Marketing Week - Γρηγόρης Αθανασίου, CEO, Minus Pictures: Πολλαπλάσια οφέλη για τα brands από το product placement στον κινηματογράφο

Σάββατο, 20 Ιουλίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Advertising

Γρηγόρης Αθανασίου, CEO, Minus Pictures: Πολλαπλάσια οφέλη για τα brands από το product placement στον κινηματογράφο

14 Φεβρουαρίου 2012 | 12:02 Γράφει ο Δημήτρης  Κορδεράς Topics: Κινηματογράφος,Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

To product placement αποτελεί πλέον και θεσμικά κατοχυρωμένη από την Ευρωπαϊκή Ένωση επικοινωνιακή λειτουργία. Στην Ελλάδα κάποια δειλά βήματα γίνονται, κυρίως μέσα από ελληνικά σίριαλ, ωστόσο και ο κινηματογράφος παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες γι’ αυτό. Το διεθνές project «Frankenstein: A Death Odyssey» αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.

H ταινία αυτή αποτελεί διεθνή συμπαραγωγή που θα κινηματογραφηθεί στην Ελλάδα και θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εξαιρετικό βήμα διεθνούς αλλά και εσωτερικής προβολής μέσω placement και sponsoring ελληνικών επιχειρήσεων και προϊόντων, καθώς στην περίπτωση αυτή έχουμε να κάνουμε με τη συμμετοχή τους σε ένα brand-movie με εκατομμύρια εν δυνάμει θεατές σε ολόκληρο τον κόσμο, σε πολλαπλές πλατφόρμες επικοινωνίας, όπως κινηματογραφικές αίθουσες, τηλεόραση, Internet, Social Media κ.ά.

Το σενάριο της ταινίας επιλέχθηκε και παρουσιάστηκε στο VIP co-production event «Producers Lab Toronto 2011», ένα από τα σημαντικότερα διεθνώς φόρουμ συμπαραγωγών που επιλέγει τα 12 καλύτερα ευρωπαϊκά project και διοργανώνεται από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο (TIFF), σε συνεργασία με το European Film Promotion (EFP) και το Ontario Media Development Corporation (OMDC).

Το σενάριο συνάντησε τεράστια επιτυχία και διεθνές ενδιαφέρον και η παραγωγός εταιρεία, Minus Pictures, βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με αμερικανικά στούντιο και ευρωπαϊκές εταιρείες παραγωγής και διανομής. Για τη δύναμη που αποκτά το product placement και το sponsoring μέσα από τον κινηματογράφο, μιλήσαμε με τον Γρηγόρη Αθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλο της εταιρείας.

Μarketing Week: To product placement έχει εδώ και μήνες θεσμοθετηθεί ως βασική λειτουργία του marketing mix, ωστόσο ενώ στο εξωτερικό αποτελεί συνηθισμένη τακτική, στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται με επιφύλαξη. Γιατί συμβαίνει αυτό κατά τη γνώμη σας;

Γρηγόρης Αθανασίου:
Κομβικό σημείο στην ουσιαστική λειτουργία του product placement αποτελούν τόσο η αυτοπεποίθηση ενός brand, όσο και η δύναμη των ανθρώπων και των εταιρειών που δημιουργούν και εξελίσσουν την ιδεατή εικόνα του.

Eιδικά σε ό,τι αφορά το placement στον κινηματογράφο, είναι σημαντική η «επιθυμία» του brand να συνδέσει την εικόνα του με τον «μύθο» της κινούμενης εικόνας και να προσδώσει στον «χαρακτήρα» του ιδιότητες που θα το συνδέσουν με τους καταναλωτές, με τρόπο «ανέμελο», δηλαδή χωρίς το «άγχος» της επιτυχίας ενός τηλεοπτικού σποτ 20".

