«Γεννημένη» το 2010, η Sleed έχει διαγράψει μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πορεία στον χώρο του digital marketing στην Ελλάδα. Βασική προτεραιότητά της είναι η συνεχής και πολύπλευρη επένδυση στους ανθρώπους της, στρατηγική η οποία την καθιστά ένα agency με μεγάλο βαθμό ενσυναίσθησης, οδηγώντας σε επιτυχημένα και αποτελεσματικά projects.

Το προφίλ της Sleed, τους στόχους, το όραμα και την αναπτυξιακή της στρατηγική αναλύει στο MarketingWeek ο Στέλιος Ηλιάκης, General Manager της εταιρείας. Επιπλέον, τον ρωτήσαμε ποια πιστεύει πως είναι τα χαρακτηριστικά του next gen digital agency, καθώς και το πώς το inhousing των digital υπηρεσιών επηρεάζει την αγορά. Και είχε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να πει.

    MW: Ας ξεκινήσουμε με μια γενική περιγραφή της Sleed. Ποια είναι, ποιες υπηρεσίες προσφέρει, σε ποιους απευθύνεται;

Στέλιος Ηλιάκης: Η γρήγορη απάντηση, είναι ότι η Sleed είναι ένα digital agency που παρέχει υπηρεσίες 360 digital marketing και Web Development. Η έδρα της Sleed βρίσκεται στην Αθήνα και η ομάδα της αριθμεί περισσότερους από 50 ταλαντούχους ανθρώπους, οι οποίοι συνδυάζουν όλα τα skills που χρειάζεται σήμερα ένα digital agency, με γνώση εργαλείων Marketing, Technology skills και βαθιά κατανόηση του e-Business. Οι υπηρεσίες που παρέχουμε καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκών που έχει μια εταιρεία σχετικά με το digital marketing, και σε γενικές γραμμές δομούνται στις εξής μεγάλες κατηγορίες:

– Digital Media – Έχουμε μεγάλη εμπειρία στο optimization του media buying από Google AdWords, YouTube, Social Ads και γενικότερα paid media τα οποία αγοράζονται με programmatic ή μη τρόπο.
– Content – Περιλαμβάνει υπηρεσίες Content Development (που αναλόγως τις ανάγκες του κάθε project μπορεί να φτάσει μέχρι και στο Video Production), Social Media Presence and Community Management.
– Web Development – Έχουμε μεγάλη εμπειρία σε web development projects και ακόμα μεγαλύτερη εμπειρία σε μεγάλα έργα eCommerce.
– Growth – Όλες αυτές οι υπηρεσίες που βοηθούν τον πελάτη να αναπτυχθεί και αποτελούν περισσότερο πρακτική, παρά media buying. Παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών είναι τo Search Engine Optimization, Marketing Automations Management, Advanced Analytics, UX/UI and Conversion Rate Optimization, κ.λπ.

Βασικό για εμάς είναι κάθε φορά να χρησιμοποιούμε τη σωστή υπηρεσία για τον σωστό σκοπό. Κάθε φορά που ξεκινάμε τη συνεργασία με έναν πελάτη δημιουργούμε το μείγμα υπηρεσιών που ταιριάζουν στις ανάγκες του και όσο η σχέση μας προχωρά, το μείγμα αυτό προσαρμόζεται στις απαιτήσεις και τους στόχους κάθε στιγμής, σύμφωνα με το πού μας οδηγεί το ίδιο το Business του πελάτη.

Οι υπάρχοντες πελάτες μας, αλλά και αυτοί στους οποίους απευθυνόμαστε είναι διαφόρων κατηγοριών και μεγεθών. Στο πελατολόγιό μας θα βρείτε τόσο μεγάλα brands, όπως η Frezyderm, η MSD και η Pizza Hut, όσο και μεγάλα eshops, όπως το CosmosSport.gr, το Praktiker.gr και το Kafkas.gr, αλλά και μικρότερες εταιρείες, brands ή επιχειρήσεις που έχουν μεγάλο και σημαντικό growth potential. Μας αρέσει να δουλεύουμε με οργανισμούς στους οποίους δίνουμε αξία, αυτό νομίζω είναι το χαρακτηριστικό των συνεργασιών που η Sleed απευθύνεται και χτίζει.

    Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί τη Sleed και την κάνει να ξεχωρίζει;

Πολύ καλή ερώτηση. Είναι πολλές οι φορές που έχουμε συζητήσει τι είναι αυτό που κάνει την ομάδα μας διαφορετική.
Σίγουρα είναι σημαντικό διαφοροποιητικό στοιχείο ότι οι άνθρωποί μας έχουν ένα mixed προφίλ και συνδυάζουν Τεχνολογία, Marketing & Business, αλλά ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι οι άνθρωποί μας εκπαιδεύονται να σκέφτονται σαν επιχειρηματίες. Αυτό είναι το μεγαλύτερο asset και αυτό που μας κάνει το Agency με τον μεγαλύτερο βαθμό ενσυναίσθησης στην αγορά. Δεν τρέχουμε απλά έναν πελάτη. Δουλεύουμε μαζί του σαν να είναι δική μας η επιχείρηση. Στεναχωριόμαστε όταν δεν πηγαίνει καλά, χαιρόμαστε όταν αναπτύσσεται. Αυτό θεωρώ ότι δεν το βρίσκει κάποιος εύκολα στην αγορά και σίγουρα δεν ταιριάζει σε όλους τους πελάτες εκεί έξω. Εμείς αυτό είμαστε και αυτό μας κάνει ένα επιτυχημένο agency.

    Ποιο είναι το όραμα της Sleed, στο οποίο στηρίζεται η δράση και η αναπτυξιακή στρατηγική της; Επιπρόσθετα, ποιο είναι το «μυστικό» της επιτυχίας σας;


Το όραμα μας είναι ξεκάθαρο και αποτυπωμένο. Θέλουμε να είμαστε: Το ανθρωποκεντρικό οικοσύστημα, μέσα στο οποίο αναπτύσσονται οι πελάτες, οι άνθρωποι και οι συνεργάτες μας μέσα στην ψηφιακή εποχή που εξελίσσεται.
Σε αυτό το όραμα ξεχωρίζουν 2 βασικά στοιχεία:

1. Το πρώτο είναι ότι πιστεύουμε πως η επιτυχία έρχεται μέσα από συνέργειες και συνεργασίες, οπότε δεν φανταζόμαστε το μέλλον και δεν κοιτάζουμε τον κόσμο σαν μονάδες, αλλά σαν ομάδες. Πελάτες, άνθρωποι και συνεργάτες δουλεύουμε μαζί για να πετύχουμε τους στόχους μας και αναπτυσσόμαστε μαζί μέσα από αυτή τη διαδικασία. Η υπεραξία κρύβεται στη συνεργασία και όχι στα silos και τις εγωκεντρικές θεωρήσεις.

2. Το δεύτερο και πιο σημαντικό, το οποίο αποτελεί και τον βασικό πυλώνα της αναπτυξιακής μας στρατηγικής είναι οι άνθρωποι. Επενδύουμε και βασιζόμαστε στους ανθρώπους και θεωρούμε πως το κεφάλαιό μας δε βρίσκεται στη τράπεζα, αλλά στο γραφείο. Αν έπρεπε να διαλέξω ένα «μυστικό» επιτυχίας θα ήταν αυτό. Πραγματικό, ειλικρινές, ενδιαφέρον για τους ανθρώπους και ουσιαστική επένδυση, κυρίως σε χρόνο, ώστε αυτό που ξεκίνησε από 5 άτομα να μπορεί να συνεχίζεται σήμερα που η ομάδα είναι πολύ μεγαλύτερη.

    Θεωρείτε ότι η Sleed είναι οι άνθρωποί της; Κατά πόσο επενδύετε στο ανθρώπινο δυναμικό και την ανάπτυξή του;


Ξεκάθαρα. Η Sleed είναι άνθρωποι. Η ψυχή της εταιρείας είναι οι άνθρωποί της και χαίρομαι πάρα πολύ κάθε φορά που κάνω ένα βήμα πίσω και κοιτάζω πόσοι χαρισματικοί και ταλαντούχοι άνθρωποι έχουν συγκεντρωθεί μέσα σε αυτό το οικοσύστημα. Η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό και την ανάπτυξη του δεν σταματά ποτέ. Εννοείται πως υλοποιούμε πάρα πολλές ενέργειες και δράσεις για τους ανθρώπους μας, όπως εκπαιδεύσεις, ειδικές παροχές, πάρτυ, εκδρομές, ομιλίες από εξωτερικούς ομιλητές κ.ά., αλλά νομίζω πως η πιο σημαντική επένδυση είναι ότι ασχολούμαστε ουσιαστικά με τον καθένα ξεχωριστά. Αυτό είναι που μας δένει σαν ομάδα και αυτό είναι που μας βοηθά να συνεργαζόμαστε αρμονικά, ακόμα και σε καταστάσεις πίεσης. Δεν είναι τυχαία άλλωστε η διάκρισή μας στα Best Workplaces, η οποία ήταν ένα πολύ ωραίο επιστέγασμα όλης αυτής της προσπάθειας που συνεχίζεται και θα συνεχίζεται, καθώς η φροντίδα και η προσοχή των ανθρώπων μας είναι κάτι που προκύπτει αυθόρμητα.


