Marketing Week - Αθλητικός τύπος: Λίγο πριν τη σέντρα...

Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Media

Αθλητικός τύπος: Λίγο πριν τη σέντρα...

9 Φεβρουαρίου 2012 | 10:50 Γράφει ο Επαμεινώνδας  Τσάκαλος Topics: Special Reports,Sports,Εφημερίδες

Στον κρισιμότερο αγώνα της καριέρας τους, θα υπάρξουν νικητές και ηττημένοι. Ποιοι είναι άραγε αυτοί που θα επικρατήσουν;

Είχαν περάσει πια δύο χρόνια από τότε, τον Αύγουστο του 2006, όταν ο The Economist έθεσε το περιβόητο ερώτημα «Who killed the newspapers?». Και όμως, μία βόλτα στα περίπτερα της χώρας μας ήταν αρκετή για να αντιληφθεί κανείς ότι οι αθλητικές εφημερίδες ήταν ένα είδος εν αφθονία στην Ελλάδα. Και μπορεί ο υπέρμετρος ανταγωνισμός να ώθησε εκείνη τη χρονιά σε αποχώρηση από την ενεργό δράση τις ιστορικές «Αθλητική Ηχώ» και «Sportime», ωστόσο η συγκεκριμένη κατηγορία εξακολουθούσε καθημερινά να πουλάει σχεδόν 200.000 φύλλα. Όχι μόνο ζούσε, λοιπόν, αλλά βασίλευε κιόλας. Ειδικότερα προς το τέλος κάθε καλοκαιριού.

Τότε, δηλαδή, που παραδοσιακά κορυφώνεται η αγωνία των αναγνωστών για τις μεταγραφικές κινήσεις των ομάδων και, ως απόρροια, αυξάνονται οι κυκλοφορίες των αθλητικών τίτλων. Για παράδειγμα, τον Αύγουστο του 2008, ο μέσος όρος της «Sportday» «σκόραρε» τον εντυπωσιακό μέσο όρο των 61.925 φύλλων, ενώ σε πολύ υψηλά επίπεδα απόδοσης είχαν κυμανθεί και εφημερίδες όπως η «Goal News» (38.016), ο «Πρωταθλητής» (36.193), το «Φως των Σπορ» (31.998) και η «Εξέδρα των Σπορ» (26.077).

Η «βουτιά» στις κυκλοφορίες...
Αυτά συνέβαιναν ελάχιστα χρόνια πριν. Όμως, εκείνη η εποχή φαντάζει πια τόσο μα τόσο μακρινή...

Το 2008 οι αθλητικές εφημερίδες πούλησαν συνολικά κάτι περισσότερο από 60 εκατ. φύλλα. Ένα χρόνο αργότερα υποχώρησαν στα 54,1 εκατ., το 2010 έπεσαν ακόμα περισσότερο στα 42,9 εκατ, ενώ πέρυσι η αντίστοιχη επίδοση τους έφτασε λίγο κάτω από τα 30 εκατ. Με άλλα λόγια, μέσα σε 3 χρόνια οι πωλήσεις των εγχώριων τίτλων μειώθηκαν κατά 50%. Συρρίκνωση, η οποία αποτυπώνεται ξεκάθαρα στη «βαθμολογία» με τις κυκλοφορίες: Το 2011 αναδείχτηκε «πρωταθλήτρια» για έκτη συνεχόμενη χρονιά η «Sportday», πουλώντας, ωστόσο, μόλις 14.815 φύλλα την ημέρα.

