Marketing Week - Content Marketing & Native Advertising: Αυθεντικό και μετρήσιμο storytelling, που αποκτά «φωνή»

Τετάρτη, 22 Μαΐου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Digital / New Media

Content Marketing & Native Advertising: Αυθεντικό και μετρήσιμο storytelling, που αποκτά «φωνή»

23 Φεβρουαρίου 2019 | 21:33 Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου Topics: Trends

Το 2019 προβλέπεται ότι θα είναι άλλη μια χρονιά αύξησης της επένδυσης των brands σε Content Marketing & Native Advertising, καθώς η αναζήτηση για την προσοχή του καταναλωτή αλλά και για μετρήσιμα αποτελέσματα, συνεχίζεται με αμείωτη ορμή.

Οι εξελίξεις που επηρεάζουν τους τομείς του Content Marketing και του Native Advertising είναι ραγδαίες και προέρχονται τόσο από την τεχνολογία (AI, Voice), όσο και από τις σχέσεις που διαμορφώνονται μεταξύ όλων των παικτών του οικοσυστήματος. Παράλληλα, οι αλλαγές στο ρυθμιστικό περιβάλλον (με την έλευση του GDPR) ωθούν σε μεγαλύτερη διαφάνεια και έγκυρο περιεχόμενο, ενώ, οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών φέρνουν διαφορετικά formats στο προσκήνιο. Στο αφιέρωμα που ακολουθεί καταγράφουμε τις πλέον υποσχόμενες τάσεις γύρω από το Content Marketing & Native Advertising για το 2019.

CONTENT MARKETING: ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ
Σύμφωνα με τον «γκουρού» του marketing, Seth Godin και όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο στο Coredna.com, το content marketing είναι το «μόνο marketing που έχει απομείνει»: Είναι αυθεντικό, χρήσιμο, και ταιριάζει απόλυτα στις διαδικτυακές γενιές. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, το Content Marketing θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη σημασία, ενώ ο τρόπος δημιουργίας και διανομής του αναμένεται να εξελιχθεί δραματικά, καθώς οι τεχνολογικές δυνατότητες διευρύνονται και οι marketers εκπαιδεύονται όλο και περισσότερο στη χρήση τους.

Σύμφωνα με έρευνες, το 78% των καταναλωτών δηλώνουν ότι το προσωποποιημένο περιεχόμενο αυξάνει την πρόθεσή τους για αγορά. Ωστόσο, το περιεχόμενο αυτό πρέπει να είναι αυθεντικό και σχετικό. «Όχι άλλοι οκνοί marketers που αντιγράφουν τις πιο “hot” viral επικεφαλίδες και θέματα», αναφέρει χαρακτηριστικά το Coredna.com. Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο «έξυπνοι» όσον αφορά στο να αποφεύγουν το clickbait και αναζητούν πραγματικό περιεχόμενο που μπορεί να τους βοηθήσει να λύσουν ανάγκες τους άμεσα και εύκολα.

AUDIO CONTENT ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΝΕΑ
Στο μέτωπο της τεχνολογίας, οι μελετητές βλέπουν μεγάλες αλλαγές όσον αφορά στο search, με την ανερχόμενη δυναμική της «φωνής», διαβάζουμε στο socialmediatoday.com. Οι χρήστες αξιοποιούν όλο και περισσότερο τις σχετικές δυνατότητες, θέτοντας στους marketers ένα επιπλέον ερώτημα: Πώς θα τους θέσει ο καταναλωτής τους την ερώτησή του με τη δική του φωνή, μέσα από το smartphone του, ή μέσα από το Amazon Echo;

Σε γενικές γραμμές, η εκτίμηση είναι ότι οι marketers θα αναγκαστούν το 2019 να τολμήσουν και να δοκιμάσουν καινούργια πράγματα όσον αφορά στο content marketing, όπως το audio content και τα podcasts, τα bots στον τομέα του customer service, οι «μπουκιές» περιεχομένου σε μέσα όπως Instagram και Facebook. Φυσικά, εκ των ουκ άνευ θεωρείται η ένταξη του video στη συνολική στρατηγική, μικρότερης ή και μεγαλύτερης διάρκειας. Στις τάσεις που αναδεικνύονται, εντάσσεται και η σημασία του content marketing και των first party data στην νέα εποχή του GDPR και άλλων ρυθμιστικών εξελίξεων που έρχονται.