Έτσι, το brand έχει τη δυνατότητα να αφομοιωθεί από τους θεατές μακροχρόνια και αποτελεσματικά, καθώς γίνεται κομμάτι μιας αφηγηματικής μυθοπλασίας, ενώ ο καταναλωτής έρχεται και «συνδέεται» μαζί του με έναν εντελώς δυναμικό και συναισθηματικό τρόπο. Θεωρώ ότι η επιφύλαξη με την οποία αντιμετωπίζεται ακόμα το product placement στην Ελλάδα, θα ξεπεραστεί σύντομα.

Η αναζήτηση νέων ευκαιριών πρόσβασης στους καταναλωτές και καλλιέργειας μακροχρόνιας σχέσης μαζί τους, σε συνδυασμό με τον αναγκαίο πλέον προσανατολισμό των ελληνικών εταιρειών προς το εξωτερικό, αλλά και τους τρόπους που εκεί χτίζεται η εικόνα ενός προϊόντος, θα μετεξελίξουν το product placement -σε συνδυασμό με τη χρήση των Social Media-, σε βασικό κομμάτι του διαφημιστικού budget κάθε brand που σέβεται τον εαυτό του.

Μarketing Week: Για τη δυσπιστία των marketers απέναντι στο product placement έχει τελικά μερίδιο ευθύνης η κρίση, με την έννοια ότι ίσως οι διαφημιζόμενοι προτιμούν λύσεις που εκτιμούν οι ίδιοι ως πιο «safe»; Ή πρόκειται κυρίως για άγνοια των δυνατοτήτων που αυτό προσφέρει;

Γρηγόρης Αθανασίου:
Η οικονομική κρίση θεωρώ ότι θα λειτουργήσει θετικά στη νέα δυναμική που εκ των πραγμάτων θα αποκτήσει το product placement στη διαφημιστική αγορά. Προσωπικά, μου είναι κατανοητή η δυσπιστία των marketers μέχρι σήμερα, καθώς οφείλεται στις γνωστές δυσλειτουργίες της ελληνικής διαφημιστικής αγοράς.

Στις ελάχιστες περιπτώσεις που κάποια κρατικά, κατά βάσει, brands τοποθετήθηκαν σε ταινίες, ο λόγος ήταν πρωτίστως οι γνωριμίες με κάποια υπουργικά γραφεία που ήλεγχαν την αντίστοιχη κρατική εταιρεία. Και φυσικά το αποτέλεσμα ήταν... ανάλογο.

Όμως καθώς η χώρα και η αγορά αλλάζουν και η αναγκαιότητα για νέους δυναμικούς τρόπους σύνδεσης με τους καταναλωτές θα απαιτεί και νέες μορφές επικοινωνίας, το product placement θα πάρει στην ελληνική διαφημιστική αγορά τη θέση που έχει και στο εξωτερικό.

H ταινία αυτή αποτελεί διεθνή συμπαραγωγή που θα κινηματογραφηθεί στην Ελλάδα και θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εξαιρετικό βήμα διεθνούς αλλά και εσωτερικής προβολής μέσω placement και sponsoring ελληνικών επιχειρήσεων και προϊόντων, καθώς στην περίπτωση αυτή έχουμε να κάνουμε με τη συμμετοχή τους σε ένα brand-movie με εκατομμύρια εν δυνάμει θεατές σε ολόκληρο τον κόσμο, σε πολλαπλές πλατφόρμες επικοινωνίας, όπως κινηματογραφικές αίθουσες, τηλεόραση, Internet, Social Media κ.ά.

Το σενάριο της ταινίας επιλέχθηκε και παρουσιάστηκε στο VIP co-production event «Producers Lab Toronto 2011», ένα από τα σημαντικότερα διεθνώς φόρουμ συμπαραγωγών που επιλέγει τα 12 καλύτερα ευρωπαϊκά project και διοργανώνεται από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο (TIFF), σε συνεργασία με το European Film Promotion (EFP) και το Ontario Media Development Corporation (OMDC).