 Κυκλοφορίες: Κάθε πέρυσι και καλύτερα

 Εφημερίδα  2011  2010
 Sportday  14.803  22.036
 Φως των Σπορ  14.490  18.484
 Goal News  12.414  16.275
 Γαύρος  10.085  15.069
 Πρωταθλητής  9.576  15.553
 Εξέδρα  8.377  14.129
 Φίλαθλος  6.295  7.689
 Η Πράσινη  4.635  6.725
 Η Ώρα των Σπορ  3.999  5.996
 Γάτα  3.627  4.512
 Κιτρινόμαυρη Ώρα  3.542  -
 Derby News  1.840  3.317

 Πηγή: ΕΙΗΕΑ & Πρακτορείο Άργος Ανάλυση Στοιχείων: Marketing Week


Και πέραν από αυτήν, μόνο άλλες τρεις εφημερίδες κατάφεραν να ξεπεράσουν σε μέσο όρο τα 10.000 φύλλα. Όσο για την κορυφαία μηνιαία επίδοση της χρονιάς, αυτή σημειώθηκε -σωστά το μαντέψατε- τον Αύγουστο. Μόνο που τα 24.376 φύλλα της «Sportday», μία τριετία πριν, θα της έδιναν (όχι την πρώτη, αλλά) την έκτη θέση στον πίνακα.

...και οι επιδόσεις στο διαφημιστικό «τερέν»
Αισθητά μειωμένη παρουσιάζεται και η τεκμαρτή διαφημιστική απορρόφηση των αθλητικών τίτλων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, για επτά συναπτά χρόνια οι εφημερίδες αντλούσαν όλο και μεγαλύτερα κονδύλια. Από τα 7,5 εκατ. ευρώ του 2000 στα 15 εκατ. του 2002 και από τα 31 εκατ. του 2004 στα 56,7 εκατ. του 2007. Το 2008 ήταν η πρώτη φορά που καταγράφηκε πτώση -ύψους 14,4%- εν τούτοις το 2010 η αγορά έδειξε να ανακάμπτει, αντλώντας κονδύλια ενισχυμένα κατά 15,9%.

Μάλιστα, η επίδοση των 54,7 εκατ. ήταν η δεύτερη υψηλότερη όλων των εποχών. Όμως η ανάκαμψη αποδείχτηκε βραχύβια και γρήγορα έδωσε τη θέση της στην ύφεση και την ανησυχητικά υψηλή συρρίκνωση των κονδυλίων, η οποία ανήλθε στο 36,7%. Η απορρόφηση περιορίστηκε στα 34,5 εκατ. ευρώ, όπερ σημαίνει ότι το σύνολο του αθλητικού Τύπου άντλησε το 2011 χαμηλότερα κονδύλια από ότι μόνες τους την προηγούμενη χρονιά οι «Sportday» και «Goal News».

Και, δυστυχώς, η επόμενη μέρα φαντάζει ακόμα πιο δυσοίωνη, μιας και η ενεργοποίηση του νόμου για την παράνομη διαφήμιση στέρεψε μία ζωτικής σημασίας πηγή εσόδων για τις αθλητικές εφημερίδες: τα κονδύλια που προέρχονταν από τις πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο online στοίχημα και τα οποία κρατούσαν εν ζωή αρκετούς τίτλους.

Είχαν περάσει πια δύο χρόνια από τότε, τον Αύγουστο του 2006, όταν ο The Economist έθεσε το περιβόητο ερώτημα «Who killed the newspapers?». Και όμως, μία βόλτα στα περίπτερα της χώρας μας ήταν αρκετή για να αντιληφθεί κανείς ότι οι αθλητικές εφημερίδες ήταν ένα είδος εν αφθονία στην Ελλάδα. Και μπορεί ο υπέρμετρος ανταγωνισμός να ώθησε εκείνη τη χρονιά σε αποχώρηση από την ενεργό δράση τις ιστορικές «Αθλητική Ηχώ» και «Sportime», ωστόσο η συγκεκριμένη κατηγορία εξακολουθούσε καθημερινά να πουλάει σχεδόν 200.000 φύλλα. Όχι μόνο ζούσε, λοιπόν, αλλά βασίλευε κιόλας. Ειδικότερα προς το τέλος κάθε καλοκαιριού.

