Marketing Week - The Year Ahead 2017 | Διαφήμιση

Τρίτη, 26 Μαρτίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

The Year Ahead 2017 | Διαφήμιση

12 Απριλίου 2017 | 15:35 Γράφει το MarketingWeek   Online Team Topics: News

"Η κρίση έχει παγιωθεί και η αγορά έχει προσαρμοστεί σε αυτή τη συνθήκη". "Αύξηση της δραστηριότητας των «δυνατών» σε FMCGs, retail και υπηρεσίες". "Τα όρια παραδοσιακής και digital επικοινωνίας θα γίνουν ακόμη πιο δύσκολα αναγνωρίσιμα". "Το 2017, θα είναι η χρονιά του total experience". Πρόκειται για ορισμένες μόνο από τις βασικές τάσεις που η αγορά αναμένει να εξελιχθούν το 2017, τάσεις που αποτυπώνονται μέσα από τις απόψεις κορυφαίων ανωτάτων στελεχών της αγοράς.

Μιχάλης Κροκίδης, Head of Planning, Ogilvy @ Mather Greece
«Αναζήτηση εταιρειών που ενσωματώνουν περισσότερα disciplines»


Οι προβλέψεις σε ένα ασταθές και άμεσα συσχετισμένο με τις πολιτικές εξελίξεις περιβάλλον, είναι παρακινδυνευμένες. Απρόβλεπτα γεγονότα ενδέχεται να αλλάξουν άρδην την εικόνα της αγοράς και να ανατρέψουν το σχεδιασμό των εταιρειών. Παρόλα αυτά, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σήμερα βρίσκονται εδώ χάρη στην αισιοδοξία, τη δυναμική και την πίστη ότι κάτι θα αλλάξει. Το 2017 θα κινηθεί σε αντίστοιχα μεγέθη με το 2016, όμως θα χαρακτηριστεί από μετακινήσεις λογαριασμών, spec, διεύρυνση «παραδοσιακών» rosters, και αναζήτηση εταιρειών που ενσωματώνουν περισσότερα disciplines. Οι αγορές Ενέργειας, Retail, Φαρμάκων θα δώσουν ώθηση, ενώ διευθέτηση στα κόκκινα δάνεια μπορεί να ενεργοποιήσει περαιτέρω τον τραπεζικό τομέα.

Ενίσχυση σε πελάτες & agencies της έννοιας «Short-termism»
Ευελπιστούμε να κλείσει οριστικά το θέμα της απευθείας τιμολόγησης των πελατών όπως πρέπει για τον κλάδο, καθώς και να αρθεί η ανασφάλεια για το χώρο των Μέσων, τόσο για τις τηλεοπτικές άδειες όσο και με την εξυγίανση σημαντικών οργανισμών. Το 2017 θα ενισχυθεί σε πελάτες και agencies η έννοια του «Short-termism», δηλαδή των αποφάσεων με ορίζοντα λίγων μηνών, ειδικά όταν πλέον και στο εξωτερικό επικρατεί αβεβαιότητα για το μέλλον. Δημιουργικά, τα όρια παραδοσιακής και digital επικοινωνίας θα γίνουν ακόμη πιο δύσκολα αναγνωρίσιμα, ειδικά σε εταιρείες και πελάτες που επενδύουν σε ανθρώπους που λειτουργούν χωρίς διαχωριστικές γραμμές. Τέλος, νέες πλατφόρμες επικοινωνίας θα μας εκπλήξουν με τη δυναμική τους, όπως το Snapchat που το 2016 απορρόφησε $90εκατ. διαφήμιση από πελάτες του WPP.
 
Έκπληξη χωρίς εκπλήξεις…
Επειδή οι εκπλήξεις τον τελευταίο καιρό δεν είναι καλές, νομίζω μια πραγματική έκπληξη για το 2017 θα ήταν να είναι μία χρονιά χωρίς εκπλήξεις.

