Η διαφημιστική εταιρεία Mass είναι μια εξαιρετική διαφημιστική εταιρεία. Έχει ιστορία, έχει άποψη, έχει το κεφάλι ψηλά. Έχει κάνει εξαιρετικές δουλειές, έχει τιμήσει πολύχρονες κι εξαιρετικές συνεργασίες με μεγάλες και σπουδαίες ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες. Έχει χάσει πελάτες γιατί επέμενε να κάνει το σωστό αντί να κάνει το εύκολο, αρνήθηκε επανειλημμένα την ευκολία του να πουληθεί σε κάποιο δίκτυο, έχει ζήσει την κάθε μέρα της παλεύοντας να κρατήσει τους πελάτες της με την ποιότητα της δουλειάς της. Έχει εκπαιδεύσει δεκάδες στελέχη, έχει στηρίξει τους συνεργάτες και τους προμηθευτές της, έχει λειτουργήσει προσφέροντας στους ανθρώπους της ένα περιβάλλον εργασίας όπου υπάρχει αλληλεγγύη, ανθρωπιά, αξιοκρατία κι αξιοπρέπεια.

Η διαφημιστική εταιρεία Mass δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα, γιατί δεν έχασε τη δημιουργικότητά της, την εμπειρία της, τον ενθουσιασμό και την αγάπη της για τα προϊόντα που διαφημίζει. Η επιχειρηματική οντότητα Mass είναι αυτή που αντιμετωπίζει πρόβλημα. Το ίδιο πρόβλημα που έχει η ελληνική διαφήμιση εδώ και τρεις δεκαετίες.

Και το πρόβλημα είναι ότι κάθε διαφημιστική εταιρεία στην Ελλάδα κατέληξε να λειτουργεί αγνοώντας τον πραγματικό λόγο της ύπαρξής της. Αντί να κάνει διαφήμιση, κάνει διαχείριση διαφημιστικών κονδυλίων.

Αντί να αμείβεται για τις υπηρεσίες της και την ουσιαστική συμμετοχή της στην επιτυχία των προϊόντων που χειρίζεται, άφησε τη διαφήμιση να απαξιωθεί. Μείωσε τις αμοιβές της, παρείχε υπηρεσίες δωρεάν ή φθηνά, υποτίμησε την πραγματική αξία της δουλειάς της. Η κάθε διαφημιστική εταιρεία στην Ελλάδα έγινε μεταπωλητής τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών παραγωγών, μεταπωλητής διαφημιστικού χωροχρόνου στα Μ.Μ.Ε. με προμήθεια, επενδυτής κεφαλαίων, λομπίστας, λογιστής.

Όταν κερδίζεις ένα spec και δεν αναλαμβάνεις τον πελάτη γιατί -εκ των υστέρων- ανακοινώνει ότι θα σε πληρώσει με γραμμάτια 15 μηνών, συμβαίνουν δύο πράγματα. Αποδεικνύεται ότι ο διαφημιζόμενος έχει μάθει να μην σε σέβεται. Και, δεύτερον, ότι έχει μεγαλύτερη αξία να κάνεις νταραβέρι με τα γραμμάτια και τις πληρωμές παρά να κάνεις καλά τη δουλειά σου ως διαφημιστής.

Η αλήθεια για τη Mass είναι πως αποτελεί μια εξαιρετική διαφημιστική εταιρεία. Η πραγματικότητα είναι πως η λειτουργία της εξαρτάται από τράπεζες, επιταγές, διακανονισμούς, δικαστικές αποφάσεις κ.λπ., κ.λπ.

Κι αυτό είναι ένα θέμα που αφορά σε κάθε άνθρωπο της Διαφήμισης, για σήμερα και για αύριο.

Δεν ξέρω πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα -στο χαοτικό περιβάλλον των παγκόσμιων αλληλεπιδράσεων, μπαίνει στην ίδια πρόταση ο δείκτης της μέσης κατανάλωσης στις Η.Π.Α. με το μνημόνιο και τη δόση του στεγαστικού δανείου μου. Πιστεύω πάντως πως η Διαφήμιση πρέπει να ανακαλύψει ξανά και να αποδεχτεί ολοκληρωτικά την ουσία της ύπαρξής της. Να συνδέεται με το προϊόν και να το συνδέει αποτελεσματικά με τον δυνητικό του καταναλωτή.
Δεν είμαι ο Τζέρι Μαγκουάιρ, δεν είμαι πια στη Mass και δεν έχω κανένα λόγο να γράψω αυτό το άρθρο, παρά μόνο την αγάπη μου για τη δουλειά μου.

Νίκος Κεραμάρης
Κειμενογράφος/Διαφημιστής

Ο Νίκος Κεραμάρης έχει συνεργαστεί για πολλά χρόνια με τη Mass. To συγκεκριμένο σχόλιο/άρθρο μας το έστειλε με αφορμή τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες εβδομάδες στη διαφημιστική αγορά, αλλά -κυρίως- την εμπλοκή του ονόματος της συγκεκριμένης διαφημιστικής εταιρείας σε όλα αυτά. Αφορμή για το άρθρο ήταν μεταξύ άλλων και το «Επί Τάπητος» του τεύχους 1347, με τίτλο «Στον αστερισμό του άρθρου 99».