Τότε, δηλαδή, που παραδοσιακά κορυφώνεται η αγωνία των αναγνωστών για τις μεταγραφικές κινήσεις των ομάδων και, ως απόρροια, αυξάνονται οι κυκλοφορίες των αθλητικών τίτλων. Για παράδειγμα, τον Αύγουστο του 2008, ο μέσος όρος της «Sportday» «σκόραρε» τον εντυπωσιακό μέσο όρο των 61.925 φύλλων, ενώ σε πολύ υψηλά επίπεδα απόδοσης είχαν κυμανθεί και εφημερίδες όπως η «Goal News» (38.016), ο «Πρωταθλητής» (36.193), το «Φως των Σπορ» (31.998) και η «Εξέδρα των Σπορ» (26.077).

Η «βουτιά» στις κυκλοφορίες...
Αυτά συνέβαιναν ελάχιστα χρόνια πριν. Όμως, εκείνη η εποχή φαντάζει πια τόσο μα τόσο μακρινή...

Το 2008 οι αθλητικές εφημερίδες πούλησαν συνολικά κάτι περισσότερο από 60 εκατ. φύλλα. Ένα χρόνο αργότερα υποχώρησαν στα 54,1 εκατ., το 2010 έπεσαν ακόμα περισσότερο στα 42,9 εκατ, ενώ πέρυσι η αντίστοιχη επίδοση τους έφτασε λίγο κάτω από τα 30 εκατ. Με άλλα λόγια, μέσα σε 3 χρόνια οι πωλήσεις των εγχώριων τίτλων μειώθηκαν κατά 50%. Συρρίκνωση, η οποία αποτυπώνεται ξεκάθαρα στη «βαθμολογία» με τις κυκλοφορίες: Το 2011 αναδείχτηκε «πρωταθλήτρια» για έκτη συνεχόμενη χρονιά η «Sportday», πουλώντας, ωστόσο, μόλις 14.815 φύλλα την ημέρα.

 Κυκλοφορίες: Κάθε πέρυσι και καλύτερα

 Εφημερίδα  2011  2010
 Sportday  14.803  22.036
 Φως των Σπορ  14.490  18.484
 Goal News  12.414  16.275
 Γαύρος  10.085  15.069
 Πρωταθλητής  9.576  15.553
 Εξέδρα  8.377  14.129
 Φίλαθλος  6.295  7.689
 Η Πράσινη  4.635  6.725
 Η Ώρα των Σπορ  3.999  5.996
 Γάτα  3.627  4.512
 Κιτρινόμαυρη Ώρα  3.542  -
 Derby News  1.840  3.317

 Πηγή: ΕΙΗΕΑ & Πρακτορείο Άργος Ανάλυση Στοιχείων: Marketing Week


Και πέραν από αυτήν, μόνο άλλες τρεις εφημερίδες κατάφεραν να ξεπεράσουν σε μέσο όρο τα 10.000 φύλλα. Όσο για την κορυφαία μηνιαία επίδοση της χρονιάς, αυτή σημειώθηκε -σωστά το μαντέψατε- τον Αύγουστο. Μόνο που τα 24.376 φύλλα της «Sportday», μία τριετία πριν, θα της έδιναν (όχι την πρώτη, αλλά) την έκτη θέση στον πίνακα.

...και οι επιδόσεις στο διαφημιστικό «τερέν»
Αισθητά μειωμένη παρουσιάζεται και η τεκμαρτή διαφημιστική απορρόφηση των αθλητικών τίτλων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Media Services, για επτά συναπτά χρόνια οι εφημερίδες αντλούσαν όλο και μεγαλύτερα κονδύλια. Από τα 7,5 εκατ. ευρώ του 2000 στα 15 εκατ. του 2002 και από τα 31 εκατ. του 2004 στα 56,7 εκατ. του 2007. Το 2008 ήταν η πρώτη φορά που καταγράφηκε πτώση -ύψους 14,4%- εν τούτοις το 2010 η αγορά έδειξε να ανακάμπτει, αντλώντας κονδύλια ενισχυμένα κατά 15,9%.