ΤΑ CONTENT BUDGETS ΤΟΥ 2019
Οι marketers αφιερώνουν σήμερα περίπου το 27% του budget τους στο content marketing, αναφέρει σε μελέτη του το targetingmag.com. Τα budgets αυτά, συνήθως δεν αφορούν μόνον στη δημιουργία περιεχομένου, αλλά και στη διανομή και μέτρηση επίσης. Κατά μέσο όρο, οι marketers που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι το 32% του budget τους πηγαίνει στην ανάπτυξη περιεχομένου και το 27% σε διανομή και προώθηση.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η κατανομή αυτή με ζητούμενο το επιτυχημένο content marketing, θα διαμορφωθεί σε μεγαλύτερη δαπάνη (άνω του 50%) σε δημιουργία και προώθηση, αφήνοντας περίπου το ένα τρίτο για το διαχειριστικό κομμάτι. Επίσης, ένα πράγμα που οι marketers φαίνεται να παραβλέπουν, είναι το γεγονός ότι στο κομμάτι της δημιουργίας περιεχομένου, το 23% δαπανάται σε agencies, freelancers και άλλα εξωτερικά resources.

Αναφορικά με το είδος του περιεχομένου στο οποίο επενδύουν, η έρευνα δείχνει ότι ενώ το video, τα infographics και άλλα είδη multimedia περιεχομένου γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ωστόσο το γραπτό κείμενο παραμένει η ραχοκοκαλιά του content marketing. Blogs και άρθρα απορροφούν το 29% του budget, που είναι 11% πάνω από το video με 18%. Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η δημιουργία του video κοστίζει πολύ περισσότερο από το γραπτό περιεχόμενο.

Αυτό σημαίνει ότι η απόσταση του 11% μεταξύ video και γραπτού περιεχομένου, μεταφράζεται σε πολλές περισσότερες φορές συγγραφής άρθρων, απ’ ότι παραγωγής videos. Τη μικρότερη επένδυση ακόμη, απορροφούν μορφές περιεχομένου όπως podcasts και audio, με ένα 5% του budget. Το γεγονός αυτό, μπορεί σύμφωνα με τους ερευνητές να δημιουργήσει προβλήματα στους marketers, καθώς το voice search και το voice engine optimization αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία.

ΣΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΥ NATIVE ADVERTISING
Στο πρόσφατο e-book του Native Advertising Institute, 39 ειδικοί του τομέα από όλο τον κόσμο, δίνουν τις προβλέψεις τους για τις τάσεις στο native το 2019. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε τεχνολογίες που επιτρέπουν την ανάδειξη σχετικών ιστοριών, που διευκολύνουν την παροχή των ιστοριών αυτών στα κατάλληλα κοινά στη σωστή στιγμή και, κυρίως, τεχνολογίες που επιτρέπουν τη μέτρηση της επίδρασης μέσα από μοντέλα που εκτείνονται πέρα από το click attribution και προσφέρουν βαθύτερα insights πάνω στην απόδοση της επένδυσης.

«Το Native Advertising ωριμάζει και αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιζόμενοι θα απαιτήσουν προσεγγίσεις που καθοδηγούνται από τα data και τα insights, σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας», αναφέρει ο Dan Rubin, Exec. Director του Studio M, της Meredith Corporation. «Θα χρειαστεί να αποδειχθεί ότι γίνεται σχεδιασμός για το σωστό περιεχόμενο, ότι δρομολογούνται οι σωστές βελτιστοποιήσεις και ότι τα KPIs μετρώνται με σκοπό να προσδιοριστεί η υπέρτατη επιτυχία».