Χάρης Παριανός, CEO, McCann Worldgroup
«Η μάχη θα είναι σκληρή και τώρα είναι η ώρα για να κερδηθεί»


«Αυτή θα είναι πιο δύσκολη χρονιά», είναι κάτι που δεν ακούς πια. Ή και να το ακούσεις, δεν δίνεις σημασία. Η κρίση έχει παγιωθεί και η αγορά έχει προσαρμοστεί σε αυτή τη συνθήκη, λειτουργώντας κανονικά. Είναι τόσα πολλά αυτά που συζητάμε ή αναμένουμε ότι θα συμβούν σε κλαδικό ή πολιτικό επίπεδο που όλοι έχουμε αναγκαστεί να είμαστε έτοιμοι με το plan b,c,d… Ο κλάδος μας, οπλισμένος με μεγαλύτερη υπομονή, θα κινηθεί με περισσότερη ευελιξία, με αυξημένη επιθετικότητα, με πιο δημιουργικές ιδέες. Ακόμα και οι μεταγραφές στελεχών στον χώρο μας, που λόγω κρίσης είχαν «παγώσει», θεωρώ ότι χρόνο με το χρόνο, θα παρουσιάσουν αυξημένη κινητικότητα. Η δαπάνη στα Μέσα, όπως όλοι περιμένουν λόγω κατάργησης του αγγελιοσήμου, θα αυξηθεί. Όπως επίσης πιστεύω ότι θα αυξηθεί και η δραστηριότητα των «δυνατών» στα FMCGs, στο retail και στις υπηρεσίες: η μάχη για το πολύ μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών θα είναι σκληρή και τώρα είναι η ώρα για να κερδηθεί.

Η βιωσιμότητα εξαρτάται από τη διατήρηση υψηλής ποιότητας υπηρεσιών
Η κατάσταση της αγοράς και η συνεχόμενη κρίση σίγουρα ωθεί πολλούς να σκέφτονται συγχωνεύσεις ή ακόμα και συνέργειες για να διασφαλίσουν την βιωσιμότητά τους. Από την άλλη πλευρά υπάρχει και ένα κομμάτι της αγοράς που έχει ανάγκη για μικρότερα σχήματα, πιο ευέλικτα και πιο οικονομικά και πιστεύω ότι μέσα στο 2017 θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τη δημιουργία πολλών τέτοιων σχημάτων σε όλες τις κατηγορίες της επικοινωνίας. Η συμπίεση των εσόδων των διαφημιστικών εταιρειών ή ο αυξημένος ανταγωνισμός που ανάγκασε πολλές εταιρείες να μειώσουν το κόστος των υπηρεσιών τους, ενώ μεσοπρόθεσμα είχε αποτέλεσμα, τελικά τους έβγαλε σε αδιέξοδο: η ποιότητα των υπηρεσιών τους έπεσε κατακόρυφα και σιγά-σιγά έχασαν την πελατεία τους. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι για να είναι μια εταιρεία βιώσιμη στο άμεσο μέλλον, όσο κι αν είναι πολύ δύσκολο, πρέπει να διατηρήσει την ποιότητα των υπηρεσιών της ψηλά. Έτσι μόνο θα μπορεί να προσφέρει το σωστό δημιουργικό προϊόν που θα φέρει αποτελέσματα στους πελάτες της. Και μόνο έτσι, οι εταιρείες του κλάδου θα διατηρήσουν ή και θα μεγαλώσουν το πελατολόγιό τους.

Μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα και περισσότερη διαφήμιση;
Ζούμε σε ένα περιβάλλον που οι εκπλήξεις δεν μας λείπουν. Ήδη τα τελευταία χρόνια, έχουν συμβεί σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο, μεγάλες ανατροπές. Όντας από την φύση μου αισιόδοξος, θα έλεγα πως μια πιθανή έκπληξη για το 2ο εξάμηνο του 2017 θα ήταν η αύξηση κατανάλωσης από την ενδεχόμενη μείωση του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Πιστεύω ότι θα φανούν άμεσα οι αρνητικές επιπτώσεις της επιβολής των ειδικών φόρων, τόσο στα δημόσια έσοδα όσο και στην κατανάλωση, όποτε θα είναι πιο εύκολο για την όποια κυβέρνηση να ζητήσει επανεξέταση των φορολογικών συντελεστών στα καταναλωτικά αγαθά. Κατά συνέπεια μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα για κατανάλωση, όποτε και περισσότερη διαφήμιση.