Το σενάριο συνάντησε τεράστια επιτυχία και διεθνές ενδιαφέρον και η παραγωγός εταιρεία, Minus Pictures, βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με αμερικανικά στούντιο και ευρωπαϊκές εταιρείες παραγωγής και διανομής. Για τη δύναμη που αποκτά το product placement και το sponsoring μέσα από τον κινηματογράφο, μιλήσαμε με τον Γρηγόρη Αθανασίου, Διευθύνων Σύμβουλο της εταιρείας.

Μarketing Week: To product placement έχει εδώ και μήνες θεσμοθετηθεί ως βασική λειτουργία του marketing mix, ωστόσο ενώ στο εξωτερικό αποτελεί συνηθισμένη τακτική, στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται με επιφύλαξη. Γιατί συμβαίνει αυτό κατά τη γνώμη σας;

Γρηγόρης Αθανασίου:
Κομβικό σημείο στην ουσιαστική λειτουργία του product placement αποτελούν τόσο η αυτοπεποίθηση ενός brand, όσο και η δύναμη των ανθρώπων και των εταιρειών που δημιουργούν και εξελίσσουν την ιδεατή εικόνα του.

Eιδικά σε ό,τι αφορά το placement στον κινηματογράφο, είναι σημαντική η «επιθυμία» του brand να συνδέσει την εικόνα του με τον «μύθο» της κινούμενης εικόνας και να προσδώσει στον «χαρακτήρα» του ιδιότητες που θα το συνδέσουν με τους καταναλωτές, με τρόπο «ανέμελο», δηλαδή χωρίς το «άγχος» της επιτυχίας ενός τηλεοπτικού σποτ 20".

Έτσι, το brand έχει τη δυνατότητα να αφομοιωθεί από τους θεατές μακροχρόνια και αποτελεσματικά, καθώς γίνεται κομμάτι μιας αφηγηματικής μυθοπλασίας, ενώ ο καταναλωτής έρχεται και «συνδέεται» μαζί του με έναν εντελώς δυναμικό και συναισθηματικό τρόπο. Θεωρώ ότι η επιφύλαξη με την οποία αντιμετωπίζεται ακόμα το product placement στην Ελλάδα, θα ξεπεραστεί σύντομα.

Η αναζήτηση νέων ευκαιριών πρόσβασης στους καταναλωτές και καλλιέργειας μακροχρόνιας σχέσης μαζί τους, σε συνδυασμό με τον αναγκαίο πλέον προσανατολισμό των ελληνικών εταιρειών προς το εξωτερικό, αλλά και τους τρόπους που εκεί χτίζεται η εικόνα ενός προϊόντος, θα μετεξελίξουν το product placement -σε συνδυασμό με τη χρήση των Social Media-, σε βασικό κομμάτι του διαφημιστικού budget κάθε brand που σέβεται τον εαυτό του.

Μarketing Week: Για τη δυσπιστία των marketers απέναντι στο product placement έχει τελικά μερίδιο ευθύνης η κρίση, με την έννοια ότι ίσως οι διαφημιζόμενοι προτιμούν λύσεις που εκτιμούν οι ίδιοι ως πιο «safe»; Ή πρόκειται κυρίως για άγνοια των δυνατοτήτων που αυτό προσφέρει;

Γρηγόρης Αθανασίου:
Η οικονομική κρίση θεωρώ ότι θα λειτουργήσει θετικά στη νέα δυναμική που εκ των πραγμάτων θα αποκτήσει το product placement στη διαφημιστική αγορά. Προσωπικά, μου είναι κατανοητή η δυσπιστία των marketers μέχρι σήμερα, καθώς οφείλεται στις γνωστές δυσλειτουργίες της ελληνικής διαφημιστικής αγοράς.

Στις ελάχιστες περιπτώσεις που κάποια κρατικά, κατά βάσει, brands τοποθετήθηκαν σε ταινίες, ο λόγος ήταν πρωτίστως οι γνωριμίες με κάποια υπουργικά γραφεία που ήλεγχαν την αντίστοιχη κρατική εταιρεία. Και φυσικά το αποτέλεσμα ήταν... ανάλογο.

