Στις αρχές του 2013, το AdReport.com δημιουργήθηκε με στόχο να απαντήσει σε ένα σημαντικό αίτημα της αγοράς, το οποίο αναζητούσε λύση, εκείνο της παρακολούθησης και καταγραφής της display διαφημιστικής δραστηριότητας. Μιλήσαμε με τον Ηλία Τουτουδάκη, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, σχετικά με τις λύσεις και τις δυνατότητες που παρέχει το AdReport στην αγορά αλλά και την εκτίμησή του για τις τάσεις στο περιβάλλον της ψηφιακής διαφήμισης.

    MW: Πότε λανσάρατε το AdReport.com και τι υπηρεσίες περιλαμβάνει; Αναγνωρίσατε κάποιο κενό στην αγορά αρχικά;


Ηλίας Τουτουδάκης: Το AdReport ξεκίνησε στην Ελλάδα στις αρχές του 2013. Είναι μια πρωτοποριακή υπηρεσία, που καταγράφει το σύνολο της display διαφημιστικής δραστηριότητας. Πριν το AdReport, αν κάποιος ήθελε να γνωρίζει πώς διαφημίζεται μια εταιρεία, τι διαφήμιση προσελκύει ένα website ή το πελατολόγιο ενός media shop ήταν πρακτικά αδύνατο.

Οι ενδιαφερόμενοι ξόδευαν πολύ χρόνο σε χειροκίνητες διαδικασίες και το αποτέλεσμα ήταν πάντα ελλιπές λόγω της φύσης του διαδικτύου, σε αντιδιαστολή με τα παραδοσιακά μέσα, όπου η καταγραφή της διαφήμισης είναι αρκετά ευκολότερη. Το κενό αυτό καλύφθηκε από την προσπάθειά μας, που αγκαλιάστηκε ταχύτατα από όλη την αγορά, με αποτέλεσμα σχεδόν όλοι οι εκδοτικοί όμιλοι και οι περισσότερες διαφημιστικές να γίνουν συνδρομητές μας.

    Ποιο είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα έναντι παρόμοιων υπηρεσιών;

Καταρχάς είμαστε μια εταιρεία με παρουσία σε 5 χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Ολλανδία και Τουρκία), γεγονός που προσδίδει οικονομίες κλίμακας, εμπειρία, ταχύτητα ενώ ταυτόχρονα επιβάλλει επενδύσεις και συνεχή ανάπτυξη.
Το AdReport είναι μοναδικό για μια σειρά από λόγους: α) καλύπτει εκατοντάδες websites στην Ελλάδα και χιλιάδες σε άλλες χώρες, β) παρουσιάζει τις πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο με απαράμιλλη ακρίβεια και λεπτομέρεια, γ) γίνεται διάκριση των διαφημίσεων σε CPM, CPC, Google, programmatic, advertorials, barter, house, χορηγίες επικοινωνίας, δ) καλύπτουμε τα social media, ε) έχουμε εκτίμηση δαπάνης, με όγκο impressions ανά καμπάνια, στ) επενδύουμε συνεχώς στο R&D και σε συνδυασμό με τη διεθνή μας παρουσία η πλατφόρμα αναπτύσσεται συνεχώς. Διαθέτει λειτουργίες που ο ανταγωνισμός δεν μπορεί να αναπτύξει, με αποτέλεσμα να περιορίζεται στην αντιγραφή του user interface μας.

    Σε ποιους απευθύνονται κυρίως οι υπηρεσίες του AdReport και πώς διαφοροποιείται η προσφορά σας ανάλογα με το κοινό-στόχο;

Το AdReport θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο εργαλείο σε κάθε εμπλεκόμενο στο digital marketing, που χρειάζεται μέσα σε ελάχιστα λεπτά να βρίσκει όλα όσα πρέπει να γνωρίζει για τη διαφήμιση στο internet. Απευθύνεται στις εταιρείες που λειτουργούν ή έχουν την εμπορική εκμετάλλευση websites, δίνοντάς τους τη μοναδική δυνατότητα να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή και σε πραγματικό χρόνο τη δραστηριότητα οποιουδήποτε ανταγωνιστή τους, διαφημιστικής και διαφημιζομένου. Το εμπορικό τμήμα ενός website, που αποκτά πρόσβαση στο AdReport, συνήθως αυξάνει τα διαφημιστικά έσοδα του site αυθημερόν, καθώς μαθαίνει για καμπάνιες που δεν γνώριζε και θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει μέρος του media plan.

