Σύμφωνα με το 5ο κύμα της έρευνας Forecomm_s
Θετικά για πρώτη φορά εκτιμούν τα στελέχη της αγοράς στο τέλος του 2017 τόσο την κατάσταση της επιχείρησης στην οποία απασχολούνται, όσο και γενικότερα την κατάσταση του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις τους.

Η σύμπτωση και των δύο δεικτών σε θετικό έδαφος αποτελεί ισχυρή ένδειξη ανάκαμψης και αντιστροφής του αρνητικού κλίματος. Τα παραπάνω προκύπτουν από το 5ο κύμα της έρευνας Forecomm_s, της κυλιόμενης έρευνας που εκπονεί η ΕΔΕΕ σε συνεργασία με την Abacus Research και η οποία καταγράφει τις απόψεις διαφημιζόμενων και στελεχών επικοινωνίας για την πορεία της αγοράς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι εκτιμήσεις των διαφημιζόμενων σε σχέση με την ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών είναι σαφώς και αυξανόμενα θετικές. Για την απασχόληση επικρατεί σταθερή αισιοδοξία, ενώ για το ζήτημα των τιμών, τα στελέχη αρχίζουν να «βλέπουν» τάση σταθεροποίησης.

Τα στελέχη της επικοινωνίας από την πλευρά τους εμφανίζονται σταθερά πιο αισιόδοξα από τα στελέχη των διαφημιζομένων, κυρίως όσον αφορά στις εκτιμήσεις για τον κλάδο τους: «Βλέπουν» σταθερότητα και στην συνέχεια ανάπτυξη στον χώρο της επικοινωνίας, ήδη από το 2ο 3μηνο του 2017 και κλείνουν την χρονιά με τις θετικές εκτιμήσεις να υπερτερούν σημαντικά των αρνητικών (+42). Η αγορά της επικοινωνίας εκτιμά επίσης ότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες της αυξάνεται, ενώ οι εταιρείες επικοινωνίας που αυξάνουν το προσωπικό τους είναι σταθερά περισσότερες από αυτές που το μειώνουν (+43) και αναλογικά περισσότερες από τις εταιρείες των διαφημιζομένων.

Οι εκτιμήσεις για τις τιμές των υπηρεσιών επικοινωνίας παραμένουν αρνητικές, όμως το τελευταίο 3μηνο του 2017 είναι σαφώς λιγότερο απογοητευτικές από το προηγούμενο διάστημα. Για τους προϋπολογισμούς των ενεργειών marketing, οι διαφημιζόμενοι επανέρχονται σε σχετικά αυξημένη διάθεση επένδυσης το δεύτερο 6μηνο του 2017, ξεπερνώντας εν μέρει τους δισταγμούς που εκδήλωσαν το πρώτο 6μηνο του έτους. Ανά τομέα, οι online ενέργειες απορροφούν το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της πρόθεσης για επένδυση, ενώ, το τελευταίο 3μηνο του 2017 εμφανίζουν σημάδια ανάκαμψης και οι πιο «παραδοσιακές» ενέργειες, όπως το direct marketing, οι προωθητικές ενέργειες και το PR.

Αντίθετα τα offline media εξακολουθούν να κινούνται πτωτικά. Οι διαφημιστές συμφωνούν με τις εκτιμήσεις των διαφημιζομένων ως προς την υψηλή δυναμική των online ενεργειών, ενώ αντίθετα, σε σχέση με τα offline media, «βλέπουν» μια, έστω και ελαφριά, τάση ανάκαμψης την οποία οι διαφημιζόμενοι δεν συμμερίζονται ακόμη στην παρούσα φάση. Τέλος, οι διαφημιστές είναι πιο επιφυλακτικοί σε σχέση με «παραδοσιακές» ενέργειες (direct marketing, προωθητικές ενέργειες, PR) τις οποίες βλέπουν σταθερές ή και πτωτικές. Η έρευνα Forecomm_s διεξάγεται κάθε τρίμηνο, 4 φορές το χρόνο. Σε κάθε έρευνα συμμετέχει ελάχιστο δείγμα 150 ατόμων, που απαντά σε online δομημένο ερωτηματολόγιο. Στόχος της έρευνας είναι να καταγράψει και να δώσει στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα την εκτίμηση των επαγγελματιών που ασχολούνται με την επικοινωνία στην Ελλάδα σχετικά με την εξέλιξη των μεγεθών της εν λόγω αγοράς.