Όμως καθώς η χώρα και η αγορά αλλάζουν και η αναγκαιότητα για νέους δυναμικούς τρόπους σύνδεσης με τους καταναλωτές θα απαιτεί και νέες μορφές επικοινωνίας, το product placement θα πάρει στην ελληνική διαφημιστική αγορά τη θέση που έχει και στο εξωτερικό.


Μarketing Week: Δείγματα product placement στη χώρα μας βλέπουμε τελευταία σε ελληνικά σίριαλ. Ωστόσο, η δυνατότητα εφαρμογής του και στον κινηματογράφο φαίνεται να διαφεύγει της προσοχής των ελλήνων marketers. Θεωρείτε ότι το impact της λειτουργίας αυτής σε κινηματογραφικές ταινίες είναι πιο ισχυρό; Για ποιους λόγους;

Γρηγόρης Αθανασίου:
Το impact της λειτουργίας του product placement σε κινηματογραφικές ταινίες ανήκει σε μια εντελώς διαφορετική κατηγορία, καθώς ο χαρακτήρας της κινηματογραφικής αίθουσας, αλλά και η διαφορετικότητα της κάθε ταινίας προσδίδουν μοναδικά χαρακτηριστικά στα προϊόντα ή τα brands που θα ενταχθούν οργανικά στην αφηγηματική δράση μιας ταινίας.

Το συναισθηματικό δέσιμο του θεατή με την ταινία προσδίδει στο προϊόν την «ανεμελιά» της αυτοπεποίθησης πως «απλώς» είναι παρόν εκεί, αναγκαίο κομμάτι της αφήγησης της ταινίας και θα είναι εκεί και κάθε φορά που κάποιος θα ξαναδεί την ταινία, είτε στην τηλεόραση, είτε στο DVD του σπιτιού του, ακόμα και αν την έχει «κατεβάσει» παράνομα από το Ιnternet. Το brand εντάσσεται έτσι σε ένα άλλο επίπεδο συναισθηματικής δραστηριότητας και ο θεατής το «αποδέχεται» χωρίς τα ερωτηματικά ενός τηλεοπτικού spot.

Όταν δε η ίδια η ταινία αποτελεί από μόνη της ένα brand, όπως η ταινία που ετοιμαζόμαστε να γυρίσουμε, τότε η δυναμική που αποκτά το product placement μοιάζει με τη δυναμική των gadget. Ακόμα και αυτοί που σήμερα δεν κατέχουν ή επιθυμούν ένα iPhone, σκέφτονται πως ίσως κάποια στιγμή θα αγοράσουν ένα.

Μarketing Week: Η Minus Pictures συμμετέχει στο νέο διεθνές project «Frankestein: A Death Odyssey», μια διεθνή συμπαραγωγή που θα κινηματογραφηθεί στην Ελλάδα. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτή. Εκτιμάτε ότι η συγκεκριμένη παραγωγή θα μπορούσε να αποτελέσει βήμα διεθνούς αλλά και εσωτερικής προβολής μέσω product placement και sponsoring ελληνικών επιχειρήσεων και προϊόντων;

Γρηγόρης Αθανασίου:
Η διεθνής κινηματογραφική βιομηχανία και το Hollywood εδώ και καιρό προσπαθούν να ανανεώσουν τον μύθο του «Frankenstein» της Mary Shelley. Και όταν το project «Frankestein: A Death Odyssey» επιλέχθηκε σαν ένα από τα καλύτερα ευρωπαϊκά σενάρια προς παραγωγή και προσκλήθηκε στο τελευταίο διεθνές φεστιβάλ του Τορόντο στο VIP co-production event «Toronto Producers Lab», οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες.

Ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο το σενάριο του Κώστα Ζάπα ανανεώνει τον μύθο της Mary Shelley και η αμεσότητα με την οποία ο μύθος τοποθετείται στη σύγχρονη καθημερινότητα, κέντρισαν το διεθνές ενδιαφέρον και οδήγησαν άμεσα στη δημιουργία ενός διεθνούς project που θα γυριστεί στην Ελλάδα και στην αγγλική γλώσσα.

