδικτύου, στην πλατφόρμα Skroutz.gr. Όπως υποστήριξε ο Στράτος Παρασκευαΐδης, Head of Partners Business Unit της Skroutz, στην πλατφόρμα, μέσω της οποίας πραγματοποιείται μια παραγγελία κάθε 3 δευτερόλεπτα, η κατηγορία της τεχνολογίας είναι αυτή με τη μεγαλύτερη ζήτηση, ενώ ακολουθούν οι Home&Garden, Hobby/Sport και Health&Beauty. Πιο συγκεκριμένα, η κατηγορία των κινητών ήταν η δημοφιλέστερη καθώς μέσα στο 2018 πωλήθηκαν 478.000 τηλέφωνα, με GMV 106,6 εκατ. ευρώ.

ΕΥΚΟΛΙΑ ΚΑΙ MONITORING ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ CONVERSION RATE
Θέτοντας στο επίκεντρο την αύξηση του conversion rate, η Ειρήνη Φωτίου, Virtual Services Manager της Cardlink παρουσίασε τα νέα εργαλεία της εταιρείας. Ανάμεσα σε αυτά, η λειτουργία Payment Links, προτείνεται για τη διευκόλυνση ασφαλών πληρωμών και τοποθετείται ως ιδανική για call center sales αλλά και για εμπόρους που δεν διαθέτουν e-shop. Παράλληλα, η νέα υπηρεσία Apollo αποτελεί ένα omnichannel transaction reporting εργαλείο που επιτρέπει, μεταξύ άλλων, monitoring σε όλα τα κανάλια, με πολλές επιπλέον δυνατότητες.

ΞΕΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΟ Νο1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ CRO’s
Ποιο είναι αυτό; Η έλλειψη μιας σαφώς ορισμένης διαδικασίας testing, η οποία να διενεργείται με συνέπεια και συστηματικότητα, σύμφωνα με τον Rudger de Groot, Founder της Mintminds Digital Optimizers. Για τη βελτιστοποίησή της ο ίδιος πρότεινε τρία πράγματα. Αρχικά, τον έλεγχο στο κάτω μέρος της σελίδας, διασφαλίζοντας ότι ο χρήστης έχει δει το περιεχόμενο, συμβουλεύοντας τους marketers να το δομήσουν λαμβάνοντας υπόψη ποια είναι τα στοιχεία του που κατευθύνουν τη λήψη απόφασης.

Δεύτερον, συνέστησε την ολοκληρωμένη αναζήτηση και απομάκρυνση των σφαλμάτων που δημιουργούν προσκόμματα στην εμπειρία του χρήστη, τα οποία μπορεί να είναι διαφορετικά ανά κατηγορία προϊόντων, με τη χρήση, μεταξύ άλλων, εργαλείων όπως το Bugsnag. Τέλος, επέστησε την προσοχή στη διαφορετική συμπεριφορά που επιδεικνύουν τα άτομα στην εκάστοτε συσκευή, σημειώνοντας ότι το αγοραστικό ταξίδι στην κάθε μια θα πρέπει να σέβεται και να ευθυγραμμίζεται με τις διαφορές αυτές.


ΤΟ RETENTION ΠΡΙΝ ΤΟ ACQUISITION
Για πολλούς marketers η προσέλκυση νέων πελατών είναι πιο sexy από τη διατήρηση των ήδη υπαρχόντων. Και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ένα από τα σημαντικότερα σφάλματα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς η πολιτική retention μπορεί να καθορίσει τελικά και τους πόρους και τη δυναμική για το acquisition. Όπως υποστήριξε ο Ian Rhodes, Founder της Advanced Ecommerce, οι πιστοί καταναλωτές αποτελούν τους ambassadors ενός brand ή retailer, και παρουσίασε μια στρατηγική retention τριών σταδίων:

1. Ανάγκη για data: To key metric είναι το CLV. Αναζητήστε την κατηγορία προτίμησης, την μέση τιμή παραγγελίας, τη συχνότητα αλλά και το κανάλι που επιλέγει ο χρήστη.

2. Post-purchase experience: Κάντε τους πελάτες σας να νιώθουν ότι μπήκαν σε ένα club εκλεκτών μετά την αγορά τους, επικοινωνήστε τη διαθεσιμότητά σας για οτιδήποτε νέο χρειάζονται και βρείτε relevant τρόπους να τους εισάγετε σε όλη σας την προϊοντική γκάμα.