Αιμιλία Τσεϊμαζίδου, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος, attp
«Το digital σε όλες του τις μορφές θα είναι η αιχμή της ανάπτυξης»


Αυτή τη νέα χρονιά, δεν μπορούμε παρά να συνεχίσουμε να αισιοδοξούμε για την ανάπτυξη του κλάδου. Το 2016 ήταν μια χρονιά που δικαίωσε τις προβλέψεις μας για αύξηση παρά το δυσάρεστο ασταθές περιβάλλον και τις ανώμαλες εξελίξεις στα Μέσα. Το 2017 το digital σε όλες του τις μορφές θα είναι η αιχμή της ανάπτυξης χάρη στην ίδια του τη φύση. Γιατί εφευρίσκει νέους τρόπους επικοινωνίας, επενδύει σε νέες πρακτικές, είναι  σε διαρκή εγρήγορση και δεν προλαβαίνει απλά τις εξελίξεις, αλλά τις ορίζει.

Το «total experience» θα επικρατήσει του μηχανικού integration
Το 2017, θα είναι η χρονιά του «total experience». Τοtal experience σημαίνει περισσότερο από ένα πλάνο επικοινωνίας 360. Σημαίνει ένα μεγαλύτερο αποτύπωμα από το μηχανικό integration που συνθέτει τις διαφορετικές πρακτικές. Οι ιδέες που θα ενεργοποιήσουν όχι μόνο την αντίδραση αλλά ακόμη περισσότερο τη δράση και στη συνέχεια τη δέσμευση του κοινού, είναι αυτές που θα κερδίσουν στο νέο κόσμο που διαμορφώνεται. Τέτοια concept που φέρνουν στους δέκτες μια τέτοια νέα εμπειρία, είναι αυτά που θέλουμε να δημιουργούμε στην attp. Το storytelling μπαίνει σε μια νέα διάσταση και το σύνολο των καναλιών - ATL, digital, experiential  communications- δένουν συναρπαστικά μεταξύ τους. Φυσικά, η δύναμη της τεχνολογίας είναι αυτή που διευκολύνει και μεταμορφώνει τις δυνατότητές μας αλλά μόνη της δεν είναι ικανή να ολοκληρώσει το total experience. Καταλύτες παραμένουν η στρατηγική και η μεγάλη ιδέα που θα χτίσουν τη μάρκα.

Ανοιχτά μυαλά που είναι έτοιμα να πειραματιστούν και να διακριθούν
Η επιστροφή στην ομαλή καθημερινότητα. Ο χρόνος που θα έχουμε για να δουλέψουμε δημιουργικά, να σχεδιάσουμε και να οραματιστούμε και όχι για να διορθώσουμε ή να ανταποκριθούμε σε έκτακτες ανάγκες και ασύμμετρες απειλές. Δεν ακούγεται έκπληξη, ίσως, και δεν μοιάζει συναρπαστικό αυτό που έχω στο μυαλό μου. Σίγουρα, όμως, είναι μια ευχή και μια επιδίωξη που καλλιεργώ σε όλους μου τους συνεργάτες για να είμαστε εμείς η ευχάριστη έκπληξη της χρονιάς στην αγορά και στη ζωή μας.

Και βέβαια, η τόλμη. Τα ανοιχτά μυαλά που είναι έτοιμα να πειραματιστούν για να μάθουν και να δοκιμάσουν με άνεση για να διακριθούν. Αυτή θα είναι η έκπληξη που θα ήθελα να δω να επιστρέφει το 2017 στον κλάδο του marketing και της επικοινωνίας. Τα τελευταία χρόνια, το άγχος και η ανασφάλεια οδηγούν τους επαγγελματίες να αναβάλλουν, να κινούνται μετρημένα και με ασφάλεια. Να προτιμούν να ακολουθούν παρά να οδηγούν. Η δική μας δουλειά έχει τη δύναμη να κινεί τις αγορές, να φτιάχνει αντιλήψεις, να ανατρέπει την καθημερινότητα, να δημιουργεί νέους κόσμους. Η ευχή μου για το 2017- και πάλι όχι τόσο η έκπληξή μου- είναι να πιστέψουμε ξανά στη δύναμη των ιδεών, να αφήσουμε τη δύναμη του μυαλού ελεύθερη, τις ιδέες και το πάθος να ανθίσουν για να ζήσουμε τη μαγεία του κλάδου μας ξανά.


Κατεβάστε την ειδική έκδοση (PDF)

Marketing Week (T. 0017)
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778