Πρωτοβουλία αυτορρύθμισης για το online behavioural advertising

Η EDAA θα είναι υπεύθυνη για την αδειοδότηση διαδραστικού εικονιδίου (ΟΒΑ Icon) σε όλες τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στo online behavioural advertising (OBA) και τα websites που φιλοξενούν αυτού του είδους τη διαφήμιση, στην οποία οι διαφημίσεις προσαρμόζονται στα πιθανά ενδιαφέροντα των χρηστών με βάση τα διάφορα websites που έχουν επισκεφθεί στο παρελθόν.

Η χρήση του εικονιδίου μέσα ή γύρω από τις διαφημίσεις OBA αποτελεί μέρος πανευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για αυτορρύθμιση, όπως εκφράστηκε από το σχετικό πλαίσιο αυτορρύθμισης «ΟΒΑ Framework» που εξέδωσε το IAB Europe και το «Best Practice Recommendation for Online Behavioural Advertising» που εξέδωσε η European Advertising Standards Alliance (EASA), με στόχο την προσφορά προς τους χρήστες διαφάνειας, επιλογής και ελέγχου πάνω στο online behavioural advertising. Το εικονίδιο οδηγεί τους χρήστες στο www.youronlinechoices.eu, διαθέσιμο πλέον σε 24 γλώσσες συμπεριλαμβανομένης της Ελληνικής, στο οποίο οι χρήστες μπορούν να ενημερωθούν εκτενώς σχετικά με το τι είναι το online behavioural advertising, ποιά δεδομένα συλλέγονται και για ποιό σκοπό.

Το site επίσης προσφέρει σχετικό μηχανισμό μέσω του οποίου οι χρήστες θα μπορούν να ρυθμίζουν τις επιλογές τους σχετικά με το αν επιθυμούν να δέχονται online behavioural advertising. Η πρωτοβουλία αυτή συμβαδίζει με αντίστοιχη πρωτοβουλία στις ΗΠΑ, δημιουργώντας ένα παγκόσμιο σημείο αναφοράς για καταναλωτές και επιχειρήσεις.
Παράλληλα, η EDAA θα χορηγεί σχετική αιγίδα (trust seal) στις εταιρείες που έχουν αποδείξει έμπρακτα πως συμμορφώνονται με την πρωτοβουλία, μέσω ανεξάρτητης διαδικασίας πιστοποίησης. Επίσης θα υλοποιήσει σχετική καμπάνια εντός του 2013, με στόχο την αύξηση του awareness του εικονιδίου, και την πληροφόρηση των ευρωπαίων πολιτών.