Βασισμένη σε ένα παγκόσμιο best seller με ένα φανατικό κοινό σε ολόκληρο τον κόσμο, η ανακοίνωση της προ-παραγωγής της ταινίας «Frankestein: A Death Odyssey» έχει ήδη κάνει πρωτοσέλιδα σε έντυπα όπως το Screen Daily και το Cineuropa, καθώς και πολλαπλές δημοσιεύσεις και συνεντεύξεις σε άλλα διεθνή έντυπα.

Μarketing Week: Όσον αφορά στις δυνατότητες εφαρμογής product placement σε αυτήν την ταινία;

Γρηγόρης Αθανασίου:
Οι δυνατότητες αυτές είναι τεράστιες, καθώς εδώ έχουμε εξασφαλισμένο ήδη το ενδιαφέρον του κοινού μέσω του θέματος της ταινίας. Το εξαιρετικά νεανικό storyboard, που τοποθετεί τον μύθο στο σήμερα, με μια νεαρή ρεπόρτερ να ερευνά τον μύθο του Φράνκενσταιν και να έρχεται σε επαφή με έναν περιοδεύοντα θίασο που δίνει παραστάσεις βασισμένες στο βιβλίο της Mary Shelley, παρέχει πολλαπλά σημεία placement για σύγχρονα νεανικά brands και gadgets, υπηρεσίες που απευθύνονται στην επικοινωνία και τον σύγχρονο τρόπο ζωής, όπως gadgets (π.χ. η ρεπόρτερ κρατάει κάμερα, κινητό τηλέφωνο), αλκοολούχα ποτά, προϊόντα καπνού και άλλα.

Φανταστείτε για παράδειγμα ένα ελληνικό ποτό που θέλει να πλασαριστεί σε διεθνές επίπεδο και συμμετέχει στην ταινία. Θα το αναζητήσουν σε χώρες που ακόμα δεν έχει ίσως ούτε καν σκεφτεί να έχει αντιπρόσωπο και στην εποχή του Ιnternet μπορούν να το βρουν, ακόμα και να το παραγγείλουν.

Το ότι η ταινία συνδυάζει τον γνωστό μύθο με μια έντονη ιστορία αγάπης «ακόμα και πέρα από το θάνατο», διευρύνει το κοινό της ταινίας και σε μεγαλύτερες ηλικίες και προσθέτει το έντονο συναισθηματικό δέσιμο που δίνει στα όποια brands ενταχθούν στη ροή της, τη δυναμική εκείνη υπεραξία που μόνο ο κινηματογράφος μπορεί να δημιουργήσει και να προσθέσει στην εικόνα τους. Η ελληνική οικονομία χρειάζεται σήμερα περισσότερο από ποτέ την εξωστρέφεια και οι έλληνες διαφημιστές έχουν αποδείξει ότι μπορούν να οργανώσουν καμπάνιες που ξεπερνούν τα στενά εθνικά όρια. Η ταινία αποτελεί μια εκπληκτική ευκαιρία για την αναγκαία αυτή εξωστρέφεια.
 
Μarketing Week: Θα αξιοποιηθούν για τη νέα ταινία τα Social Media και οι νέες επικοινωνιακές πλατφόρμες;

Γρηγόρης Αθανασίου:
Ασφαλώς. Και μάλιστα θα αποτελέσουν κομβικό στοιχείο της προβολής της ταινίας πολύ καιρό πριν τη διανομή της σε αίθουσες και νέες πλατφόρμες προβολής όπως online screening, mobile downloads κ.τ.λ. Μην ξεχνάτε πως η ίδια η ταινία «Frankestein: A Death Odyssey» είναι ένα brand και θα χτίσει καιρό πριν τη διανομή της, την επικοινωνιακή εικόνα του.