3. Εξειδικευτείτε στο personalization: Προσθέστε στοιχεία ανθρώπινης επικοινωνίας στα μηνύματά σας και περάστε από τον βομβαρδισμό από mail στις εξατομικευμένες προτάσεις.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ
Τη σημασία της καινοτομίας σε όλα τα επίπεδα ανέδειξαν οι Νανά Ιωακειμίδου, Εμπορική Διευθύντρια της Generation Y και Δώρα Χιόνου, Φαρμακοποιός, CEO του Boxpharmacy.gr, εκθέτοντας το case του Box Pharmacy. Εστιάζοντας στο performance marketing mix, χρησιμοποιήθηκαν πολλαπλές πηγές για ανάλυση δεδομένων σε βάθος, οδηγώντας σε data driven αποφάσεις, ενώ εισήχθησαν διαφορετικές καινοτομίες ανά κανάλι και αναπτύχθηκαν αλγόριθμοι και αυτοματισμοί. Χρησιμοποιώντας παράλληλα προσωποποιημένα μηνύματα ανάλογα με τη συμπεριφορά του κάθε χρήστη, επετεύχθη άνοδος σε όλα τα βασικά KPIs και 1:40 ROAS.

HANDS-ON Ε-COMMERCE MARKETING TIPS
Μια σειρά άμεσα εφαρμόσιμων συμβουλών marketing στο ηλεκτρονικό εμπόριο έδωσε ο Daniel Meck, CCO της Moosend, αντλώντας από cases πελατών της:

1. Μετατρέψτε τις επαφές σας στα social media σε παραλήπτες των e-mails σας, ώστε να έχετε πολλαπλά κανάλια για να μένετε top-of-mind και να μετατρέπετε το κοινό σε πελάτες σας.

2. Κατανοήστε τη συμπεριφορά των χρηστών σας ώστε να γνωρίζετε σε ποιο τμήμα του funnel βρίσκεται ο καθένας.

3. Δημιουργήστε ένα score ανάλογα με το πόσο engaged είναι ο κάθε χρήστης και προσαρμόστε τη στρατηγική marketing. Αυξήστε τους promoters σας με ένα πρόγραμμα πιστότητας.

4. Εκπλήξτε τους πελάτες σας, γιορτάζοντας για παράδειγμα την επέτειο από την πρώτη αγορά τους.

5. Κάντε διαρκή reminders και κάντε upsell ένα abandoned cart.

6. Ζητήστε από τους πιο ικανοποιημένους πελάτες σας να γράψουν μια κριτική στη σελίδα σας.

ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ DYNAMIC ADS, CAMPAIGNS KAI RECOMMENDATIONS
Τα πλεονεκτήματα της αξιοποίησης της πλατφόρμας Retargeting.Biz για dynamic ads σε Google και Facebook, για καμπάνιες, αλλά και για «μηχανές προτάσεων» (recommendation engines) ανέπτυξε ο Kiril Dinov, Chief Business Development Officer της Retargeting Biz. Όπως σημείωσε, οι marketers μπορούν να επωφεληθούν από μια ενιαία πλατφόρμα για όλες τις ενέργειες marketing, περιορίζοντας τα επαναλαμβανόμενα tasks μέσω αυτοματισμών. Παράλληλα, οι χρήστες κατηγοριοποιούνται ανάλογα με τη συμπεριφορά τους και τη θέση τους στο funnel και λαμβάνουν προσωποποιημένες προτάσεις, ενώ μειώνεται το CPA χάρη στην καλύτερη στόχευση.

Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ ΤΩΝ IMPRESSIONS, VISITS ΚΑΙ CONVERSIONS
Με τους περισσότερους να επικεντρώνονται στην ποσότητα των impressions, των επισκέψεων, αλλά και των conversions, ο Russell McAthy, CEO της Cubed έστρεψε την προσοχή στην ποιότητά τους και τον ακριβή ορισμό τους. Όπως επεσήμανε, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κάθε impression και το πώς επηρεάζει τα πραγματικά conversions, σε σχέση με τις επισκέψεις και τις αγορές χρηστών που δεν έχουν εκτεθεί στα impressions. Με τη σειρά της, μια επίσκεψη μπορεί και θα πρέπει να αξιολογηθεί με όρους ποιότητας.

Αυτό που απαιτείται είναι ένα metric που να αποτυπώνει τον αντίκτυπο κάθε επίσκεψης για τα μελλοντικά conversions και όχι το conversion rate, που αναφέρεται στο παρόν. Αυτό που χρειάζεται είναι η εξέταση κάθε πτυχής της επίσκεψης και η προσθήκη microconversions στα analytics. Τέλος, έμφαση έδωσε και στην «ποιοτική» διάσταση των conversions, υπενθυμίζοντας ότι η δεύτερη αγορά είναι μεγαλύτερης αξίας και κοστίζει λιγότερο στην εταιρεία, ενώ με την αύξηση της εμπιστοσύνης στον retailer έρχεται και μεγαλύτερη δαπάνη.

ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΙ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΟ E-RETAIL
Τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στο πολυκαναλικό εμπορικό οικοσύστημα συζήτησαν οι Lord Stuart Rose, Βασίλης Σταύρου, Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Metro ΑΕΒΕ, Τέλης Θανόπουλος, Πρόεδρος της Δ. Θανόπουλος ΑΕ, Γιώργος Κοντάκος, Γενικός Διευθυντής Καταναλωτικών Προϊόντων της L’Oreal Ελλάδος και Βασίλης Ανδρικόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Green Cola & Αντιπρόεδρος του Caremarket.gr, υπό τον συντονισμό του Αθανάσιου Μαύρου, Partner, Advisory Services, CSE Head Supply Chain & Operations, Central & South-East Europe της EY.

Δίνοντας έμφαση στη σημασία της τοποθεσίας και της εμπειρίας στο φυσικό κατάστημα, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης υπογράμμισε τις συνέργειες με το ηλεκτρονικό στο πλαίσιο μιας συνολικής παρουσίας στο ψηφιακό περιβάλλον. Τη θέση ότι το διαδικτυακό κομμάτι δεν μονοπωλείται από το e-commerce υποστήριξε και ο Βασίλης Σταύρου, επιμένοντας στην ανάγκη για personalization, αλλά και τη μετατροπή του φυσικού σημείου πώλησης σε social hub. Από την πλευρά του, ο Τέλης Θανόπουλος τόνισε τη σημασία των big data, τα πλεονεκτήματα που έχει συχνά το μικρό μέγεθος μιας επιχείρησης αναφορικά με το πόσο καλά γνωρίζει τους πελάτες της, καθώς και τη σημασία της εξέλιξης με αργά αλλά σταθερά βήματα και στόχο την ικανοποίηση αυτών που την επιλέγουν.

Την επικέντρωση στην καινοτομία με ορίζοντα τον εξαγωγικό προσανατολισμό έθεσε «στο τραπέζι» ο Βασίλης Ανδρικόπουλος, υποστηρίζοντας ότι η εξωστρέφεια πρέπει να είναι εξαρχής «ενσωματωμένη» στην ανάπτυξη των προϊόντων, ενώ ο Γιώργος Κοντάκος έβαλε στην εξίσωση και τον παράγοντα «millennials»: «συνδεδεμένοι» 24/7, επιχειρηματικοί και καινοτόμοι, αναζητούν ultra-personalization με αντάλλαγμα τα data τους, οδηγώντας την εξέλιξη σε όλα τα κανάλια του retail. Προτάσσοντας την ικανότητα πρόβλεψης των αναγκών των καταναλωτών, ο Lord Rose συμβούλεψε τους marketers να βρίσκονται μισό βήμα μπροστά από το κοινό τους, καθώς οτιδήποτε περισσότερο πιθανότατα δεν θα επιφέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ BEST PRACTICES
Την εμπειρία από την Ελλάδα και το εξωτερικό μοιράστηκαν οι ομιλητές της τέταρτης ενότητας του συνεδρίου. Μεταφέροντας τη διεθνή οπτική, ο Simon Vreeman (1), Growth Marketing Manager της VanMoof, εξέθεσε το case της εταιρείας του, η οποία μέσα από ένα έξυπνο marketing mix και στρατηγικά υπολογισμένη πορεία κατάφερε να φτάσει το 1 εκατ. πελάτες μέσα σε 5 χρόνια.

Παρουσιάζοντας το case της Tsakiris Mallas, o Φώτης Αντωνόπουλος (2), eCommerce & CRM Director της εταιρείας, ανέδειξε τη σημασία της συγκέντρωσης και ανάλυσης σε βάθος στοιχείων από όλα τα touchpoints, καθώς και τη βελτίωση του mobile version, ενώ ο Βασίλης Κοντογιάννης (3), Manager Direct Retail & Ecommerce Strategy της Παπαστράτος, αναγνώρισε τη συνεισφορά των αυτοματισμών που διευκολύνουν το customer journey, του personalization, αλλά και του same day delivery.

Από την πλευρά του, ο Θεόδωρος Μουλός (4), Group CEO, Growth Rocks & Viral Loops, ανέλυσε τις εξελίξεις που αναδιατάσσουν την εγχώρια και διεθνή αγορά, όπως το Instagram Checkout, το virtual walkthrough και τα voice assistants, ενώ ο Δημήτρης Τραυλός (5), Διευθυντής Ε-Business του B&F Group, στάθηκε ιδιαίτερα στην πολυκριτηριακή ανάλυση του performance, εντοπίζοντας στα CAC και CLV τον καλύτερο τρόπο αξιολόγησης του marketing spend. Κλείνοντας, οι Κωνσταντίνα Σοφιανοπούλου (6), Digital & PR Manager και Βάσια Παπαθανασοπούλου (7), E-Store Specialist των Sephora, παρουσίασαν τις καινοτομίες και τα αποτελέσματα του νέου mobile app της αλυσίδας ομορφιάς.

Marketing Week (T. 1564)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778