NATIVE ΜΕ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Τα στελέχη που μιλούν στην έκδοση του Native Advertising Institute, υπογραμμίζουν ότι ήρθε –επιτέλους- η ώρα για πραγματικά αυθεντικό, σχετικό και ελκυστικό περιεχόμενο. Η νέα χρονιά θα φέρει σίγουρα αλλαγές στα formats, στα κανάλια και στα metrics, αλλά η αυθεντικότητα θα παραμείνει κύρια τάση. «Καθώς το τοπίο του ψηφιακού περιεχομένου “μπουκώνει” με όλο και περισσότερο θόρυβο, ενώ ταυτόχρονα γίνεται όλο και πιο δύσκολο στην πλοήγηση –λόγω των περιορισμών και των αλλαγών σε ρυθμιστικό επίπεδο- , η ποιότητα και το αυθεντικό storytelling θα γίνει ο αληθινός βοράς για τα brands», λέει ο Tim Clark, VP, Native Advertising & Audience Amplification της SAP.

Κάποιοι από τους ειδικούς υπογραμμίζουν με έμφαση ότι ο καλύτερος τρόπος παροχής αυτού του είδους περιεχομένου, είναι το video. Οι Sabine Jürges και Anna Klasen από το Brand Studio του RTLi, φθάνουν ως του να πουν ότι το μέλλον θα φέρει native web series. Άλλοι, πιστεύουν ότι το μέλλον βρίσκεται στο audio.

Οι εξελίξεις που επηρεάζουν τους τομείς του Content Marketing και του Native Advertising είναι ραγδαίες και προέρχονται τόσο από την τεχνολογία (AI, Voice), όσο και από τις σχέσεις που διαμορφώνονται μεταξύ όλων των παικτών του οικοσυστήματος. Παράλληλα, οι αλλαγές στο ρυθμιστικό περιβάλλον (με την έλευση του GDPR) ωθούν σε μεγαλύτερη διαφάνεια και έγκυρο περιεχόμενο, ενώ, οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών φέρνουν διαφορετικά formats στο προσκήνιο. Στο αφιέρωμα που ακολουθεί καταγράφουμε τις πλέον υποσχόμενες τάσεις γύρω από το Content Marketing & Native Advertising για το 2019.

CONTENT MARKETING: ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ
Σύμφωνα με τον «γκουρού» του marketing, Seth Godin και όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο στο Coredna.com, το content marketing είναι το «μόνο marketing που έχει απομείνει»: Είναι αυθεντικό, χρήσιμο, και ταιριάζει απόλυτα στις διαδικτυακές γενιές. Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, το Content Marketing θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη σημασία, ενώ ο τρόπος δημιουργίας και διανομής του αναμένεται να εξελιχθεί δραματικά, καθώς οι τεχνολογικές δυνατότητες διευρύνονται και οι marketers εκπαιδεύονται όλο και περισσότερο στη χρήση τους.

Σύμφωνα με έρευνες, το 78% των καταναλωτών δηλώνουν ότι το προσωποποιημένο περιεχόμενο αυξάνει την πρόθεσή τους για αγορά. Ωστόσο, το περιεχόμενο αυτό πρέπει να είναι αυθεντικό και σχετικό. «Όχι άλλοι οκνοί marketers που αντιγράφουν τις πιο “hot” viral επικεφαλίδες και θέματα», αναφέρει χαρακτηριστικά το Coredna.com. Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο «έξυπνοι» όσον αφορά στο να αποφεύγουν το clickbait και αναζητούν πραγματικό περιεχόμενο που μπορεί να τους βοηθήσει να λύσουν ανάγκες τους άμεσα και εύκολα.