Απευθύνεται στις διαφημιστικές εταιρείες και τα media shops, που οφείλουν να γνωρίζουν τη διαφημιστική δραστηριότητα στο διαδίκτυο, να ελέγχουν την ορθή τοποθέτηση των καμπανιών τους και, το κυριότερο, να δημιουργούν εύκολα και γρήγορα, reports ανταγωνισμού για τους πελάτες τους. Τέλος, απευθύνεται στους διαφημιζομένους που επιθυμούν να γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο τι υπηρεσίες και προϊόντα λανσάρουν οι ανταγωνιστές τους, να βλέπουν τη δυναμική του κάθε website στο οποίο επενδύουν αλλά και να ελέγχουν την ορθή τοποθέτηση των μηνυμάτων τους.

Για τους διαφημιζόμενους υπάρχει ειδικό πακέτο, το «AdReport for Advertisers», με χαμηλότερη χρέωση, εφόσον τους ενδιαφέρει να παρακολουθούν μόνο τον κλάδο τους. Τέλος, η υπηρεσία απευθύνεται σε οποιονδήποτε έχει ενδιαφέρον για το digital advertising, είτε είναι κάποιος creative, που ωφελείται από την άμεση πρόσβαση σε μια database διαφημίσεων από το 2012, είτε είναι μια εταιρεία PR/Marketing που θέλει να προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στον πελάτη της, είτε είναι μια εταιρεία που διοργανώνει σεμινάρια digital marketing, κ.ο.κ.

    Πρόσφατα προσθέσατε στις υπηρεσίες σας την κάλυψη του Facebook και σύντομα ετοιμάζεστε να καλύψετε και το Instagram. Μιλήστε μας λίγο για αυτές τις νέες υπηρεσίες.


Η ανάγκη καταγραφής της διαφήμισης στα social media είναι κάθε μέρα και μεγαλύτερη, καθώς αυξάνεται το μερίδιό τους στη διαφημιστική πίτα. Ταυτόχρονα, η παρακολούθηση της δραστηριότητας των διαφημιζομένων στα social media είναι πρακτικά αδύνατη χωρίς ένα εργαλείο σαν το AdReport. Εδώ και αρκετά χρόνια, κατ’ αποκλειστικότητα, καταγράφουμε τη διαφημιστική δραστηριότητα στο Twitter και το LinkedIn. Μετά την προσθήκη της μέτρησης δαπάνης πέρυσι, προχωρήσαμε φέτος σε μια σημαντική και πολυαναμενόμενη υλοποίηση και πλέον οι συνδρομητές μας βλέπουν και τη διαφημιστική δραστηριότητα στο Facebook. Καλύπτουμε ένα διαρκώς αυξανόμενο αριθμό διαφημιζομένων και οι συνδρομητές μας βλέπουν τα sponsored posts (images, video, κείμενο) μαζί με τα υπόλοιπα δημιουργικά κάθε καμπάνιας. Το λογισμικό για την καταγραφή της διαφήμισης στο Instagram είναι επίσης έτοιμο και η αντίστοιχη υπηρεσία θα λανσαριστεί πριν το καλοκαίρι. Ήταν μια περίπλοκη υλοποίηση, διότι εδώ δεν πρόκειται για το «σκανάρισμα» ενός ακόμα website, αλλά ενός mobile app. Είμαστε πολύ περήφανοι που το καταφέραμε και θεωρώ ότι η αγορά θα εντυπωσιαστεί, καθώς η διαφήμιση στο Instagram αναπτύσσεται ραγδαία, έχει τεράστιο ενδιαφέρον αλλά και πολλές ιδιαιτερότητες, σε σχέση με το κλασικό display advertising.