Και εδώ η συμμετοχή μέσω placement και sponsoring θα δώσει στα brands που θα θελήσουν να συμμετάσχουν έξτρα προβολή και σίγουρα προνόμια για την προβολή της ταινίας, όπως δώρα, έξτρα φωτογραφίες και behind the scenes πρόσβαση για τους φίλους στα Social Media, μέχρι personal downloads, ειδικές avant premiers, memorabilia της ταινίας, συναντήσεις με τους ηθοποιούς κ.τ.λ. Και όλα αυτά όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά και διεθνώς.

Μarketing Week: Θεωρείτε ότι ο ελληνικός τουρισμός θα μπορούσε να βρει επικοινωνιακό διέξοδο μέσα από την αξιοποίηση του κινηματογράφου και των μεγάλων διεθνών παραγωγών; Στο παρελθόν κάποιες κινήσεις έγιναν, αλλά ίσως να μπορούν γίνουν πολλά περισσότερα...

Γρηγόρης Αθανασίου:
Τα κρουαζιερόπλοια που μπαίνουν στο λιμάνι του Πειραιά παίζουν ακόμα το μουσικό θέμα της ταινίας «Ποτέ την Κυριακή». Τόσα χρόνια μετά, η ταινία συνεχίζει να φέρνει κόσμο στην Ελλάδα. Και ο «Ζορμπάς» ακόμα φέρνει τουρίστες στην Κρήτη και την Ελλάδα.

Η κινηματογράφηση μιας διεθνούς ταινίας όπως η ταινία «Frankestein: A Death Odyssey» χάρη στο storyboard που εξελίσσεται στην Ελλάδα μπορεί να προβάλλει τοποθεσίες, πόλεις και την ίδια τη χώρα. Αποφασίσαμε να κρατήσουμε την παραγωγή στην Ελλάδα -αν και οι προτάσεις για μεταφορά της παραγωγής στο εξωτερικό είναι δελεαστικές-, γιατί θεωρούμε ότι έτσι μπορεί και η κινηματογραφική παραγωγή να συμβάλλει σε μια ανατροπή προς το καλύτερο για τη χώρα και τους ανθρώπους της.

Μarketing Week: Θα μπορούσε σε θεσμικό επίπεδο, με κάποιον τρόπο, να υπάρξει μια εμπεριστατωμένη ενημέρωση μεγάλων ελλήνων διαφημιζόμενων για τις δυνατότητες του product placement, αλλά και της χορηγίας, μέσα από τον κινηματογράφο;

Γρηγόρης Αθανασίου:
Ειδικά στη χώρα μας το «θεσμικό» επίπεδο είναι συνήθως μια γραφειοκρατική αγκύλωση. Νομίζω ότι η ίδια η αναγκαιότητα εξωστρέφειας της οικονομίας μας, από τη βιομηχανική παραγωγή μέχρι την τουριστική βιομηχανία, θα βρει έναν δρόμο προβολής τόσο για το product placement, όσο και για τη χορηγία, μέσα από τον κινηματογράφο, καλύτερα από κάθε «θεσμική ενημέρωση».

Μια ευκαιρία έτοιμη προς αξιοποίηση είναι στην παρούσα φάση αυτή η ταινία, που μπορεί να προβάλλει τα προϊόντα, αλλά και τη χώρα σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Μακάρι οι marketers και οι creative executives των διαφημιστικών να αδράξουν την ευκαιρία. Ακόμα και αυτοί που χειρίζονται τους κρατικούς λογαριασμούς για την προβολή της χώρας στο εξωτερικό.

Marketing Week (T. 1374)
« 1 2 3 »
Έχετε άποψη;
Ο σχολιασμός των άρθρων προϋποθέτει την Είσοδο σας στο Marketing Week Online.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

Προτεινόμενες ειδήσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Industries

Τρόφιμα - Ποτά

International

Τηλεπικοινωνίες

Πολιτισμός / Ψυχαγωγία

Δημόσιος Τομέας

Retail

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778