    Υπάρχουν πελάτες που ταιριάζουν ή δεν ταιριάζουν στο προφίλ της εταιρείας σας;

Όπως μπορείτε να καταλάβετε από τον τρόπο που δουλεύουμε με τους πελάτες μας, ο προσανατολισμός μας είναι στο να δημιουργούμε δυνατές και μακροχρόνιες σχέσεις. Αυτό σημαίνει πως αν ένας πελάτης χρειάζεται απλά να τρέξει ένα μικρό project, περιορισμένου χρόνου, το οποίο δεν θα έχει στρατηγικό χαρακτήρα και δεν δημιουργεί αυτή τη σχέση, τότε αυτός ο πελάτης δεν μας ταιριάζει. Έχουμε μάθει να «λερώνουμε» αρκετά τα χέρια μας στο business, να μπαίνουμε στα παπούτσια του πελάτη μας και να τον συναισθανόμαστε, είτε αυτός είναι ένα μεγάλο πολυεθνικό brand, είτε ένα eshop που κάνει τα πρώτα του βήματα και επενδύει για να εγκαθιδρυθεί σε μια ανταγωνιστική αγορά.

    Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα χαρακτηριστικά του next gen digital agency;

Δεν μπορώ να πω ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά, αλλά τι θεωρώ ότι θα αλλάξει σε σχέση με το σήμερα. Πολύ συνοπτικά, θεωρώ ότι:
– Τα agencies σταδιακά θα έχουν περισσότερο συμβουλευτικό ρόλο και λιγότερο υλοποιητικό σε σχέση με σήμερα, καθώς το AI και γενικότερα τα εργαλεία που έχουμε στα χέρια μας γίνονται όλο και πιο έξυπνα, με την πληροφορία να γίνεται όλο και πιο πολύπλοκη.
– Η τεχνολογία και συγκεκριμένα η ικανότητα των ανθρώπων και των εταιρειών να διαβάζουν, να καταλαβαίνουν και να σχεδιάζουν με βάση Data θα είναι πλέον basic skill για όλη την αγορά.
– Δεδομένου ότι το media buying όπως το ξέρουμε αλλάζει, ακριβαίνει, αντιμετωπίζει διάφορα προβλήματα, σταδιακά τα agencies θα ασχοληθούν όλο και περισσότερο με τρόπους που βασίζονται σε customer experience λογικές και όχι μόνο σε customer acquisition λογικές.

Το μόνο που θεωρώ ότι θα μείνει ίδιο είναι ότι οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να είναι το βασικό διαφοροποιητικό στοιχείο των agencies και με δεδομένο ότι οι νέοι άνθρωποι συμπεριφέρονται και σκέφτονται με τρόπο πολύ διαφορετικό από αυτόν που έχουμε συνηθίσει, το agency του μέλλοντος δεν θα έχει καμία σχέση στην οργάνωσή του, το μέγεθος και τη δομή του. Εκεί θα δούμε καινοτόμα μοντέλα ανάπτυξης, εξέλιξης και οργάνωσης, γύρω από τα οποία έχουμε δει ήδη να δοκιμάζονται διάφορες πρακτικές.

    Έχει παρατηρηθεί κάποιες φορές το φαινόμενο οι εταιρείες να μεταφέρουν inhouse τη διαχείριση των digital καναλιών τους. Σας φοβίζει αυτό; Πιστεύετε ότι μπορεί να αποτελέσει επικρατούσα τάση μετά από κάποια χρόνια;


Η τάση αυτή έχει ήδη φτάσει και το έχουμε δει να συμβαίνει, αλλά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος και την ωριμότητα του πελάτη. Στα πρώτα στάδια (και ίσως και για αρκετό καιρό μετά από τα πρώτα στάδια) έχουμε δει ότι η μεγαλύτερη ανάγκη που έχει ένας πελάτης είναι η ύπαρξη ενός συντονιστή. Ενός ανθρώπου με γνώση στο digital marketing και στο eBusiness, που καταλαβαίνει το Business και μπορεί να καθοδηγήσει και να αναλάβει τη πραγματοποίηση των ενεργειών marketing, ένας Digital Marketing Manager, ο οποίος θα πρέπει να μπορεί να κάνει και άλλα 10 πράγματα πέραν της στρατηγικής.