AUDIO CONTENT ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΝΕΑ
Στο μέτωπο της τεχνολογίας, οι μελετητές βλέπουν μεγάλες αλλαγές όσον αφορά στο search, με την ανερχόμενη δυναμική της «φωνής», διαβάζουμε στο socialmediatoday.com. Οι χρήστες αξιοποιούν όλο και περισσότερο τις σχετικές δυνατότητες, θέτοντας στους marketers ένα επιπλέον ερώτημα: Πώς θα τους θέσει ο καταναλωτής τους την ερώτησή του με τη δική του φωνή, μέσα από το smartphone του, ή μέσα από το Amazon Echo;

Σε γενικές γραμμές, η εκτίμηση είναι ότι οι marketers θα αναγκαστούν το 2019 να τολμήσουν και να δοκιμάσουν καινούργια πράγματα όσον αφορά στο content marketing, όπως το audio content και τα podcasts, τα bots στον τομέα του customer service, οι «μπουκιές» περιεχομένου σε μέσα όπως Instagram και Facebook. Φυσικά, εκ των ουκ άνευ θεωρείται η ένταξη του video στη συνολική στρατηγική, μικρότερης ή και μεγαλύτερης διάρκειας. Στις τάσεις που αναδεικνύονται, εντάσσεται και η σημασία του content marketing και των first party data στην νέα εποχή του GDPR και άλλων ρυθμιστικών εξελίξεων που έρχονται.

ΤΑ CONTENT BUDGETS ΤΟΥ 2019
Οι marketers αφιερώνουν σήμερα περίπου το 27% του budget τους στο content marketing, αναφέρει σε μελέτη του το targetingmag.com. Τα budgets αυτά, συνήθως δεν αφορούν μόνον στη δημιουργία περιεχομένου, αλλά και στη διανομή και μέτρηση επίσης. Κατά μέσο όρο, οι marketers που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι το 32% του budget τους πηγαίνει στην ανάπτυξη περιεχομένου και το 27% σε διανομή και προώθηση.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η κατανομή αυτή με ζητούμενο το επιτυχημένο content marketing, θα διαμορφωθεί σε μεγαλύτερη δαπάνη (άνω του 50%) σε δημιουργία και προώθηση, αφήνοντας περίπου το ένα τρίτο για το διαχειριστικό κομμάτι. Επίσης, ένα πράγμα που οι marketers φαίνεται να παραβλέπουν, είναι το γεγονός ότι στο κομμάτι της δημιουργίας περιεχομένου, το 23% δαπανάται σε agencies, freelancers και άλλα εξωτερικά resources.

Αναφορικά με το είδος του περιεχομένου στο οποίο επενδύουν, η έρευνα δείχνει ότι ενώ το video, τα infographics και άλλα είδη multimedia περιεχομένου γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ωστόσο το γραπτό κείμενο παραμένει η ραχοκοκαλιά του content marketing. Blogs και άρθρα απορροφούν το 29% του budget, που είναι 11% πάνω από το video με 18%. Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η δημιουργία του video κοστίζει πολύ περισσότερο από το γραπτό περιεχόμενο.

Αυτό σημαίνει ότι η απόσταση του 11% μεταξύ video και γραπτού περιεχομένου, μεταφράζεται σε πολλές περισσότερες φορές συγγραφής άρθρων, απ’ ότι παραγωγής videos. Τη μικρότερη επένδυση ακόμη, απορροφούν μορφές περιεχομένου όπως podcasts και audio, με ένα 5% του budget. Το γεγονός αυτό, μπορεί σύμφωνα με τους ερευνητές να δημιουργήσει προβλήματα στους marketers, καθώς το voice search και το voice engine optimization αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία.

ΣΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΥ NATIVE ADVERTISING
Στο πρόσφατο e-book του Native Advertising Institute, 39 ειδικοί του τομέα από όλο τον κόσμο, δίνουν τις προβλέψεις τους για τις τάσεις στο native το 2019. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε τεχνολογίες που επιτρέπουν την ανάδειξη σχετικών ιστοριών, που διευκολύνουν την παροχή των ιστοριών αυτών στα κατάλληλα κοινά στη σωστή στιγμή και, κυρίως, τεχνολογίες που επιτρέπουν τη μέτρηση της επίδρασης μέσα από μοντέλα που εκτείνονται πέρα από το click attribution και προσφέρουν βαθύτερα insights πάνω στην απόδοση της επένδυσης.