Μάλιστα, η επίδοση των 54,7 εκατ. ήταν η δεύτερη υψηλότερη όλων των εποχών. Όμως η ανάκαμψη αποδείχτηκε βραχύβια και γρήγορα έδωσε τη θέση της στην ύφεση και την ανησυχητικά υψηλή συρρίκνωση των κονδυλίων, η οποία ανήλθε στο 36,7%. Η απορρόφηση περιορίστηκε στα 34,5 εκατ. ευρώ, όπερ σημαίνει ότι το σύνολο του αθλητικού Τύπου άντλησε το 2011 χαμηλότερα κονδύλια από ότι μόνες τους την προηγούμενη χρονιά οι «Sportday» και «Goal News».

Και, δυστυχώς, η επόμενη μέρα φαντάζει ακόμα πιο δυσοίωνη, μιας και η ενεργοποίηση του νόμου για την παράνομη διαφήμιση στέρεψε μία ζωτικής σημασίας πηγή εσόδων για τις αθλητικές εφημερίδες: τα κονδύλια που προέρχονταν από τις πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο online στοίχημα και τα οποία κρατούσαν εν ζωή αρκετούς τίτλους.

Η «αποίκιση» των ψηφιακών Μέσων...
Οι εκδοτικοί οργανισμοί βρίσκονται σε ένα σταυροδρόμι αποφάσεων και η οικονομική συγκυρία δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο τους. Από τη μία, αφουγκράζονται τις ανάγκες και επιθυμίες των αναγνωστών τους. Γνωρίζουν ότι πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να αποκτήσουν παρουσία σε πολλαπλά Μέσα. Από την άλλη, έχουν να αντιμετωπίσουν τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες. Υπό αυτές τις συνθήκες και με δεδομένη τη σχετικά χαμηλή διαφημιστική απορρόφηση του Διαδικτύου στη χώρα μας, αξίζει, εν μέσω της κρίσης, να επενδύουν οι εκδότες, στην «αποίκιση» των ψηφιακών αγορών;

Ο Σταύρος Ιορδανίδης, Εμπορικός Διευθυντής της εφημερίδας «Η Πράσινη», απαντά ότι «εν μέσω της κρίσης γεννιούνται ευκαιρίες» και συνεχίζει: «η επένδυση στην ενημέρωση σε πολλαπλά κανάλια μπορεί να φέρει και πολλαπλά κέρδη, Πιστεύω ότι στο Διαδίκτυο κάποια στιγμή θα γίνει η έκρηξη και η Διαφήμιση θα ανέβει σε πολύ υψηλά επίπεδα και στην χώρα μας. Οπότε χρειάζονται δύο πράγματα: οι επενδύσεις και η υπομονή...».

Αντίστοιχα, ο Μιχάλης Ρούσσος, Υπεύθυνος Μάρκετινγκ στη «Sportday», σημειώνει ότι «η λειτουργία του Sday.gr απαντά από μόνη της καταφατικά στη συγκεκριμένη ερώτηση» και επισημαίνει ότι στόχος της εφημερίδας είναι «η δημιουργία μίας ακόμη πιο αμφίδρομης σχέσης με τον αναγνώστη, αλλά και μίας βάσης δεδομένων όπου ο χρήστης θα βρίσκει πιο εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνει στο τεράστιο αρχείο της εφημερίδας». Όσο για το επιθυμητό αποτέλεσμα, αυτό εκτιμά ότι θα έρθει «όταν οι οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας θα έχουν ωριμάσει αναφορικά με το Διαδίκτυο».

...και ο ρόλος των συντακτών στη νέα εποχή
Οι αθλητικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί και τα πολλά αξιόλογα sites που συνυπάρχουν στον «στίβο» της ενημέρωσης, έχουν αλλάξει τα δεδομένα. Πλέον, οι ενδιαφερόμενοι δεν χρειάζεται να περιμένουν μέχρι το επόμενο πρωί για να διαβάσουν τις τελευταίες εξελίξεις. Λίγα λεπτά αφότου συμβεί κάτι, θα το διαβάσουν ή θα το ακούσουν.