Αυτό είναι δύσκολο να το έχουν εσωτερικά οι πελάτες, ειδικά όταν κάνουν τα πρώτα τους βήματα (είτε σαν εταιρείες, είτε στο digital marketing). Εκεί ένα digital agency σαν εμάς μπορεί να δώσει μεγάλη αξία, αρκεί να είναι διατεθειμένο να ξεπεράσει τα όρια του digital marketing και να μπορεί να πάρει την ευθύνη, να φέρει το επιχειρηματικό αποτέλεσμα και όχι απλά να τρέξει το marketing plan. Όταν οι πελάτες ξεπερνούν ένα μέγεθος είναι θεωρώ αναπόφευκτο, και σε πολλές περιπτώσεις κι εμείς το ενθαρρύνουμε, τουλάχιστον ένα μέρος των βασικών operations όσο μεγαλώνει ο οργανισμός να μεταφέρονται εσωτερικά. Σε εκείνο το στάδιο, ο ρόλος του agency δεν καταργείται, αλλά αλλάζει.

Σκοπός του πλέον είναι να συμβουλέψει, να υλοποιεί optimizations και όχι operations, να δίνει την έξτρα γνώση, την εμπειρία, ακόμα και να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους και την ομάδα που δημιουργεί ο πελάτης. Να γίνει συνεργάτης και όχι προμηθευτής. Αυτό νομίζω πως είναι το μέλλον και έτσι πρέπει να τοποθετηθούν τα agencies στο εξής, ειδικά σε πελάτες τόσο μεγάλους που μπορούν να συντηρούν και να απασχολούν ακόμα και πολύ μεγάλες ομάδες digital marketing εσωτερικά.

ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΤΩΝ «SLEEDERS»
«Από το Digital Marketing σε ένα ευρύτερο (e)business thinking»

«Τα new generation agencies πρέπει να έχουν 360 προσέγγιση. Έχουμε περάσει από την εποχή του “δουλεύω με εργαλεία” στην εποχή του “δίνω λύσεις”. Ο μόνος τρόπος να πηγαίνουμε τους πελάτες μας στο επόμενο βήμα είναι να προχωράμε από το Digital Marketing σε ένα ευρύτερο (e)business thinking. Αυτός είναι ο τρόπος που δουλεύουμε στη Sleed και σε αυτό τον τρόπο κρύβεται η επιπλέον αξία που λαμβάνει κάποιος από τη συνεργασία μας».
Νικολέττα Μερζιώτη, Digital Marketing Manager (Technology)

«Ο human factor είναι βασικό συστατικό της κουλτούρας μας»
«Η Sleed είναι οι άνθρωποι που την απαρτίζουν και ο human factor βασικό συστατικό της κουλτούρας μας. Είναι πολύ βασικό για εμάς ο κάθε άνθρωπος που ζει εντός του οικοσυστήματος της Sleed, είτε είναι εργαζόμενος, είτε συνεργάτης, είτε πελάτης, να νιώθει και να βρίσκεται στο επίκεντρο. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα βλέποντας μετά από 8 χρόνια παρουσίας την πλειοψηφία των πελατών μας να είναι πλέον μακροχρόνιοι συνεργάτες, με συνεργασίες πάνω από 3-5 χρόνια».
Αλέξανδρος Κόσσυβας, Digital Marketing Manager (eBusiness)

«Δημιουργικό Marketing, φρέσκια Τεχνολογία, ευέλικτη Επιχειρηματικότητα»
«Μία ποιοτική Digital ενέργεια αποτελείται από τρεισήμισι βασικά στοιχεία: Δημιουργικό Marketing, φρέσκια Τεχνολογία και ευέλικτη Επιχειρηματικότητα. Το μισό στοιχείο το οποίο είναι και το βασικό χαρακτηριστικό του Digital κλάδου είναι ο χρόνος. Στην Sleed έχουμε δημιουργήσει μία κουλτούρα που διαχειριζόμαστε με ταχύτητα όλα τα παραπάνω στοιχεία ικανοποιώντας τα επιχειρηματικά πλάνα των πελατών μας και παράλληλα δίνοντας νέες ευκαιρίες στους ανθρώπους μας σε ένα όμορφο και δημιουργικό περιβάλλον που είναι τα γραφεία μας. «Culture eats Strategy for Breakfast».
Διονύσης Κατσίμπας, Digital Marketing Manager (Marketing)

«Άνθρωποι, business thinking και τεχνολογία αιχμής συνθέτουν το DNA της Sleed»
«Άνθρωποι, business thinking και τεχνολογία αιχμής, είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το DNA της Sleed. Ο οργανισμός που προκύπτει έχει ταυτόχρονα χαρακτηριστικά ομάδας, επιχείρησης, καινοτομίας και στενών ανθρώπινων σχέσεων που είναι και το συγκριτικό μας πλεονέκτημα».
Δημήτρης Μπόχτης, Technology and Innovation Manager