    Η φύση των υπηρεσιών του AdReport.com σας επιτρέπει μια πανοραμική ματιά στην αγορά της ψηφιακής διαφήμισης. Έχετε αναγνωρίσει κάποιες τάσεις ή κάποιες αλλαγές στο περιβάλλον;

Τα στατιστικά της πλατφόρμας μας επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις, ότι κομμάτι της διαφημιστικής πίτας μεταφέρεται από το παραδοσιακό display σε native καμπάνιες και social media. Αν είχαμε περισσότερα στοιχεία διαθέσιμα για το Instagram, πιστεύω ότι θα φαινόταν και η στροφή στο εν λόγω μέσo. Τα στοιχεία του AdReport δεν συμφωνούν απόλυτα με δύο από τις «τάσεις» που καταγράφουν άλλες μελέτες, σχετικά με την programmatic και την mobile διαφήμιση και αναφέρομαι στην ελληνική αγορά. Ενώ για το programmatic δεν μπορώ να είμαι κατηγορηματικός, σε ό,τι αφορά το mobile η ασφαλής εκτίμηση μου είναι ότι δεν «τρέχουν» τόσες πολλές καμπάνιες, τουλάχιστον όχι όσες θα περίμενε κανείς με βάση τη χρήση που γίνεται από κινητές συσκευές αλλά και σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι έρευνες για τις αγορές του εξωτερικού.

Επειδή το AdReport αναζητά διαφημίσεις σε mobile σελίδες, μπορώ να σας βεβαιώσω ότι δεν καταγράφεται η ποσότητα που προβλέπουν οι προαναφερθείσες έρευνες. Σε ό,τι αφορά τα formats, βλέπουμε να γίνονται όλο και μεγαλύτερα. Αυξάνονται δηλαδή τα billboards, prestitial, skins. Σε πιο τεχνικό επίπεδο, αυξάνονται μέρα με τη μέρα τα HTML5 banners και τείνουν να είναι το αποκλειστικό format σε μεγάλες καμπάνιες. Η Google εξακολουθεί να προσελκύει νέους διαφημιζομένους και να εμφανίζει το μεγαλύτερο μέρος των διαφημίσεων σε πολλά websites. Ελπίζω σε επόμενη συζήτησή μας, το AdReport να καταγράφει και το Search και να έχω μια πληρέστερη απάντηση για τις τάσεις που επικρατούν.

    Το AdReport.com είπατε ότι έχει παρουσία σε 5 χώρες. Ποια είναι τα πλάνα σας για το μέλλον; Υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω επέκταση;

Πρόσφατα, στην Ιταλία, εξαγοράσαμε τον ανταγωνιστή μας, καθιστώντας το AdReport μονοπώλιο στην τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ. Το γεγονός αυτό δημιουργεί οικονομίες κλίμακας για την εταιρεία αλλά και μεγάλα οφέλη για τον τελικό χρήστη σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε. Tο να έχεις πελάτες μερικές από τις μεγαλύτερες διαφημιστικές και διαφημιζομένους της Ευρώπης αποτελεί μια επιβράβευση της προσπάθειάς μας, αλλά παράλληλα μας ωθεί να επενδύσουμε ακόμα εντονότερα στην ανάπτυξη της πλατφόρμας, ώστε να ανταποκριθούμε στις πολύ υψηλές απαιτήσεις ώριμων αγορών αλλά και εταιρειών – κολοσσών του κλάδου.

Ο κερδισμένος από την εξέλιξη αυτή είναι, όπως ανέφερα, ο συνδρομητής της υπηρεσίας μας, που απολαμβάνει ακρίβεια και ταχύτητα, νέες υπηρεσίες, χαμηλό κόστος και την «ασφάλεια» ότι η πλατφόρμα έχει δοκιμαστεί και χρησιμοποιείται από μερικές από τις μεγαλύτερες εκδοτικές και διαφημιστικές εταιρείες στην Ευρώπη. Τα σχέδια για περαιτέρω επέκταση είναι πάντα στο μυαλό μας και αφορούν τόσο την ανάπτυξη της υπηρεσίας, όσο και το λανσάρισμά της σε άλλες χώρες. Εργαζόμαστε εντατικά αλλά κάνουμε προσεκτικά βήματα, βάσει του επενδυτικού μας πλάνου αλλά και των συνθηκών που επικρατούν στις αγορές.