Ζούμε στην εποχή της 24ωρης ενημέρωσης και οι εφημερίδες καλούνται να επανεξετάσουν το ρόλο τους. Μόνο που το ίδιο ισχύει και για τους συντάκτες τους, οι οποίοι καλούνται να εξελιχτούν. Στο περυσινό αφιέρωμα, αρκετοί από τους συμμετέχοντες εξήραν «τα μυαλά που υπάρχουν στο χώρο» και τη «νέα γενιά αθλητικών συντακτών η οποία απαρτίζεται από πολλούς καλούς γραφιάδες και καλούς ρεπόρτερ».

Ποιες είναι, όμως, μερικές από τις δεξιότητες που ιδανικά πρέπει να έχει πια ο μέσος συντάκτης; Εστιάζοντας στους συντάκτες που στελεχώνουν τη «Sportday», ο Μ. Ρούσσος δηλώνει ότι τα κύρια χαρακτηριστικά τους είναι «η καλή γνώση του αντικειμένου και της γλώσσας και η έφεση στην ανάλυση και όχι στην απλή παρουσίαση των γεγονότων». Όπως πολύ σωστά συμπληρώνει, ωστόσο, «σε έναν multimedia κόσμο, ο δημοσιογράφος πρέπει να είναι …πολύ-εργαλείο με γνώσεις χειρισμού των νέων τεχνολογιών και ικανότητες παρουσίας και λειτουργίας σε πληθώρα Μέσων».

Από την πλευρά του, ο Σ. Ιορδανίδης κάνει λόγο για «τη μοναδικότητα της είδησης και τις έξυπνες ιδέες. Να μπορείς, δηλαδή, να προσφέρεις στον αναγνώστη κάτι καινούργιο γιατί το copy paste το έχει βαρεθεί πια ο κόσμος».

Οι «ισχυροί» της επόμενης μέρας
Επί χρόνια, η ελληνική αγορά ξεχώριζε για την παγκόσμια μοναδικότητα να διαθέτει περισσότερες από μία ντουζίνα καθημερινές αθλητικές εφημερίδες. Πλέον, η λογική λέει ότι δύσκολα θα παραμείνουν στο «ρόστερ» τόσοι πολλοί τίτλοι. Διότι έχουν να αντιμετωπίσουν τόσο την απογοητευτική πτώση στις κυκλοφορίες και τη διαφημιστική απορρόφηση, όσο και τα ζητήματα ρευστότητας που είναι πια εμφανή στην εγχώρια επιχειρηματική σκηνή.

Το ερώτημα, συνεπώς, δεν είναι εάν θα υπάρξουν αποχωρήσεις, αλλά ποιοι τίτλοι θα καταφέρουν να διακριθούν στον «αγώνα» της επιβίωσης προκειμένου να μπορέσουν να συνεχίσουν την «καριέρα» τους. Σίγουρα, μέσα στο 2012, το τοπίο θα ξεκαθαρίσει.

Πάντως, ο Εμπορικός Διευθυντής της «Πράσινη» ισχυρίζεται ότι στο μέλλον θα βρεθούν σε ισχυρότερη θέση οι εφημερίδες που «θα έχουν πραγματικά κάτι να πουν και φυσικά θα έχουν ξεπεράσει την κρίση. Οι εφημερίδες που θα έχουν επενδύσει στις νέες τεχνολογίες αλλά και -κυρίως-στο ανθρώπινο έμψυχο υλικό. Που θα γνωρίζουν ότι ένας καλός τίτλος και μία καλή φωτογραφία αρκούν να σε τραβήξουν... Αυτό δεν κάνουν εξάλλου όλα τα παραδοσιακά και νέα Μέσα;».

Ο δε Μ. Ρούσσος τονίζει ότι στον αγώνα ενάντια στην κρίση και στον οξύ ανταγωνισμό, θα νικήσουν οι εφημερίδες που θα «έχουν άποψη, θα επιμένουν σε αυτήν και θα την παρουσιάζουν με τον πιο εύληπτο και ποιοτικό τρόπο. Οι εφημερίδες, οι οποίες, παρά τον έντονο ανταγωνισμό, θα εξακολουθήσουν να πρωταγωνιστούν σε επίπεδο ενημέρωσης».

