Με τα ψηφιακά Μέσα να επικρατούν πλέον στη «μάχη» της ενημέρωσης, ο αναγνώστης-καταναλωτής γίνεται όλο και πιο απαιτητικός, σε επίπεδο εγκυρότητας, ποιότητας και αισθητικής. Η 24Media επενδύει σε όλα τα παραπάνω, καθώς και στο ανθρώπινο δυναμικό της, επιτυγχάνοντας τη διαφοροποίησή της σε ένα πεδίο έντονου ανταγωνισμού.

Περισσότερα για το τοπίο των ψηφιακών Μέσων στην Ελλάδα, την πορεία του και τις προσπάθειες για την αναβάθμισή του, καθώς και για την παρουσία της 24Media σε αυτό, μοιράστηκε με το MW ο Δημήτρης Μάρης, Πρόεδρος της 24Media.

    MW:Τα digital Μέσα συνεχίζουν να διαγράφουν ανοδική πορεία, τόσο στην ενημέρωση όσο και στην ψυχαγωγία. Που αποδίδετε την τάση αυτή;

Δημήτρης Μάρης: Στην απόλυτη επικράτηση των ψηφιακών Μέσων ενημέρωσης ως πρώτης επιλογής στον τομέα της ενημέρωσης, η οποία πλέον εκτός από ποσοτικά επικρατεί και ως προς τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά. Ο αναγνώστης-καταναλωτής έχει πλέον ενσωματώσει στις βασικές του καθημερινές ανάγκες την on demand ψηφιακή ενημέρωση, όπου και όταν την έχει ανάγκη σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η μάχη έχει πλέον κριθεί οριστικά και τα ψηφιακά Μέσα ενημέρωσης στέφθηκαν νικητές.

Από την εποχή που τα ψηφιακά ειδησεογραφικά Μέσα θεωρούνταν αναξιόπιστα μέχρι τη στιγμή που αξιοποίησαν την ταχύτητα του Μέσου και έβγαλαν πρώτα τις μεγάλες ειδήσεις δεν έχει περάσει πολύ χρόνος, η διαρκής όμως βελτίωση των παραγόμενων υπηρεσιών και η ποιοτική αναβάθμισή τους έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην κατάκτηση της απόλυτης κυριαρχίας των ψηφιακών Μέσων, ιδιαίτερα στο κομμάτι της ενημέρωσης. Πάντοτε υπάρχουν και τα κακώς κείμενα, αλλά πάντοτε υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής.

    Υπάρχουν αδυναμίες που πρέπει να ξεπεραστούν ώστε η σχέση διαφημιζόμενων και ψηφιακών Μέσων να γίνει ακόμη πιο αποδοτική;


Σαφώς και υπάρχουν και προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε η πρωτοβουλία της ίδρυσης της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου, της οποίας και ηγήθηκα από τη θέση του Προέδρου τα τελευταία χρόνια, που είχε ως στόχο την ανάδειξη των κοινών συμφερόντων του κλάδου, καθώς και την προάσπισή του. Το νέο διοικητικό συμβούλιο και προεδρείο που θα προκύψει στην επερχόμενη γενική συνέλευση θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την τάση αυτή, καθώς και τους δεσμούς των ψηφιακών εκδοτών με τους διαφημιζόμενους και την διαφημιστική αγορά. Στην νέα αυτή προσπάθεια προφανώς και θα παραμείνω αρωγός και υποστηριχτής. Η 24Media, αλλά και εγώ προσωπικά θα παραμείνουμε πιστοί στο όραμα της ΕΝΕΔ για έναν υγιώς αναπτυσσόμενο κλάδο Ψηφιακών Μέσων και ενημέρωσης.

    Ας έρθουμε και στην 24Media. Ποια η θέση της σε όλο αυτό το ψηφιακό οικοσύστημα;


Η 24Media είναι ο απόλυτα κυρίαρχος όμιλος στον χώρο του διαδικτύου και των ψηφιακών Μέσων και αυτό εκφράζεται μέσα από τα πολύ ισχυρά και παρεμβατικά sites που διαθέτει σε όλους τους τομείς: την ενημέρωση, τα sports και το lifestyle.  Εκτός, όμως, από τον ρόλο του leader που έχουμε κατακτήσει εδώ και χρόνια στην digital αγορά των ΜΜΕ, πλέον έχουμε και δύο ραδιοφωνικούς σταθμούς με ισχυρό αποτύπωμα στο ραδιοφωνικό τοπίο.