«Το Native Advertising ωριμάζει και αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιζόμενοι θα απαιτήσουν προσεγγίσεις που καθοδηγούνται από τα data και τα insights, σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας», αναφέρει ο Dan Rubin, Exec. Director του Studio M, της Meredith Corporation. «Θα χρειαστεί να αποδειχθεί ότι γίνεται σχεδιασμός για το σωστό περιεχόμενο, ότι δρομολογούνται οι σωστές βελτιστοποιήσεις και ότι τα KPIs μετρώνται με σκοπό να προσδιοριστεί η υπέρτατη επιτυχία».

NATIVE ΜΕ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Τα στελέχη που μιλούν στην έκδοση του Native Advertising Institute, υπογραμμίζουν ότι ήρθε –επιτέλους- η ώρα για πραγματικά αυθεντικό, σχετικό και ελκυστικό περιεχόμενο. Η νέα χρονιά θα φέρει σίγουρα αλλαγές στα formats, στα κανάλια και στα metrics, αλλά η αυθεντικότητα θα παραμείνει κύρια τάση. «Καθώς το τοπίο του ψηφιακού περιεχομένου “μπουκώνει” με όλο και περισσότερο θόρυβο, ενώ ταυτόχρονα γίνεται όλο και πιο δύσκολο στην πλοήγηση –λόγω των περιορισμών και των αλλαγών σε ρυθμιστικό επίπεδο- , η ποιότητα και το αυθεντικό storytelling θα γίνει ο αληθινός βοράς για τα brands», λέει ο Tim Clark, VP, Native Advertising & Audience Amplification της SAP.

Κάποιοι από τους ειδικούς υπογραμμίζουν με έμφαση ότι ο καλύτερος τρόπος παροχής αυτού του είδους περιεχομένου, είναι το video. Οι Sabine Jürges και Anna Klasen από το Brand Studio του RTLi, φθάνουν ως του να πουν ότι το μέλλον θα φέρει native web series. Άλλοι, πιστεύουν ότι το μέλλον βρίσκεται στο audio.


ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ NATIVE ΣΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
«Το Native αποτελεί ήδη μέρος των marketing plans και εξελίσσεται σε “must have” αντί για “nice to have”, αναφέρει στο e-book του Native Advertising Institute η Rebecca Lieb, Co-Founder της Keleido Insights. Σύμφωνα με την ίδια, τόσο οι marketers όσο και οι publishers έχουν φθάσει σε ένα επίπεδο κατανόησης και αποδοχής που δεν υπήρχε πριν από 3 με 4 χρόνια. Καθώς η δύναμη του native αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο, οι ειδικοί προβλέπουν ότι το 2019 θα είναι η χρονιά κατά την οποία θα αναπτυχθούν οι δυνατές και στέρεες στρατηγικές native, που θα προσφέρουν την πραγματική αξία.

Παράλληλα, το 2019 θα είναι όπως λένε η χρονιά ανάπτυξης στρατηγικών συνεργασιών μεταξύ brands και publishers. «Εν τέλει, η στρατηγική συνεργασία θα ανοίξει το δρόμο για καλύτερες καμπάνιες native advertising, είτε αυτές εκτελούνται μέσω print και online, είτε στα social media, είτε μέσω συνδυασμού όλων των παραπάνω», αναφέρει η Maibritt Holm, Head of Native Advertising της Aller Media. Το native advertising θα πρέπει να είναι πολυδιάστατο και θα απαιτήσει από τα native studios να αξιοποιήσουν ειδικούς εκτός των ομάδων τους, για να φέρουν τα πολύτιμα αποτελέσματα.