Να αγοράσω ή να μην αγοράσω;
Marketing Week: Τι θα απαντούσατε σε όλους όσοι θεωρούν ότι, με δεδομένη την πληθώρα αξιόλογων αθλητικών sites, δεν χρειάζεται πλέον να αγοράζουν τακτικά αθλητικές εφημερίδες;

Μιχάλης Ρούσσος (Sportday):
Παρά την ποιότητα ορισμένων αθλητικών ιστοτόπων, κάτι που είναι εμφανές και στο Sday.gr, το επίσημο site της εφημερίδας μας, η έντυπη έκδοση έχει συγκεκριμένα και ουσιαστικά πλεονεκτήματα που την χαρακτήριζαν πάντα και θα συνεχίσουν να τη διαφοροποιούν και στο μέλλον: Η εκτενής ανάλυση των ειδήσεων, το πραγματικό ρεπορτάζ, ο ορθότερος γραπτός λόγος και γενικότερα η αρτιότερη ενημέρωση είναι τα βασικά στοιχεία που οδηγούν τον φίλαθλο στο να συνεχίσει να επιλέγει την εφημερίδα για την αθλητική του ενημέρωση.

Σταύρος Ιορδανίδης (Η Πράσινη): Θα τους αφιέρωνα το τραγούδι «Θα’ ναι, σαν να μπαίνει η άνοιξη...». Ο κόσμος συνεχίζει να λαχταρά τον θερινό κινηματογράφο και την εφημερίδα στην κωλότσεπη! Οι αποκλειστικές ειδήσεις παίζονται τις περισσότερες φορές εδώ στις εφημερίδες ... Ας μας πουν τα αθλητικά sites την επισκεψιμότητα από τα «κλικ» στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων...

Ο κόσμος εμπιστεύεται περισσότερο τις εφημερίδες για την ενημέρωσή τους. Η οικονομική κατάσταση είναι η αιτία που οι αναγνώστες δεν αγοράζουν εφημερίδες.

Τους απαντώ, λοιπόν, ότι ο αθλητικός Τύπος είναι τα θεμέλια στην αθλητική δημοσιογραφία και χωρίς θεμέλια δεν «χτίζεις» οτιδήποτε άλλο!

Ο «μύθος» γύρω από τις αθλητικές εφημερίδες
Marketing Week: Ποιος είναι στις μέρες μας ο μεγαλύτερος «μύθος» σε ό,τι αφορά τις αθλητικές εφημερίδες;

Σταύρος Ιορδανίδης (Η Πράσινη):
«Μύθος» είναι, ακόμα και σήμερα που η οικονομία «βαριανασαίνει», να κυκλοφορούν πολλές αθλητικές εφημερίδες... Όμως αυτή η πολυφωνία των αθλητικών εφημερίδων που γιομίζουν κάθε πρωί τα περίπτερα και όλοι τρέχουν να διαβάσουν τα πρωτοσέλιδα ή που ξυπνούν το πρωί και περιμένουν στην 3D TV τους να τα δουν, αυτός ο «μύθος» πιστεύω ότι έχει πολλή ζωντάνια ακόμα μέσα του...

Μιχάλης Ρούσσος (Sportday): Υπάρχουν πολλοί μύθοι γύρω από τις αθλητικές εφημερίδες σήμερα. Ο μεγαλύτερος ίσως είναι ότι «χρηματίζονται». Το όπλο των εφημερίδων έναντι στον ανταγωνισμό είναι η έγκυρη ενημέρωση και το κοινό αντιλαμβάνεται την αξιοπιστία της είδησης. Στη Sportday βασίζουμε την επιτυχία μας στη σχέση εμπιστοσύνης που δημιουργούμε με τους αναγνώστες μας. Δεν θα διακινδυνεύαμε ποτέ το κύρος μίας σπουδαίας έκδοσης για οποιοδήποτε λόγο. Άλλωστε, αυτό το κύρος και η απήχηση στο κοινό είναι που θα μας φέρει οφέλη και όχι οποιαδήποτε «υπόγεια» συνεργασία.

Marketing Week (T. 1373)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778