Ο Sport24 Radio είναι πλέον ο πιο ισχυρός αθλητικός σταθμός της χώρας με κερδοφόρο επιχειρηματική λειτουργία και πλάνο, ενώ ο News 24/7 πιστεύουμε ότι τα επόμενα χρόνια θα εξελιχθεί σε έναν δυναμικό και καθοριστικό για τον τομέα της ενημέρωσης ραδιοφωνικό πόλο. Αυτή τη στιγμή γίνονται και οι κατάλληλες βελτιωτικές κινήσεις και επενδύσεις ώστε να βρεθεί η σωστή φόρμουλα που θα αυξήσει το μερίδιό του και στην ακροαματικότητα, αλλά και στην πίτα της διαφημιστικής απορρόφησης.

Άλλωστε, στο ειδησεογραφικό κομμάτι έχει ήδη δείξει τη δυναμική του. Παράγει διαρκώς ειδήσεις με τεράστια παρεμβατικότητα και μαζί με το News247.gr αποτελούν το πολύ ισχυρό δίδυμο ενημέρωσης σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες. Το επίπεδο συνέργειας των δύο αυτών διαφορετικών, αλλά συγγενών Μέσων δεν έχει καταγραφεί ξανά στην ελληνική αγορά ενημέρωσης και αποτελεί την μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη και για εμάς.

    Τι κάνει τον όμιλο της 24Media να ξεχωρίζει; Τι την διαφοροποιεί σε αυτό το πολυπληθές digital τοπίο;


Καταρχάς θεωρούμε ότι αυτή τη στιγμή η 24Media διαθέτει το καλύτερο ανθρώπινο δυναμικό στην ιστορία της. Σε όλους τους τομείς υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι που μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες και τους στόχους που έχει ο όμιλος στην επόμενη μέρα. Ήδη η διοίκηση της εταιρείας με τον Νίκο Πεφάνη ως Διευθύνοντα Σύμβουλο έχει πετύχει εξαιρετικά αποτελέσματα και μια σημαντική ανάπτυξη στα μεγέθη της εταιρείας.

Σε συνδυασμό με το υπόλοιπο management και ορισμένες προσθήκες που θα γίνουν επιπλέον, διαθέτουμε μια ομάδα ανθρώπων που θα μπορέσει να ανταπεξέλθει σε όλες τις διαρκώς εξελισσόμενες προκλήσεις της σύγχρονης εποχής των Media. Για εμένα προσωπικά, η 24Media αποτελεί μια από τις βασικές μου επενδυτικές προτεραιότητες, καθώς συνδυάζει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που κάνει μια επένδυση ελκυστική. Ως εκ τούτου, πρόθεσή μου είναι η σημαντική ενίσχυσή της με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

    Σε έναν διαρκώς εξελισσόμενο κόσμο, ποια είναι τα σχέδια για το μέλλον της 24Media;


Όπως ανέφερα, απόφασή μου είναι να ενισχύσω ακόμα περισσότερο την παρουσία μας στα ΜΜΕ. Γι’ αυτό έχουμε ξεκινήσει να υλοποιούμε ένα τριετές επιχειρηματικό πλάνο, το οποίο έχει καταθέσει η διοίκηση και για το οποίο έχει εξασφαλιστεί η συνολική χρηματοδότησή του για την επόμενη τουλάχιστον τριετία. Αυτό το πλάνο θωρακίζει την υπάρχουσα θέση του ομίλου και δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες συνθήκες ανάπτυξης.

Η 24Media το 2019 θα είναι σαφέστατα και ισχυρά κερδοφόρα, πρώτη φορά ύστερα από αρκετά χρόνια μέσα στην ελληνική κρίση, γεγονός που αποδεικνύει ότι η διοίκηση της εταιρείας έχει κάνει τις κατάλληλες κινήσεις για να τη θωρακίσει και να την ενισχύσει. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το μηδενικό δανεισμό μας και την πολύ ισχυρή χρηματοοικονομική βάση που διαθέτουμε, μας κάνουν να αποτελούμε έναν προνομιακό προορισμό για τους διαφημιζόμενους και τη διαφημιστική αγορά συνολικά.

Παράλληλα, προχωράμε σε αναπτυξιακές κινήσεις, με πρώτη την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της HuffPost, προσθέτοντας 40% στο ήδη 30% που κατέχουμε από την πρώτη ημέρα που ήρθε αυτό το παγκόσμιο ενημερωτικό brand στην Ελλάδα. Εκτός από αυτή την κίνηση, ενδυναμώνουμε το γυναικείο και εν γένει lifestyle περιεχόμενο με συγκεκριμένες προσθήκες, οι οποίες έχουν στόχο την εξέλιξη των ήδη επιτυχημένων brands Oneman και Ladylike, καθώς και την ανάπτυξη νέων προϊόντων. Από τα πρώτα βήματα πριν από περίπου 15 χρόνια, τα δημιουργικά εφηβικά της χρόνια και πλέον στη φάση της ενηλικίωσης και ωρίμανσης, η 24Media έχει μπροστά της πολλές προκλήσεις να αντιμετωπίσει και επιφυλάσσει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις. Το μέλλον της ανήκει, για αυτό είμαι πεπεισμένος.