CONTENT MARKETING INSIGHTS
- «Το 2019 είναι η χρονιά που θα ευχαριστήσουμε τους θεούς του privacy, επειδή μας θύμισαν ότι δουλειά μας είναι να κερδίσουμε την προσοχή του αναγνώστη»
- «Όλο και περισσότερες εταιρείες θα πάψουν να βλέπουν το content marketing ως ένα ξεχωριστό discipline»
- «Οι brand marketers θα αντικατασταθούν από έναν αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης, που θα παράγει blog posts, infographics και podcasts σε εβδομαδιαία βάση!»
- «Το επιβλητικό storytelling και οι location-based εμπειρίες, θα προσελκύσουν στα brands τους καταναλωτές»
Πηγή: Native Advertising Institute

ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ NATIVE ADVERTISING ΓΙΑ ΤΟ 2019
- Η τεχνολογία θα διευκολύνει το καλύτερο και περισσότερο μετρήσιμο περιεχόμενο
- Το αυθεντικό storytelling είναι το κλειδί
- Το native θα παίξει κεντρικό ρόλο στο συνολικό marketing
- Το 2019 θα είναι η χρονιά των στρατηγικών συνεργασιών
Πηγή: Native Advertising Institute

«ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ “ΦΩΝΗ”»
Καθώς οι πελάτες αναμένουν από τις εταιρείες να τους απευθύνονται τη σωστή στιγμή, με περιεχόμενο που τους αφορά, μέσα από το κατάλληλο για το μήνυμα κανάλι, είναι σαφές πως content marketing και native advertising θα συνεχίσουν να κινούνται και τα επόμενα χρόνια προς την (σωστή) κατεύθυνση της σχεδόν εξατομικευμένης επικοινωνίας. Οι τεχνολογίες που το επιτρέπουν ήδη υπάρχουν, εφαρμόζονται και θα εξελίσσονται. Ωστόσο, η πιο ενδιαφέρουσα και καινοτόμα εφαρμογή μιας τέτοιας απόλυτα εξατομικευμένης επικοινωνίας είναι το voice experience.

Σχεδόν ανθρώπινοι πλέον voice assistants και αποτελεσματικά voice enabled experiences βρίσκουν ολοένα και περισσότερες, πραγματικά χρήσιμες εφαρμογές –άρα και χρήστες. Σε αυτό το πλαίσιο, περισσότερο από οπουδήποτε αλλού, το customer experience είναι το ζητούμενο και εκείνο που τελικά θα οδηγήσει και τα υπόλοιπα metrics για τα brands. Που σημαίνει ότι η επικοινωνία εδώ δεν μπορεί ποτέ να είναι διαφημιστική, αλλά το περιεχόμενο οφείλει να είναι πραγματικά ευφυές και ενσωματωμένο στην συνολική εμπειρία του πελάτη.
Χριστίνα Σταυρινάδου, General Manager, ignota.io

«Η ΝΕΑ ΤΑΣΗ ΑΦΟΡΑ ΣΤΑ EDITORIAL ANALYTICS»
Universal truth: το content marketing έχει πολλές μορφές και formats. Οι πλέον διαδεδομένες είναι αυτή του video, των άρθρων και των social post, είτε προέρχονται από influencers είτε από brands. Στα παραπάνω formats, πέραν του video, παρατηρείται έλλειψη στοιχείων απόδοσης, αδυναμία καθορισμού στόχων, ελλιπείς δυνατότητες στόχευσης και αδυναμία ελέγχου της αποτελεσματικότητας.

Πώς ξέρουμε ότι το native έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, ότι τα influencer posts έφεραν τα interactions που έπρεπε και πως αποτιμάται ένα content plan; Τα κείμενα/άρθρα είναι η μορφή που ομολογουμένως συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος του spend/εσόδου. Είναι η μορφή που επηρεάζει πολύ τους χρήστες – δηλώνουν στις έρευνες ότι πιο ευχάριστα θα το κατανάλωναν παρά οποιαδήποτε άλλη online διαφήμιση.

Το ερώτημα και πάλι είναι, τι ξέρουμε για την αποτελεσματικότητά του; Κι εδώ έρχεται η τεχνολογία να μας βοηθήσει με μια νέα τάση που στην Ελλάδα λίγοι ακόμα έχουν ακολουθήσει: Τα editorial analytics. Ζητούμενο είναι ξέρουμε μέχρι ποιο σημείο του κειμένου διάβασε ένας χρήστης, αν ήταν ενεργός και η προσοχή του δεν είχε αποσπαστεί, πόσους subscribers έφερε, να το συγκρίνουμε με benchmarks σε πραγματικό χρόνο και να ξέρουμε από που προήλθε και που οδηγήθηκε. Αν κάνουμε για αρχή τα βασικά, βάζοντας τη συγκεκριμένη τεχνολογία περισσότερο στην καθημερινότητά μας, θεωρώ πως το επίπεδο του προϊόντος που πουλάμε θα βελτιωθεί και θα είμαστε όλοι πλέον σε θέση να επιχειρηματολογήσουμε καλύτερα και πιο τεκμηριωμένα αν η content στρατηγική μας ήταν πετυχημένη ή μη.
Τάσος Κιτσαράς, General Manager, Mindshare GREECE

«ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟ NATIVE ADVERTISING»
Ο επιθετικός τρόπος online διαφήμισης, αγνοώντας βασικές αρχές του User Experience και του σεβασμού στους καταναλωτές, οδήγησε στην αύξηση του ad blocking, στο ad-blindness, καθώς και στην αναγκαία θέσπιση νομοθεσιών, όπως το GDPR και το επερχόμενο ePrivacy. Η ανάγκη για τις επιχειρήσεις όμως παραμένει η ίδια: πώς θα επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με το κοινό-στόχο τους και θα επηρεάσουν τη διάθεση και την πρόθεσή του απέναντι στο brand τους. To native advertising, ως μορφή διαφήμισης, διαθέτει τις προδιαγραφές για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προωθήσουν την ιστορία του brand τους την κατάλληλη στιγμή, δείχνοντας ταυτόχρονα σεβασμό απέναντι στους καταναλωτές.

Οι βασικές παράμετροι, που πρόκειται να καθορίσουν την επιτυχία του native advertising είναι η στοχευμένη κάλυψη (Reach), με ένα τρόπο που θα προκαλεί το ενδιαφέρον και τη διάδραση με τους καταναλωτές (engagement), τη στιγμή που είναι δεκτικοί να ακούσουν και να μάθουν περισσότερα (discovery moment). Όσο πιο εύκολη και απλή γίνεται παράλληλα η διαδικασία για τους brand owners, τόσο πιο εύκολο θα είναι για τα brands να αναπτύξουν τις ιστορίες τους μέσω native advertising και να χτίσουν μια μοναδική, αμφίδρομη σχέση με το κοινό τους.
Παναγιώτης Γιαννακούρας, Senior International Product Manager, Project Agora

«NATIVE CONTENT ΜΕ INFLUENCERS»
H περαιτέρω άνοδος του «influencer marketing» που αναμένουμε το 2019 θα οδηγήσει τα brands να εστιάσουν στο ROI της επένδυσης τους. Η δημιουργία native content με influencers θα γίνει με πιο ξεκάθαρα call to actions που θα οδηγούν σε πωλήσεις. Η συγκεκριμένη τάση θα κατευθύνει τα brands να οριοθετήσουν την στρατηγική τους σε ένα multi-platform οικοσύστημα, να επιλέγουν τους κατάλληλους influencers με βάση τα data που διαμορφώνουν και να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των campaigns με μετρήσιμα στοιχεία.
Κώστας Χαμαλίδης, Founder & CEO Digital Minds

ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ CONTENT MARKETING ΓΙΑ ΤΟ 2019
- Αυθεντικότητα, διαφάνεια και value marketing
- Προσωποποίηση περιεχομένου και διαδραστικότητα
- Συνεισφορά και ανάπτυξη από διαφορετικές ομάδες
- Περισσότερη συνεργασία μεταξύ brands
- Η ενοποίηση ως μοχλός ανάπτυξης
- Χρήση influencers ως μίας ad hoc ομάδας περιεχομένου
- Ανάπτυξη multimedia περιεχομένου με omnichannel διανομή
- Κεφαλαιοποίηση των micro-moments
- Χρήση chatbots και τεχνητής νοημοσύνης
Πηγή: Coredna.com

Marketing Week (T. 1558)
« 1 2 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778